heeft iemand z'n x-trail al in ontvangst genomen ? Iemand ervaringen ? Ik denk dat ik deze week ga proefrijden...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nissan X-Trail
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichtenvandaag nog es gaan zien, plaatje klopt voor 95 % , de perfecte auto voor mij op één detail na, en dat is het niet kantelbaar zijn van de bestuurdersstoel... Dealer kan dit oplossen door onder de rails van de stoel bij wijze van spreken aan de voorkant een moer te steken en langere vijzen te gebruiken, klaar is kees, dan win je één centimeter ongeveer dat het zitvlak vooraan naar boven komt terwijl de achterzijde gelijk blijft.... Denk dat dit hem wordt, alleen de prijs is relatief hoog, 31.000 euro voor een tecna zonder verdere accessoires of opties, blijft veel geld voor een Jap, natuurlijk, vergeleken met een X3 is het een koopje, een X3 met gelijkaardige opties zal zeer snel de 43 tot 45000 euro aantikken, dan is 15.000 euro voor een badge en een stukje meer restwaarde flink gerekend natuurlijk...
Comment
-
nee, voorlopig enkel de 1.6 dacht ik met 130 pk, volgend jaar zou er misschien een (zwaardere ?) diesel kunnen bijkomen.
Motor is voldoende en zeer zuinig volgens testen, behalve als je hem echt vollaadt met 7 mensen en bagage op reis bvb, dan zou je wel wat te kort komen, maar ja, da's geen dagelijks gebruik natuurlijk...
Ik zal het weten zeggen als ik hem getest heb
Comment
-
NIEUWE TOPUITVOERING... MET DRONE!
Nissan heeft een mechanische vriend voor de X-Trail bedacht. Bij een nieuwe topversie wordt namelijk een drone meegeleverd met de Japanse cross-over.
Nissan presenteert de X-Trail X-Scape, een nieuwe uitvoering met een wel heel bijzondere feature. Wie de X-Scape bestelt, krijgt namelijk de beschikking over een drone om zowel foto's als video's mee te kunnen schieten.
De drone is uitgerust met GPS- en tracking-systemen waarmee de gerobotiseerde gadget foto's en video's kan maken van "[...] avontuurlijke uitstapjes." De drone is een Parrot Bebop 2 die 500 gram weegt. De X-Trail zelf is gebaseerd op uitrustingsniveau Tekna en is zowel met benzine- als met dieselmotor te krijgen. De levering start in april. De vanafprijs is vastgesteld op € 39.290.
Nissan trekt graag de aandacht met de X-Trail. Onlangs maakten we kennis met de X-Trail 4Dogs Concept, een conceptuele uitvoering die je trouwe viervoeter in de watten legt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
DÍT IS DE VERNIEUWDE NISSAN X-TRAIL
Nissan heeft zojuist het doek getrokken van de gefacelifte X-Trail. De bijgepunte zevenzitter is vanaf oktober te bestellen.
In september vorig jaar maakte het Amerikaanse publiek al kennis met de gefacelifte Rogue, de auto die wij in Europa kennen als X-Trail. De opvolger van de Qashqai+2 is nu ook voor Europa bijgepunt.
Op optisch vlak is de vernieuwde X-Trail te herkennen aan de meer uitgesproken V-Motion-grille, een grille die nu breder is en verder dan voorheen naar beneden doorloopt. De koplampen zijn voorzien van de Nissan-kenmerkende dagrijverlichting in 'boemerangvorm'. Er is vanaf heden een groter onderscheid tussen de indeling van de full-ledunits en de exemplaren met halogeenverlichting. De full-ledlampen zijn nu adaptieve units. Aan de achterzijde blijven de wijzigingen beperkt tot een nieuwe achterbumper en full-led achterlichten. Verder brengt Nissan vier nieuwe kleuren (Orange Pearl, Red Pearl, Blue Pearl Metallic en Dark Brown Pearl) en nieuwe 17- en 18-inch lichtmetalen wielen naar de X-Trail.
Nissan heeft meer noviteiten naar de X-Trail gebracht. Zo is de achterklep te openen door met je voet onder de achterbumper te bewegen. In het interieur wordt een nieuw van knoppen voorzien stuurwiel gemonteerd. Om de zetels is voortaan leer gevouwen en stoelverwarming is zowel voor als achter leverbaar. Opvallend gegeven: de bagageruimte van de vijfpersoonsversie van de X-Trail groeit naar 565 liter. Met de bank plat kan 1.996 liter aan spul meegezeuld worden.
Vanaf 2018 brengt Nissan ProPilot naar de X-Trail, semi-autonome techniek die ook in de Qashqai beschikbaar komt. Met ProPilot is de X-Trail in staat om verkeer zelfstandig in te halen.
De enige benzineversie blijft de 163 pk sterke 1.6 DIG-T, altijd als voorwielaandrijver met handgeschakelde zesbak. Op dieselvlak valt er meer te kiezen. Er is een 130 pk sterke 1.6 dCi leverbaar én een 177 pk sterke 2.0 dCi. Beide blokken zijn met zowel voor- als vierwielaandrijving leverbaar. De handgeschakelde 1.6 dCi met CVT-transmissie is altijd een voorwielaandrijver terwijl de 2.0 dCi met automaat zowel met 4WD als 2WD te krijgen is. Hier stuurt de handgeschakelde versie zijn vermogen altijd naar alle vier de wielen.
