Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5 Serie G30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Doa
    replied
    mmm m550d.
    ik vind dat de nieuwe toch wat meer présence heeft dan de vorige.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Hmmmmm da's het van het hé. Zou ik wel willen, diesel of geen diesel. En dat voor slechts 3000cc, ongelofelijk.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    DIESELBEUL: BMW M550D XDRIVE ONTHULD

    BMW heeft de dieselknaller van zijn 5-serie-gamma gepresenteerd. We heten welkom: de M550d xDrive!

    Waar de vorige generatie M550d 381 pk en 740 Nm leverde, is de 3,0-liter metende zescilinder met vier turbo's in de nieuwste M550d-incarnatie goed voor 400 pk en 760 Nm koppel. Daarmee krijgt de 5-serie hetzelfde blok in z'n neus gelepeld als de 750d. Een snelheid van 100 km/h staat in 4,4 tellen op de klok. De Touring duurt er 0,2 tel langer over. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h.

    Vierwielaandrijving is standaard van de partij. Wie z'n rechtervoet in bedwang kan houden, moet een gemiddeld verbruik van 5,9 l/100 km kunnen halen. Schakelen gaat middels een achttraps Steptronic-transmissie.

    De M in de naam M550d behelst onder andere dat de krachtpatser standaard over een M-onderstel, Integral Active Stearing en een M-uitlaatsysteem beschikt. Ook het remsysteem is verbeterd. Op optisch vlak is de M550d te herkennen aan z'n 19-inch lichtmetalen wielen en z'n sportievere bumpers rondom.

    Zowel de sedan als Touring zijn als M550d xDrive te krijgen. Prijzen volgen in een later stadium.














    Leave a comment:


  • JosV
    replied
    De leugenberg se. Ik vind de 5 toch minder fraai binnenin dan de E die ik een tijd geleden heb meegehad en hier foto's van postte. Beiden kosten op een 2k na evenveel.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied


    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

    Leave a comment:


  • berengun
    replied
    We hebben nu een dagje met een 540i kunnen rijden, dat is een superaangename motor. Geen sportwagen, maar gewoon de perfecte motorisatie voor een 5 reeks. Niet dat je met een 520d ergens tekort komt, maar het is het verschil tussen ne goeie chardonnay of ne pouilly fuisé...Het is gewoon net nog wat lekkerder zonder erover te gaan

    Leave a comment:


  • MasterC
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    Waarom zou een mooi en vooral ergonomisch design moeten gewijzigd worden ? Anders is soms minder goed, en kan contra-productief werken...
    Inderdaad, persoonlijk blijf ik het mooiste interieur in zijn klasse vinden

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    Waarom zou een mooi en vooral ergonomisch design moeten gewijzigd worden ? Anders is soms minder goed, en kan contra-productief werken...

    Leave a comment:


  • charlesvdw
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten



    Dat interieur is 95% identiek aan mijn nappa mokka interieur van mijn F11. Mooi, daar niet van, maar voor een volledig nieuw model verwacht je toch meer verandering.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied








    Leave a comment:


  • Jocar
    replied
    Testje: BMW 5-SERIE 520D (2017)

    Met een op alle punten doorontwikkelde nieuwe 5-serie zou je kunnen concluderen dat BMW een nieuw ijkpunt voor de concurrentie heeft neergezet. Deze test moet gaan uitwijzen of dat ook daadwerkelijk zo is.


    Ze hebben het zich bij BMW niet makkelijk gemaakt bij de ontwikkeling van de nieuwe 5-serie. Dat blijkt al meteen wanneer we de specificaties erbij pakken: met meer functionaliteit en zonder ook maar iets aan prestaties of ruimte in te leveren, is de auto bijna 100 kilo lichter dan zijn voorganger. Voor een groot deel is die winst behaald door gebruik te maken van aluminium. Binnen in de auto valt direct het gebruik van hoogwaardige materialen op: glimmend hout, prachtig leer, strakke stiksels. Voor mensen met een bovengemiddeld postuur biedt de 5-serie alle ruimte, mits je voorin mag zitten. Als gevolg van de enigszins aflopende daklijn kom je, wanneer je wat langer bent, achterin al snel met je kruin in aanraking met de hemelbekleding. Verder is het op de achterbank prima uit te houden. De bediening van de auto met alle subsystemen vraagt weinig gewenning. Een leuke gimmick is de mogelijkheid om een aantal functies met gebaren te bedienen. Door met je vingers bepaalde figuren in de lucht te maken, kun je bijvoorbeeld de radio harder of zachter zetten.

