Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Mondeo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    en wat zegt dat in vergelijking met een pasjat?
    Hebben zich bij VW proberen wapenen voor wat komt denk ik. Sinds my 2007 hebben ze aan de Passat B2B de uitrusting gegeven van de Comfortline (op een paar details na).

Comment

• zopas een reklamebladje in de bus gekregen.
      voorstelling in de garage's is begin juni.

Comment

• Daarnet stond er aan de verkeerslichten een zwarte 5-deurs titanium met de 18" velgen Die mogen ze zo onmiddellijk aan mijn deur afzetten zo! Prachtig was die!
        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

• ik eis foto's.

Comment

• Iemand een idee wat het meest sportieve kleur zou zijn ? Heb me net een Mondeo Titanium met X-Pack besteld, maar twijfel nog over het kleur.

de kleur voorbeelden op de brochure zijn nogal aan de kleine kant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
              ik eis foto's.
              Mijn gsm lag jammer genoeg in mijn boekentas die ik in de koffer had gesmeten dus heb er gene kunnen trekken.

Maar het was echt prachtig en jouw clipper gaat er net zo mooi uitzien! Qua looks ga je geen spijt krijgen!

Comment

• De Clipper is een klepper! Ik denk dat dit qua looks en kwaliteiten een dijk van een auto gaat worden.

De berline is maar zo zo... alhoewel uiteraard de kwaliteit hetzelfde zal zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hanshantson Bekijk Berichten
                  Iemand een idee wat het meest sportieve kleur zou zijn ? Heb me net een Mondeo Titanium met X-Pack besteld, maar twijfel nog over het kleur.

de kleur voorbeelden op de brochure zijn nogal aan de kleine kant.
                  ik zou het niet weten.
                  kweet zelfs niet welke kleuren er zijn,aangezien ik nooit een brochure gezien heb. ik ga toch sowieso altijd voor black.
                  Wanneer is de levering?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door '0DAVID0' Bekijk Berichten
                    Mijn gsm lag jammer genoeg in mijn boekentas die ik in de koffer had gesmeten
                    Dat is zoals een militair die naar het front gaat zonder geweer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                      Dat is zoals een militair die naar het front gaat zonder geweer.
                      Tegenwoordig kun je die vergelijking bijna maken als je ziet dat sommigen blijkbaar onafscheidelijk zijn met hun gsm

Comment

• Er zijn in voorverkoop al 800 nieuwe Mondeo's in België verkocht.

Bron + 2 filmpjes over de nieuwe Mondeo:

Comment

• Hier een knap video'ke

Comment

• rijtesten
                            Vanaf midden juni staat de derde generatie van de Ford Mondeo in de showrooms. Hoe die er uit ziet, weten we inmiddels al. Maar afgelopen week reisden we af naar Sardinië en nu weten we ook hoe de Mondeo rijdt.

Kort samengevat: fantastisch. Maar daar neemt u natuurlijk geen genoegen mee. Ford zegt veel aandacht te hebben besteed aan het onderstel en de besturing en heeft alle vertrouwen in het resultaat, zo blijkt uit de locatiekeuze. Sardinië is niet zomaar een prachtig mediterraan eiland, het is vooral een paradijs voor lekker autorijden. Mits de auto ‘klopt’, want de plotseling opduikende scherpe bochten, steile hellingen en onverwachte oneffenheden kunnen voor de verkeerde auto dit eiland in een hel veranderen. Wij rijden de eerste dag in een sedan in de Ghia-trim met de sterkste benzine in het vooronder, de 2.5 turbo met 220 pk. Het interieur is opgebouwd uit mooie materialen. Veel zachte kunststoffen, keurig aansluitende naden en – hou je vast – in de Ghia-uitvoering weerzinwekkende hout-imitaties. Van dat diarreebruine glimmende spul dat je vroeger wel eens tegenkwam in Koreaanse BMW-killers. En daar dan héél veel van, waardoor je meteen al snakt naar een Titanium of een Trend.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten. De stoel laat zich gemakkelijk instellen in de juiste positie, en het stuur is weliswaar nogal fors uitgevallen, het laat zich heel ver naar de bestuurder toe trekken, zodat je al met al een erg fijne zit krijgt; het feest kan beginnen.

Deze motor komt uit de Focus ST. Dat schept verwachtingen, maar natuurlijk is zo’n Focus een stuk lichter dan deze Mondeo en het spektakel van die hot hatch blijft dan ook uit. Niettemin komt de Mondeo lekker vlot van zijn plek voor een zakensedan. Maar echt verrassend wordt de auto wanneer de motor op temperatuur is en we met duivels genoegen de verraderlijke bochten van het Italiaanse eiland te lijf gaan. Je moet erg ver gaan om noemenswaardig onderstuur op te wekken, de auto blijft steeds goed controleerbaar. De besturing is heerlijk scherp, je hebt dankzij een niet te overijverige bekrachtiging steeds goed gevoel met de weg. Deze auto is duidelijk toegespitst op de sportief ingestelde berijder, maar tegelijkertijd weet hij een comfortabel gevoel te geven. Een ronduit indrukwekkende prestatie.

Het enige moment waar de 2.5 benzine wat aan de magere kant blijkt, is bij optrekken op hellingen. Dan verlang je naar een diesel, en die staat de volgende dag dan ook voor ons klaar. Deze auto is uitgevoerd als Titanium en dat is meteen een wereld van verschil. Waar de Ghia het accent legt op klassieke luxe, moet de Titanium vooral een high tech atmosfeer ademen. Het kitscherige hout is vervangen door aluminium-look en dat ziet er een stuk beter uit wat ons betreft. Wij rijden de 2.0 TDCi met handbediende zesbak en 140 pk en die heeft zoals verwacht minder moeite met het klimwerk. Alleen tussen de tweede en derde versnelling heeft hij het even zwaar, het gat tussen die beide verzetten is wat aan de grote kant. Opvallend is ook dat deze auto in de bochten nog net iets verfijnder in balans lijkt te zijn dat die van de vorige dag. Ligt het aan de korte achterkant, of heeft het te maken met een betere gewichtsverdeling door die andere motor? De kennismaking is te kort om daar een zinnig antwoord op de geven.

AutoWeek is het grootste auto portaal met het laatste...

Comment

• Comment

• Autovisie is hét platform voor autokenners met onder meer autonieuws, autovideo's, autotests en primeurs uit de auto-industrie.

De Volkswagen Passat kan zijn borst nat maken. Die conclusie durven we wel te trekken na de eerste meters in de nieuwe Ford Mondeo.

Dat onderstel! Als er één indruk achterblijft na een dag sturen in de nieuwe Ford Mondeo is het wel de prachtige balans die Ford heeft weten te vinden tussen balans en stuurgedrag. De Mondeo is optioneel uit te rusten met adaptieve schokdempers, maar dat is bijna weggegooid geld, zo goed hebben de onderstelingenieurs van Ford het er vanaf gebracht op de standaardversies.

Ford verwacht bijna driekwart van alle Mondeo’s als stationwagon te verkopen. Die verwachting snappen wij, want dat is (naar onze mening) ook de mooiste van het stel. Voor het overige kwart van de verkopen zorgen een vier- en vijfdeurs versie. Wil je geen estate, neem dan de vierdeurs. Die is iets langer en ziet er gewoon wat harmonieuzer uit dan de vijfdeurs met grote kofferklep.

De Mondeo voelt in ieder geval zeker zo ruim aan als genoemde concurrentie uit Wolfsburg, de Passat. Je kijkt uit op een mooie klokkenwinkel, de stuurpositie is fantastisch en het interieur lijkt degelijk in elkaar te zitten. Enige kritiekpunten zijn het werkelijk foeilelijke houtwerk in de Ghia-versies en het geborsteld metaal in de Titanium dat misschien wel iets te veel zonlicht reflecteert.

De Mondeo voelt zeer solide en stijf aan, het onderstel doet zijn werk in alle stilte en ook het windgeruis heeft Ford in zijn windtunnels nagenoeg kunnen uitsluiten. De Mondeo schakelt goed en koppelt prima. In de diesel (wij reden de 2.0 met 140 pk) werkt de koppeling zelfs nog iets fijngevoeliger dan in het 220 pk sterke topmodel (2.5 vijfcilinder turbo, uit de Focus ST). Die laatste motor wordt inclusief koppeling betrokken van Volvo, wat dat verschil verklaart.

De motoren. Zoals gezegd konden wij beschikken over de tweeliter diesel en de 2.5 benzinemotor. Die eerste kwijt zich prima van zijn taak, maar zou misschien nog iets stiller aan de arbeid mogen. De 2.5 vijfcilinder maakt van de Focus een regelrechte bom, maar in de Mondeo met zijn dik anderhalve ton wagengewicht krijgt 220 pk niet meer dan het stempel adequaat. Dan merk je ook ineens dat zo’n vijfpitter niet zo mooi loopt als een V6. Boven de 5000 toeren resoneert hij wat. Dat zou rustiger mogen. Een oordeel over de kleinere motoren houdt u van ons te goed.

Al met al een auto die de concurrentie in het D-segment prima aankan. Mensen die rij-eigenschappen belangrijk vinden, kunnen zelfs niet om deze auto heen. De leaserijder mag zich verheugen over het feit dat de diesel de fijnste motorisering is.

Comment

• @tuscani: in de Autogids van deze week eerste indrukken over de Mondeo...

Comment

• Vrijdag reed hier een trein vol Mondeos (en Clipper) rond, echt een zeer knappe verschijning!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                      ik zou het niet weten.
                                      kweet zelfs niet welke kleuren er zijn,aangezien ik nooit een brochure gezien heb. ik ga toch sowieso altijd voor black.
                                      Wanneer is de levering?
                                      Heb een Zwarte Titanium besteld, is wel wachten tot September

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                                        @tuscani: in de Autogids van deze week eerste indrukken over de Mondeo...
                                        merci, ben hem zopas gaan kopen.

Comment

• De eerste indrukken zijn in vrijwel alle bladen uitermate positief. Zowel afwerking als wegligging behoren tot de absolute top. De motoren worden zeer degelijk bevonden.

't Zijn geen uitzonderingen die hem boven de passat positioneren.

Comment

Working...
                                          X