Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maserati Ghibli

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gixxer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer
    "DIE" kleur ;-)
    Maar ze staat hem inderdaad niet ;-)
    Had nochtans "dit kleurtje" geschreven maar de auto correctie zal het weer beter geweten hebben.

Leave a comment:

• guyugy
    replied
    Zwart spoilertje op de kofferdeksel maakt een beetje retrotuning, neen ?

Leave a comment:

• Schnippy
    replied
    Jammer dat ze het stuur niet iets verkleind hebben, is eigenlijk het enige die me ergerde aan deze auto. Nieuwe achterkant is wel vet! Vind mijn interieur mooier.

Leave a comment:

• 993TURBO
    replied
    Ik krijg er maar geen oog in. Dacht nochtans dat deze auto gewoon wat gewenning nodig had.
    Zoals Rennfox zegt: de koplampen zijn te klein. Achteraan lekker dik, het contrast met het front is te groot.

En toch draai ik mijn hoofd ervoor, wat van de meeste anderen in dit segment niet gezegd kan worden.

Leave a comment:

• Metaxa
    replied
    Nog steeds een prachtige verschijning!

Leave a comment:

• Bud Wijzer
    replied
    "DIE" kleur ;-)
    Maar ze staat hem inderdaad niet ;-)

Leave a comment:

• Gixxer
    replied
    Dit kleur staat hem niet.

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    De vernieuwde Ghibli @ Chengdu Motor Show,

Leave a comment:

• Rennfox
    replied
    Ik had toch graag een herwerkte voorkant gezien, die lichtjes zijn te klein waardoor proporties niet kloppen (imho)

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    MASERATI GHIBLI OOK ALS GRANSPORT

SPORTIEVE VERSIE NAAST GRANLUSSO

Er waait een fris windje door het modellengamma van Maserati. De Ghibli is nu ook als GranSport gepresenteerd.

Onlangs friste Maserati de GranTurismo en GranCabrio op, een moment waarbij het tweetal niet alleen optisch werd opgefrist, maar ook op uitvoeringsniveau werd aangepakt. De twee Italianen zijn voortaan als Sport en als MC leverbaar en ook voor sedanbroer Ghibli kiest Maserati voor een vergelijkbare aanpak. Vorige week werd de auto al als GranLusso getoond en vandaag is de tweede en laatste uitvoering gepresenteerd: de GranSport.

Waar de GranLusso gezien kan worden als de elegante versie van het stel, is de GranSport de stoerdere Ghibli van de twee. Althans, zo lijkt het. De Ghibli is namelijk ook nog altijd gewoon als 'Ghibli' te bestellen. Alle vierwielaangedreven Ghiblis, in Nederland alleen de S 3.0 V6, zijn als GranLusso en GranSport te krijgen. Full-ledkoplampen zijn voor zowel de GranLusso als de GranSport standaard.

De gehele Ghibli-familie profiteert van nieuwe elektronische stuurbekrachtiging, een uitbreiding van het ESP-systeem en van verbeteringen aan de Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), waarmee de auto meer autonome trekjes krijgt.

Krachtkuur
    De voorheen 411 pk sterke Ghibli S gaat er wat spierkracht betreft op vooruit. De 3,0-liter metende biturbo V6 stampt er nu 430 pk en 580 pk uit. De topsnelheid ligt op 286 km/h. Een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h is in 4,7 tellen geklaard, 0,1 seconde rapper dan voorheen.

Leave a comment:

• Bud Wijzer
    replied
    Tijdens mijn vakantie in Piemonte heb ik de opnames van een reclame spot voor deze meegemaakt. Was wel leuke anecdote. De caribinieri hadden een stuk weg afgezet tussen de wijngaarden van Barbaresco. Maar mijn vrouw en ik waren op de koersfiets, dus reden we er gewoon langs in de afdaling, vooraleer ze het gemerkt hadden. Zodoende kwamen we terecht in een rijdende film set. Jammer genoeg waren foto's not done, maar wel een leuke belevenis ;-)

Leave a comment:

• Gixxer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy
    Allé, kga de mijne nog niet direct moeten inruilen!

Enkel in vooraanzicht verschil waar te merken (koplampen, grill en capeau)
    Buiten de koplampen zie ik geen verschil.

Leave a comment:

• Schnippy
    replied
    Allé, kga de mijne nog niet direct moeten inruilen!

Enkel in vooraanzicht verschil waar te merken (koplampen, grill en capeau)

Leave a comment:

• Jocar
    replied
    Facelift!

MASERATI PRESENTEERT GHIBLI GRANLUSSO

IN LIJN MET 'GELIFTE' GRANTURISMO

Maserati presenteert de Ghibli GranLusso, feitelijk een gefacelifte versie van de kleinste sedan van het merk.

De update van de Ghibli is vergelijkbaar met de facelift die de GranTurismo en GranCabrio onlangs kregen aangemeten. Dat betekent dat ook de vierdeurs Maserati een nieuwe grille met duidelijker aanwezige verticale spijlen krijgt. De luchtinlaten aan weerszijden van de 'muil' die het familiegezicht dicteert, zijn scherper gelijnd. Ook de koplampen zijn nieuw, waarbij de leds van de dagrijverlichting niet meer van elkaar te onderscheiden zijn en als één streep in de unit zijn verwerkt. Bovendien zijn de koplampen nu van de Matrix-led-soort, waarbij ook het dimlicht uit leds is opgebouwd en het grootlicht geen tegenliggers verblindt.

Verder naar achteren komen we een 'GranLusso'-typeplaatje op het voorscherm en meegespoten 'side skirts' tegen. Ook aan de achterzijde zijn wat kleine wijzigingen te bespeuren. Behalve de led-koplampen meldt Maserati op dit moment weinig technische updates. Wel wordt er gesproken over verbeteringen aan de Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), waarmee de auto meer autonome trekjes krijgt.

De Maserati Ghibli GranLusso wordt gepresenteerd tijdens de Chinese Chengdu Motorshow, maar komt ook naar Europa. Wanneer dat is en wat de auto kost, is nog niet bekend.

Leave a comment:

• Schnippy
    replied
    @gp dude: Is toch bijna overal zo... ik herinner me nog dat ik jaar of 4 geleden naar batibouw gegaan was en ik daar vooral ging met de plannen een zwembad te steken in de tuin, aangezien ik en m'n vrouw nog een relatief jong koppel waren toen en er ook gewoon utizien dus niet met zonnebril in haren, trui over de schouders werden we ook bij de meeste standen snel afgewimpeld. Ik vermoed dat ze zo iets hadden van ok, het zijn jonge gastjes we zullen hier niet veel tijd in stoppen ze zullen wss. toch het geld niet hebben. Bij Naessens was dit het ergst. Uiteindelijk bij geen enkele van op batibouw er 1 gekocht. Van hetzelfde bij de ramen voor ons poolhouse, wij wilden accordion-ramen en er was daar een stand van een bepaalde firma die ons wel interesseerde, maar ze hebben ons zelfs geen uitleg gegeven waren constant bezig met "oudere" mensen, nadien dan toch die firma laten komen omdat ze toch wel de beste kwaliteit hadden. maar in ieder geval toch niet met volle zin hen deze aankoop gegeven.

Bij maserati waren zijn ze wel altijd vriendelijk tegen mij, daar geen klagen over.(alhoewel ze achter m'n rug toch ook wel al woorden zullen gehad hebben, ivm velgen probleem)
    Last edited by Schnippy; 20/11/2015, 21:23.

Leave a comment:

• Yves_0016
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk Berichten
    Ik denk dat ik uw Maserati tijdens voorbije werkdagen gespot heb in de ondergrondse WTC-parking van Brussel (op de -4). Daar stond alleszins telkens eentje geparkeerd in de 2 plaatsen direct links als je de -4 binnenrijdt...
    Dik machien.
    Amai, echt niet normaal hoe klein de wereld is. Ik ben verdorie "gespot"... Dat ben ik inderdaad!

Leave a comment:

• jef
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Deugniet!
    Hihi, het was een open deur.
    Maar alle sympathie voor Yves en zijn mooie Maserati hoor...
    Voor die verkoper daarentegen...

Leave a comment:

• Gordon Gekko
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
    Zoals beloofd laatste update'je ter gelegenheid van 1e onderhoud. Vorige week Maandag 02/11 dus 1e onderhoud laten doen bij FMA Antwerpen. Wagen exact 7 maand en één dag oud en 20.450 km op de tellers (ik ben dus mooi onderweg om 30+K km te doen het 1e jaar ).

Maken van de afspraak verliep perfect, paar weken geleden mail gestuurd waarin ik zelf 3 data had voorgesteld, afspraak kon netjes op 1e datum die ik had voorgesteld. Ik werd verwacht om 08.00 uur 's morgens en "er zou een vervangwagen klaarstaan". Vervangwagen voor een onderhoud, toch iets wat je niet te vaak moet verwachten. Gezien men meldde dat onderhoud ongeveer 2,5 uur zou duren heb ik gemeld dat ik vervangwagen niet hoefde en gewoon toegang tot wi-fi beter was, het is nuttiger om in het klantensalon 2 uur te kunnen werken dan met een vervangwagen in de file te gaan staan...

Samen met de afspraak werd mij, op mijn vraag, trouwens een super complete en duidelijke offerte voor winterbanden bezorgd. Ik heb uiteindelijk besloten om dit niet te doen omdat de aangeraden winterbanden voor deze wagen (Pirelli Sottozero 3) bij de Donkers paar honderd meter van mijn deur 300EUR goedkoper waren geleverd en geplaatst, toch een bedrag die ik dom zou zijn om te laten liggen).

Ik was er om 07.45, deur was al open en ik werd vriendelijk ontvangen. Wifi werkte perfect, er werd mij meerdere malen koffie aangeboden,... Kortom: alles OK, onderhoudservaring zoals ik het graag wil.

Zicht vanuit klantensalon is meer dan OK...

Eén minder puntje was toen de verkoper (waar ook ik mijn auto aan heb gekocht) het salon binnenkwam om vriendelijke goeiendag te zeggen en klapke te doen met klant die blijkbaar op zijn minst één Maserati en diverse Ferrari's heeft. Naar mij werd niet omgekeken, zelfs geen goeiedag. Ik ben daar duidelijk een "junior klantje"...

Auto was iets na 10.00 klaar, ik had hem perfect gekuist in het week-end dus ik ben niet zeker maar ik dacht dat ze hem nog eens gekuist hadden, interieur was perfect OK: mijn zetel en alle instellingen stonden mooi zoals ik ze had achter gelaten. (ik vind het persoonlijk mega irritant als ik mijn auto terugkrijg met zetel en stuur anders (heb wel momory, maar vind ik toch irritant), radio op andere post, temperatuur verzet,... grrrr....). Maar hier dus niet van dat. Ik kreeg sleutel terug, werkbon aftekenen en er werd mij vriendelijk gemeld dat factuur wel zou opgestuurd worden. Toch ook gans andere ervaring dan bij sommige garages waar ik me als een soort crimineel voelde waar ze 0,0% vertrouwen in hebben).

Bij aankoop hadden ze mij gezegd dat onderhoudskosten "vergelijkbaar met mijn vorige BMW's en Range Rover's" zouden zijn. Factuur was uiteindelijke 781EUR. Bon, niet voor niets, maar OK, met dit type wagen in dit type garage weet je natuurlijk dat je geen 120EUR gaat betalen zoals ik voor mijn Alfa GT in een klein garage in een klein boeredorp betaalde. Laten we zeggen dat het inderdaad vergelijkbaar met Range Rover is, bij Range Rover Metropool Noord betaalde ik ook altijd rond die prijs. Service en prijs al bij dus zoals ik had verwacht.

De auto heeft op de 21.000 km tot nu toe nog altijd niet het minste probleem gehad (één keer paar dagen TPMS alarm gehad, maar dat is vanzelf weggegaan), gemiddeld verbruik nog altijd tussen 6,5 en 7 L/100KM en onderhoud dus ook als verwacht. EN ik geniet er nog altijd elke dag van om achter het stuur te kruipen. Gisteren op de A12 nog even de sportknop genuttigd om een Audi A8 die dacht even in mijn gat te duwen en aan het rood licht naast me kwam staan even de puntjes op de i te zeggen. Nog steeds tevreden Maserati rijder hier.
    Ik denk dat ik uw Maserati tijdens voorbije werkdagen gespot heb in de ondergrondse WTC-parking van Brussel (op de -4). Daar stond alleszins telkens eentje geparkeerd in de 2 plaatsen direct links als je de -4 binnenrijdt...
    Dik machien.

Leave a comment:

• germinal
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    Je moet onderhoud van een maserati éérder vergelijken met die van een 6of 7reeks en niet met die van een 1reeks bv.
    Inherent is er geen verschil tussen onderhoud 1-3-5-7 he. Olie is olie en een filtertje van t zelfde

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
    Bijna 800 euro voor een oliewissel is toch nog een pak meer dan bij BMW, daar is het iets van een 450-500..

Die mannen moeten natuurlijk meer verdienen per auto, want hoeveel zouden daar op onderhoud komen ? 20-30 / maand als het al zoveel is ?
    Je moet onderhoud van een maserati éérder vergelijken met die van een 6of 7reeks en niet met die van een 1reeks bv.

Leave a comment:

Working...
X