Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dacia Logan MCV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dacia Logan MCV

    Wie op zoek is naar veel ruimte voor een bescheiden prijs, kan zich binnenkort weer in de Dacia-showroom melden. Daar staat namelijk de compleet nieuwe Logan MCV, die de no-nonsenseprijsvechter uit 2007 komt aflossen.

    Dacia maakte in 2007 veel vrienden toen het een stationwagonversie van de goedkope Logan sedan presenteerde; een joekel van een auto met plaats voor vijf tot zeven personen voor nog geen 10.000 euro. De populariteit van de MCV nam in de jaren daarna af vanwege een steeds minder interessant wordend prijskaartje als gevolg van toegenomen CO2-taks. Dacia heeft het motorenaanbod inmiddels aan de huidige maatstaven aangepast, wat in theorie gunstige gevolgen voor de prijsstelling moet hebben. Wat de nieuwe Logan MCV gaat kosten, weten we in mei. In juni staat-ie in de showroom.
    Dan de MCV zelf, de derde Dacia met veel binnenruimte na de Dokker en de Lodgy. De MCV is 4,49 meter lang, biedt plaats aan vijf personen en biedt de mogelijkheid om voorwerpen met een lengte van 2,7 meter te vervoeren met gesloten achterklep. De inhoud van de bagageruimte bedraagt 573 liter, hoe veel de MCV slikt met de achterbank (2/3 - 1/3 deelbaar) plat, wordt niet vermeld.
    Het motorenaanbod is overzichtelijk: één diesel en één benzine, beide bekenden uit de Dacia- en Renault-familie. De driecilinder TCe 90-motor verbruikt gemiddeld 5 l/100 km, bij een CO2-uitstoot van 116 g/km. Daarmee valt-ie voor zakelijke rijders in de 20 procents bijtellingscategorie. Dat geldt ook voor de dieselmotor. De 1.5 dCi levert ook 90 pk en verbruikt gemiddeld 3,8 l/100 km (CO2-uitstoot 99 g/km).
    Het standaard uitrustingsniveau van de Logan MCV omvat onder andere ESP, stuurbekrachtiging, voor- en zijairbags, Isofix-bevestigingspunten. Optioneel zijn zaken als een MediaNav navigatiesysteem (al dan niet voorzien van touchscreen), een Plug&Radio multimediasysteem, cruise control met snelheidsbegrenzer, parkeersensoren achter.
    De nieuwe Dacia Logan MCV staat in juni bij de dealer, prijzen worden een maand eerder bekendgemaakt.







    Bron: www.autoweek.nl
    freude am fahren

  • #2






    Bron: www.autoweek.nl
    freude am fahren

    Comment


    • #3






      Bron: www.autoweek.nl
      freude am fahren

      Comment


      • #4


        Bron: www.autoweek.nl
        freude am fahren

        Comment


        • #5
          Zeer knappe break qua exterieur!
          Moduleerbaarheid is eerder beperkt maar dat zal zijn prijs hebben...

          Comment


          • #6
            Doe mij toch maar de oude MCV
            Dit is gewoon een logan break.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • #7
              dbr2 modus on*

              Zeer waardig alternatief voor concurrenten Audi A4, BMW 3 en VW Passat. Superieure technologie tegen een interessantere prijs.
              Hopelijk ook beschikbaar in de knappe basiskleur wit.

              dbr2 modus off*
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • #8
                Het blijft een leuk gegeven: Aanbieden wat een ander niet kan! 7zitplaatsen voor de prijs van een kleine stadswagen (als er nog een 7-zits-versie van komt)! Misschien allemaal niet zo high-tech of hoogwaardige materialen/afwerking, maar deze grootte in een ander merk kost je ongeveer 3 maal zoveel...en veel langer doe je er toch niet mee! Niet iedereen heeft deze surplus aan eigenschappen nodig, denk ik dan. Kan wel perfekt begrijpen dat mensen die er 30dkm of meer per jaar mee zouden doen, toch liever naar iets anders gaan kijken. Maar voor basis vervoer is dit zeker een alternatief! Wat mij zou kunnen overtuigen is een automaat.. maar dat zal Renault waarschijnlijk niet toestaan wegens te veel kannibalisme in hun eigen verkoopcijfers.

                Comment


                • #9
                  Voor mij een fatsoenlijke automaat en iets zwaardere motoren, en ik zou direct voor een Dacia gaan.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • #10
                    Het is een knappe wagen geworden. Het interieur is ook al een hele verbetering. Dacia is goed bezig, dit zal goed verkopen. Onze buren hebben voor hun schoonmaakbedrijf Dacia's (MCV) gekocht vorig jaar (na vele problemen met hun vw's). Ze zijn er heel tevreden van.

                    Comment


                    • #11
                      Eigenlijk heeft deze nieuwe MCV toch niets meer gemeen met de oude, dit is gewoon een Logan break, terwijl de vorige MCV meer had van een bestelwagen. De echte vervangers van de oude MCV zijn de Dokker en de Lodgy.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • #12
                        Live @ Autosalon van Genève:





                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                        Comment


                        • #13




                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                          Comment


                          • #14




                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                            Comment


                            • #15








                              Bron + meer foto's:
                              [www.omniauto.it]
                              [www.autokopen.nl]
                              [www.auto.cz]
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                              Comment


                              • #16
                                Vind hem mooier dan de oude Logan MCV. Nu ziet hij er tenminste uit als een break en niet als een platgedrukte camionette.

                                De deurhendels vind ik wel lelijk, evenals die lijnen in het koetswerk. Ziet er eerder uit als 'lijnen om wat lijnen te hebben'. Velgjes zijn ook belachelijk klein. Maar dat zal de gemiddelde Dacia-koper wellicht worst wezen. Persoonlijk zou ik dan liever op grotere stalen velgen rondrijden ipv deze. Nuja' tis in ieder geval al beter dan kleine stalen velgen met 6-spaaks doppen waar je zo de stalen velg doorheen ziet.

                                E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door autofans.be
                                  Het zal je niet verbazen dat de breakversie van de Dacia Logan zich ook in ons lijstje met auto's onder de 10.000 euro positioneert. Voor net geen 9.000 euro kan je deze ruime break aankopen bij Renaults budgetmerk.

                                  Eén basisversie, drie Ambiance-varianten en vier Laureate-varianten, dat is wat we terugvinden in de catalogus bij de Dacia Logan MCV. De basisvariant, een 1.2 16v met 75 pk, heb je dus voor 8.990 euro. Daarboven staat de Ambiance-versie met dezelfde motorisatie voor 9.700 euro. Wie wat meer vermogen wil, kijkt naar de 0.9 TCe met 90 pk, die heb je voor 10.800 euro (of 11.700 euro in Laureate-versie).

                                  geen krachtpatsers

                                  Wie dieselt, kan dat met de dCi 75 of de dCi 90, die eerste heb je voor 11.700 euro (Ambiance) of 12.600 euro (Laureate). De krachtigste diesel is de dCi 90, die is enkel beschikbaar op het Laureate-uitrustingsniveau en kost dan 13.200 euro, meteen het meeste wat je voor een optieloze Logan MCV zal betalen.

                                  beknopte optielijst

                                  De optielijst is samen te vatten op één A4'tje, met de gewoonlijke opties als een radio (vanaf 300 euro), airco (in pack voor 650 euro) en metaallak (370 euro), maar ook een scheidingsnet (100 euro), 15 inch velgen (450 euro), navigatiesysteem (in pack voor 250 euro) of een uitgebreide garantie (199 euro voor 1 jaar extra, 310 euro voor twee jaar extra). De belangrijkste basisuitrusting zie je in de tabellen hieronder.


                                  Volledig artikel op Autofans.be
                                  autofans.be

                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                  Comment


                                  • #18
                                    Gereden: Dacia Logan MCV

                                    Zeg je Dacia, dan zeg je in Nederland vooral Logan MCV. Het is vooral de nononsense stationwagon die het budgetmerk hier op de kaart gezet heeft, en vandaag reden we met generatie twee.


                                    En nee, een zesde en zevende zitplaats zoek je tevergeefs bij het openen van de achterklep (voorheen waren dat twee deurtjes). Hij biedt wel een zee van ruimte maar wie een zevenzitter wil moet maar doorsparen voor een Lodgy. En dan is er ook nog Dokker, die samen met de nieuwe MCV en de Lodgy als de opvolgers van de eerste Logan MCV wordt gezien.
                                    Niet alleen het bagageruim is fors (573 liter) ook op de achterbank zit je riant. De ‘kofferbak’ is netjes afgewerkt met een volwaardig rolscherm en als je de twee rugleuningen van de achterbank naar voren klapt ontstaat een ruimte van 1.518 liter.
                                    In het interieur veel punten van herkenning, het dashboard is geheel Dacia nieuwe stijl en dat betekent mooiere materialen al vind je op de portieren plastic van de hardste soort. Het dash kennen we van de Sandero, en ook dat van Lodgy lijkt er sterk op. De vanafprijs van 11.990 euro moet ergens vandaan komen. Je zit vrij hoog, op vlakke stoelen en het stuur is maar op een manier verstelbaar.
                                    Voor Nederland is het heel gunstig dat de modernste TCe-machines van Renault bij Dacia zijn beland. Je kunt de Logan MCV als benzineversie alleen met de 900 cc driecilinder met turbo krijgen en daarmee presteert hij prima. Onder de 2.000 toeren moet je ‘m effe de tijd geven, daarboven heeft hij geen enkele moeite met de maar 1.100 kilo wegende auto.
                                    Maar de grootste winst is natuurlijk het op papier lage verbruik, een lage CO2-uitstoot levert met ons belastingstelsel immers lagere prijzen op. 5,0 liter benzine levert 116 gram CO2 per kilometer op. In de praktijk zul je dat verbruik overigens niet halen, we kennen de motor van onze Clio-duurtester, en we zaten zelfs heel ver van de 1 op 20.
                                    De besturing van de Logan MCV voelt verre van kunstmatig aan en is voldoende direct. Hij helt best over, maar hij wil echt goed de bocht om, het ESP is wat dat betreft te overijverig en vindt het al snel te hard gaan.





                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                    Comment


                                    • #19




                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                      Comment


                                      • #20
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                        Comment

                                        Working...
                                        X