Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Euch, ik kom mezelf weer tegen.

'k Heb tijdelijk een extra dienstwagen in de vorm van een C180d break automaat, wat op z'n zacht gezegd het andere uiterste is van wat ik gewend ben.

Normaal moet ik klagen over het feit dat dat ding niet vooruit te branden is, ...
    dat heb ik de eerste minuten al gedaan, maar cava nog, na een tijdje wen je aan een geheel ander en relax levensritme.

Het gesakker van de eerste minuten is overgegaan naar een bewondering voor de andere kwaliteiten van de auto.
    Bewondering voor de ophanging, met 17inch lichtmetaal, d'er zijn maar weinig oneffenheden die deze auto uit z'n lood slaan, alles wordt goed geabsorbeerd & tegelijk blijft de auto zeer stabiel.
    Bewondering voor de geluidsdemping, waarbij de kleinere wielen/banden natuurlijk ook wel een steentje bijdragen. Ligt op het niveau van de Audi A6/BMW 5/.
    En de besturing is wonderwel ook geslaagd, beetje gewichtiger rond z'n rechtuit-stand zodat 'ie steeds stabiel z'n koers blijft volgen, echt een verademing.

Je voelt 'em al komen, ik heb weer van iets geproefd en ik wil die eigenschappen zo graag in één auto hebben. Zo'n C180d is niks voor mij om meerdere redenen, hoewel de motor wel bij een gezapig levensritme past hoor, maar ook de automaat mist precies een zwaardere motor (zwaarder vliegwiel) aangezien elke wisseling van verzet niet goed op mekaar gekalibreerd zijn.

Ik ben eens door de configurator op de Mercedes website gefietst, tjonge jonge, ik kan geen optie kiezen of heel de auto veranderd weer van uiterlijk... ligt dat aan mij?
    Veel zes-cilinders zijn er precies niet. Ik kom al meteen bij de AMG43 uit, die dan qua onderstel ongetwijfeld de stijvere toer opgaat.

Comment

• C400 is er onder de AMG43 en te krijgen in exclusive look.

Comment

• ik ben al eens blij dat een ander zegt dat een Mercedes beter rijdt

Comment

• Stuurgevoel is inderdaad verrassend goed (duizend keer beter dan de variabele stuurinrichting van m'n eigen BMW 1), en de rotsvaste ophanging is leuk. Is het een standaard of Avantgarde ophanging? Ik zou het liefst een Exclusive ophanging hebben met AMG line bumpers, klassieke grille en hout maar dat bestaat niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
            Stuurgevoel is inderdaad verrassend goed (duizend keer beter dan de variabele stuurinrichting van m'n eigen BMW 1), en de rotsvaste ophanging is leuk. Is het een standaard of Avantgarde ophanging? Ik zou het liefst een Exclusive ophanging hebben met AMG line bumpers, klassieke grille en hout maar dat bestaat niet
            Kan je dat niet zelf maken? Ik heb vorige model Avantgarde gekocht omdat ik de 17" velgen wilde en de LED'jes vooraan (ipv 2 afzonderlijke mistlichten), maar ik wilde wel een klassieke grille en een ster. Die heb ik nadien gewoon vervangen. Veel knapper en heb je het voordeel dat je geen 13 in een dozijn model hebt.

Comment

• voor zover ik weet past de elegence grill niet op de amg sports pack bumper bij de 205. interieur moet wel te kiezen zijn en ophanging kan je achteraf aanpassen
              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                Stuurgevoel is inderdaad verrassend goed (duizend keer beter dan de variabele stuurinrichting van m'n eigen BMW 1), en de rotsvaste ophanging is leuk. Is het een standaard of Avantgarde ophanging? Ik zou het liefst een Exclusive ophanging hebben met AMG line bumpers, klassieke grille en hout maar dat bestaat niet
                Er zit geen gevoel in de besturing, maar de besturing voelt wel goed, if that makes any sense.
                Het is een Avantgarde. Heeft dat nog een andere ophanging dan Exclusive?
                Ik heb 'n alles of niks gevoel & neig eerder naar een werkpaardje, liefst klassiek met de Mercedes-ster op de motorkap. Dat vind ik niet per se het mooiste, maar vanachter het stuurwiel oogt dat leuk.

Comment

• Vanaf productie december zou de 220d en 250d de 9 bak krijgen.

Comment

• En ook de nieuwe 2.0L motor?

Comment

• Dat durf ik niet te bevestigen maar lijkt me aannemelijk!

Comment

• Iemand een idee of het moeilijk is een Avantgarde-ophanging na te plaatsen om een AMG Line? Is dat enkel veren en dempers of zijn er meer verschillen?

Comment

• je kon bij alle vorige modellen toch steeds comfortonderstel op de sportlines en avantgardes krijgen ? nu niet meer ?

Comment

• euh? het onderstel van het amg sports pack is gewoon het onderstel van de avantgarde.
                            je moet het amg pack eigenlijk als een uitbreiding van de avantgarde uitvoering zien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              euh? het onderstel van het amg sports pack is gewoon het onderstel van de avantgarde.
                              je moet het amg pack eigenlijk als een uitbreiding van de avantgarde uitvoering zien
                              wordt op de website toch anders omschreven (links avantgarde, rechts AMG-line)
                              AGILITY-CONTROL onderstel met selectief dempingssysteem en verlaagde ophanging Sportchassis met 15 millimeter verlaagde ophanging en Sport Direct Steering;
                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                euh? het onderstel van het amg sports pack is gewoon het onderstel van de avantgarde.
                                je kan altijd de airmatic-ophanging kiezen.

Op de Exclusive kun je een verlaagde sportophanging speccen (zoals op de Avantgarde).

Comment

• Als je nieuw bestelt kun je inderdaad comfortophanging bestellen op de AMG Line (zou gelijk zijn aan Avantgarde), maar ik ben tweedehands aan het kijken vandaar. Voor zover ik weet heb je op de gewone 205 volgende ophangingen :
                                  Exclusive
                                  Avantgarde
                                  AMG-Line
                                  Luchtvering

Comment

• Je vergeet de standaard-versie nog .

MBenzNL doet zotte dingen qua na-uitrusting van Mercedes. Iridium heeft er al meerdere keren mee samengewerkt.

Waarom zou je de Avantgarde-ophanging verkiezen ? Ik denk dat de mix van AMG-velgen en Avantgarde-ophanging niet zo goed zal pakken;

Comment

• je hebt de exclusive, sport en airmatic...
                                      heb je code 485 (Agility Control Suspension) dan heb je de extra verlaging van 15mm
                                      je kan evengoed een avantgarde of amg pack hebben met code 486 maar dit is pas vanaf de 250 versies en hoger beschikbaar en is een sportievere versie van code 485

Comment

• Ik heb met de Avantgarde gereden en vond dat een goed compromis, heb zin in een comfortabelere auto die toch nog een beetje deftig de hoek om kan. AMG line is toch nog wat straffer hoor ik zowat overal en voor veel té.

Comment

• AMG + 19" vond ik te hard en droog op langse naden op de snelweg en op kasseistroken.
                                          Avantgarde + 17" zoals ik die besteld heb is dan weer comfortabeler dan mijn V60 op 17"

Comment

Working...
                                          X