Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maserati Ghibli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • germinal
    replied
    Maserati Ghibli

    Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
    Zoals beloofd laatste update'je ter gelegenheid van 1e onderhoud. Vorige week Maandag 02/11 dus 1e onderhoud laten doen bij FMA Antwerpen. Wagen exact 7 maand en één dag oud en 20.450 km op de tellers (ik ben dus mooi onderweg om 30+K km te doen het 1e jaar ).

    Maken van de afspraak verliep perfect, paar weken geleden mail gestuurd waarin ik zelf 3 data had voorgesteld, afspraak kon netjes op 1e datum die ik had voorgesteld. Ik werd verwacht om 08.00 uur 's morgens en "er zou een vervangwagen klaarstaan". Vervangwagen voor een onderhoud, toch iets wat je niet te vaak moet verwachten. Gezien men meldde dat onderhoud ongeveer 2,5 uur zou duren heb ik gemeld dat ik vervangwagen niet hoefde en gewoon toegang tot wi-fi beter was, het is nuttiger om in het klantensalon 2 uur te kunnen werken dan met een vervangwagen in de file te gaan staan...

    Samen met de afspraak werd mij, op mijn vraag, trouwens een super complete en duidelijke offerte voor winterbanden bezorgd. Ik heb uiteindelijk besloten om dit niet te doen omdat de aangeraden winterbanden voor deze wagen (Pirelli Sottozero 3) bij de Donkers paar honderd meter van mijn deur 300EUR goedkoper waren geleverd en geplaatst, toch een bedrag die ik dom zou zijn om te laten liggen).

    Ik was er om 07.45, deur was al open en ik werd vriendelijk ontvangen. Wifi werkte perfect, er werd mij meerdere malen koffie aangeboden,... Kortom: alles OK, onderhoudservaring zoals ik het graag wil.

    Zicht vanuit klantensalon is meer dan OK...



    Eén minder puntje was toen de verkoper (waar ook ik mijn auto aan heb gekocht) het salon binnenkwam om vriendelijke goeiendag te zeggen en klapke te doen met klant die blijkbaar op zijn minst één Maserati en diverse Ferrari's heeft. Naar mij werd niet omgekeken, zelfs geen goeiedag. Ik ben daar duidelijk een "junior klantje"...

    Auto was iets na 10.00 klaar, ik had hem perfect gekuist in het week-end dus ik ben niet zeker maar ik dacht dat ze hem nog eens gekuist hadden, interieur was perfect OK: mijn zetel en alle instellingen stonden mooi zoals ik ze had achter gelaten. (ik vind het persoonlijk mega irritant als ik mijn auto terugkrijg met zetel en stuur anders (heb wel momory, maar vind ik toch irritant), radio op andere post, temperatuur verzet,... grrrr....). Maar hier dus niet van dat. Ik kreeg sleutel terug, werkbon aftekenen en er werd mij vriendelijk gemeld dat factuur wel zou opgestuurd worden. Toch ook gans andere ervaring dan bij sommige garages waar ik me als een soort crimineel voelde waar ze 0,0% vertrouwen in hebben).

    Bij aankoop hadden ze mij gezegd dat onderhoudskosten "vergelijkbaar met mijn vorige BMW's en Range Rover's" zouden zijn. Factuur was uiteindelijke 781EUR. Bon, niet voor niets, maar OK, met dit type wagen in dit type garage weet je natuurlijk dat je geen 120EUR gaat betalen zoals ik voor mijn Alfa GT in een klein garage in een klein boeredorp betaalde. Laten we zeggen dat het inderdaad vergelijkbaar met Range Rover is, bij Range Rover Metropool Noord betaalde ik ook altijd rond die prijs. Service en prijs al bij dus zoals ik had verwacht.

