Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
    Ze verkopen op dit moment erg goed (BMW heeft het productieritme opgetrokken naar 100 i3 per dag. Dan heeft Groen toch veel kiezers.
    En dan betreffende die leaserijders: als die met zo'n wagens stoppen kan het gezeur ophouden dat die leaserijders zoveel vervuilen (ze rijden nu eigenlijk al met de modernste voertuigen).
    De werkelijke CO2 uitstoot van een i3 is nog niet de helft van die van een zuinige turbodiesel, een i3 rijdt ongeveer 60 km met de elektriciteit die nodig is om 5 liter diesel te raffineren.
    De totale vervuiling is niet veel minder, maar ligt gewoon meer op een ander vlak.

    Hoe groen is de stroom,...? Hoe vervuilend zijn de producties en het recycleren van de batterijen,...?

    Leave a comment:


  • BertVS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Ben ik het niet mee eens. Een tesla met het dubbele bereik van nu lijkt mij de ideale auto (800km)

    Is echt wel kicken.. 'Gaspedaal' vloeren en instant max koppel wel iets anders dan turbo's die eerst nog moeten gaan spoolen en vooral voor stadsverkeer is dat een dikke plus voor de volksgezondheid.

    Zoek een keer op YouTube naar Tesla P85D vs Lamborghini of Ferrari pas rond de 180-200 wordt de P85D bijgehaald. 0-160 in amper 8 sec enzo


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    En daar gaat het hem eigenlijk niet over wanneer je elektrisch rijdt. Het is, zelfs bij de minder krachtige elektrische auto's, de constante pull en de volledige stilte die het een hele andere ervaring maken.

    Leave a comment:


  • germinal
    replied
    BMW i3

    Oorspronkelijk geplaatst door Bicar Bekijk Berichten
    Volgens mij is de elektrische wagen niet de toekomst. Motor op waterstof evenmin. Ze hebben in autoland nog veel werk om het juiste uit te vinden.
    Ben ik het niet mee eens. Een tesla met het dubbele bereik van nu lijkt mij de ideale auto (800km)

    Is echt wel kicken.. 'Gaspedaal' vloeren en instant max koppel wel iets anders dan turbo's die eerst nog moeten gaan spoolen en vooral voor stadsverkeer is dat een dikke plus voor de volksgezondheid.

    Zoek een keer op YouTube naar Tesla P85D vs Lamborghini of Ferrari pas rond de 180-200 wordt de P85D bijgehaald. 0-160 in amper 8 sec enzo


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Last edited by germinal; 16/01/2015, 23:51.

    Leave a comment:


  • BertVS
    replied
    Ze verkopen op dit moment erg goed (BMW heeft het productieritme opgetrokken naar 100 i3 per dag. Dan heeft Groen toch veel kiezers.
    En dan betreffende die leaserijders: als die met zo'n wagens stoppen kan het gezeur ophouden dat die leaserijders zoveel vervuilen (ze rijden nu eigenlijk al met de modernste voertuigen).
    De werkelijke CO2 uitstoot van een i3 is nog niet de helft van die van een zuinige turbodiesel, een i3 rijdt ongeveer 60 km met de elektriciteit die nodig is om 5 liter diesel te raffineren.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Het zal wellicht een BMW worden voor Groen! of voor leaserijders(kan moeilijk anders)

    Leave a comment:


  • BertVS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
    De auto die volledig vergelijkbaar is, is de e-Golf en die kost evenveel als de i3.
    Ik zoek een plug-in, en dan is de i3 met Rex eerder te vergelijken met de e-tron.
    Maar voor de gewone i3 is de e-golf absoluut de meest logische, inderdaad

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    hetgeen ik spijtig vind aan de I3 is dat ze er veel technologie en design hebben ingestoken . Maar dat hij amper of zelfs minder ver komt dan de concurrentie .
    Speciaal ontwikkelde manier voor de monocoque uit CF te maken , terwijl de Leaf ook helemaal nieuw is en gewone technieken gebruikt worden . De I3 niet verder komt met dezelfde capaciteit batterij .

