Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Mondeo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BeFour Bekijk Berichten
    Of die betrouwbaar is wil ik wel eens zien na een jaar of 4. Een 18-jarige benzine Mitsubishi en mijn 2 jaar oude Peugeot diesel starten veel vlotter dan mijn pa zijn Mondeo van bijna 1 jaar oud. En dan hebben we het nog niet eens over de gigantische hoeveelheid roet die eruit komt.

Nu, Ford heeft bij ons er gelegen: eerste Ford en meteen ook de laatste.
    Als je vader vind dat dat ding teveel roet en niet goed start --> ga er dan mee naar de garage...

Mijn 1.8Tdci met 189 000km op de teller start altijd van de eerste keer, zelfs bij temperaturen van -20 °C. Als ik je een goede raad mag geven: iets langer wachten met starten (+- 3 seconden) als het voorverwarmingslampje uit is en dan start die direct.

Anders eens naar de garage gaan en de gloeiers eens laten nakijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten
      Als je vader vind dat dat ding teveel roet en niet goed start --> ga er dan mee naar de garage...

Mijn 1.8Tdci met 189 000km op de teller start altijd van de eerste keer, zelfs bij temperaturen van -20 °C. Als ik je een goede raad mag geven: iets langer wachten met starten (+- 3 seconden) als het voorverwarmingslampje uit is en dan start die direct.

Anders eens naar de garage gaan en de gloeiers eens laten nakijken
      De wagen heeft al verschillende bezoeken aan de garage opzitten. Met veel moeite lossen die problemen op. Nu is de onze volgens mij wel een maandagauto na een serieus lang weekend.

Comment

• Dat roeten is 'normaal' voor die 1.8. Als ik eens goed doortrek met mijn Focus 1.8TDCI dan zie ik achter mij ook een roetwolk verschijnen die ik eerder zou verwachten van een wagen met 200000km...
        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

• ik heb zo'n mp4 speler gekregen voor muziek op te zetten.
          Weet er iemand wat voor kabel ik moet kopen om die in men mondeo aan te sluiten op de radio?
          aan de mp4 speler kan ik ofwel een koptelefoonaanstuiting ofwel een zo'n smalle usb aansluiting koppelen. in de mondeo weet ik het niet juist. ik dacht zo'n klein gatje in men handschoenkastje

ik dacht dat dit in men handschoenvak zit
          Last edited by wisali; 16/10/2009, 12:09.
          wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
            ik heb zo'n mp4 speler gekregen voor muziek op te zetten.
            Weet er iemand wat voor kabel ik moet kopen om die in men mondeo aan te sluiten op de radio?
            aan de mp4 speler kan ik ofwel een koptelefoonaanstuiting ofwel een zo'n smalle usb aansluiting koppelen. in de mondeo weet ik het niet juist. ik dacht zo'n klein gatje in men handschoenkastje

ik dacht dat dit in men handschoenvak zit
            gewoon jack 3,5 zeker ?

Comment

• en dat is?
              de kant van de mondeo is dus zo'n vrouwtje voor bv. een koptelefoon in te pluggen.
              en welke kop moet erop langs men mp speler? zo'n mini usb of in de koptelefoonaansluiting?
              wimoptiek.be op

Comment

en dat is?
                de kant van de mondeo is dus zo'n vrouwtje voor bv. een koptelefoon in te pluggen.
                en welke kop moet erop langs men mp speler? zo'n mini usb of in de koptelefoonaansluiting?
                in de meeste gevallen ook een jack 3,5 ; soms is dat nog een 2,5
                deze kabeltjes zijn in alle audiozaken te koop, in verschillende lengtes
                als de jack van de koptelefoon van de MP4-speler in de Aux-in past, dan weet je welke maat het is door in de documentatie te kijken van je nieuwe MP4-speler

Comment

• 't is zo'n gratis ding dus veel info zat er niet bij. daarmee men vraag of ik zo'n kabel moet aansluiten op de hoofdtelefoonuitgang van de mp4 speler of moet aankoppelen via de mini-usb aansluiting langswaar ik de bestanden opload.
                  wimoptiek.be op

Comment

't is zo'n gratis ding dus veel info zat er niet bij. daarmee men vraag of ik zo'n kabel moet aansluiten op de hoofdtelefoonuitgang van de mp4 speler of moet aankoppelen via de mini-usb aansluiting langswaar ik de bestanden opload.
                    koptelefoon uitgang...

