Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • RX-8
    replied
    Wow, het gebruik van deze term alleen al. Jij weet duidelijk waarover je spreekt.
    You're the man. Wij gaan u allemaal volgen nu. Dit is een goeie uitleg.
    Je hebt zeker ook cijfers, en ik weet zeker dat die nu gaan komen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ik kijk naar het TCO...

    Leave a comment:


  • RX-8
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Als ik moet kiezen tussen een 900cc benzine of deze dan weet ik het wel.
    Als ik moet kiezen tussen een Aixam en een i3 weet ik het ook wel, maar waarom zou je daar moeten tussen kiezen ? Er is zoveel meer.
    Hoe kom je er op om zo een vergelijking te maken ? Ik denk niet dat je veel 900 cc's vindt voor de prijs van een i3, dus de mensen die een 900 cc zouden kiezen, zullen volgens mij geen 40.000 € liggen hebben, anders ga je volgens mij al niet voor een 900 cc, toch ?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
    Waarom worden er dan dragraces mee getoond ? Dat houdt toch geen steek. Je gaat de kofferruimte van een Berlingo ook niet met die van een Porsche vergelijken.
    Die filmpjes komen niet van bmw, maar van mensen zoals jij en ik. Een dragrace is voor mij nog iets anders dan dat je ziet op de filmpjes.

    Dit is een manier van fun, zonder je rijbewijs te verliezen en te genieten van lage verkeersbelasting en biv. Als ik moet kiezen tussen een 900cc benzine of deze dan weet ik het wel.

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    Toch raar dat zowel de fabrikanten als de gebruikers altijd op het optrekken hameren om hun product te promoten. Alsof iedereen als hoofdbekommernis heeft als eerste te kunnen sprinten op elk rode licht... In de meeste gevallen zijn wij bij het optrekken belemmerd door wie voor ons rijdt, en deze is vaak aan het dagdromen als het licht op groen springt, of hij vertrekt als een slak....

    Leave a comment:


  • BertVS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    'k Heb deze eens 2 dagen mogen proefrijden... en 't is verdorie erg verleidelijk om zo'n winkelkar aan te schaffen, had er onverwachts veel lol mee.

    Niemand verwacht dat deze koekendoos zo rap accelereert, dat is al meteen lachen onderweg.
    En in tegenstelling tot de cijfers doen vermoeden, gaat dat in de praktijk rapper... want elektrisch, dat reageert onmiddellijk.
    Vooral effe hernemen van 50 naar 80 is iets wat 'em goed ligt, ik moest toch eens giechelen.

    Behoeft eigenlijk weinig uitleg voor de rest, het concept is zoals de Audi A2 behoorlijk 'efficient', met het verschil dat zo'n i3 kan entertainen. Ik haalde in de praktijk zo'n 200km op de batterij (laatste versie, 33kw batterij) wat voor mij -en het merendeel van de mensen- ruimschoots voldoende is. Ik snap niet dat deze niet meer verkocht wordt, elektrisch rijden is sowieso al comfortabeler dan pakweg eender welke 3-reeks. Afhankelijk van het type traject (bij voorkeur wat minder autosnelweg) en druk verkeer zou ik de i3 zonder verpinken verkiezen, weinig andere auto's zijn beter geschikt voor de job. My 2 cents. Initieel was het niet mijn ding, noch qua uiterlijk noch qua rijden... smalle bandjes en wat instabiel, maar 't went snel. En eens je 't concept omarmt zit je met een probleem... moet ik nu echt zo'n lelijke -hippe- golfkar aanschaffen?
    Als die versie twee jaar geleden bestind (33 kW) had ik geen 4 GC gekocht

    Leave a comment:


  • RX-8
    replied
    Waarom worden er dan dragraces mee getoond ? Dat houdt toch geen steek. Je gaat de kofferruimte van een Berlingo ook niet met die van een Porsche vergelijken.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

    Lovers gonna love too. Amai, de eerste 10 meter trekt een electrische auto sneller op. Indrukwekkend, maar de kous is rap af toch. Laat er u vooral eens mee filmen. Maar enkel de eerste 10 meter hee, en pak vooral geen bocht met die i3, of het wordt genant :-)
    Als je 120 moet rijden en een V8 moet laten brullen om een i3'tje in te halen, wie maakt er zich dan belachelijk? Van mijn part trol je verder, maar elke auto werd ontwikkelt met een doel voor ogen en dit is geen wagen voor het circuit of autobahn, zoveel is duidelijk en niemand beweert het tegendeel. Maar voor stadsverkeer en Vlaanderen a 70 per uur... ? Verrassend veel fun als je 't mij vraagt. Gewoon heel nuttig en efficient.