    De auto heeft op de 21.000 km tot nu toe nog altijd niet het minste probleem gehad (één keer paar dagen TPMS alarm gehad, maar dat is vanzelf weggegaan), gemiddeld verbruik nog altijd tussen 6,5 en 7 L/100KM en onderhoud dus ook als verwacht. EN ik geniet er nog altijd elke dag van om achter het stuur te kruipen. Gisteren op de A12 nog even de sportknop genuttigd om een Audi A8 die dacht even in mijn gat te duwen en aan het rood licht naast me kwam staan even de puntjes op de i te zeggen. Nog steeds tevreden Maserati rijder hier.
    Bijna 800 euro voor een oliewissel is toch nog een pak meer dan bij BMW, daar is het iets van een 450-500..

    Die mannen moeten natuurlijk meer verdienen per auto, want hoeveel zouden daar op onderhoud komen ? 20-30 / maand als het al zoveel is ?

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
    Natuurlijk is dat zicht meer dan OK! Zeker als je ietsje verder kijkt
    Deugniet!

    Leave a comment:


  • jef
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten

    Zicht vanuit klantensalon is meer dan OK...
    Natuurlijk is dat zicht meer dan OK! Zeker als je ietsje verder kijkt

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
    Zoals beloofd laatste update'je ter gelegenheid van 1e onderhoud. Vorige week Maandag 02/11 dus 1e onderhoud laten doen bij FMA Antwerpen. Wagen exact 7 maand en één dag oud en 20.450 km op de tellers (ik ben dus mooi onderweg om 30+K km te doen het 1e jaar ).

    Maken van de afspraak verliep perfect, paar weken geleden mail gestuurd waarin ik zelf 3 data had voorgesteld, afspraak kon netjes op 1e datum die ik had voorgesteld. Ik werd verwacht om 08.00 uur 's morgens en "er zou een vervangwagen klaarstaan". Vervangwagen voor een onderhoud, toch iets wat je niet te vaak moet verwachten. Gezien men meldde dat onderhoud ongeveer 2,5 uur zou duren heb ik gemeld dat ik vervangwagen niet hoefde en gewoon toegang tot wi-fi beter was, het is nuttiger om in het klantensalon 2 uur te kunnen werken dan met een vervangwagen in de file te gaan staan...

    Samen met de afspraak werd mij, op mijn vraag, trouwens een super complete en duidelijke offerte voor winterbanden bezorgd. Ik heb uiteindelijk besloten om dit niet te doen omdat de aangeraden winterbanden voor deze wagen (Pirelli Sottozero 3) bij de Donkers paar honderd meter van mijn deur 300EUR goedkoper waren geleverd en geplaatst, toch een bedrag die ik dom zou zijn om te laten liggen).

    Ik was er om 07.45, deur was al open en ik werd vriendelijk ontvangen. Wifi werkte perfect, er werd mij meerdere malen koffie aangeboden,... Kortom: alles OK, onderhoudservaring zoals ik het graag wil.

    Zicht vanuit klantensalon is meer dan OK...


    Eén minder puntje was toen de verkoper (waar ook ik mijn auto aan heb gekocht) het salon binnenkwam om vriendelijke goeiendag te zeggen en klapke te doen met klant die blijkbaar op zijn minst één Maserati en diverse Ferrari's heeft. Naar mij werd niet omgekeken, zelfs geen goeiedag. Ik ben daar duidelijk een "junior klantje"...

    Auto was iets na 10.00 klaar, ik had hem perfect gekuist in het week-end dus ik ben niet zeker maar ik dacht dat ze hem nog eens gekuist hadden, interieur was perfect OK: mijn zetel en alle instellingen stonden mooi zoals ik ze had achter gelaten. (ik vind het persoonlijk mega irritant als ik mijn auto terugkrijg met zetel en stuur anders (heb wel momory, maar vind ik toch irritant), radio op andere post, temperatuur verzet,... grrrr....). Maar hier dus niet van dat. Ik kreeg sleutel terug, werkbon aftekenen en er werd mij vriendelijk gemeld dat factuur wel zou opgestuurd worden. Toch ook gans andere ervaring dan bij sommige garages waar ik me als een soort crimineel voelde waar ze 0,0% vertrouwen in hebben).

    Bij aankoop hadden ze mij gezegd dat onderhoudskosten "vergelijkbaar met mijn vorige BMW's en Range Rover's" zouden zijn. Factuur was uiteindelijke 781EUR. Bon, niet voor niets, maar OK, met dit type wagen in dit type garage weet je natuurlijk dat je geen 120EUR gaat betalen zoals ik voor mijn Alfa GT in een klein garage in een klein boeredorp betaalde. Laten we zeggen dat het inderdaad vergelijkbaar met Range Rover is, bij Range Rover Metropool Noord betaalde ik ook altijd rond die prijs. Service en prijs al bij dus zoals ik had verwacht.

    De auto heeft op de 21.000 km tot nu toe nog altijd niet het minste probleem gehad (één keer paar dagen TPMS alarm gehad, maar dat is vanzelf weggegaan), gemiddeld verbruik nog altijd tussen 6,5 en 7 L/100KM en onderhoud dus ook als verwacht. EN ik geniet er nog altijd elke dag van om achter het stuur te kruipen. Gisteren op de A12 nog even de sportknop genuttigd om een Audi A8 die dacht even in mijn gat te duwen en aan het rood licht naast me kwam staan even de puntjes op de i te zeggen. Nog steeds tevreden Maserati rijder hier.
    Leuk te horen dat het jou nog steeds goed bevalt met de Maser en hun service.

    Ik ben jou nog steeds niet tegengekomen op de A12 dacht ik...alleszins toch niet in dezelfde richting.

    Leave a comment:


  • gpdude
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
    Eén minder puntje was toen de verkoper (waar ook ik mijn auto aan heb gekocht) het salon binnenkwam om vriendelijke goeiendag te zeggen en klapke te doen met klant die blijkbaar op zijn minst één Maserati en diverse Ferrari's heeft. Naar mij werd niet omgekeken, zelfs geen goeiedag. Ik ben daar duidelijk een "junior klantje"...
    Leuk dat je je ervaringen hier voor ons neerschrijft. En blij dat je over het algemeen tevreden bent.

    Moest ik het zijn, ik zou me dood ergeren aan bovenstaande. Zo'n snertmentaliteit weegt voor mij véél meer door dan een verzette spiegel, zetel of binnentemperatuur...
    Niets zo hatelijk voor mij dan mensen die me in my face duidelijk maken dat je voor hen niet meer bent dan €€€.

    Leave a comment:


  • Yves_0016
    replied
    Zoals beloofd laatste update'je ter gelegenheid van 1e onderhoud. Vorige week Maandag 02/11 dus 1e onderhoud laten doen bij FMA Antwerpen. Wagen exact 7 maand en één dag oud en 20.450 km op de tellers (ik ben dus mooi onderweg om 30+K km te doen het 1e jaar ).

    Maken van de afspraak verliep perfect, paar weken geleden mail gestuurd waarin ik zelf 3 data had voorgesteld, afspraak kon netjes op 1e datum die ik had voorgesteld. Ik werd verwacht om 08.00 uur 's morgens en "er zou een vervangwagen klaarstaan". Vervangwagen voor een onderhoud, toch iets wat je niet te vaak moet verwachten. Gezien men meldde dat onderhoud ongeveer 2,5 uur zou duren heb ik gemeld dat ik vervangwagen niet hoefde en gewoon toegang tot wi-fi beter was, het is nuttiger om in het klantensalon 2 uur te kunnen werken dan met een vervangwagen in de file te gaan staan...

    Samen met de afspraak werd mij, op mijn vraag, trouwens een super complete en duidelijke offerte voor winterbanden bezorgd. Ik heb uiteindelijk besloten om dit niet te doen omdat de aangeraden winterbanden voor deze wagen (Pirelli Sottozero 3) bij de Donkers paar honderd meter van mijn deur 300EUR goedkoper waren geleverd en geplaatst, toch een bedrag die ik dom zou zijn om te laten liggen).

    Ik was er om 07.45, deur was al open en ik werd vriendelijk ontvangen. Wifi werkte perfect, er werd mij meerdere malen koffie aangeboden,... Kortom: alles OK, onderhoudservaring zoals ik het graag wil.

