Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Superb Combi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Skoda Superb Combi

2015 Skoda Superb Combi goes official with huge 660 liter trunk

Skoda has released the first images and details with their 2015 Superb Combi set to make a public debut in September at Frankfurt Motor Show.

Looking exactly as you would expect, the even more spacious Superb comes with a 660-liter trunk which makes it 27 liters bigger compared to its predecessor. Once you fold down the rear seats, the capacity increases to an enormous 1,950 liters, with both figures being unbeatable in this class.

Needless to say, it gets the same roomy interior cabin as the hatchback version thanks to a massive 2841mm wheelbase and 1584mm front / 1572mm rear tracks. Engines have been carried over so expect an array of four-cylinder turbocharged gasoline and diesel Euro 6-compliant units that have an output ranging from 120 PS (88 kW) to 280 PS (206 kW). These engines come as standard with stop/start and brake energy recovery systems to cut fuel consumption by up to 30%.

Following its public reveal at IAA in September, the Skoda Superb Combi will go on sale in Europe later that month.

Bron: WORLDCARFANS

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Vind je de reguliere Skoda Superb maar wat krap in het kofferruim? Dan is deze Combi wellicht wat voor jou!

De Skoda Superb Combi heeft een bagageruimte met een inhoud van 660 liter, met de achterbank neergeklapt is dat zelfs 1.950 liter.
      Daarmee biedt de auto volgens het Tsjechische merk het grootste laadruim in z'n klasse. Ook de interieurruimte zou de grootste in het segment zijn.
      De vorige Skoda Superb Combi herbergde 603 liter bagage, met neergeklapte achterbank nam dit toe naar 1.835 liter.
      Skoda gaat nog niet in op de motoriseringen, maar wij verwachten dat het motorenpalet in grote lijnen overeenkomt met dat van de hatchback.
      In die auto vinden we TSI's (125-280 pk) en TDI's (120-190 pk). Een plug-in hybride komt - in tegenstelling tot bij de verwante Passat - niet beschikbaar.
      Het publieksdebuut van de Skoda Superb Combi vindt plaats op de IAA in september. Rond die tijd verschijnt de auto ook bij de dealers.

Comment

Knappe auto. wil ik zeker eens IRL zien.

Comment

Geweldig in al z'n eenvoud, daar zit echt geen lijntje teveel aan. Véél knapper dan de Passat Variant.

Comment

koffer exact even groot als de e estate, 270 liter meer als a6 avant, 280 meer als 5 touring, 170 meer als passat en 350 meer als de v70

flink zo !

(onder de hoedenplank is de e toch nog 35 liter groter, 695)

maar de prijs per liter is bij de tsjech wel gunstiger
            Last edited by bobo; 26/05/2015, 11:25.

Comment

Ik ben wel benieuwd wanneer deze effectief leverbaar gaat zijn in België.
              Nog geen enkele berline gespot hier. Zelfs niet in de garage.
              Ook nog steeds niet leasebaar blijkbaar.

Comment

In Duitsland, de prijs...

Die Motoren kennen wir aus der Limousine. Zum Marktstart sind vier Benziner mit einer Leistung zwischen 125 und 280 PS sowie drei Diesel mit 110, 150 und 190 PS geplant. Allrad und Doppelkupplung gibt’s auch, kosten entsprechend mehr. Und die Preise? Bodenständig. Der Combi startet bei rund 26.000 Euro – das sind etwa 20.000 Euro weniger als ein Audi A6 Avant. Da werden es sich einige Audi-Käufer sicherlich zweimal überlegen, zu welchem Auto sie greifen.

Bron: Autobild

Comment

Schitterende auto, ik zou het wel weten als ik veel plaats nodig heb

Comment

Crimineel mooi! Wat een schip. Was al enorme fan. Deze staat helemaal boven op verlanglijstje.

Comment

Wel geslaagd, op tekening komt hij alsinds niet over als een enorm lange wagen.
                      Mooi ontworpen!
                      Interieur is hetzelfde als de passat...
                      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Skoda maakt echt prachtige auto's, deze is daar nog maar eens het bewijs van.

Knap hoor en dan nog met super veel kofferruimte.
                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                          Skoda maakt echt prachtige auto's, deze is daar nog maar eens het bewijs van.

Knap hoor en dan nog met super veel kofferruimte.
                          De vorige Superb vind ik wat banaal ogen, maar deze is inderdaad prachtig!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            De vorige Superb vind ik wat banaal ogen, maar deze is inderdaad prachtig!
                            Idd een heel verschil met de vorige
                            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Mooi combi. Om het echt af te maken zou hij verkrijgbaar moet zijn met niveau regeling op de achteras.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Beetje jammer van de korte snuit in verhouding tot de wielbasis en de totale lengte. De Passat heeft hier ook last van.

Comment

looks zijn ondergeschikt en ze zijn prachtig van nature

Comment

Ziet er goed uit, wat blijft er van over in basisversie en 17" velgen vraag ik mij dan af.

Comment

Terechte vraag. Ziet er me een L&K versie uit. In lease trim zal hij waarschijnlijk wat minder spectaculair ogen.
                                      Maar blijft toch een zware concurrent op de lease markt. Menig merk zal dit al ondervonden hebben. En in de eerste plaats de Volkswagen stal zelf.
                                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                        Terechte vraag. Ziet er me een L&K versie uit. In lease trim zal hij waarschijnlijk wat minder spectaculair ogen.
                                        Maar blijft toch een zware concurrent op de lease markt. Menig merk zal dit al ondervonden hebben. En in de eerste plaats de Volkswagen stal zelf.
                                        vind deze ook zeer geslaagd ! Doet achteraan behoorlijk aan audi denken ... Wordt ongetwijfeld een leasetopper, en terecht. Verhouding ruimte/prijs/kwaliteit redelijk onklopbaar denk ik ...

Comment

Working...
                                        X