Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Tiguan (2016).

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JerDV84

Minder knoppen en dus meer touchscherm...
    Kijk is naar volgend filmpje.
    Merci. Knoppen staan idd op andere plaats... minder niet denk ik.
    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Er zijn maar 2 fysieke knoppen meer dus toch wel een groot verschil.

Comment

• Vraagje, is het prijsverschil het waard tussen Pure White & Oryx White?

Comment

• Net op dit forum gestruikeld. Dag collega (kandidaat) chauffeurs!
          Kreeg deze middag telefoon van mijn concessie houder dat de productiedatum van mijn Tiguan is verschoven. Hoera!
          Dacht ik. Is naar achter geschoven.. Heb hem besteld op 25 februari. Leveringsdatum was toen 4 september 2017. Zal dus langer zijn dan 6 maand...

Dit moet Volkswagen toch heel wat bestellingen kosten.. kandidaat kopers die afhaken als ze de levertermijn horen..

#WilNieWachten

Comment

• Welkom

Bij de concurrenten moeten ze ook wachten dus dat zal niet veel verschil maken.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Kopen in Duitsland is de boodschap als je niet kan wachten
              2.0 JTDm

Comment

• GLC is nog langer

X3 heb je snel maar dat is een oud model
                2.0 JTDm

Comment

• Ja, zit niet in met een beetje wachten, maar dikke 6 maand heb ik toch nog niet meegemaakt. Ook mijn dealer wordt er droevig van. Zij verkopen echt minder Tiguans omdat mensen die levertermijn niet zien zitten. En die blijven dan niet allemaal binnen de VW familie shoppen hé.
                  Ik lees in deze groep dat het euvel zich vooral voordoet bij de R-line versie? Is bij mij dus ook zo..
                  Wat is de ervaring bij andere uitvoeringsniveaus?
                  Moet trouwens nog even bij dealer langs om aangepaste bon te tekenen. Ga hem eens vragen wat dat 2018 model is waarover ik hier lees. Begrijp ik het goed dat VW de nog gloednieuwe Tiguan al een beetje gaat updaten/aanpassen voor model 2018? Of gaat dit over de langere Tiguan die vooral ook naar de Amerikaans markt gericht is?

Comment

• Het betreft wel degelijk reeds aanpassingen aan de Europese versie.

Wat betreft de leveringstermijn: een comfortline met weinig extra opties werd op mijn werk na ongeveer 3 maanden geleverd.

Comment

• Hier hetzelfde probleem, comfortline R-line besteld op 20 januari 2017. Initiële productiedatum 8 mei. Plots telefoontje van dealer met het leuke nieuws dat de datum niet bevestigd wordt en er geen nieuwe datum gekend is. Nu vermoedelijke productiedatum week 33, is half augustus maar wordt weer niet bevestigd. Ik heb per mail de reden gevraagd maar krijg geen mail terug. Volgens de verkoopsovereenkomst kan ik de aankoop eind juli kosteloos annuleren en kunnen we nog een paar jaar met ons oud bakske rondrijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PVDV Bekijk Berichten
                        Ik heb per mail de reden gevraagd maar krijg geen mail terug. Volgens de verkoopsovereenkomst kan ik de aankoop eind juli kosteloos annuleren en kunnen we nog een paar jaar met ons oud bakske rondrijden.
                        Ik moet deze week nog eens langs bij mijn dealer. Ga hem paar vragen stellen rond levering, modeljaar 2018 en eventueel annuleren of tegemoetkoming VW.

Comment

• In NL geven ze mega kortingen op de Tiguan dankzij de veel te lange levertijden van de Ateca (13maand!) en de Kodiaq (8-10maand). Pon wil geen klanten verliezen dus sturen ze de mensen die niet willen wachten naar de VW dealer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            In NL geven ze mega kortingen op de Tiguan dankzij de veel te lange levertijden van de Ateca (13maand!) en de Kodiaq (8-10maand).
                            Wow, 10 tot 13 maand zou ik echt niet wachten op een wagen.. heb zelfs lang getwijfeld voor die 6 maand (7?) bij de mijne. Blijf het toch wel wat eigenaardig vinden. Het vorige Tiguan model was toch ook heel populair. Je zou dan verwachten dat VW de productie daarop voorziet hé..

Comment

• Net terug van mijn dealer. Productiedatum is nog steeds niet gekend (orderdatum 25/2/2017), levering staat nu toch geschat voor begin september. Zonder effectieve productiedatum is dat natuurlijk maar richtinggevend hé.
                              In de dealersoftware staat mijn auto intussen wel op modeljaar 2018. Dus effectief met de GPS/Media update zoals JerDV84 tijdjes geleden postte.
                              Is dus klein pluspuntje aan lange wachttijd.

Comment

• Woehoe,de mijne komt in week 28,29, is dan 9 maanden geweest. Mijn geduld is op de proef gesteld.
                                Weet er iemand hoeveel tijd er zit tussen dat de wagen gebouwd wordt en dat hij effectief bij de dealer staat voor aflevering?

Comment

• sanfredje Da's een behoorlijke wachttijd. Welk afwerkingsniveau heb je besteld? Blijkbaar hebben Highlines (met eventueel R-line erbij) de langste wachttijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RockyGervais Bekijk Berichten
                                    sanfredje Da's een behoorlijke wachttijd. Welk afwerkingsniveau heb je besteld? Blijkbaar hebben Highlines (met eventueel R-line erbij) de langste wachttijden.
                                    comfort R-line, is vooral blijkbaar de R-line die de boosdoener is, anders+ /- 3 maanden vroeger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sanfredje

comfort R-line, is vooral blijkbaar de R-line die de boosdoener is, anders+ /- 3 maanden vroeger
                                      Miljaar.. zit nu aan 4 maanden.
                                      Comfort R-line ook.
                                      Nog geen nieuws..
                                      bestelbon staat er eind Juli.

Nog geen antwoord van garage had op m'n mail. Was op reis. Zal es moeten bellen.
                                      Als het zo lang duurt, mogen ze compensatie voorzien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart99 Bekijk Berichten

Als het zo lang duurt, mogen ze compensatie voorzien.
                                        Hmm, zo slim zijn ze wel natuurlijk hé. Op mijn bestelbon staat september. Pas als de levertermijn met 25% overschreden wordt, kan je onderhandelen. Maar een kwart is nog eens 1,5 maand extra, dus hebben ze toch al een mooie marge voor zichzelf voorzien hé.

Comment

• Mijn wagen werd destijds overgelaten.
                                          Toen de wachttijd opliep heeft de dealer als compensatie mijn auto meteen overgenomen.
                                          Je zal er maar nog iets mee tegenkomen.
                                          Heb dan een paar weken mijn eigen auto meegekregen als vervangwagen tot hij er een koper voor had, dan heb ik een iets ouder en kleiner model meegekregen.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X