    Leave a comment:


  • RX-8
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Haters gonna hate,.
    Lovers gonna love too. Amai, de eerste 10 meter trekt een electrische auto sneller op. Indrukwekkend, maar de kous is rap af toch. Laat er u vooral eens mee filmen. Maar enkel de eerste 10 meter hee, en pak vooral geen bocht met die i3, of het wordt genant :-)

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    https://youtu.be/yGGMlPOQ-UM

    herneming tegen een rs5
    En ze tellen af in de video... moest de RS5 achter zo'n i3 rijden aan 30 per uur, gaat 'ie vooral ineens geconfronteerd worden met een flinke achterstand. Haters gonna hate, maar dat gaat nogal vonken geven als straks elke huisvrouw, leraar en verpleegster met zo'n elektrisch ding rondrijdt.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
    Jullie vinden dat echt snel, van 0 tot 100 in 7.2 sec ? Voor elke auto van 1245 kg en 170 pk en 250 koppel zijn dat toch normale cijfers ?
    Gewoon eens een paar dagen mee gaan rijden. Mijn daily is veel rapper maar toch, zo'n i3 voelt in de praktijk nog altijd heel vlot, sneller dan 'em is. En dat komt vooral omdat 'ie zo snel reageert op input. Aan de lichten ben je als eerste weg en het gat dat je daar maakt haalt een ander niet zomaar in... 't duurde tot over de 100 per uur vooraleer de C45AMG me passeerde, hij was nochtans gemotiveerd. Idem bij de hernemingen, vanaf 50 per uur... dan moet ik met mijn M4 al in de juiste versnelling staan (de spontaniteit is wel een beetje weg als je aan 5000tr/min door de bebouwde kom zit te rijden voor die "herneming" ) .

    guyugy , sommigen moeten misschien zuinig rijden. Maar ik kwam met die 200km, allee.. 150km range (als je vaak op zijn staart trapt) ruim toe op één dag. Heb me dus voor niks moeten inhouden... meteen van de oprit en gaan (en geen kwartier moeten warmrijden zoals nu).

    Enfin, just saying, ik koop sowieso iets elektrisch, dat staat vast.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied


    instant koppel...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied


    herneming tegen een rs5

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied


    polo gti 320nm en 192 pk....

    Leave a comment:


  • guyugy
    replied
    Fel optrekken is misschien boeiend bij een eerste contact, maar juist dat is van aard de batterijen sneller leeg te maken. Dan leert men vlug wat gezapiger te rijden, zelfs de Tesla's zien wij eerder bezig met eco-run dan te vlammen (ben nog nooit ingehaald door Tesla's, ik zie ze vaker trager te rijden dan de toegelaten limieten)

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Mijn diesel met 184pk en 380nm heeft 7,4 sec nodig... en zal op 100 kg na ongeveer even veel wegen.

    en van 50 tot 90 zal de i3 toch wel sneller zijn.

    i3 80 tot 120 4,9 sec

    wie doet beter ?
    Last edited by ; 29/03/2017, 21:03.

    Leave a comment:


  • RX-8
    replied
    Jullie vinden dat echt snel, van 0 tot 100 in 7.2 sec ? Voor elke auto van 1245 kg en 170 pk en 250 koppel zijn dat toch normale cijfers ?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Het snel optrekken gebeurt wel het snel tussen de 0 en 50 en 50 tot 130. daar de anderen pas het grote verschil maken vanaf 120...

    je moet met de meeste ontbrandingsmotoren al 3000 toeren maken om echt sneller te zijn dan de anderen... en dan rijd je te hard... elektrisch kan ideaal zijn om de snelste te zijn met legale snelheden...
    Last edited by ; 29/03/2017, 19:59.

    Leave a comment:

Working...
X