Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Mondeo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bon,

Dus net terug van de avant premiere van de Ford Mondeo...

Eerste indrukken:

Leuke, aangename wagen
    Zeer goede zetels
    Voldoende ruimte
    Aangename materialen
    Goede kwaliteit afwerking
    etc...

Enkele minpunten:

Motorkap nog steeds zonder gaspomp om kap open te houden
    Ondanks voldoende ruimte is het zicht bij personen die +2m zijn (zoals ik dus) naar voor niet voldoende (dak komt te laag: voorruit mag hoger doorlopen)

Enkele zaken die niet kloppen in vgl met de originele vrijgegeven details:

- GEEN richtingsaanwijzers in de spiegels
    - GEEN LED achterlichten (richtingsaanwijzers & remlichten: LED look)

Enkele foto's volgen een dezer

Comment

• Ik zie nog steeds geen verschil tussen de 4- en 5-deurs...
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
        Bon,

Dus net terug van de avant premiere van de Ford Mondeo...

Eerste indrukken:

Leuke, aangename wagen
        Zeer goede zetels
        Voldoende ruimte
        Aangename materialen
        Goede kwaliteit afwerking
        etc...

Enkele minpunten:

Motorkap nog steeds zonder gaspomp om kap open te houden
        Ondanks voldoende ruimte is het zicht bij personen die +2m zijn (zoals ik dus) naar voor niet voldoende (dak komt te laag: voorruit mag hoger doorlopen)

Enkele zaken die niet kloppen in vgl met de originele vrijgegeven details:

- GEEN richtingsaanwijzers in de spiegels
        - GEEN LED achterlichten (richtingsaanwijzers & remlichten: LED look)

Enkele foto's volgen een dezer
        zo snel mogelijk dus.

-die motorkap is idd raar. Want het is een serieus zware en zoveel moeite moet het toch niet zijn om een gaspomp te monteren. Want zo'n gaspompen zijn heel gemakkelijk als je eens water of zo moet bijvullen.

-richtingaanwijzers zijn ook spijtig. Geef teen veel sjiekere indruk, maar ja iedereen steekt die tegenwoordig.

- die ledlichten zijn ook een gemiste kans in mijn ogen. Waarom monteren ze wel ledlichten voor de gewone lichten maar een klasiek lampje voor de rest. (met raster voor om een ledlook te creeren) Heel bizar.

ze weten het nogthans maar al te goed deze 3 minpunten. Want elke controlewagen kreeg deze opmerking, en toch hebben ze er geen rekening mee gehouden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
          zo snel mogelijk dus.

-die motorkap is idd raar. Want het is een serieus zware en zoveel moeite moet het toch niet zijn om een gaspomp te monteren. Want zo'n gaspompen zijn heel gemakkelijk als je eens water of zo moet bijvullen.

-richtingaanwijzers zijn ook spijtig. Geef teen veel sjiekere indruk, maar ja iedereen steekt die tegenwoordig.

- die ledlichten zijn ook een gemiste kans in mijn ogen. Waarom monteren ze wel ledlichten voor de gewone lichten maar een klasiek lampje voor de rest. (met raster voor om een ledlook te creeren) Heel bizar.

ze weten het nogthans maar al te goed deze 3 minpunten. Want elke controlewagen kreeg deze opmerking, en toch hebben ze er geen rekening mee gehouden.
          tja, zo wordt er een klein beetje bespaard en kan in ieder autoboekske getoeterd worden wat voor een prijsbreker de nieuwe mondeo dan wel is...

Comment

beetje typisch ford lijkt me, ze moeten nog iets hebben om binnen 2 jaar te veranderen bij de eerste update. het feit dat ze bij ford om de 2 jaar een facelift doorvoeren vind ik wat jammer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
              tja, zo wordt er een klein beetje bespaard en kan in ieder autoboekske getoeterd worden wat voor een prijsbreker de nieuwe mondeo dan wel is...
              heeft de volvo led?
              heeft de volvo een gaspomp?

