Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik weet ook wel dat ik iemand met RX-8 als nickname en een Wankelmotor als avatar niet zal kunnen overtuigen (terwijl ik dat 15 jaar geleden ook fantastische auto's vond). Alhoewel, misschien moet je toch eens een BMW i3 overwegen, die heeft ook zo'n deuren ;-)
Hehe, daar stopt de vergelijking wel. Ik zou de I3 zo in mijn top 5 zetten.
Net nu gisteren Apple in de WWDC2018 aankondigde dat ze 3rd-party apps zoals Waze zullen toevoegen op Carplay... Dus eigenlijk heb je geen andere navigatie meer nodig als je carplay hebt...
Benieuwd hoe we constructeurs daarop gaan reageren als ze 2K voor een navigation professional blijven vragen.... terwijl Carplay 300€ kost en je Waze met RTTI kan gebruiken...
BTW, de eerste officiële X5 foto's zijn gelekt (I know, not the right topic...)
Mooi dat die waze integratie er eindelijk komt want nu is het behelpen .
Tja als ze geen 2000 meer kunnen vragen voor navi.. dan gaan ze het wel vragen voor andere snufjes, zoals autonoom rijden, en de carplay integratie an sich
allemaal dingen die grotendeels in software zitten...
Nog een mooie om te ontkrachten: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180604_03545581
Quote: 'De belangrijkste vaststelling: de CO2 -voetafdruk van de Model S van Tesla is kleiner dan die van bijna alle benzinewagens.'
Ik beself echter dat studies geschreven worden om te bewijzen dat wie betaalt gelijk heeft (vergelijk met wat er gebeurde met roken&gezondheid, gebruik van pesticiden, ...) . De vraag die moet gesteld worden is wie er meest zou betalen, de olie industrie en de conservatieve autoconstructeurs of de groene jongens en Tesla?
De voornaamste troef is dat de luchtkwaliteit in de steden verbetert en de geluidsoverlast minder is. Nu hoor je in steden constant de auto’s optrekken. Het zou minder erg worden om aan een drukke verkeersader te wonen.
Was onlangs in antwerpen midden op de plek waar alles open ligt (frankrijklei). Vermits men er niet meer aan t werken was (19u) was het quasi doodstil daar, heel vreemd midden in een drukke stad, maar tegelijk zalig.
In decibel uitgesproken maakt een voorbijrijdende Tesla niet minder lawaai dan een andere wagen : op de in stad toegelaten snelheid gaat het hoofdzakelijk om rolgeluiden.
En een auto die optrekt aan een verkeerslicht maakt enkel bandenlawaai?
Tis ni omda motorgeluid in de cabine goed geisoleerd is, dat ge het buiten niet hoort. Ik hoor heel goed het verschil tussen een EV, benzine of dieselwagen. Doe dat x 100 (groot aantal auto’s) en je kent het totale effect.
Ik heb het over gewoon voorbijrijdend verkeer op een gewone laan, waar de wagens mekaar mooi volgen. Het valt dan op dan het verschil nihil is qua geluidproductie.
k vraag mij af hoe lang het geleden is dat jij nog eens in een stad bent geweest. de tijd dat auto's daar gewoon voorbijrijden en elkaar mooi volgen is al lang gedaan.
Ofwel staan ze stil (meestal met draaiende motor), ofwel geven ze eens flink gas (als ze eindelijk doorkunnen).
Bovendien, aan lage snelheid (< 50 km/h, in steden dus) heeft het motorgeluid wel een aanzienlijke bijdrage.
Electric cars are quieter, but this won't make much of a difference to basic highway or major road noise. There is hope however.
So, what does this net out to? Well, basic traffic noise from highways won’t get perceptibly quieter due to electric cars. Urban road traffic noise below 40 kph likely will, as engine noise starts to dominate at lower speeds. And we can all look forward to fewer and fewer noisy motorcycles and trucks, and no economy cars with broken mufflers.
Ik doe elke dag mijn wandeling naar de zeedijk. Ik heb dan niets anders te doen dan het verkeer te observeren... vandaar dat ik weet dat een Tesla S die 50km/u doet niet te onderscheiden is van de andere wagens. Hun grote wielen met dikke banden maken zelfs meer kabaal dan vele andere wagens.
dit wordt trouwens bevestigd door je diagram.... bandengeluid produceert het meerendeel van het totaal lawaai van een wagen. Tegen 50kmm/u draaien trouwens de meeste moderne motoren met automaat zogoed als op ralenti
Voorlopig is de score 1 : 1,5 (@Sunking vs @Guyugy)
Auto’s in Knokke (flaneren, zonder haast) zullen inderdaad evenveel lawaai maken en die met de breedste banden het meest…
Bij auto’s in de file (gehaast start-stop verkeer) op weg naar werk of winkel, maken diesels nog steeds véél meer lawaai. (van de auto’s van mijn buren met diesels wordt ik ’s morgens wakker…)
Bovendien stinken diesels nog steeds het meeste…of zorgen voor nies en hoest buien (ook zonder pollen)
Maar rokers ruiken ook niet dat ze stinken....(en parfum lost dat niet op)
Hum... ik kreeg bij de aankoop van mijn TDI euro 4 (2009) een uitgebreide uitleg over al de opties van deze showroom-model, en dat met draaiende motor ... in de showroom !.... zo vies was de geur van diesel niet, toen al... de psychologische gevoeligheid van de ecologisten is wel sindsdien enorm toegenomen
lol, beetje offtopic maar moet nu denken aan mijn gebuur, die had heel lang geleden één van de eerste golf diesels.
Als die dat spel 's morgens in gang stak leek het wel of er vier man met zware hamers op aambeelden aan het kletsen waren Klang klang klang klang .
Moest ge al een vaste slaper zijn om er niet van wakker te worden
gelukkig is 't al iets beter nu
Comment