Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Cyrano.ak
    replied
    Werkt Waze goed via Android Auto? Ik heb een iPhone dus helaas geen Waze-support via Apple Carplay.

    Leave a comment:


  • Cyrano.ak
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

    Best naar de garage gaan. Dan is er iets niet just. In de file gaat hij bij stilstand 'altijd' groen oplichten. Rood is pas als ge heel lang stil staat of als ge ergens parkeert.
    Bij mij doet hij dat ook niet

    Edit: even verduidelijken > rij je op ACC en komt je auto tot stilstand, dan branden er geen lampjes. Rij je gewoon zelf en heb je Auto-hold, dan springt het op groen als je bijvoorbeeld aan een verkeerslicht stil staat. Op rood is pas als je je wagen uitschakelt en de elektronische handrem in werking schiet.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Die Easy Open heb ik ook niet. Enerzijds was mijn budget meer dan op, maar anderzijds moest dat niet zo geweest zijn, had ik andere opties genomen. Mijn vrouw heeft dat gehad op haar C4GP en ge moest eerst de klink vast nemen, dan zegt die klik en dan kon ge open trekken. Zeer vervelend, maar mss dat hij tegenwoordig al open klikt als ge in de buurt komt zonder vast te pakken. Als ik aan de auto kom, moet ik direct kunnen open trekken
    Eveneens voor de koffer. Been sweepen is mss een leuke gadget, maar als ik met mijn tassen aan de auto kom, wil ik ze direct in de koffer steken en niet eerst sweepen, wachten en dan erin zetten. Dus ben ik beter af met op het knopje te drukken.

    Een start knop was mss wel nog leuk geweest, maar met de sleutel gaat het ook. Wel raar eigenlijk dat ge nog een sleutel moet gebruiken op de klassieke wijze, terwijl ge eigenlijk er niet mee moet demarreren en gewoon ff moet draaien en dan gaat hij wel starten zoals ge normaal op een start-knop zou drukken. Bij de DS5 had ik geen klassieke sleutel, maar moest ik deze wel in een gleuf steken. Dus op zich allemaal wat hetzelfde. Dus ge hoeft niet blijven te draaien totdat hij gestart is. Gewoon ff doorklikken en meteen los en hij start wel. Nu kan dat met de koude een paar seconden duren ivm voorverwarmen

    Nog een tip voor moesten jullie het nog niet weten. Als de knop van de spiegel op R staat, dan klapt deze naar beneden wanneer de auto in reverse wordt gezet. De andere standen niet.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

    Best naar de garage gaan. Dan is er iets niet just. In de file gaat hij bij stilstand 'altijd' groen oplichten. Rood is pas als ge heel lang stil staat of als ge ergens parkeert.
    Toch in de gaten houden dus Maar hij stop effectief wel, ik voel dat hij meer doet dan gewoon tot stilstand komen.. Ik bol zeker en vast niet verder.
    Ik heb btw dezelfde opties Carano. Enkel die Easy Open pack heb ik niet. Was 700€ ofzo? Beetje veel .

    Ps, wat mij eigenlijk ook een beetje stoort.. Als ik naar de snelheidslimieten kijk (dat is 'ergens' een optie, maar weet niet meer waar), dan staat er 120km/u snelweg, 50km/u bebouwde kom. Maar buiten bebouwde kom 90km/u. Ik heb btw nog niet goed gekeken, of hij effectief 90km/u aangeeft op de wegen zelf. Langs de éne kant snap ik dat wel, maar langs de andere kant.. Het is toch al een ruime tijd dat het 70km/u is. (blijkbaar van 1jan 2017 zie ik net). Ik vertrouw sowieso niet op deze limieten, maar het zou (bv voor buitenlanders) wel serieuze boetes kunnen opleveren. Ok, aan de grenzen staan die borden ook wat de limieten in een land zijn, maar je moet het maar zien/onthouden .

    Ik gebruik btw altijd Waze (via android auto), en die is volgens mij 99% van de tijd wél correct met snelheidslimieten. Ik weet nog dat ik in de eerste week van januari keek, en ja hoor, de 90km/u was reeds aangepast naar 70km/u

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door nick123 Bekijk Berichten
    Ik heb ook geen keyless. Ik vond dat een redelijk dure optie (en mn budget was op ).