Comment

heeft de volvo led?
                heeft de volvo een gaspomp?
                'k Zie het verband niet goed.
                Ik ben niet pro Volvo, maar zij proberen niet de goedkoopste in hun klasse te zijn of op dingen te besparen om dat te worden.
                Of zie ik het verkeerd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                  'k Zie het verband niet goed.
                  Ik ben niet pro Volvo, maar zij proberen niet de goedkoopste in hun klasse te zijn of op dingen te besparen om dat te worden.
                  Of zie ik het verkeerd?
                  is niet verkeerd bedoeld.
                  maar faust heeft een volvo in zijn avatar staan en reageerd precies wat raar.
                  precies of een gaspomp of led in de spiegel de kosten serieus zou doen oplopen. Daarom vraag ik of volvo ook deze zaken heeft.

Comment

• Wat die gaspomp aan de motorkap betreft: de vorige Mondeo had dit wel. Dat de huidige dit niet heeft tja, het zal wel weer iets zijn voor de facelift.

Comment

is niet verkeerd bedoeld.
                      maar faust heeft een volvo in zijn avatar staan en reageerd precies wat raar.
                      precies of een gaspomp of led in de spiegel de kosten serieus zou doen oplopen. Daarom vraag ik of volvo ook deze zaken heeft.
                      mijn volvo is van '99 en het betreft een model van '95, toen bestond led nog niet
                      (wel een gaspomp )
                      er wordt gevraagd waarom dit uiteindelijk niet weerhouden werd in de productie Mondeo's, wel uit kostenbesparing, zelfs al is het maar 30 cent per stuk ofzo
                      volvo s40 facelift heeft geen led maar wel pinkers in de spiegels

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                        mijn volvo is van '99 en het betreft een model van '95, toen bestond led nog niet
                        (wel een gaspomp )
                        er wordt gevraagd waarom dit uiteindelijk niet weerhouden werd in de productie Mondeo's, wel uit kostenbesparing, zelfs al is het maar 30 cent per stuk ofzo
                        volvo s40 facelift heeft geen led maar wel pinkers in de spiegels
                        ik zeg niets over uw volvo
                        maar de nieuwe s40 profileerd zichzelf boven de mondeo. maar heeft ook geen leds en misschien ook geen gaspompen. Waarom zouden dat bij de mondeo dan prijskrakers zijn.

Comment

ik zeg niets over uw volvo
                          maar de nieuwe s40 profileerd zichzelf boven de mondeo. maar heeft ook geen leds en misschien ook geen gaspompen. Waarom zouden dat bij de mondeo dan prijskrakers zijn.
                          ik heb dat niet uigevonden:
                          recensie www.hln.be
                          Ford had beloofd dat de nieuwe Mondeo een opvallend, hoogst emotioneel ontwerp zou zijn. Heel anders dus dan de twee vorige Mondeo's die weliswaar degelijk, maar ook vreselijk saai waren. Nu de Mondeo zijn uitgesproken snoet voor het eerst laat zien, valt dat helaas een beetje tegen. Imposant is hij wel, sierlijk of elegant helaas niet. Maar toch is deze Mondeo een sterke aanbieding.

Goed ontwikkelde gezinswagen
                          Met veel goede wil kan je er wat Lexus IS in ontwaren, met een beetje slechte wil ook heel wat Renault Laguna. En aangezien die binnenkort op pensioen vertrekt... Die proporties hebben ook veel te maken met het formaat. Met zijn lengte van bijna 4,8 meter is de Mondeo immers een erg grote auto die bijna de maat neemt van een BMW 5-reeks of Mercedes E-Klasse. De concurrentie mag zich de handen kussen dat de Mondeo esthetisch niet helemaal goed valt, want voor de rest blijkt hij een ijzersterke aanbieding. Geen auto die bulkt onder nieuwe technologieën of ramvol zit met slimmigheden, wel een grote gezinswagen die ontstellend goed is uitontwikkeld.

Veel binnenruimte
                          Daar waar de S-Max in het interieur nog enkele steken laat vallen, zijn de bouwkwaliteit, afwerking en de gebruikte materialen in de Mondeo wel erg hoogstaand. Opmerkelijk, want de twee Fords delen heel wat gemeenschappelijke techniek en rollen ook samen in Genk van de band. Zowel voor- als achteraan biedt de Mondeo enorm veel binnenruimte terwijl de kofferbak zo groot is dat mensen met pleinvrees er de daver van op het lijf krijgen. Simpel, maar efficiënt: de Mondeo heeft bovendien een speciale tankklep zonder dop waardoor het onmogelijk is om nog fout te tanken.

