Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Superb Combi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • bobo
    replied
    de 19tdi was gewoon bij introductie een verbluffende motor, kracht te over en zo ontzettend zuinig...de 2de dikke vette mijlpaal in de dieselgeschiedenid nas de 1.5d in de golf

    maar de 19tdi had ook ne rotkant, je kon er bijna niet gelijkmatig mee accelereren, met de 16tdi wel, motor is zoveel verfijnder en akkoord hij voelt veel tammer aan maar is dat niet

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
    De oude 1.9 TDI kan je niet vergelijken met de nieuwe 1.6 TDI van motorkarakteristiek
    True!
    Ik had de 1.9tdi met 75pk/210nm in de vorige caddy (2006) en deze voelde onbuigzamer (zeer merkbaar bergop in hoogste versnelling) aan dan mijn huidige. Je voelde het koppel deftig inkomen. De huidige met common rail is gelijkmatiger dan de pompinjektoren. Maar dit wil niet zeggen dat ik dan een stap achterwaarts heb gezet. Ik mis karakter (voelt meer aan als een oude atmosferische 2liter naft), maar het gaat een stuk sneller... ook volgeladen. En het is een stuk zuiniger.
    De huidige 1.6 is idd niet te vergelijken met de oude 1.9tdi. Maar door met enkele andere moderne dieseltjes (mee) te rijden, merk ik dat dit gewoon het nieuwe dieselrijden is. Vroeger was alles beter

    Leave a comment:


  • Tigra
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
    Doet me denken aan die petjes van vroeger (bestaat tuning cultuur nog?) 18-20 jaar die alles in hunne auto steken om dan op meetings de grote jan uit te hangen. Beetje hetzelfde als u diep in schulden steken voor een schoon voiture om de buren te imponeren.

    Sent from my D5803 using Tapatalk
    Ga eens een dagje naar Aarschot, liefst op een zondag

    Leave a comment:


  • WV.
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    het ontwerp wel, de realiteit is anders, doffe koplampen, roken als een turk...matte lak
    Dat roken hebben de Ford diesels nog altijd ... Als ge weet dat uit mijn 2 oude ketels niets van zichtbare rook uitkomt !

    Leave a comment:


  • B4_avant
    Guest replied
    Skoda Superb Combi

    De oude 1.9 TDI kan je niet vergelijken met de nieuwe 1.6 TDI van motorkarakteristiek

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    het ontwerp wel, de realiteit is anders, doffe koplampen, roken als een turk...matte lak

    Leave a comment:


  • WV.
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
    Waar is de tijd dat dit nog een gerespekteerde gezinswagen was?
    Zo'n passat ziet er na 17 jaar nog steeds mooi goed uit !

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Waar is de tijd dat dit nog een gerespekteerde gezinswagen was?


    En nu is dit ineens een lowbudget car... http://www.autoweek.nl/auto/82973/sk...eentech-active
    2.6sec sneller naar de 100 en 22peruur sneller... Volgens mij toch niet echt behelpen.

    Maar ik geef gerust toe, als je al een tijd met een zwaarder/krachtiger auto gewoon bent te rijden, dit wel toegevingen zijn...

    Leave a comment:


  • B4_avant
    Guest replied
    Ik heb met de vorige Superb eens rondgereden met een 1.6tdi 105pk en vond dat ook al te weinig, maar ik zou ze niet graag eten geven diegene die er mee rond rijden. Vond ook diezelfde motor in de vorige Octavia ook niet genoeg trouwens.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Heb vorige week met nieuwe superb gereden ik 2.0 TDI 150 pk. En die kon da wel gebruiken. Vrees dat een 1.6 TDI wat tekort gaat komen.

    Leave a comment:


  • B4_avant
    Guest replied
    Moest ik niet zoveel in Duitsland zitten, ik zou echt een 1.6 overwegen in genre Superb/Passat. Maar ook een 1.6 gaat daar, gewoon je tijd nemen en minder haastig rijden en vooral heel goed anticiperen. Zelfs met 150pk kom je er tekort als je invoegt als een idioot.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Amaai, ik vind dat maar triestig voor u, als je zelfs 150 pk niet kan inzetten. Rij je rond in uw living ofzo? Ik ervaar het toch anders, kan mijn paardjes toch geregeld laten galopperen.
    Ik weet niet waar jij woont, maar hier kan ik zelden doorrijden (pakweg vmax+10). Er is altijd wel iemand voor mij die trager rijdt, of iemand die tergend traag optrekt aan de lichten, of in elke lauwe bocht afremt tot 30km/u enz... Dan spreek ik nog niet van degenen die naast de weg teken staan te doen dat je zot bent als je aan 59km/u een bocht neemt in een zone 50.

    Mijn huidig wagenpark 75pk,110pk,128pk,136pk met geen enkele wagen vermogen tekort zelfs niet stampvol geladen. Ben dan ook meestal op de baan met mijn 75pk logan (ja dat is geen echte auto ) en zelfs daarmee kan je vlot inhalen.