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
    Blijkbaar. Ik vergelijk met de rest van de markt, en dan is die prijs blijkbaar niet zo onlogisch. De wagen is goed afgewerkt, en electrische auto's zijn nu eenmaal duurder. De enige wagens die min of meer vergelijkbaar zijn, is de A3 e-tron en de golf GTE , en die ongeveer kosten evenveel.
    De auto die volledig vergelijkbaar is, is de e-Golf en die kost evenveel als de i3.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Het zal niet 1 enkele alternatieve technologie zijn , maar denk wel dat het vooral elektrisch zal zijn . Iedereen heeft een tankstation thuis . En elentriek kan je op veel manieren duurzaam maken .
    Wij gaan kijken voor een Leaf en leggen zonnepanelen om 15000 km jaarlijks te dekken .

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Volgens mij is de elektrische wagen niet de toekomst. Motor op waterstof evenmin. Ze hebben in autoland nog veel werk om het juiste uit te vinden.

    Leave a comment:


  • #166
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Dan zal hij nog iets duurder worden en is de i3 een koopje...

    ok. begrepen. dank u.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
    zal ik doen van zodra ze de alfa produceren met een achterbank en ge vier man kunt meepakken.
    Dan zal hij nog iets duurder worden en is de i3 een koopje...

    Leave a comment:


  • #166
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Zet er dan een alfa c4 naast, is ook uit carbon.

    zal ik doen van zodra ze de alfa produceren met een achterbank en ge vier man kunt meepakken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
    akkoord. maar zolang er naast elektrische auto's ook wagens met een conventionele aandrijving worden aangeboden, gaan ze ook met elkaar vergeleken worden. en dan vind ik die 44k d'er tien teveel.
    Zet er dan een alfa c4 naast, is ook uit carbon.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Een BMW i3 kan je niet vergelijken met die 2 VAG hybrid producten.
    Een Golf GTE is een GTI met elektromotor er bij, dat is appels met peren vergelijken.

    Leave a comment:


  • #166
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
    Blijkbaar. Ik vergelijk met de rest van de markt, en dan is die prijs blijkbaar niet zo onlogisch. De wagen is goed afgewerkt, en electrische auto's zijn nu eenmaal duurder. De enige wagens die min of meer vergelijkbaar zijn, is de A3 e-tron en de golf GTE , en die ongeveer kosten evenveel.

    akkoord. maar zolang er naast elektrische auto's ook wagens met een conventionele aandrijving worden aangeboden, gaan ze ook met elkaar vergeleken worden. en dan vind ik die 44k d'er tien teveel.

    Leave a comment:


  • BertVS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
    ah bon. dan zal ik anders denken dan u over wat ik zou moeten krijgen voor 44.000 euro.
    Blijkbaar. Ik vergelijk met de rest van de markt, en dan is die prijs blijkbaar niet zo onlogisch. De wagen is goed afgewerkt, en electrische auto's zijn nu eenmaal duurder. De enige wagens die min of meer vergelijkbaar zijn, is de A3 e-tron en de golf GTE , en die ongeveer kosten evenveel.

    Leave a comment:


  • #166
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
    Ik snap niet wat daar aan slikken is. Ga de wagen eens bekijken in de toonzaal en je begrijpt de prijs volgens mij. Configureer eens een Tesla, of een Nissan Leaf/Opel Ampera.

    ah bon. dan zal ik anders denken dan u over wat ik zou moeten krijgen voor 44.000 euro.

    Leave a comment:


  • newlook
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
    de i3 kan je huren bij Dockx voor 85 euro
    http://www.dockx.be/nl/huur-verhuur/bmw-i3/
    Moet je die volgetankt terugbrengen? /irony

    Leave a comment:


  • BertVS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
    heb gisteren op de bmw site voor de lol een i3 geconfigureerd. beetje aangekleed kwam ik al snel aan 44.000 euro ... was wel effe slikken.
    Ik snap niet wat daar aan slikken is. Ga de wagen eens bekijken in de toonzaal en je begrijpt de prijs volgens mij. Configureer eens een Tesla, of een Nissan Leaf/Opel Ampera.
    Last edited by BertVS; 11/01/2015, 14:44.

    Leave a comment:

Working...
X