    Nog comfortabeler

    BMW biedt een hele batterij aan hulpsystemen. Zo kun je de auto met behulp van de sleutel onbemand in en uit krappe parkeerplaatsen laten rijden. Het zelfstandig wisselen van rijstrook is er nog niet bij, wel is de 5-serie in staat om zichzelf binnen de rijbaanbelijning te houden. Het onderstel van de nieuwe 5-serie is comfortabeler afgestemd dan bij de vorige generatie het geval was. Houd ons ten goede, de auto is geenszins week. Wanneer het nodig is, geeft hij meteen thuis en blijkt het onderstel over heel veel reserve te beschikken. Mede dankzij zijn afslankkuur maakt de 5-serie een lichtvoetige indruk, vol levensvreugde en enthousiasme. De 190 pk dieselmotor in combinatie met de van ZF afkomstige achttrapsautomaat sluit hier keurig op aan. Deze aandrijflijn weet de 520d vlot en zonder storende schokken op tempo te brengen.

    SIGNALEMENT

    Bmw
    520d
    4-deurs, Sedan
    8 versnellingen, Sequentiële Automaat
    Achter
    2017
    SPECIFICATIES

    Brandstof Diesel
    Aantal cilinders 4 in lijn
    Cilinderinhoud 1.995 cc
    Maximaal vermogen 140 kW / 190 pk bij 4.000 tpm
    Maximaal koppel 400 Nm bij 1.750 tpm
    Lengte / breedte / hoogte 4.936 mm / 1.868 mm / 1.479 mm
    Wielbasis 2.975 mm
    Massa leeg 1.535 kg
    Laadvermogen 710 kg
    Aanhangermassa geremd / ongeremd 2.000 kg / 750 kg
    Banden 225/55R17 Prijzen
    Topsnelheid 235 km/u
    Acceleratie 0-100 km/u gemeten 8,0s (7,5s)
    Acceleratie 50-80 km/u in D 2,8s
    Acceleratie 80-120 km/u in D 5,7s
    Brandstofverbruik gemeten 5,9 l/100km
    (fabrieksopgave: 4,1 l/100km)
    CO2-uitstoot 108 g/km
    EINDOORDEEL

    4/5

    Wat opvalt bij de nieuwe 5-serie, is het feit dat hij wederom comfortabeler is geworden ten opzichte van zijn voorganger. De rijdynamiek heeft hier echter niet onder geleden. Ook met betrekking tot de afwerking, de beschikbare hulpsystemen en de aandrijflijn heeft BMW de lat weer wat hoger weten te leggen.

    Leave a comment:


  • RedFive
    replied
    Volledig mee eens.. In zwart valt ie nog wel mee van buiten, binnenin is het idd wennen..

    Leave a comment:


  • BMWMB
    replied
    Dat Mercedes het dashboard van de E heeft veranderd was echt broodnodig. Bij de vorige 5 was het zo knap dat ze het enkel konden veranderen maar niet verbeteren. Imo is het dashboard van de nieuwe 5 minder knap dan dat van de vorige 5, en ook minder knap dan dat van de nieuwe E.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Haha... you wish lol

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    testen waar de 5 wint, zijn ongeloofwaardig

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    In Autowereld staat er een vergelijkende test tussen E en 5. De 5 haalde het nipt van de E. Zou veel meer een kleine 7 zijn dan de E een kleine S is. Maar als ik zo de foto's bekijk van het interieur is er toch een groot verschil tussen de twee. Daar verkies ik de E toch met zijn twee grote schermen. Dashboard BMW ziet er quasi net hetzelfde uit als de vorige.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    zag er ook 1tje op de antwerpse ring, een witte reed er tijdje achter...nix mis mee maar achteraan viel het eigenlijk op door het nieuw design in leds die steeds aanstaan

    Leave a comment:


  • charlesvdw
    replied
    Pff heb mijn garagist al met de berline zien rijden en was absoluut niet onder de indruk, miss Charles evenmin.

    Leave a comment:


  • Jocar
    replied

    Leave a comment:

Working...
X