Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nogmaals, met dat bericht op zich was niks verkeerd. Wel hoe die kerel hier doet op het forum. Vroeger kon gij ook geen goed woord over BMW zeggen en ik over Audi en uiteindelijk hoe kinderachtig was dat??? Dat is precies wat die kerel hierboven ook deed.
Goede remedie: zet een leuke CD op, haal iets te drinken uit de kelder, neem een kleine snack, en lees dan verder...
Ik kan maar moeilijk begrijpen dat BMW de keuze zou gemaakt hebben om een krappe achterruimte te creëeren in hun 1-reeks. Dat wil toch niemand?
Volgens mij heeft het ook voor een groot deel te maken met het aandrijfconcept.
Dus dat gebrek van ruimte is dan waarschijnlijk een (spijtig) gevolg van een andere keuze?
Ik kan maar moeilijk begrijpen dat BMW de keuze zou gemaakt hebben om een krappe achterruimte te creëeren in hun 1-reeks. Dat wil toch niemand?
Dus dat gebrek van ruimte is dan waarschijnlijk een (spijtig) gevolg van een andere keuze?
Gedeeltelijk een gevolg van de aandrijving, maar gedeeltelijk ook een bewuste keuze imho. De 1 moet nog altijd een rijdersauto zijn, bedoeld voor de chauffeur om plezier te beleven, te spelen, te genieten,... Mensen die een echte kleine gezinswagen willen, zijn volgens mij niet de eerste doelgroep van BMW.
Mja, met beperkte buitenafmetingen toch een RWD willen maken ... ja, het zou kunnen. En toch hadden ze het kunnen doen als ze wouden volgens mij.
Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
Klein vraagje, hoe kunt ge weten bij een 1 serie (en misschien alle nieuwe BMW's dat weet ik eigelijk niet) of de motor warm is. Er is nl. nergens een olie temperatuur aanduider dacht ik.
Klein vraagje, hoe kunt ge weten bij een 1 serie (en misschien alle nieuwe BMW's dat weet ik eigelijk niet) of de motor warm is. Er is nl. nergens een olie temperatuur aanduider dacht ik.
Tegen de rode zone van de toerenteller staan streepjes, als de motor koud heeft staan 4 of 5 streepjes en geleidelijk aan gaan ze weg naar gelang de motor warmer wordt.
Tegen de rode zone van de toerenteller staan streepjes, als de motor koud heeft staan 4 of 5 streepjes en geleidelijk aan gaan ze weg naar gelang de motor warmer wordt.
Mja, maar die staan tot 4000 RPM ofzo en ik ga niet met een koude diesel met 4000 RPM rijden!
Mja, maar die staan tot 4000 RPM ofzo en ik ga niet met een koude diesel met 4000 RPM rijden!
Ja nee, da wilt nie zeggen da ge tot daar moogt optrekken , das gewoon een indicatie van hoe warm of koud de motor is. Geen enkel streepje weg heel koud, en langzaam aan warmer
Nee een paar weken terug naar de 1 gaan kijken. Ik vond 'm persoonlijk niet mis. Maar mijn voorkeur gaat toch nog altijd uit naar de A3. Wat mij opviel was de ruimte ik vond 'm een stuk kleiner vanbinnen en de koffer viel ook tegen.
Dan wel de 3 deurs. Heb die sportback gisteren voor t eerst gezien en was serieus ontgoocheld. Die wagen is vis noch vlees en is al zijn sportiviteit kwijt. En die achterkant . Dan is die van de 3 deurs stukken beter.
Maar t gaat hier over de 1 zekers...
AMSTERDAM - Er komt voorlopig geen M-uitmonstering op basis van de BMW 1-serie. Dat heeft de topman van de speciale BMW-tak M GmbH onthuld. Volgens Ulrich Bruhnke is er wel degelijk een markt voor een snelle versie van de 1-serie, maar niet in zo'n volume dat zich de investeringen rechtvaardigt.
BMW M GmbH levert bijna de helft van de huidige M3- en M5-productie in de Verenigde Staten af. De 1-serie is daar niet te koop en het is nog maar de vraag of dat gaat gebeuren. BMW eist van al zijn modellen dat ze winstgevend zijn en dat is met de M1 niet mogelijk zolang hij niet ook in Amerika wordt verkocht. Het volume op de huidige markten voor BMW's kleinste is te klein om de investeringen terug te verdienen.
door onze redactie
RIJSWIJK - De verkoop van de BMW 1-serie is net van start en de eerste exemplaren verschijnen pas in september op de Nederlandse markt, maar dat weerhoudt BMW er niet van om tussen neus en lippen door te melden dat er een superkrachtige 130i op stapel staat. Deze topversie beschikt over een zescilindermotor met een vermogen van meer dan 250 pk.
Veel meer wil BMW er nog niet over kwijt. De introductiedatum is nog niet bekend, maar aangezien er nu al over de 130i wordt gesproken is de introductie al in 2005 te verwachten.
Voordat het zover is, start BMW in september de levering van de viercilindertypes 116i (115 pk) en 120i (150 pk) benzine en de diesels 118d (122 pk) en 120d (163 pk). Later, medio februari, volgt nog een 118i met Valvetronic en 130 pk. BMW Nederland verwacht dit jaar nog 1.000 orders te noteren. Voor 2004 rekent de importeur op 3.000 stuks.
Comment