Euch, ik kom mezelf weer tegen. 
'k Heb tijdelijk een extra dienstwagen in de vorm van een C180d break automaat, wat op z'n zacht gezegd het andere uiterste is van wat ik gewend ben.
Normaal moet ik klagen over het feit dat dat ding niet vooruit te branden is, ...
dat heb ik de eerste minuten al gedaan, maar cava nog, na een tijdje wen je aan een geheel ander en relax levensritme.
Het gesakker van de eerste minuten is overgegaan naar een bewondering voor de andere kwaliteiten van de auto.
Bewondering voor de ophanging, met 17inch lichtmetaal, d'er zijn maar weinig oneffenheden die deze auto uit z'n lood slaan, alles wordt goed geabsorbeerd & tegelijk blijft de auto zeer stabiel.
Bewondering voor de geluidsdemping, waarbij de kleinere wielen/banden natuurlijk ook wel een steentje bijdragen. Ligt op het niveau van de Audi A6/BMW 5/.
En de besturing is wonderwel ook geslaagd, beetje gewichtiger rond z'n rechtuit-stand zodat 'ie steeds stabiel z'n koers blijft volgen, echt een verademing.
Je voelt 'em al komen, ik heb weer van iets geproefd en ik wil die eigenschappen zo graag in één auto hebben. Zo'n C180d is niks voor mij om meerdere redenen, hoewel de motor wel bij een gezapig levensritme past hoor, maar ook de automaat mist precies een zwaardere motor (zwaarder vliegwiel) aangezien elke wisseling van verzet niet goed op mekaar gekalibreerd zijn.
Ik ben eens door de configurator op de Mercedes website gefietst, tjonge jonge, ik kan geen optie kiezen of heel de auto veranderd weer van uiterlijk... ligt dat aan mij?
Veel zes-cilinders zijn er precies niet. Ik kom al meteen bij de AMG43 uit, die dan qua onderstel ongetwijfeld de stijvere toer opgaat.

'k Heb tijdelijk een extra dienstwagen in de vorm van een C180d break automaat, wat op z'n zacht gezegd het andere uiterste is van wat ik gewend ben.
Normaal moet ik klagen over het feit dat dat ding niet vooruit te branden is, ...
dat heb ik de eerste minuten al gedaan, maar cava nog, na een tijdje wen je aan een geheel ander en relax levensritme.
Het gesakker van de eerste minuten is overgegaan naar een bewondering voor de andere kwaliteiten van de auto.
Bewondering voor de ophanging, met 17inch lichtmetaal, d'er zijn maar weinig oneffenheden die deze auto uit z'n lood slaan, alles wordt goed geabsorbeerd & tegelijk blijft de auto zeer stabiel.
Bewondering voor de geluidsdemping, waarbij de kleinere wielen/banden natuurlijk ook wel een steentje bijdragen. Ligt op het niveau van de Audi A6/BMW 5/.
En de besturing is wonderwel ook geslaagd, beetje gewichtiger rond z'n rechtuit-stand zodat 'ie steeds stabiel z'n koers blijft volgen, echt een verademing.
Je voelt 'em al komen, ik heb weer van iets geproefd en ik wil die eigenschappen zo graag in één auto hebben. Zo'n C180d is niks voor mij om meerdere redenen, hoewel de motor wel bij een gezapig levensritme past hoor, maar ook de automaat mist precies een zwaardere motor (zwaarder vliegwiel) aangezien elke wisseling van verzet niet goed op mekaar gekalibreerd zijn.
Ik ben eens door de configurator op de Mercedes website gefietst, tjonge jonge, ik kan geen optie kiezen of heel de auto veranderd weer van uiterlijk... ligt dat aan mij?

Veel zes-cilinders zijn er precies niet. Ik kom al meteen bij de AMG43 uit, die dan qua onderstel ongetwijfeld de stijvere toer opgaat.
Comment