    Versta mij niet verkeerd veel pk's hebben kan zeer leuk zijn en comfortabel en dat is voor ieder zijn persoonlijke keuze, maar in een land als België is dat niet noodzakelijk. Ik heb in Duitsland ook vermogen te kort

    Leave a comment:


  • order66
    replied
    Dat kan ik wel begrijpen, met een krachtige wagen of motor heb je beheersing nodig. Grappig genoeg heb ik dat zelf sneller met zo'n wagen. Ik wéét dat de power er is, en dat geeft mij rust in het verkeer. De zotten die mij voorbij vliegen laat ik met plezier gaan, doet mij alleen maar glimlachen.
    Ik heb vroeger zeker 30 moto's gehad, van YZF 750 met powerkit tot Harley. Nooit nood aan "bedwingen" gehad. Als het even kon, zonder verkeer, mocht dat eens open. Anders reed ik gewoon mee met het verkeer. Dat het onder mijn kont zat, en dat het kon, gaf mij zo al voldoening. Mijn mentaliteit blijft na 30 jaar ongewijzigd.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
    Precies alsof iedereen de keuze heeft om met een 3 liter of meer rond te rijden van zijn werk. Bij ons zijn we verplicht om de ecoversies te nemen. Zou ik daarvoor de auto weigeren... goed zot. Ja ik zou veel liever wat meer pk's hebben dan mijn 105 paarden in de skoda maar dan kost mij dat het 100 voudige dan wat ik nu maandelijks betaal aan bijdrage. Ben ik daardoor minder autoliefhebber dan iemand die zijn laatste centjes in een wagen steekt maar wel in een kartonnen doos woont? Het is maar hoe je het bekijkt.

    Ieder zijn ding natuurlijk...
    Doet me denken aan die petjes van vroeger (bestaat tuning cultuur nog?) 18-20 jaar die alles in hunne auto steken om dan op meetings de grote jan uit te hangen. Beetje hetzelfde als u diep in schulden steken voor een schoon voiture om de buren te imponeren.

    Sent from my D5803 using Tapatalk

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
    Ik zou ook problemen hebben met een 200pk sterke wagen...
    Ik kocht vroeger mijn motoren op basis van waar ik me goed bij voel. 40 tot 70pk was mijn doel. Dit gaf bij sportiever rijden een toerentellernaald die halverwege de schaal stond. Heb testgereden met bandit 1200 en gsxr600, welke beide rond en boven de 100pk uitkomen en deze zeiden me niets!
    De gsxr heb ik zelfs na 2km gewoon terug gezet... paar seconden 1\3de gas en was al 120 aan het rijden zonder ik het door had!
    Zo ook met wagens... liever een bruikbaar vermogen, dan 90% vd tijd maar 20% te kunnen aanspreken. Dan heb ik het gevoel onrecht aan de motor te doen... daar ben ik te grote liefhebber voor.
    1.6tdi met dsg heb ik ook, maar dan in de 102pk sterke (zwakke) Caddy. 120pk met deze dsg in de superb zal wel leuk genoeg zijn.
    Dat is dus idd wat ik bedoel: als je dat vermogen hebt, kriebelt die gaspedaal altijd onder mijn voet en ik kan/mag er meestal niks mee doen. En ik spreek dan 'maar' over 150 pk, weliswaar in een vrij lichte auto. Nu ja, de Superb is ook niet veel zwaarder dan de Octavia.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik zou ook problemen hebben met een 200pk sterke wagen...
    Ik kocht vroeger mijn motoren op basis van waar ik me goed bij voel. 40 tot 70pk was mijn doel. Dit gaf bij sportiever rijden een toerentellernaald die halverwege de schaal stond. Heb testgereden met bandit 1200 en gsxr600, welke beide rond en boven de 100pk uitkomen en deze zeiden me niets!
    De gsxr heb ik zelfs na 2km gewoon terug gezet... paar seconden 1\3de gas en was al 120 aan het rijden zonder ik het door had!
    Zo ook met wagens... liever een bruikbaar vermogen, dan 90% vd tijd maar 20% te kunnen aanspreken. Dan heb ik het gevoel onrecht aan de motor te doen... daar ben ik te grote liefhebber voor.
    1.6tdi met dsg heb ik ook, maar dan in de 102pk sterke (zwakke) Caddy. 120pk met deze dsg in de superb zal wel leuk genoeg zijn.

    Leave a comment:


  • Snelle
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    geld speelt geen rol koop je een jaar ouder
    in mijn geval vijf jaar

    Leave a comment:


  • Hans
    replied
    LPG > naft > diesel

    altijd zo geweest.



    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    geld speelt geen rol koop je een jaar ouder

    Leave a comment:


  • Snelle
    replied
    En duurder

    Leave a comment:

Working...
X