Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016
Bekijk Berichten
Zoals beloofd laatste update'je ter gelegenheid van 1e onderhoud. Vorige week Maandag 02/11 dus 1e onderhoud laten doen bij FMA Antwerpen. Wagen exact 7 maand en één dag oud en 20.450 km op de tellers (ik ben dus mooi onderweg om 30+K km te doen het 1e jaar
).
Maken van de afspraak verliep perfect, paar weken geleden mail gestuurd waarin ik zelf 3 data had voorgesteld, afspraak kon netjes op 1e datum die ik had voorgesteld. Ik werd verwacht om 08.00 uur 's morgens en "er zou een vervangwagen klaarstaan". Vervangwagen voor een onderhoud, toch iets wat je niet te vaak moet verwachten. Gezien men meldde dat onderhoud ongeveer 2,5 uur zou duren heb ik gemeld dat ik vervangwagen niet hoefde en gewoon toegang tot wi-fi beter was, het is nuttiger om in het klantensalon 2 uur te kunnen werken dan met een vervangwagen in de file te gaan staan...
Samen met de afspraak werd mij, op mijn vraag, trouwens een super complete en duidelijke offerte voor winterbanden bezorgd. Ik heb uiteindelijk besloten om dit niet te doen omdat de aangeraden winterbanden voor deze wagen (Pirelli Sottozero 3) bij de Donkers paar honderd meter van mijn deur 300EUR goedkoper waren geleverd en geplaatst, toch een bedrag die ik dom zou zijn om te laten liggen).
Ik was er om 07.45, deur was al open en ik werd vriendelijk ontvangen. Wifi werkte perfect, er werd mij meerdere malen koffie aangeboden,... Kortom: alles OK, onderhoudservaring zoals ik het graag wil.
Zicht vanuit klantensalon is meer dan OK...


Eén minder puntje was toen de verkoper (waar ook ik mijn auto aan heb gekocht) het salon binnenkwam om vriendelijke goeiendag te zeggen en klapke te doen met klant die blijkbaar op zijn minst één Maserati en diverse Ferrari's heeft. Naar mij werd niet omgekeken, zelfs geen goeiedag. Ik ben daar duidelijk een "junior klantje"...
Auto was iets na 10.00 klaar, ik had hem perfect gekuist in het week-end dus ik ben niet zeker maar ik dacht dat ze hem nog eens gekuist hadden, interieur was perfect OK: mijn zetel en alle instellingen stonden mooi zoals ik ze had achter gelaten. (ik vind het persoonlijk mega irritant als ik mijn auto terugkrijg met zetel en stuur anders (heb wel momory, maar vind ik toch irritant), radio op andere post, temperatuur verzet,... grrrr....). Maar hier dus niet van dat. Ik kreeg sleutel terug, werkbon aftekenen en er werd mij vriendelijk gemeld dat factuur wel zou opgestuurd worden. Toch ook gans andere ervaring dan bij sommige garages waar ik me als een soort crimineel voelde waar ze 0,0% vertrouwen in hebben).
Bij aankoop hadden ze mij gezegd dat onderhoudskosten "vergelijkbaar met mijn vorige BMW's en Range Rover's" zouden zijn. Factuur was uiteindelijke 781EUR. Bon, niet voor niets, maar OK, met dit type wagen in dit type garage weet je natuurlijk dat je geen 120EUR gaat betalen zoals ik voor mijn Alfa GT in een klein garage in een klein boeredorp betaalde. Laten we zeggen dat het inderdaad vergelijkbaar met Range Rover is, bij Range Rover Metropool Noord betaalde ik ook altijd rond die prijs. Service en prijs al bij dus zoals ik had verwacht.
De auto heeft op de 21.000 km tot nu toe nog altijd niet het minste probleem gehad (één keer paar dagen TPMS alarm gehad, maar dat is vanzelf weggegaan), gemiddeld verbruik nog altijd tussen 6,5 en 7 L/100KM en onderhoud dus ook als verwacht. EN ik geniet er nog altijd elke dag van om achter het stuur te kruipen. Gisteren op de A12 nog even de sportknop genuttigd om een Audi A8 die dacht even in mijn gat te duwen en aan het rood licht naast me kwam staan even de puntjes op de i te zeggen. Nog steeds tevreden Maserati rijder hier.