Comment

't is zo'n gratis ding dus veel info zat er niet bij. daarmee men vraag of ik zo'n kabel moet aansluiten op de hoofdtelefoonuitgang van de mp4 speler of moet aankoppelen via de mini-usb aansluiting langswaar ik de bestanden opload.
                      zeker de hoofdtelefoon uitgang. probeer daar eens een gewoon paar oortjes in te steken dat ge nog hebt liggen, als die passen moet ge in de winkel een 3,5mm jack kabel kopen met 2 male uiteindes. Zo doe ik het in de mondeo hier thuis.
                      2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
                      2009 Porsche Carrera 4S

Comment

• owkay mercikes
                        kwist dus niet welke uitgang ik moest gebruiken van de mp4 speler.
                        ik ben een noob met die dingen. nog nooit zo'n ipod of ander dingk gehad.
                        maar nu komt dat wel van pas met een 2 jarige dochter die altijd K3 en kusjesdag roept vanachter in de wagen. dan zet ik dat ding vol met K3 liedjes en kan ik dat aankoppelen aan de radio.
                        wimoptiek.be op

Comment

• 'k heb zo'n kabeltje gaan halen, waarvoor dank.
                          nu moet ik wel het volume van de mp4speler vollen bak zetten en het volume van de radio op pakweg 8. (normaal gezien luister ik naar stand 3 of 4)
                          ook kan ik via men radio die speler niet bedienen. is dat normaal. ik moet dus de speler op bv. shuffle zetten en als ik wil stoppen met luisteren moet ik de spler ook manueel uitzetten. kan dus niet via men bediening aan het stuur. ik zie bv. ook geen menu op men dashboard met titels, zoals bv. bij men cd-speler.

andere ford rijders?

of zijn dit normale zaken bij elke aux aansluiting van ipods bij wagens.
                          wimoptiek.be op

Comment

'k heb zo'n kabeltje gaan halen, waarvoor dank.
                            nu moet ik wel het volume van de mp4speler vollen bak zetten en het volume van de radio op pakweg 8. (normaal gezien luister ik naar stand 3 of 4)
                            ook kan ik via men radio die speler niet bedienen. is dat normaal. ik moet dus de speler op bv. shuffle zetten en als ik wil stoppen met luisteren moet ik de spler ook manueel uitzetten. kan dus niet via men bediening aan het stuur. ik zie bv. ook geen menu op men dashboard met titels, zoals bv. bij men cd-speler.

andere ford rijders?

of zijn dit normale zaken bij elke aux aansluiting van ipods bij wagens.
                            Dit is normaal

Comment

• als het zelfs bij bmw zo is zal het idd normaal zijn.

mercikes.
                              wimoptiek.be op

Comment

• kan er toevallig eens iemand een foto plaatsen van zijn rechterbuitenspiegel?
                                de mijne was stuk, ik heb een nieuwe laten plaatsen en nu lijkt me die precies "anders".
                                zit er bv. in de rechterspiegel nog een asferische zone (dodehoek) of is dat enkel bij de linkerspiegel.
                                wimoptiek.be op

Comment

• Rechts is ook met een asferische zone.

Comment

• dacht het wel. straks eens bellen zie naar de garage.
                                    wimoptiek.be op

Comment

• Mijn hierboven beschreven problemen raken maar niet opgelost. Men wil nog steeds de vlotter niet vervangen omdat men vermoed dat het toch aan de software ligt, maar hoe kan men ooit de software correct doen werken als die sensor en die vlotter misschien niet juist werken

Heb ondertussen de wagen al 9 maanden in mijn bezit en al 3x bijna stilgevallen bij het oversteken van een drukke weg, niet echt een veilig gevoel. Zonet nog moest ik bij het vertrekken vanaf een parkeerplaats bijna vol gas geven opdat de wagen niet stil zou vallen, daarna stoof iik natuurlijk ineens snel vooruit...
                                      Ik heb er genoeg van en wil een aangetekend schrijven richten naar Ford waarin ik hen officieel op de hoogte stel van deze gevaarlijke situaties zodat ik bij een eventueel ongeval toch iets in m'n handen heb...

Weet iemand de juiste dienst + het juiste adres waar ik dit schrijven naar moet richten?
                                      Is het naar de invoerder, de klantendienst, ... wat is het adres?

Of richt ik dat in het algemeen naar

Hunderenveldlaan 10
                                      1082 Brussel

Dank bij voorbaat.
                                      Last edited by ; 02/04/2010, 17:36.

Comment

• Mondeo met de nieuwe 2.0T Ecoboost ( 203 Hp - 300 NM ) Powershift motor:

2.0-203PS Ecoboost in action300 Nm with Dual Clutch Transmission (Ford Powershift)

Comment

• Mijn 2.2 TDCI heeft sinds kort wat meer paardjes (202 pk) en koppel (468 Nm). Rijdt echt super nu.

Comment

Working...
                                          X