Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo S60 facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
    Al ene zien rijden aan de Volvo in Oostakker en moet zeggen dat ik hem vrij braaf vindt.
    Zie het graag iets ruiger, moet niet veel zijn.
    zwarte op ZZ platen?
    donderdag zien rijden aan de mediamarkt daar.
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

twas iets donker, zonder platen...

Comment

In het echt is het ontwerp uiteraard uptodate gebracht door de "moderne vormen" inwendig in lichten bvb .Maar het design zelf dat ik zeker niet lelijk vind is wel een beetje té VW voor mij. Ook het moderne dash van de V40 is niet zo m'n ding tov het vrij tijdloze ontwerp van het vorige.
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Begin deze maand maakte Volvo bekend een S60 met lange wielbasis gereed te hebben voor de Chinese markt. Aan fatsoenlijk beeld ontbrak het destijds, maar daar is met ingang van vandaag verandering in gekomen.

Niets zo populair als een verlengd exemplaar van een middenklasser. Althans, dat lijkt in China het geval te zijn. Een langere wielbasis geeft extra aanzien, en ook Volvo heeft nu een kans gezien om de Chinese markt van extra centimeters te voorzien.
          We konden al een blik werpen op het neusje van de allereerste S60L, maar hoe de langere Zweed er verder uitzag, bleef nog een raadsel. Volvo heeft de wielbasis van z'n sedan met zo'n 8 centimeter verlengd, de extra ruimte komt ten goede aan de voetenruimte van de achterpassagiers. Beelden van het interieur blijven ons onthouden, maar hier verwachten we een luxere aankleding tegen te komen, compleet met 'vliegtuigtafeltjes' en hout- en leerafwerking.
          Zowel BMW als Audi bieden verlengde exemplaren van hun middenklassers aan, respectievelijk de 3-serie Long en de A4 L. De Volvo S60L staat omgerekend vanaf 26.450 euro in de Chinese showrooms.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Het is een verbetering maar ik val nog altijd niet omver van deze wagen. Hopelijk hebben ze ook iets aan het rijgedrag gedaan.

Comment

Wat is er mis met het rijgedrag - los van de giga-draaicirkel ?

Sent from my iPad using Tapatalk
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    De nieuwe 8-trapsautomaat is niet (zoals foutief in de video wordt gezegd) van ZF maar wel van Aisin.

Comment

Volvo heeft nu ook de S60, V60 en XC60 in modeljaar 2015 gestoken. Naast een update voor het Sensus Connect infotainmentsysteem zien we ook kleine aanpassingen in het interieur. Motoren en prijzen blijven onveranderd in vorm.

Voor modeljaar 2015 is de functionaliteit van het Sensus Connect infotainment systeem uitgebreid met nieuwe online diensten. Zo is er Parkopedia, waarmee je als S60, V60 of XC60-rijder een parkeerplaats kunt zoeken én betalen. In combinatie met het Business Pack Connect (vanaf 495 euro) is Sensus Connect bovendien voor 995 euro uit te breiden met een Harman Kardon premium audiosysteem met 12 speakers.

In het interieur zijn de wijzigingen voor modeljaar 2015 beperkt tot vier nieuwe draaiknoppen in de middenconsole. Ook nieuw is de optionele Piano Black Wood houtinleg voor die middenconsole en de deurpanelen. De automatisch dimmende binnenspiegel heeft een frameless ontwerp.
                      Prijzen en motoren zijn onveranderd in vorm; de S60 is er vanaf 29.995 euro met de 150 pk sterke T3 turbomotor, de V60 is met die motor twee mille duurder. Volvo levert de XC60 vanaf 47.995 euro met de nieuwe T5 turbomotor (245 pk). Voor liefhebbers van 20% bijtelling is er de S60 en V60 D2 en D4, beschikbaar met zesbak of automaat. Deze bijtellingsvriendelijke versies zijn er vanaf 32.995 euro. Ook hier is de V60 twee mille duurder.

http://autovandaag.nl/media/10060/vo.../8/#breadcrumb
                      Last edited by ; 18/04/2014, 15:13.

Comment

Eigenaardig dat er niets verandert op vlak van motoren. Ik had verwacht dat ze met nieuwe versies van de nieuwe 2L 4 cilinder zouden komen, bijvoorbeeld een nieuwe D3 met minder CO2 uitstoot. Iemand een idee wanneer we deze mogen verwachten?

Comment

Geduld is een schone deugd.

Ik vermoed dat de volvo technici zich jaren moeten gefrusteerd hebben gevoeld onder het Ford imperium.

Inmiddels stel ik toch vast dat :

* nieuwe 2.0 VEA motor een feit is, die zich effectief kan meten met de duitse drievuldigheid

* nieuwe 3 cyl klaar staat om gelanceerd te worden. (net zoals bovenvermelde concullega's)

* ik neem nota van de V40 D4, die ongetwijfeld een lease-topper aan het worden is in Nederland, maar bij ons gefnuikd wordt door de rare fiscaliteit (vlaanderen versus brussel/wallonie)

* nieuw design van de prototypes blijkbaar op lovende manier wordt ontvangen

* nieuw modulair chassis (net zoals de vag groep) op effeciente manier kan worden toegepast.

Ik hoop dat we het zwakkere tijdperk van volvo achter de rug hebben.

Comment

Na naar Ford te hebben moeten luisteren, zullen ze nu wel naar de Chinezen moeten dansen...
                            Weer al een stuk know-how dat verspeeld wordt, en dan zeuren over het feit dat wij onze onafhankelijkheid verliezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim013 Bekijk Berichten
                              Eigenaardig dat er niets verandert op vlak van motoren. Ik had verwacht dat ze met nieuwe versies van de nieuwe 2L 4 cilinder zouden komen, bijvoorbeeld een nieuwe D3 met minder CO2 uitstoot. Iemand een idee wanneer we deze mogen verwachten?
                              Rustig, rustig, ik denk dat als er een merk is dat snel positief evolueert, dat het Volvo is.
                              Je kan niet alles op drie maanden realiseren.

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              Na naar Ford te hebben moeten luisteren, zullen ze nu wel naar de Chinezen moeten dansen...
                              Weer al een stuk know-how dat verspeeld wordt, en dan zeuren over het feit dat wij onze onafhankelijkheid verliezen
                              En waar heb je het dan specifiek over?
                              Als je jezelf laat opkopen door Chinezen dan verlies je natuurlijk wat identiteit, maar in realiteit merk je daar vooralsnog helemaal niks van.
                              Last edited by joodoo; 21/04/2014, 00:19.

Comment

Hallo,

Iemand die al ervaring heeft met de D4 motor van 181pk?

Ben wel eens benieuwd.

Grts,
                                Stelo

Comment

Dacht dat in de vorige AW een detailtest stond...
                                  2015 BMW F11 520dA
                                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stelo Bekijk Berichten
                                    Hallo,

Iemand die al ervaring heeft met de D4 motor van 181pk?

Ben wel eens benieuwd.

Grts,
                                    Stelo
                                    Stelo + Volvo = ?

Bel of spring gewoon eens binnen bij Automobilia in Roeselare, vraag er naar Pieter of Rudy. Een proefrit is er altijd rap gearrangeerd.

Kijk ook eens op volvoforum.nl

.
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Heb mijn V60 D4 nu iets meer dan een maand en 2500 kms, zie link hieronder ivm feedback

Heel tevreden!

Comment

Working...
                                      X