    Die 'res' drukken om acc terug te auto voor je te laten volgen wanneer je stilstaat is SUPER! Ben blijk dat ik dat via hier teweten ben gekomen..
    Want dat is toch weer nét dat tikkeltje makkelijker/aangenamer als je in de file staat...
    Ik heb er eens op gelet, maar geen enkele keer brandde mijn groene en/of rode lampje van te handrem toen ik gisteren in de file stond (en toen hij zéker volledig tot stilstand kwam).
    Iemand daar een uitleg voor? of is dat compleet normaal?
    Best naar de garage gaan. Dan is er iets niet just. In de file gaat hij bij stilstand 'altijd' groen oplichten. Rood is pas als ge heel lang stil staat of als ge ergens parkeert.

    Leave a comment:


  • Cyrano.ak
    replied
    Geen flauw idee. (met dank aan Free_ltd voor die tip van RES, het is via hem dat ik het wist)
    Zal er ook eens op letten bij mij.

    Ik heb dit in budget gekregen: (besteld sep 2016, geleverd nov 2016, afgehaald maart 2017 )

    2016 VW New Tiguan Highline
    2.0 TDI - 150 PK (110 kw) - 7 versnellingen DSG

    Exterieur
    Deep Black Pearl Effect (ne zwette)

    Interieur
    Titanium Black (ook int zwet)

    Opties:
    Pack Premium
    - Panoramisch opendak
    Glazen lamellendak, elektrisch (opening van voren)
    - Binnenkleding Vienna-leder
    - Area View
    Met frontcamerasysteem en achteruitrijcamerasysteem en twee zijcamera's
    > https://www.youtube.com/watch?v=Y4wH6mV6Ro0
    - Rear View
    Achteruitrijcamerasysteem
    > https://youtu.be/FU3-mjiF4b0
    - Park Assist
    Inparkeersysteem
    > https://www.youtube.com/watch?v=1ONbnCvK9YU
    - Spiegels elektrisch inklapbaar

    Pack Vienna-leder
    - Buitenspiegels met geheugenfunctie, elektrisch inklapbaar en verstelbaar, apart verwarmbaar
    - Lendensteun, elektrisch verstelbaar voor rugleuning van linkervoorstoel
    - Portier- en zijbekleding schuimfolie, inleg in kunstleder
    - Stoelverstelling, links elektrisch met geheugen, rechts mechanisch in hoogte verstelbaar
    - Stoelbekleding van deelleder
    - Schuiflade onder rechter voorstoel
    - Zetelverwarming voor voorzetels gescheiden regelbaar

    Pack Travel
    - GPS Discover Media
    Inclusief "Guide & Inform", looptijd 3 jaar
    GSM-interface met WLAN-Hotspot
    - Mirror Pack
    - App-connect
    > https://www.youtube.com/watch?v=PiyYYClUv5E
    - Elektrisch bediende kofferklep

    Pack Easy Open
    - Sleutelloos vergrendel-en startsysteem "Keyless-Access"
    - Elektrisch bediende kofferklep, openen met voetbeweging
    > https://www.youtube.com/watch?v=SYscrtVNrTA

    Trekhaak, mechanisch zwenkbaar en elektrisch activeerbaar

    Bagageruimtevloer in 2 trappen in hoogte verstelbaar

    4 Aluvelgen "NIZZA" 7J X 18 - Banden 235/55 R18

    Alarmsysteem met interieurbewaking, auditief alarm en
    afsleepalarm

    Highline standaarduitvoering
    - Achterlichten in led-techn., donkerrood
    - Led-koplampen met variabele lichtverdeling
    - Lederen multifunctie-sportstuurwiel met tiptronic
    - Sfeerlicht uitvoering 1
    - Verchroomde omlijsting van de zijruiten
    - Zilverkleurige dakrailing
    - Active Info Display
    > https://www.youtube.com/watch?v=9KHchAyxguU
    - Climatronic ( 3 zones )
    - Zijruiten achteraan en achterruit verdonkerd (65%)
    - Adaptieve snelheidsregelaar ACC (met follow to stop)
    - Lane assist (Heading Control Assist)
    -...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik heb ook geen keyless. Ik vond dat een redelijk dure optie (en mn budget was op ).

