Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel BMW 1 facelift en 3 deurs

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
    Nogmaals, met dat bericht op zich was niks verkeerd. Wel hoe die kerel hier doet op het forum. Vroeger kon gij ook geen goed woord over BMW zeggen en ik over Audi en uiteindelijk hoe kinderachtig was dat??? Dat is precies wat die kerel hierboven ook deed.
    Goede remedie: zet een leuke CD op, haal iets te drinken uit de kelder, neem een kleine snack, en lees dan verder...

Comment

• Ik zou toch graag effe kritisch blijven:

Ik kan maar moeilijk begrijpen dat BMW de keuze zou gemaakt hebben om een krappe achterruimte te creëeren in hun 1-reeks. Dat wil toch niemand?
      Volgens mij heeft het ook voor een groot deel te maken met het aandrijfconcept.
      Dus dat gebrek van ruimte is dan waarschijnlijk een (spijtig) gevolg van een andere keuze?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
        Ik zou toch graag effe kritisch blijven:

Ik kan maar moeilijk begrijpen dat BMW de keuze zou gemaakt hebben om een krappe achterruimte te creëeren in hun 1-reeks. Dat wil toch niemand?
        Dus dat gebrek van ruimte is dan waarschijnlijk een (spijtig) gevolg van een andere keuze?
        Gedeeltelijk een gevolg van de aandrijving, maar gedeeltelijk ook een bewuste keuze imho. De 1 moet nog altijd een rijdersauto zijn, bedoeld voor de chauffeur om plezier te beleven, te spelen, te genieten,... Mensen die een echte kleine gezinswagen willen, zijn volgens mij niet de eerste doelgroep van BMW.
        BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
          Ik zou toch graag effe kritisch blijven:

Mja, met beperkte buitenafmetingen toch een RWD willen maken ... ja, het zou kunnen. En toch hadden ze het kunnen doen als ze wouden volgens mij.
          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Klein vraagje, hoe kunt ge weten bij een 1 serie (en misschien alle nieuwe BMW's dat weet ik eigelijk niet) of de motor warm is. Er is nl. nergens een olie temperatuur aanduider dacht ik.

Comment

Klein vraagje, hoe kunt ge weten bij een 1 serie (en misschien alle nieuwe BMW's dat weet ik eigelijk niet) of de motor warm is. Er is nl. nergens een olie temperatuur aanduider dacht ik.
              Tegen de rode zone van de toerenteller staan streepjes, als de motor koud heeft staan 4 of 5 streepjes en geleidelijk aan gaan ze weg naar gelang de motor warmer wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof
                Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                Klein vraagje, hoe kunt ge weten bij een 1 serie (en misschien alle nieuwe BMW's dat weet ik eigelijk niet) of de motor warm is. Er is nl. nergens een olie temperatuur aanduider dacht ik.
                Tegen de rode zone van de toerenteller staan streepjes, als de motor koud heeft staan 4 of 5 streepjes en geleidelijk aan gaan ze weg naar gelang de motor warmer wordt.
                Mja, maar die staan tot 4000 RPM ofzo en ik ga niet met een koude diesel met 4000 RPM rijden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof
                  Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
                  Mja, maar die staan tot 4000 RPM ofzo en ik ga niet met een koude diesel met 4000 RPM rijden!
                  Ja nee, da wilt nie zeggen da ge tot daar moogt optrekken , das gewoon een indicatie van hoe warm of koud de motor is. Geen enkel streepje weg heel koud, en langzaam aan warmer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue
                    voor mij ook

Nee een paar weken terug naar de 1 gaan kijken. Ik vond 'm persoonlijk niet mis. Maar mijn voorkeur gaat toch nog altijd uit naar de A3. Wat mij opviel was de ruimte ik vond 'm een stuk kleiner vanbinnen en de koffer viel ook tegen.
                    Dan wel de 3 deurs. Heb die sportback gisteren voor t eerst gezien en was serieus ontgoocheld. Die wagen is vis noch vlees en is al zijn sportiviteit kwijt. En die achterkant . Dan is die van de 3 deurs stukken beter.
                    Maar t gaat hier over de 1 zekers...

Comment

• Geen BMW 'M1' gepland

door onze redactie

AMSTERDAM - Er komt voorlopig geen M-uitmonstering op basis van de BMW 1-serie. Dat heeft de topman van de speciale BMW-tak M GmbH onthuld. Volgens Ulrich Bruhnke is er wel degelijk een markt voor een snelle versie van de 1-serie, maar niet in zo'n volume dat zich de investeringen rechtvaardigt.