    Zicht vanuit klantensalon is meer dan OK...



    Eén minder puntje was toen de verkoper (waar ook ik mijn auto aan heb gekocht) het salon binnenkwam om vriendelijke goeiendag te zeggen en klapke te doen met klant die blijkbaar op zijn minst één Maserati en diverse Ferrari's heeft. Naar mij werd niet omgekeken, zelfs geen goeiedag. Ik ben daar duidelijk een "junior klantje"...

    Auto was iets na 10.00 klaar, ik had hem perfect gekuist in het week-end dus ik ben niet zeker maar ik dacht dat ze hem nog eens gekuist hadden, interieur was perfect OK: mijn zetel en alle instellingen stonden mooi zoals ik ze had achter gelaten. (ik vind het persoonlijk mega irritant als ik mijn auto terugkrijg met zetel en stuur anders (heb wel momory, maar vind ik toch irritant), radio op andere post, temperatuur verzet,... grrrr....). Maar hier dus niet van dat. Ik kreeg sleutel terug, werkbon aftekenen en er werd mij vriendelijk gemeld dat factuur wel zou opgestuurd worden. Toch ook gans andere ervaring dan bij sommige garages waar ik me als een soort crimineel voelde waar ze 0,0% vertrouwen in hebben).

    Bij aankoop hadden ze mij gezegd dat onderhoudskosten "vergelijkbaar met mijn vorige BMW's en Range Rover's" zouden zijn. Factuur was uiteindelijke 781EUR. Bon, niet voor niets, maar OK, met dit type wagen in dit type garage weet je natuurlijk dat je geen 120EUR gaat betalen zoals ik voor mijn Alfa GT in een klein garage in een klein boeredorp betaalde. Laten we zeggen dat het inderdaad vergelijkbaar met Range Rover is, bij Range Rover Metropool Noord betaalde ik ook altijd rond die prijs. Service en prijs al bij dus zoals ik had verwacht.

    De auto heeft op de 21.000 km tot nu toe nog altijd niet het minste probleem gehad (één keer paar dagen TPMS alarm gehad, maar dat is vanzelf weggegaan), gemiddeld verbruik nog altijd tussen 6,5 en 7 L/100KM en onderhoud dus ook als verwacht. EN ik geniet er nog altijd elke dag van om achter het stuur te kruipen. Gisteren op de A12 nog even de sportknop genuttigd om een Audi A8 die dacht even in mijn gat te duwen en aan het rood licht naast me kwam staan even de puntjes op de i te zeggen. Nog steeds tevreden Maserati rijder hier.
    Last edited by Yves_0016; 08/11/2015, 11:22.

    Leave a comment:


  • BMWMB
    replied
    Maserati Ghibli

    Deze week een ondernemer gezien die al 100k km had met een SQ4, en zei dat 'm nog nooit zo'n goede en plezante auto heeft gehad.

    Leave a comment:


  • Yves_0016
    replied
    Tjah, elk zijn mening en goesting natuurlijk... Bij mij ging het op het einde tussen:

    - BMW 640d Gran Coupé, één jaar oud en 8.000 km
    - Porsche Panamera Diesel, één jaar oud en 24.000 km
    - Audi A7 diesel 3.0 Quattro, nieuw
    - Fisker Karma, één jaar oud en 4.000 km.
    - Maserati Ghibli Diesel, nieuw

    De Fisker has uiteraard veruit de minst VAA maar viel af omdat dat een particuliere wagen bleek (geen aftrekbare BTW). De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat als die Fisker een BTW wagen geweest was ik die allicht had gekocht.

    De BMW en Porsche zijn bij mij toch wel afgevallen omwille van de VAA (CO2 doenbaar, maar nieuwprijs van ruim +100K zorgde voor (te) hoge VAA).

    De A7 had minder VAA dan de Maserati (nieuwprijs ongeveer zelfde als Maserati, maar CO2 beter) maar mijn vrouw haat Audi's en de A7 was voor mij ivm de Maserati toch wel op zowat elk vlak (behalve technische gadgets) de mindere.