    Die 'res' drukken om acc terug te auto voor je te laten volgen wanneer je stilstaat is SUPER! Ben blijk dat ik dat via hier teweten ben gekomen..
    Want dat is toch weer nét dat tikkeltje makkelijker/aangenamer als je in de file staat...
    Ik heb er eens op gelet, maar geen enkele keer brandde mijn groene en/of rode lampje van te handrem toen ik gisteren in de file stond (en toen hij zéker volledig tot stilstand kwam).
    Iemand daar een uitleg voor? of is dat compleet normaal?

    Leave a comment:


  • Cyrano.ak
    replied
    Vanmorgen getest. Een stap achteruit is voldoende. Kom je tijdens het sluiten terug in het detectie-gebied, gaat de koffer terug open.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ah zo. Heb geen keyless, dus ook ni die functie.

    Leave a comment:


  • Cyrano.ak
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten


    @Cyrano: rechtse knopje?
    Om mijn koffer te sluiten aan de kofferklep, heb ik 2 knoppen. Eentje met lichtje en eentje zonder. Als je duwt op het knopje zonder, sluit de koffer meteen. Duw je op die met het lichtje, detecteert hij de aanwezigheid van de sleutel in een gebied rond de koffer. Stap je vervolgens weg, sluit hij de koffer automatisch. Handig als je je koffer moet leegmaken en je gaat eindigen met volle handen. Eerst op het knopje duwen, alles vastpakken en wegstappen.

    Volkswagen INŠTRUKTOR na razumljiv in preprost način predstavlja številne tehnologije in napredne sisteme vozil Volkswagen. Sistem Easy Open & Easy Close vam...


    Hier zie je het. (wel in het Sloveens)

    Maar wat ik nu zie, lijkt het dat ik niet te snel mag wegstappen, maar gewoon even achteruit moet gaan.

    Leave a comment:


  • Cyrano.ak
    replied
    Jep. In je Active Info Display kan je bij wagengegevens het bereik van je Adblue-tank nakijken. De mijne is net bijgevuld voor de 3e keer en ik zit op 22k km. In theorie zou je er 8500 km mee kunnen doen (volgens boordcomputer). Vanaf een bereik minder dan 2500 (of 2000) km geeft hij je telkens een waarschuwing bij het starten van je wagen. Is de Adblue-tank leeg, kan je je wagen niet meer starten.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    dan moet ik ook nog eens zoeken in mijn car settings, want bij mij nog niets gevonden van adBleu ofwel is dat bij de nieuwe wel zo.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

    Dat is idd een raar verhaal. Als ge gene traffic Jam Assist hebt, dan hebt ge ofwel op de trendline een gewone ACC 'zonder' follow to stop. Dus die schakelt onder de 30km/u uit. En vanaf de Comfortline is het ACC 'met' follow to stop.

    Ge moet goed het lampje van de handrem in de gaten houden. Als die rood oplicht, dan staat de handrem op, maar als ge gewoon stopt, dan grijpt de auto hold in (als ge die aan hebt staan) en dan is dat lampje groen. Als ge op ACC rijdt en ge laat de auto tot stilstand komen, dan springt dat groene lichtje aan en komt er ACC stand by of zo iets te staan. Zolang dat groene lichtje niet gaat branden, wil dat zeggen dat de wagen niet 100% tot stilstand is gekomen of hij de autohold niet heeft gepakt en dan gaat hij gewoon terug verder.

    Kan zijn dat er toch een klein mankementje in zit. Dus best laten nakijken dan als ge 100% zeker zijt.

    @Cyrano: rechtse knopje?
    Ik heb een highline. Weer leuke tip van dat groen lampje, ik had al gezien dat dat soms groen en soms rood is.
    Ik zal dat dus ook eens in het oog houden als het toevallig nog eens gebeurd dat hij dus meteen terug vertrekt na stilstand (zonder manueel ingrijpen). Ben benieuwd.

