Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat Tipo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Ik weet niet waar ze de nog bestaande Delta maken maar aan de mijne uit 2009 rammelde ook alles ongeveer, zelfs het plaatwerk zat niet mooi in elkaar enz

De beste fabriek van de Fiat groep is in Polen imo, alles wat daarbuiten rijdt zit stevig in elkaar en is rammelvrij.
    Akkoord, onze 500 is daar gebouwd en zit echt wel goed in mekaar (bijna 2 jaar en 24000 km verder nog geen enkele rammel).

Maar de 500X is toch nog een ander niveau hoor... Zou je bij gelegenheid eens moeten testrijden!

En jouw Delta werd inderdaad in Cassino gebouwd...
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Akkoord, onze 500 is daar gebouwd en zit echt wel goed in mekaar (bijna 2 jaar en 24000 km verder nog geen enkele rammel).

Maar de 500X is toch nog een ander niveau hoor... Zou je bij gelegenheid eens moeten testrijden!

Dat jouw 500 niet rammelt kan ik beamen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Ook akkoord, vermits mijn Delta heel regelmatig terug bij de dealer stond heb ik destijds vaak met een 500 als vervangauto gereden en dat zijn inderdaad echt sublieme bakskes, rijdt fijn en zit goed in elkaar met degelijk materiaal.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Fiat vertelt het volledige Tipo-verhaal

Enkele weken na het eerste fotootje, geeft Fiat nu ook meer beelden vrij en maakt het vooral ook alle informatie over zijn nieuwe Tipo bekend. De vierdeurs komt begin volgend jaar ook naar België.

Fiat gebruikte de naam Tipo natuurlijk al eens eerder, van 1988 tot '95 plakte hij op het achterwerk van een compacte middenklasser met keuze uit drie- en vijfdeurskoetswerken. Er stond toen ook een klassiekere berline met vier portieren in de catalogus, maar die heette Tempra.
          Veel plaats

Nu keer de Tipo dus terug, zij het in eerste instantie als zo'n sedan. Een hatchbackversie zou nog volgen (ter vervanging van de al bijna vergeten Bravo), maar in januari 2016 wordt er dus met de vierdeurs begonnen.
          We kennen de auto reeds als Aegea, maar dat is de variant voor de Turkse markt. Daar wordt de auto ook gebouwd, voor onze streken leek de comeback van de naam Tipo de Italiaanse constructeur commercieel blijkbaar interessanter. De wagen is 4,54 meter lang, 1,79 meter breed en 1,49 meter hoog. Een wielbasis van 2,64 meter moet behoorlijk wat (been)ruimte garanderen, met een inhoud van 520 liter slikt de koffer alvast behoorlijk wat bagage.

Value for money

Geen gedoe over premiumallures, Fiat gaat de Tipo in de markt zetten als een heel rationele auto. "Value for money" is het motto, functionaliteit en heel scherpe prijzen (vanaf 14.100 euro) primeren op design- en andere fantasietjes. Al haasten de Italianen zich toch wel om te benadrukken dat je de auto ook met behoorlijk wat comfort- en veiligheidsvoorzieningen kan bestellen.
          Wij 'krijgen' vier motoren, twee op benzine en twee op diesel. Om met de eerste te beginnen, dat zijn een 1,4 liter van slechts 95 pk en een 1.6 met 110 pk. De 1,4 en 1,6 liter-diesels komen met 95 en 120 pk. Voor de krachtigste benzinemotor is er ook een zestrapsautomaat beschikbaar, de andere krachtbronnen hebben een manuele vijf- of zesbak.

Eco-modus

Het lijkt allemaal vrij bescheiden, een Abarth-variant zit er zeker niet in. Nog even over die diesel, in België zal de 1.3 MultiJet worden aangeboden in Eco-modus met een normverbruik van 3,7 liter per 100 kilometer en een al even theoretische CO2-uitstoot van 98 gram CO2 per kilometer.

Bron.:
          http://www.autowereld.be/autonieuws/nieuwe-modellen/fiat-tipo-2015.html

2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Op het Autosalon van Brussel introduceert Fiat de nieuwe Tipo voor de Belgische markt. Die naam hing al op enkele Fiats uit het verleden. Veelal hatchbacks, maar ditmaal is het een sedan. Die werd eerder voorgesteld als Aegea, onder meer in Turkije waar hij wordt gebouwd, maar draagt bij ons de gekende type-aanduiding. Fiat wil vooral de ruimte (4,52m lengte en meer dan 500l koffervolume) en z’n scherpe prijs uitspelen.

Vanafprijs?

Fiat biedt vier motoren aan, netjes gespreid tussen benzine en diesel. De eerste benzine is een 1.4 met 95pk, de tweede een 1.6 met 110pk. En dan zijn er de turbodiesels: een 1.3 Multijet met 95pk en een 1.6 met 120pk. Afhankelijk van de motor kies je met de hand tussen 5 of 6 versnellingen en de 1.6 benzine is er desgewenst ook met een automaat. Fiat heeft hooggespannen verwachtingen van de sedan bij de fleetmarkt, omdat die 95pk diesel maar 98g/km CO2 in de atmosfeer blaast.
            Dan rest ons enkel nog de vanafprijs. Die bedraagt € 14.100

Bron.: http://www.auto55.be/nieuws/26190-ni...toren-en-prijs

Last edited by kevin_krystofiak; 04/12/2015, 09:28.