Vanaf oktober dit jaar is de vernieuwde X-Trail te bestellen. Prijzen volgen in een later stadium.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Rij-impressie: NISSAN X-TRAIL
VERFIJND OP DETAILS
Sinds het wegvallen van ‘gewone’ modellen als de Primera, zijn midi-SUV’s voor Nissan van groot belang. Om de sterk opkomende concurrentie partij te bieden, geeft Nissan de X-Trail nu een update. Is dat genoeg om weer even vooruit te kunnen?
Analoog aan de Qashqai geeft Nissan ook de iets grotere X-Trail een tussentijdse update. Dat de auto's vrijwel gelijktijdig worden herzien, is niet helemaal verwonderlijk. Ze delen veel techniek en zijn opgetrokken op dezelfde modulaire basis, de Common Module Family (CMF-CD) van Renault-Nissan. Hiermee zijn ze overigens ook nauw verwant aan de Renaults Kadjar en Koleos. Het exterieur, interieur en de elektronica van de X-Trail zijn tegen het licht gehouden en waar nodig bijgepunt. Het meest in het oog springend is de herziene neus. Koplampunits, grille en bumper zijn nieuw getekend, net als de achterbumper. De op de Tekna-uitvoering standaard geleverde ledkoplampen zijn voortaan voorzien van dynamische bochtverlichting, die op basis van snelheid en stuuruitslag voor een beter zicht in bochten moet zorgen. Aan de binnenkant zijn de wijzigingen iets subtieler uitgevoerd. Het meest opvallend is het prettig in de hand liggende, nieuw stuurwiel met een iets dikkere rand. Het middendeel van het stuurwiel is kleiner dan voorheen en dat zorgt voor een beter zicht op het instrumentarium. Het instrumentarium zelf is nog altijd even helder en overzichtelijk, met links de toerenteller en rechts de snelheidsmeter. Daar tussenin zit het display van de boordcomputer. Dat display werkt met felblauwe pijlen, die aan duidelijkheid niets te wensen overlaten. Alleen wanneer je je blik op de weg hebt gericht, lijkt het vanuit je ooghoek net of er een blauw waarschuwingslampje oplicht van bijvoorbeeld het grootlicht. Prettig zijn de nieuw vormgegeven middenarmsteun en de leren 'kussentjes' aan de zijkanten van de middentunnel ter hoogte van de versnellingspook; je kunt hier je been tegenaan laten rusten. Minder comfortabel is dat de stoelzittingen vrij kort zijn.
5+2
De directe meerwaarde van de X-Trail ten opzichte van de Qashqai is dat je hem niet alleen als vijfzitter kunt krijgen, maar ook met zeven zitplaatsen. De instap naar de derde zitrij wordt vergemakkelijkt doordat je de achterbank dertien centimeter kunt verschuiven. Op die manier valt er – met neergeklapte derde zitrij - overigens ook te spelen met de been- en bagageruimte. Overigens is de inhoud van de bagageruimte bij de vijfzitsversie dankzij een gewijzigde vorm van de interieurpanelen met 15 liter toegenomen. De bagageruimte is voortaan te bereiken via een achterklep die desgewenst ook met een voetcommando te openen is. Net als bij de Qashqai is ook bij de X-Trail het multimediasysteem vernieuwd, optioneel werkt het samen met een Bosegeluidsinstallatie. Je kunt wel naar DAB+ digitale radio luisteren, maar steeds meer ingeburgerde voorzieningen als Apple CarPlay of Android Auto zijn er niet bij. Wie weet komt dat volgend jaar, als de auto de volgende update krijgt. Vanaf 2018 wordt de X-Trail leverbaar met ProPilot en dat is bij Nissan de eerste stap naar autonoom rijden. Het merk laat ons alvast weten dat bij ProPilot een rijbaanassistent gaat samenwerken met een actieve cruisecontrol en een file-assistent.
NIET GRENSVERLEGGEND
Over de aandrijftechniek en het onderstel zijn ze bij Nissan klaarblijkelijk nog zeer tevreden, want er is niets aan gewijzigd. Het betekent dat er wederom één benzinemotor en twee diesels beschikbaar zijn, naar wens met een handbak of een cvt. Vierwielaandrijving is als optie beschikbaar. Na een tocht door behoorlijk geaccidenteerd terrein blijkt de vierwielaangedreven X-Trail off-road een heel eind te kunnen komen. Deze auto is duidelijk niet alleen maar SUV voor het uiterlijk vertoon. De 177 pk sterke dieselmotor waarmee we op pad zijn, doet zijn werk niet altijd in stilte, maar levert op ons uitstapje over slecht begaanbare wegen meer dan genoeg trekkracht om de gang erin te houden. En ook wanneer we via strak asfalt weer verder gaan, hebben we geen moment het gevoel iets te kort te komen. Veelvuldig schakelen is niet nodig. De aandrijflijn is keurig in evenwicht met het prettig geveerde onderstel. De auto is comfortabel zonder grenzen te verleggen.
Met dat laatste is eigenlijk de hele auto samen te vatten: niet grensverleggend. En daarmee maakt Nissan het niet makkelijk voor zichzelf in een markt met sterke spelers als de Skoda Kodiaq en de Kia Sportage, die beide net iets meer verfijning bieden. De vernieuwde X-Trail staat vanaf oktober bij de dealer.
OORDEEL- +Ruim interieur
- +Prettige aandrijflijn
- -Korte stoelzittingen
- -Beperkt multimediaal
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
Comment