    De Maserati zat er wat tussen in en vooral de looks (zowel binnen als buiten) deden het toch wel helemaal voor mij. Uiteindelijk elke morgen als ik vertrek nog altijd een glimlach op mijn gezicht en uiterst tevreden.

    Maar ja, VAA speelt voor veel mensen bij aankoop dus zeker mee in het segment waar de Ghibli op mikt (en allicht ook voor de Quattroporte). Bij een Gran Sport of Gran Cabrio zal dat allicht veel minder zijn.

    Leave a comment:


  • Schnippy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
    net zoals inschrijvingstaks en verkeersbelasting...maar dat zou een echte liefhebber toch niet mogen tegen houden...
    Besef goed wat een voordeel een firmawagen of bedrijfswagen je al oplevert...voor wat hoort wat

    Idd en daarom heb ik zelfs voor de naft gekozen.

    Leave a comment:


  • berengun
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door tim19910510 Bekijk Berichten
    Omdat VAA weggegooid geld is...
    net zoals inschrijvingstaks en verkeersbelasting...maar dat zou een echte liefhebber toch niet mogen tegen houden...
    Besef goed wat een voordeel een firmawagen of bedrijfswagen je al oplevert...voor wat hoort wat

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
    Begrijp eigenlijk niet waarom de VAA zo'n drempel is als je zo'n wagen wil kopen...
    Omdat VAA weggegooid geld is...

    Leave a comment:


  • Schnippy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door PowerBug Bekijk Berichten
    Toch even vermelden dat het verbruik van de Evoque sterk afhankelijk is van de uitvoering. Ikzelf rijd met een eD4 2WD handgeschakeld en zit gemiddeld op 6,5 L/100km (met zware voet dan nog).

    Maar daar gaat dit topic niet over. Super wagen, die Ghibli!
    Als de VAA niet zo hoog was, zou ik er ook een nemen.
    Begrijp eigenlijk niet waarom de VAA zo'n drempel is als je zo'n wagen wil kopen...

    Leave a comment:


  • KdF
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
    streek van Kortrijk ?
    Neen, aan de kust en was een Hollandse nummerplaat (dat geel paste er ook goed bij)

    Leave a comment:


  • PowerBug
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
    3 liter minder is idd in vergelijking met de laatste RR, dat was een Evoque SD4 190PK Automaat, daarmee zat ik op een goede 9 L/100km.
    Toch even vermelden dat het verbruik van de Evoque sterk afhankelijk is van de uitvoering. Ikzelf rijd met een eD4 2WD handgeschakeld en zit gemiddeld op 6,5 L/100km (met zware voet dan nog).

    Maar daar gaat dit topic niet over. Super wagen, die Ghibli!
    Als de VAA niet zo hoog was, zou ik er ook een nemen.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
    streek van Kortrijk ?
    Indien ja is van een vriend van mij :cool:

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    Gisteren een bordeauxkleurige Ghibli met beige interieur zien staan aan de car-wash, echt een knappe verschijning en de eerste in die kleurencombi

    streek van Kortrijk ?

    Leave a comment:


  • Metaxa
    replied
    Daarstraks tot tweemaal toe eentje in dat prachtig blauw gezien in het Antwerpse.


    Sent from somewhere, using Tapatalk.

    Leave a comment:


  • KdF
    replied
    Gisteren een bordeauxkleurige Ghibli met beige interieur zien staan aan de car-wash, echt een knappe verschijning en de eerste in die kleurencombi

    Leave a comment:


  • BMWMB
    replied
    Inderdaad een heel mooi verslag voor zo'n dikke nek!

    Ik vind de Ghibli ook een pracht van een wagen, en lees met plezier je vergelijkingen met de F10.

    Leave a comment:


  • RedFive
    replied
    Vlot leesbare schrijfstijl. Kijk al uit naar onderhoudsupdate..

    Leave a comment:

Working...
X