Comment

Comment

Fiat-Tipo-Estate.jpg

Comment

Die break ziet er ook goed uit.
                  Benzine
                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                  Diesel
                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Fiat Tipo binnen een paar dagen ruim 1000 keer verkocht

De nieuwe Fiat Tipo heeft een belangrijke stap gezet om in Italië tot een succes uit te groeien. Tijdens het eerste verkoopweekend hebben meer dan 1000 mensen ‘m namelijk alvast besteld. Je kunt als fabrikant de mooiste, meest betrouwbare of geavanceerde auto bedenken, uiteindelijk bepaalt het prijskaartje in verhouding tot wat de auto te bieden heeft, of iemand ervoor naar de showroom komt. En Fiat heeft de Tipo juist met dit in het achterhoofd bedacht. Een ruime rijk uitgeruste sedan met een bagageruimte van 520 liter, tijdelijk vanaf 12.500 euro. Niemand doet het beneden de Alpen Fiat na en dus is een klein succes in de maak. Vooral op de Italiaanse zakelijke markt, kan Fiat eindelijk weer eens een vuist maken in het compacte middensegment. Dat wat de Bravo bijvoorbeeld nooit echt is gelukt. Sergio Marchionne heeft het daarom over een geheel andere boeg gegooid. Naar eigen zeggen omdat bijvoorbeeld Koreaanse automerken -die vaak producten in de markt zetten met dezelfde kenmerken- anders Fiat in eigen huis het leven zuur zullen blijven maken, mede dankzij een vrijhandelsakkoord tussen de EU en dat land.

Gelukkig kan FCA zelf ook goedkoper produceren, en wel in het Turkse Bursa. Daarom volgen na deze sedan al spoedig een hatchback en een stationwagon. Vanaf volgende zomer de vijfdeurs bijvoorbeeld, terwijl de station wellicht ergens eind volgend jaar gepresenteerd zal worden. De hatchback is inmiddels al bijna productierijp en is zelfs in Zweden gespot voor de wintertest (foto boven). Ook de andere twee versies zullen naar verwachting prijstechnisch de concurrentie goed aankunnen.

Bron.:
                    https://www.autoedizione.nl/fiat-tipo-binnen-een-paar-dagen-ruim-1000-keer-verkocht/

Comment

Zoals hier in dit filmpje, zo wil ik hem wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

[ATTACH=CONFIG]110084[/ATTACH]

Als 2de auto zou dit wel geschikt zijn.

Comment

Foto werkt niet.
                          Last edited by ; 16/01/2016, 21:04.

Comment

Zet die Tipo station wagon dus maar bij scoops

Comment

die naam... tipo... ziet er wel niet slecht uit
                              lets have some more member berries

Comment

eergisteren hem gaan bekijken op het autosalon en vind het echt een mooie verschijning. Afwerking zag er goed uit. Ik had wel een beetje schrik van de plastic in het interieur, maar dit viel zeer goed mee en was minder zichtbaar dan ik dacht. Ook de zetels en de bekleding waren mooi afgewerkt en mooi van kleur. De koffer is inderdaad zeer groot voor zijn compacte formaat, is echt een pluspunt. Op de achterbank kon ik ook ruim zitten (1m83) en nog plaats genoeg boven mijn hoofd en voor mijn benen. Is zeker de moeite om in gedachte te houden als volgende auto en zeker voor die prijs!

Comment

Ik blijf ook fan van deze "gewone" wagen !

De eerste occasie is een feit

Hier vind je een tweedehands Fiat Tipo die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                    Ik blijf ook fan van deze "gewone" wagen !

De eerste occasie is een feit

http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...182?asrc=st|as
                                    garage moet alleen leren werken met rekenmachine..17600, korting 2500= volgens hen 15500....
                                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
                                      eergisteren hem gaan bekijken op het autosalon en vind het echt een mooie verschijning. Afwerking zag er goed uit. Ik had wel een beetje schrik van de plastic in het interieur, maar dit viel zeer goed mee en was minder zichtbaar dan ik dacht. Ook de zetels en de bekleding waren mooi afgewerkt en mooi van kleur. De koffer is inderdaad zeer groot voor zijn compacte formaat, is echt een pluspunt. Op de achterbank kon ik ook ruim zitten (1m83) en nog plaats genoeg boven mijn hoofd en voor mijn benen. Is zeker de moeite om in gedachte te houden als volgende auto en zeker voor die prijs!
                                      Inderdaad, heb hem ook grondig bekeken op het Salon. Ik wist niet meteen wat te verwachten ("wordt het een Dacia-achtige? Hoe groot schat ik de auto in?") maar met hem eens 'live' te kunnen zien, kan ik uw woorden enkel beamen. Ik ben niet zo lang als u dus ik had zeker en vast niet te klagen over het ruimteaanbod!

Comment

Ook uitvoerig bekeken op het salon. Leuke auto! Zeer sterke vanafprijs, en als je hem met 1.6 multijet neemt, Lounge uitvoering en alle mogelijke opties kom je na korting nog altijd 'maar' op 19500 ofzo uit...

Daarvoor heb je dan wel achteruitrijcamera, navigatie, bandendrukmonitoring, cruise control, 120 pk diesel met zesbak, ...

Zéér competitief aanbod. Afwerking beter dan verwacht. Zeer ruime koffer ook. Verschiet er echt van hoeveel daar in kan. 40 liter meer kofferinhoud dan een Mercedes C-klasse (sedan welteverstaan).

Gezien mijn zeer positieve ervaringen met Fiat als merk (zie onderschrift) is dit een serieuze kanshebber als opvolger...
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Voor goed te zijn zou er wel best nog een geblazen benzine motor bij in het gamma komen.

Comment

Working...
                                          X