Harmonieus
                          Van de Mondeo bestaan opnieuw drie varianten: een klassieke vierdeurs berline, een nauwelijks afwijkend getekende vijfdeurs en een break. Die laatste oogt het meest harmonieus en gezien de redelijke meerprijs van net geen 1.000 euro zal hij zonder twijfel het populairst worden. Om marketingtechnische redenen moeten we in ons land nog tot september wachten op de berline.

Soepele diesels
                          De Mondeo is leverbaar met een 2.0 en een 2.5 benzinemotor, maar je kan er vergif op innemen dat meer dan 90% van de Mondeo's bij ons een dieselaar voorin krijgt. Dat kan dan een 1.8 met 125 pk, een 2.0 met 140 pk of een 2.0 met automaat zijn die 130 pk levert. De diesels zijn soepel, hebben bij ieder toerental trekkracht paraat en springen erg zuinig om met brandstof. De geluidsisolatie is exemplarisch en het rijcomfort staat op hoog niveau. Ford weet al jaren hoe een auto tegelijk strak en toch soepel door de bocht moet gaan en met de Mondeo zet het merk op dat vlak een nieuwe maatstaf. De balans is zelfs zo hoogstaand dat het geen zin heeft om het optionele pakket met elektronisch regelbare schokdempers te kopen.

Prijskraker
                          In ons land kiest Ford ervoor om geen Spartaans model in de showroom te zetten om toch maar de laagste prijs te kunnen afficheren. Het gamma begint hier met de Mondeo Trend die is uitgerust met onder meer ESP, 7 airbags (inclusief knieairbag), automatische klimaatregeling en nog wat speelse dingen. In die optiek is een prijs vanaf 24.320 euro voor de goedkoopste benzinemotor en amper 24.600 euro voor de goedkoopste diesel erg competitief. Drie jaar nadat er donkere wolken dreigden voor de Genkse fabriek kan men daar nu vol vertrouwen de toekomst tegemoet blikken. Met de S-Max zag het er al goed uit en met de uitstekende Mondeo hebben ze opnieuw een kanjer in huis. De eerste kandidaat voor de titel 'Europese auto van het jaar 2008' is meteen bekend. (bl)
                          HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Ben een grote fan van de nieuwe Mondeo. Zowel qua exterieur- als interieurstyling maar het ghia interieur vind ik afschuwelijk! Ze hadden daar toch beter donkerder hout in gebruikt want zelfs Koreanen gebruiken tegenwoordig namaakhout dat er beter uitziet (niks slechts over de Koreanen maar vroeger konden ze er wat van op dat gebied).

http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door '0DAVID0' Bekijk Berichten
                              Ben een grote fan van de nieuwe Mondeo. Zowel qua exterieur- als interieurstyling maar het ghia interieur vind ik afschuwelijk! Ze hadden daar toch beter donkerder hout in gebruikt want zelfs Koreanen gebruiken tegenwoordig namaakhout dat er beter uitziet (niks slechts over de Koreanen maar vroeger konden ze er wat van op dat gebied).

idd, liever alu-look dan dit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                idd, liever alu-look dan dit
                                Ja voor mij ook een Titanium als ik er ene moest kopen. En thans zegt mijn pa dat er veel meer ghia's gemaakt worden dan Titanium's dus blijkbaar vinden de klanten het toch wel geslaagd. Smaken en kleuren hé...
                                http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

• Mja, zelf het aangespoeld wrakhout dat op mijn Ghia dashboard hangt ziet er beter uit dan dit Beetje jammer van Ford, mss dat ze meerdere varianten aanbieden na een tijdje maar ik vrees ervoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten

Ghia interieur
                                    Hier vind ik 't nochtans zeer goed meevallen.
                                    Life's too short. Not to. Live it.
                                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Ik denk ook dat je het in RL moet zien.

Comment

• Ik vind het dashboard zowiezo schijtlelijk.Strak en rechtlijnig en dan daar plots 2 pietluttige ronde ventillatiemondjes op... Het lijkt net of 2 ontwerpen met mekaar vermengd zijn.

Comment

• dan vind zelfs ik dit er veel meer netjes uitzien...

Comment

Working...
                                          X