BMW M GmbH levert bijna de helft van de huidige M3- en M5-productie in de Verenigde Staten af. De 1-serie is daar niet te koop en het is nog maar de vraag of dat gaat gebeuren. BMW eist van al zijn modellen dat ze winstgevend zijn en dat is met de M1 niet mogelijk zolang hij niet ook in Amerika wordt verkocht. Het volume op de huidige markten voor BMW's kleinste is te klein om de investeringen terug te verdienen.

"Op basis van de 7-serie, X3 en X5 zullen nooit M-modellen worden gebracht. Die modellen passen niet bij de filosofie van M GmbH," laat Bruhnke ook weten. Het eerste nieuwe M-model dat er komt, is de M5. Daarvan start nog dit jaar de productie. De eerste exemplaren komen in januari 2005 naar ons land. BMW bouwt er alleen een sedan-versie van. Met het oog op de Amerikaanse vraag naar de Touring is een stationcar van de M5 niet interessant om te brengen. Medio volgend jaar volgt de M6. Hij komt in ieder geval als Coupé, een Cabrio wordt overwogen. De M6 beschikt over dezelfde motor als de M5, de 507 pk sterke V10.

autotelegraaf.nl

:puppydog:

Comment

• Met het oog op de Amerikaanse vraag naar de Touring is een stationcar van de M5 niet interessant om te brengen.
                        Wat willen ze hier mee zeggen? :

Comment

Met het oog op de Amerikaanse vraag naar de Touring is een stationcar van de M5 niet interessant om te brengen.
                          Wat willen ze hier mee zeggen? :
                          Dat ze in de VS weinig 5 tourings verkopen zeker?

Comment

• Weet iemand online scoops staan van de 3-deurs van de BMW 1-serie aub?

Alvast bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken
                              Weet iemand online scoops staan van de 3-deurs van de BMW 1-serie aub?

Alvast bedankt!
                              Ik heb er hier eentje staan in mijn auto motor und sport maar helaas geen scanner

het is de uitgave 21 van 29 september

het ziet er heel wat sportiever uit hoor

Comment

• Superkrachtige BMW 130i in pijplijn

door onze redactie
                                RIJSWIJK - De verkoop van de BMW 1-serie is net van start en de eerste exemplaren verschijnen pas in september op de Nederlandse markt, maar dat weerhoudt BMW er niet van om tussen neus en lippen door te melden dat er een superkrachtige 130i op stapel staat. Deze topversie beschikt over een zescilindermotor met een vermogen van meer dan 250 pk.

Veel meer wil BMW er nog niet over kwijt. De introductiedatum is nog niet bekend, maar aangezien er nu al over de 130i wordt gesproken is de introductie al in 2005 te verwachten.

Voordat het zover is, start BMW in september de levering van de viercilindertypes 116i (115 pk) en 120i (150 pk) benzine en de diesels 118d (122 pk) en 120d (163 pk). Later, medio februari, volgt nog een 118i met Valvetronic en 130 pk. BMW Nederland verwacht dit jaar nog 1.000 orders te noteren. Voor 2004 rekent de importeur op 3.000 stuks.

bron: autotelegraaf.nl, ma 21 jun 2004, 12:19
                                BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• :onfire: Dat wordt een bommetjeeeuh!

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                  cc

Comment

• de nieuwe golf GTI van weleer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke
                                      de nieuwe golf GTI van weleer
                                      Met een dubbel zo hoog prijskaartje denk ik

Dan is de beslissing niet meer als logisch dat er geen M1 gelanceerd wordt... Als een 130i nog niet krachtig genoeg zou zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Ceke

Dan is de beslissing niet meer als logisch dat er geen M1 gelanceerd wordt... Als een 130i nog niet krachtig genoeg zou zijn...
                                        hopelijk kleden ze hem dan wel aan als een 'M1' anders zal het weer enkel de verchroomde niertjes en andere uitlaten worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW the best
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Ceke

hopelijk kleden ze hem dan wel aan als een 'M1' anders zal het weer enkel de verchroomde niertjes en andere uitlaten worden
                                          Een 130i gaat er niet uitzien als een M versie hé ...

Comment

Working...
                                          X