Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 207 CC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Peugeot 207 CC

    De nieuwe 207 CC voor eind maart 2007!

    Oorspronkelijk geplaatst door Autoweek.nl
    Peugeot heeft de Autosalon van Genève gekozen voor het eerste optreden van de 207 CC. De opvolger van de 206 CC is weer een 2+2 en groeide ten opzichte van zijn voorganger 20 centimeter in de lengte. Ook in de breedte gaat de coupécabriolet er flink op vooruit, en is nu 1,75 meter breed. Kort na het beursoptreden in Zwitserland zal de 207 CC al in de Nederlandse showrooms staan. De koper heeft eind maart, begin april keus uit drie motoren, een ongeblazen 1.6 met 120 pk en de 1.6 met turbo, die 150 pk levert en al leverbaar is in de 207 Féline. De topversie zal een wat straffer onderstel krijgen. Ook dieselrijders worden van meet af aan bediend, met de 110 pk sterke 1.6 HDiF. De benzinemotoren komen voort uit de samenwerking tussen PSA en BMW, zo is de 120 pk sterke 1.6 ook in de Mini Cooper te vinden. In februari maakt Peugeot Nederland de verschillende uitrustingsniveau’s bekend en de daarbij behorende prijzen.
    Peugeot heeft de dakconstructie afgeleid van het vouwdak van de 206 CC. Maar in de 207 CC hoeft de bestuurder niet meer zelf het dak te ontgrendelen of te vergrendelen, ook die handeling neemt de techniek over. Op de knop drukken volstaat, waarna de inzittenden 25 seconden later in de open lucht of overdekt zitten. Peugeot heeft de A- en B-stijlen van 207 CC versterkt en bij een koprol komen de verchroomde rollbars achter de hoofdsteunen 200 mm omhoog. Elke 207 CC beschikt over twee airbags voor, twee dubbele zijairbags en een knieairbag in de stuurkolom.

    De voorste inzittenden zitten in de 207 CC lager dan in de 207 hatchback. En omdat het een 2+2 is moeten er ook achterin twee mensen kunnen zitten. Met het dak gesloten heeft de bagageruimte een inhoud van 449 liter, wanneer de dakconstructie onder de afdekplaat ligt, gaat er 187 liter mee.

    Op de enorme aantallen die er van de 206 CC in zijn beginjaren werden verkocht, hoeft de 207 CC niet te rekenen. Dat was de eerste coupécabriolet in zijn klasse, waarvan er in totaal in Nederland 9.545 zijn verkocht. Sinds 2000 zijn er wereldwijd 360.000 206 CC´s op kenteken gegaan. Daarmee is het de meest verkochte coupécabriolet. De 207 CC heeft te maken met veel meer concurrenten, zoals de Opel Tigra Twintop, de Nissan Micra C+C en de Mitsubishi Colt CZC.


    Van http://autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5680
    Last edited by ; 06/12/2006, 10:21.

  • #2
    super knap!

    Comment


    • #3

      Comment


      • #4

        Comment


        • #5

          Comment


          • #6

            Comment


            • #7

              Comment


              • #8
                evenwichtiger opgebouwd dan de 206cc en de 307cc.

                ooit een korte toerrit met de 206cc gehad , maar die was serieus tegengevallen qua koetswerkstijfheid en krakjes in het interieur. Hopelijk doet deze het beter

                Comment


                • #9
                  Dit blijft voor mij nog altijd de knappste CC.
                  De 206cc was al heel knap in mijn ogen. deze doet er zeker niet voor onder.
                  Heel sportief gelijnd en geen dikzak zoals anderen.

                  Comment


                  • #10
                    Vetgeil!
                    2002 MX-5 NB 1.6

                    2011 Honda PCX

                    Comment


                    • #11
                      Het is absoluut niet mijn ding maar ik kan best begrijpen dat dit weer een toppertje zou kunnen worden, net zoals z'n voorganger.
                      En zeker bij de dames...

                      Comment


                      • #12
                        herkenbare vooruitgang

                        Comment


                        • #13
                          Mooi afgezien van de ontzettend lelijke koplampunits zoals de gewone 207 die ook heeft *kots*






                          Comment


                          • #14
                            Ja, best een knappe lijn!
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

                            Comment


                            • #15




                              autoweek.nl

                              Comment


                              • #16
                                Ja, dat leder-bekleed dash was al een toppertje bij de 307, en ook hier ziet het er superlekker uit!!
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

                                Comment


                                • #17
                                  Heeft al minder vrouwelijke trekken dan de 206CC.
                                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                                  Comment


                                  • #18

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik heb onlangs eens zo'n 207 van dichtbij kunnen bekijken en 2 zaken vallen mij daar enorm aan op:

                                      - GIGANTISCHE koplampen. Bijna tot tegen de voorruit...
                                      - Grote en lelijke zijspiegels. (net afhangende flaporen)

                                      2 elementen die de wagen echt geen goed doen. Hoever kan men gaan met het uitrekken van lichtunits en dan nog op zo'n kleine wagen...
                                      De zijspiegels zijn echt armzalig gestileerd en iets te groot (maar dan wel praktisch wss)

                                      Comment


                                      • #20


                                        BRON

                                        Comment

                                        Working...
                                        X