    Btw, ergens in de car settings, staat die adblue? Maar ik meen mij te herinneren dat daar bij mij nu 8000km stond. Maar dat is misschien de geschatte/maximale afstand? Of gaat dat effectief aftellen en wanneer het 2000km is een signaal geven ofzo?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
    Hier vind je al een hele lijst:


    Hoeveel adblue-verbruiken jullie? Ik moet ongeveer elke 7-8000 km bijvullen...
    Bij mij idem. Enkel jammer dat er geen meter is en ik vergeet het altijd te noteren

    In de lijst niet echt iets dat ik absoluut moet hebben. Die Traffic Sign Recognation mss en comfortopenen pano dak.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door nick123 Bekijk Berichten

    Mja, ik heb effectief al gehad dat hij terug volgde na complete stilstand. Daar ben ik 100% van overtuigd.
    Al kan ik niet zeggen hoe het komt. Want idd, 99% van de tijd doet hij dat niét.

    En idd, bij traffic jam assist zou ik denken dat hij dat zéker wel doet. Maar blijkbaar ook niet? Dat is wel erg stom en een dure optie dan .
    Dat is idd een raar verhaal. Als ge gene traffic Jam Assist hebt, dan hebt ge ofwel op de trendline een gewone ACC 'zonder' follow to stop. Dus die schakelt onder de 30km/u uit. En vanaf de Comfortline is het ACC 'met' follow to stop.

    Ge moet goed het lampje van de handrem in de gaten houden. Als die rood oplicht, dan staat de handrem op, maar als ge gewoon stopt, dan grijpt de auto hold in (als ge die aan hebt staan) en dan is dat lampje groen. Als ge op ACC rijdt en ge laat de auto tot stilstand komen, dan springt dat groene lichtje aan en komt er ACC stand by of zo iets te staan. Zolang dat groene lichtje niet gaat branden, wil dat zeggen dat de wagen niet 100% tot stilstand is gekomen of hij de autohold niet heeft gepakt en dan gaat hij gewoon terug verder.

    Kan zijn dat er toch een klein mankementje in zit. Dus best laten nakijken dan als ge 100% zeker zijt.

    @Cyrano: rechtse knopje?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door vw.fan Bekijk Berichten
    Ik ga straks nog een opleiding moeten volgen alvorens ik mijn Tiguan kan besturen .
    Het scheelt niet veel
    Toen ik van de DS5 2015 in de Tiguan 2016 stapte, was dat geen evolutie van 1 jaar, maar ineens 10 jaar vooruit.

    Leave a comment:


  • Cyrano.ak
    replied
    Af en toe sluit mijn koffer niet correct als ik op het rechtse knopje duw (dus pas sluiten als ik weg ga). Nog iemand?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
    Hier zie je iemand met de traffic jam assist ook telkens op het knopje duwen na stilstand: https://www.youtube.com/watch?v=08OqwEgRZds

    Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Het enige voordeel is dan nog dat Lane Assist onder de 60 km/u werkt.
    Mja, ik heb effectief al gehad dat hij terug volgde na complete stilstand. Daar ben ik 100% van overtuigd.
    Al kan ik niet zeggen hoe het komt. Want idd, 99% van de tijd doet hij dat niét.

    En idd, bij traffic jam assist zou ik denken dat hij dat zéker wel doet. Maar blijkbaar ook niet? Dat is wel erg stom en een dure optie dan .

    Leave a comment:


  • Cyrano.ak
    replied
    Hier zie je iemand met de traffic jam assist ook telkens op het knopje duwen na stilstand: https://www.youtube.com/watch?v=08OqwEgRZds

    Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Het enige voordeel is dan nog dat Lane Assist onder de 60 km/u werkt.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Super tip van die res duwen! Daarom stel ik die vragen op dit forum. Ben benieuwd. Ga het zeker testen.. Maar effectief, ik ben zeker dat hij echt volledig stopte en terug volgde.. Beetje raar. Maar die resume zou ik ook al super vinden!

    Leave a comment:

Working...
X