Maken van de afspraak verliep perfect, paar weken geleden mail gestuurd waarin ik zelf 3 data had voorgesteld, afspraak kon netjes op 1e datum die ik had voorgesteld. Ik werd verwacht om 08.00 uur 's morgens en "er zou een vervangwagen klaarstaan". Vervangwagen voor een onderhoud, toch iets wat je niet te vaak moet verwachten. Gezien men meldde dat onderhoud ongeveer 2,5 uur zou duren heb ik gemeld dat ik vervangwagen niet hoefde en gewoon toegang tot wi-fi beter was, het is nuttiger om in het klantensalon 2 uur te kunnen werken dan met een vervangwagen in de file te gaan staan...
Samen met de afspraak werd mij, op mijn vraag, trouwens een super complete en duidelijke offerte voor winterbanden bezorgd. Ik heb uiteindelijk besloten om dit niet te doen omdat de aangeraden winterbanden voor deze wagen (Pirelli Sottozero 3) bij de Donkers paar honderd meter van mijn deur 300EUR goedkoper waren geleverd en geplaatst, toch een bedrag die ik dom zou zijn om te laten liggen).
Ik was er om 07.45, deur was al open en ik werd vriendelijk ontvangen. Wifi werkte perfect, er werd mij meerdere malen koffie aangeboden,... Kortom: alles OK, onderhoudservaring zoals ik het graag wil.
Zicht vanuit klantensalon is meer dan OK...



Eén minder puntje was toen de verkoper (waar ook ik mijn auto aan heb gekocht) het salon binnenkwam om vriendelijke goeiendag te zeggen en klapke te doen met klant die blijkbaar op zijn minst één Maserati en diverse Ferrari's heeft. Naar mij werd niet omgekeken, zelfs geen goeiedag. Ik ben daar duidelijk een "junior klantje"...

Auto was iets na 10.00 klaar, ik had hem perfect gekuist in het week-end dus ik ben niet zeker maar ik dacht dat ze hem nog eens gekuist hadden, interieur was perfect OK: mijn zetel en alle instellingen stonden mooi zoals ik ze had achter gelaten. (ik vind het persoonlijk mega irritant als ik mijn auto terugkrijg met zetel en stuur anders (heb wel momory, maar vind ik toch irritant), radio op andere post, temperatuur verzet,... grrrr....). Maar hier dus niet van dat. Ik kreeg sleutel terug, werkbon aftekenen en er werd mij vriendelijk gemeld dat factuur wel zou opgestuurd worden. Toch ook gans andere ervaring dan bij sommige garages waar ik me als een soort crimineel voelde waar ze 0,0% vertrouwen in hebben).
Bij aankoop hadden ze mij gezegd dat onderhoudskosten "vergelijkbaar met mijn vorige BMW's en Range Rover's" zouden zijn. Factuur was uiteindelijke 781EUR. Bon, niet voor niets, maar OK, met dit type wagen in dit type garage weet je natuurlijk dat je geen 120EUR gaat betalen zoals ik voor mijn Alfa GT in een klein garage in een klein boeredorp betaalde. Laten we zeggen dat het inderdaad vergelijkbaar met Range Rover is, bij Range Rover Metropool Noord betaalde ik ook altijd rond die prijs. Service en prijs al bij dus zoals ik had verwacht.
De auto heeft op de 21.000 km tot nu toe nog altijd niet het minste probleem gehad (één keer paar dagen TPMS alarm gehad, maar dat is vanzelf weggegaan), gemiddeld verbruik nog altijd tussen 6,5 en 7 L/100KM en onderhoud dus ook als verwacht. EN ik geniet er nog altijd elke dag van om achter het stuur te kruipen. Gisteren op de A12 nog even de sportknop genuttigd om een Audi A8 die dacht even in mijn gat te duwen en aan het rood licht naast me kwam staan even de puntjes op de i te zeggen. Nog steeds tevreden Maserati rijder hier.


Die mannen moeten natuurlijk meer verdienen per auto, want hoeveel zouden daar op onderhoud komen ? 20-30 / maand als het al zoveel is ?
Leave a comment: