Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Vergelijk met de vorige,
    Ik vind de 6 toch een stuk dikker. Ben nochtans een hevige VW fan, dit vind ik maar niks.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Aephyon Bekijk Berichten
      Ik vind de 6 toch een stuk dikker. Ben nochtans een hevige VW fan, dit vind ik maar niks.
      Ik heb wel een vermoeden dat de 7 een stuk beter zal rijden dan de 6 en dit zal voor mij het meest doorwegen

      Comment


      • #23
        ik ben echt zeer benieuwd naar dbr2 zijn mening over deze wagen

        Comment


        • #24
          Bij de 6 zijn de plastic covers in de bumper hoogglans zwart gespoten en bij de 7 precies niet.
          Dat maakt hem al een stuk saaier.

          edit: Hoe langer ik er naar kijk hoe saaier ik hem vind vergeleken met zijn voorganger.
          Last edited by Gixxer; 20/08/2013, 19:39.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • #25
            Biedt geen meerwaarde tegenover de gewone 1.6 tdi. Pseudo sportieve plastic opsmuk is overbodig.

            Comment


            • #26
              Leuk dat 'ie er wat minder BAMMM! uitziet dan de vorige, die was (vind ik) op 't randje van de wansmaak (maar nog nét aan de goeie kant van die grens). Dit is wat saaier misschien, maar understatement vind ik leuk. Op de 4 pijpjes na, natuurlijk. Eén buis per cilinder ... don't know.

              Wel vet. Een cheap-ass contender voor de A45AMG, nice! Prijs valt (net zoals bij de GTI) eigenlijk verrassend goed mee voor z'n specs en uitrusting. Beetje zoals de M135i, eigenlijk.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Aephyon Bekijk Berichten
                Wel ik moet zeggen dat ik deze auto wel een heel dikke teleurstelling vind: hij ziet er - naar mijn mening - niet zo dik uit als de GTI en die 4 uitlaten, is dat om de lachen?
                zelfs zo op de skoda superb 2.0 tsi met 200 pk hahaha, echt hilarish.
                hier kom je dat niet tegen maar in czech republic wel.
                weet niet als het alle jaren zo was, maar het was alleszins een hele tijd gewoon standaard, 4 uitlaten op superb met 2 liter benzine (niet eens de 3.6 v6!)

                Comment


                • #28
                  300pk... 4,9s naar 100... Waar gaat dat eindigen?

                  Hopelijk niet met 6 uitlaten...

                  Comment


                  • #29
                    Ziet er toch zo slecht niet uit.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Het zat er natuurlijk aan te komen: ook de zevende generatie van de Volkswagen Golf wordt uitgedost als gespierde R-uitvoering. Dit is 'm!

                      Om maar meteen met de harde cijfers te beginnen: de nieuwe Volkswagen Golf R sprint dankzij z'n 300 pk en 380 Nm aan koppel in 4,9 seconden naar de 100 km/h. De tweeliter TFSI-turbomotor is sterker dan z'n voorganger en brengt 30 pk en 30 Nm meer mee naar het strijdveld.
                      Verbruikt de nieuwe Duitse hot hatch dan ook meer brandstof? Dat dan weer niet. Met DSG-bak verbruikt-ie gemiddeld 6,9 l/100 km, 18 procent minder dan de vorige R. Met deze automatische transmissie weet Volkswagen een CO2-uitstoot van 159 g/km te realiseren. De versie met handgeschakelde zesbak gaat in 5,3 seconden naar de 100 km/h. Het verbruik van de handgeschakelde Golf R is vastgesteld op 7,1 l/100 km, wat neerkomt op een CO2 uitstoot van 165 g/km. Z'n voorganger dronk met 8,5 l/100 km behoorlijk wat meer. Beide versies sprinten door tot de 250 km/h op de klok staat.
                      Opnieuw geschiedt de aandrijving op alle vier de wielen via de laatste versie van Volkswagens 4Motion-systeem. Om de Golf R nét even strakker de bocht om te sturen wordt-ie 20 mm dichter boven het asfalt gelegd dan een standaard Golf en 5 mm lager dan een GTI. Bovendien krijgt-ie een progressief stuurmechanisme mee, dat nu is in te stellen in de stand ECS Sport. Het XDS+ elektronische sperdifferentieel tussen voor- en achteras zorgt voor goede krachtverdeling, het adaptieve dempersysteem DCC is optioneel. Dat DCC kent nu standje 'Race' van de zogenaamde Driving Profile Selector, waarmee je de meest heftig afgestemde Golf R krijgt.
                      De Volkswagen Golf R is standaard voorzien van 18-inch lichtmetalen wielen, bi-xenon verlichting en nieuwe U-vormige led-verlichting aan de voorzijde. Aan de achterkant zien we donkerrode led-verlichting en vier verchroomde uitlaatpijpjes. Vanbinnen wordt de über-Golf voorzien van lappen alcantara, een met leer afgewerkt stuurwiel en automatische klimaatregeling. Het topmodel van de Golf is zowel met twee als met vier portieren te bestellen.
                      Op de IAA in Frankfurt kunnen we de opper-Golf voor het eerst in het echt bewonderen.

                      Bron: Autoweek



                      Niet belangrijk maar is het niet TSI bij VW en TFSI bij Audi?

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        Inderdaad, is een totaal andere motor.
                        Alleen de turbo verschilt toch? Of alleszins was dat bij de 6 wel het geval volgens mij.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                          Niet belangrijk maar is het niet TSI bij VW en TFSI bij Audi?
                          Neen. Heeft enkel met de motor te maken.
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV Bekijk Berichten
                            Alleen de turbo verschilt toch? Of alleszins was dat bij de 6 wel het geval volgens mij.
                            Is volledig anders opgebouwd.
                            Heb nog ergens een verslag van beide motoren liggen en de verschillen + in welke vag modellen ze gebruikt worden.
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                              Neen. Heeft enkel met de motor te maken.
                              Ik bedoel eigenlijk dat het bij VW TSI noemt en niet TFSI.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                Ik bedoel eigenlijk dat het bij VW TSI noemt en niet TFSI.
                                Ik had je begrepen.
                                Beide type van motoren worden bij vw gebruikt.
                                Van Audi weet ik het niet.

                                Zo is de info die ze mij vorig jaar gegeven hebben toch.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • #36
                                  Ik vind deze Golf R knap, afgezien van die vier charge pijpen.

                                  Comment


                                  • #37




                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                    Comment


                                    • #38




                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                      Comment


                                      • #39


                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                        Comment


                                        • #40
                                          7500 rpm redline

                                          Comment

                                          Working...
                                          X