Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
33% verschil
450km - 33%= 300 km, correcte schatting sunking...
Toch de moeite om nog even te wachten.
Leave a comment:
Guest replied
De 60 Ah had een rijbereik van 190 km volgens de NEDC norm. Het realistische rijbereik ligt eerder rond de 130 km. De 94 Ah (33 kWh batterij) heeft een officiële actieradius van 300 km, wat in de praktijk rond de 200 km ligt.
33% verschil
450km - 33%= 300 km, correcte schatting sunking...
In de eerste plaats doet Tesla er alles aan om een conventioneel uiterlijk te bewaren, dus geen al te gek futuristisch ogende voertuigen die de massa alleen maar afstoten.
Zij die reeds overtuigd zijn, zijn niet moeilijk te overhalen, maar overtuig de massa maar eens met zo'n monovolume op smalle bandjes. Ik vermoed dat de meeste mensen pas verkocht zijn nadat ze ermee gereden hebben, en dan nog moet het passen binnen hun gebruik hé, want in mijn geval zou zo'n i3 eerder als 2de wagen fungeren, of de M4, 't is maar hoe je 't bekijkt. Het is wachten tot 2020, dan zou BMW met een i5 op de proppen komen die de massa moet aanspreken.
Waarom komt een Model S dan weg met die grotere wielen? Wel, eigenlijk niet helemaal hé, 't is typisch Amerikaans en minder efficiënt en in vergelijking is 'em gigantisch groot, de batterij evengoed, dat compenseert allemaal ruimschoots want 't was toch de eerste EV die echt kon overtuigen met zijn range. Dat maakt de auto echter allemaal weer zwaarder, waardoor bredere banden misschien eerder noodzaak waren dan dat het een keuze was?
Leave a comment:
Guest replied
De i3 staat als stadswagen op de markt
De tesla als sportwagen... 0-100 in 3 a 4 seconden...
En tractorkoppel is + 1000Nm... vanaf 1000 toeren, gecombineerd met grote wielen. (2m) Is nog een totaal ander verhaal...
Leave a comment:
Guest replied
Blijft toch wel lelijk duur speelgoed. Ni voor de gewone man alleszins. Nog nooit elektrisch gereden, maar van zodra er niet meer moet geschakeld worden en er ook geen geluid meer is kan ik mij nog moeilijk voorstellen wat er wel nog plezant aan kan zijn. Veel koppel, hebben we da nodig? Iedereen wil tegenwoordig precies met nen traktor rijden. Zitten ze dan meestal nog alleen in de wagen ook.
Die Bayern wollen beim Kampf um die größte Reichweite mithalten und kündigen ein weiteres Batterieupgrade für ihr kleines Elektroauto an. Allerdings erst für 2018.…
450km
Last edited by ; 05/04/2017, 07:13.
Leave a comment:
Guest replied
Ja... wat willen we in een auto ? Instant vermogen, veel koppel, weinig geluid, geen trillingen, hem niet voelen schakelen, snufjes zoals interieur koelen en verwarmen op afstand, enz. En wat deden we ? Een dikke motor kopen met een zo goed mogelijke automaat. Elektrisch... heeft dit in feite allemaal
En wat was er zo verslavend aan?
Waarom liggen daar eigenlijk zo dunne maar grote banden op?
Hoe groter een band qua omtrek, hoe groter het contactpunt aan de grond.
Maar om luchtweerstand te beperken is een smal wiel dus beter, vandaar.
Mooi meegenomen is ook dat er een grotere stuuruitslag mogelijk is icm smalle banden, waardoor de draaicirkel erg klein blijft.
Wat er zo verslavend aan is, is ook wel eigen aan elektrisch rijden lijkt mij.
Het reageert snel, het rijdt smooth, het rijdt gemakkelijk.
Accelereren kost geen moeite.
Je voelt je voor geen meter schuldig om hem te gebruiken voor eender welke domme rit rond de kerktoren... je moet dat namelijk niet warm rijden.
Enzovoort.
Komt daarbij dat het concept van die i3 erg goed in elkaar zit, het is na al die jaren nog steeds de meest efficiënte wagen op de markt en 't heeft ook nog eens rijeigenschappen die de meeste geitenwollensok karren mankeren. Looks can deceive...
In september komt er eentje met 450km range zonder extender....
Vanwaar haal je dat?
Het enige gerucht, wat te staven valt met de meest recente scoopfoto's, is namelijk dat er een snellere variant komt. Als je goed kijkt naar de foto's zie je dat de wielkasten breder zijn, wat erop wijst dat er een breder bandenmaatje toegepast gaat worden. Allicht krijgt het i-drive ook een update, maar de batterij is nog maar recent qua capaciteit vergroot, zou helaas hetzelfde blijven. Hoop natuurlijk ook dat die capaciteit nog een beetje toeneemt, maar 'k vrees ervoor.
Leave a comment:
Guest replied
In september komt er eentje met 450km range zonder extender....
Ik heb er ook al mee gereden, rijdt idd erg prettig door dat instant koppel. 200km range is ook niet slecht maar ik kan thuis niet laden en dan is het wel een probleem.
Voor wie de i3 lelijk vindt, een e-golf heeft ook goeie specs.
Leave a comment:
Guest replied
Om het instant koppel over te brengen heb je een grotere diameter band nodig om slip te voorkomen. Als extreem voorbeeld moet je maar naar een tractor kijken. Waarom zo smal, rolweerstand. Het verslavende gedeelte betreft, ik laat het nog even bezinken.
Leave a comment:
Guest replied
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
Ik heb er vandaag ook mee gereden, en ja ik vond het verslavend...
En wat was er zo verslavend aan?
Waarom liggen daar eigenlijk zo dunne maar grote banden op?
Leave a comment:
Guest replied
Ik heb er vandaag ook mee gereden, en ja ik vond het verslavend...
Inhoudelijk is het toch beter dan uw antwoord... maar wie ben ik om daar over te oordelen...
ik ga ervan uit dat de meesten hier inzien dat de tco belangrijker is dan de aankoopprijs alleen...
en zeker nu in dit onstabiele economisch- politieke klimaat met de vergroening van ons transport systeem...
Leave a comment: