Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jeep Grand Cherokee (Facelift)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

een goei gecombineerd stuur met hout en leer vind ik het fijnst aanvoelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      een goei gecombineerd stuur met hout en leer vind ik het fijnst aanvoelen

U vraagt, wij draaien (heel even).
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Jeep heeft in Parijs een extra ruige versie van de al niet-malse Grand Cherokee SRT getoond. De speciale uitvoering heet Red Vapor en is dan ook knalrood.

De Red Vapor staat op 20-inch vijfspaaks Goliath-lichtmetaal en ziet er met z'n gespierde verpakking behoorlijk bruut uit. Het Red Vapor-pakket is puur een cosmetisch feestje, onderhuids is de SRT namelijk identiek aan het exemplaar dat we al kennen.
        Ook hier ligt dus een 468 pk sterke 6,4-liter grote HEMI V8 onder de kap die 624 Nm levert. Nieuw voor de Grand Cherokee is de komst van Active Noise Cancellation (ANC). Een sprintje van 0 naar 100 km/h is in 5 seconden achter de rug. De topsnelheid ligt op 257 km/h.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Oh ja! Ik wil da! Zeker in't rood! 😁

Sent from somewhere, using Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

ze zouden beter die Hellcat blok derin gooien! 700 pk

ofwel zeer een hennessey die hebben een 850pk kit voor de vorige generatie

uber snelle taxi (hint)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                ze zouden beter die Hellcat blok derin gooien! 700 pk

ofwel zeer een hennessey die hebben een 850pk kit voor de vorige generatie

uber snelle taxi (hint)
                Geen "snelkoerier" diensten hier. 😁Maar hij blijft wel in de uitstalraam staan dankzij zijn prijszetting.

Sent from somewhere, using Tapatalk

Comment

Hoe vet die SRT
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                    Hoe vet die SRT
                    Filmpje, :

Comment

Gisteren eens een proefrit gemaakt met een verkoper van een officiele Jeep dealer.
                      Tot voor de zomer reed ik met een touareg, voordien met een x5; ik kan dus wel wat vergelijken met andere premium SUV's.

Mijn verwachtingen waren niet erg hoog....net zoals El Greco zegt, is het de prijs die hem een alternatieve keuze maakt.
                      Ik reed met een 190pk versie; maar volgens de verkoper, kreeg deze de 'software update' van de 250pk versie.... deze zou dus 250pk/570Nm moeten gehad hebben.

Ik was ENORM teleurgesteld door de sloomheid van deze auto! Mijn Touareg had 245pk, de x5 204, beide 3.0liter. De Jeep is heel traag en de motor is enorm duidelijk hoorbaar. Het lijkt dat de motor heel zijn best moet doen om te versnellen. Zeker op de autostrade moet je geen duw in de rug verwachten...
                      Zodanig zelfs dat ik werkelijk mijn twijfels heb over de software die deze motor zou gebruiken (was hij werkelijk gechipt?)

Andere mensen met ervaring met de nieuwste Grand Cherokee? Vinden jullie deze ook zo traag?

Verder vond ik de ophanging niet zeer slecht (overland, dus luchtvering); hangt wel in de bochten, maar het zal nooit een scheurijzer zijn... Stuur is erg licht en vergt wat omwentelingen....

Alles bij elkaar is de kracht, het comfort en het algemeen niveau van mijn huidige 535d 3-4 etages hoger te vinden....
                      Zou graag eens een ML 350 proberen om te zien of deze het niveau van mijn eigen wagen kan benaderen....

thx,
                      teizman

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
                        Gisteren eens een proefrit gemaakt met een verkoper van een officiele Jeep dealer.
                        Tot voor de zomer reed ik met een touareg, voordien met een x5; ik kan dus wel wat vergelijken met andere premium SUV's.

Mijn verwachtingen waren niet erg hoog....net zoals El Greco zegt, is het de prijs die hem een alternatieve keuze maakt.
                        Ik reed met een 190pk versie; maar volgens de verkoper, kreeg deze de 'software update' van de 250pk versie.... deze zou dus 250pk/570Nm moeten gehad hebben.

Ik was ENORM teleurgesteld door de sloomheid van deze auto! Mijn Touareg had 245pk, de x5 204, beide 3.0liter. De Jeep is heel traag en de motor is enorm duidelijk hoorbaar. Het lijkt dat de motor heel zijn best moet doen om te versnellen. Zeker op de autostrade moet je geen duw in de rug verwachten...
                        Zodanig zelfs dat ik werkelijk mijn twijfels heb over de software die deze motor zou gebruiken (was hij werkelijk gechipt?)

Andere mensen met ervaring met de nieuwste Grand Cherokee? Vinden jullie deze ook zo traag?

Verder vond ik de ophanging niet zeer slecht (overland, dus luchtvering); hangt wel in de bochten, maar het zal nooit een scheurijzer zijn... Stuur is erg licht en vergt wat omwentelingen....

Alles bij elkaar is de kracht, het comfort en het algemeen niveau van mijn huidige 535d 3-4 etages hoger te vinden....
                        Zou graag eens een ML 350 proberen om te zien of deze het niveau van mijn eigen wagen kan benaderen....

thx,
                        teizman
                        Als je een ML 350 kan bemachtigen met luchtvering ga je een leuke testrit hebben. De best/leukst rijdende SUV is in mijn ogen nog steeds een RRS. 😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Comment

Tja, maar de RRS ligt boven mijn budget hoor!....
                          Afschrijving + gebruikskost is veel hoger dan voor Ml, Jeep, ....
                          Qua budget is de ml is doenbaar... zowel in afschrijving als gebruikskost goedkoper dan een RRS

Vind je de ml350 véél beter dan de grand cherokee? Of lijken ze op elkaar?

teizman
                          Last edited by ; 20/01/2015, 14:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
                            Tja, maar de RRS ligt boven mijn budget hoor!....
                            Afschrijving + gebruikskost is veel hoger dan voor Ml, Jeep, ....
                            Qua budget is de ml is doenbaar... zowel in afschrijving als gebruikskost goedkoper dan een RRS

Vind je de ml350 véél beter dan de grand cherokee? Of lijken ze op elkaar?

teizman
                            Ik denk dat een ML 350 toch veel hoger zit in alles (aankoop, afschrijving, restwaarde, onderhoudskosten maar ook comfort, betrouwbaarheid?, uitstraling, klasse, enz...) dan een Jeep GC.
                            ML = ook duur, zeker in onderhoud. Ik kan je een factuurtje laten zien van net geen € 2200 voor een onderhoud, schijven & remmen voor een ML 250...
                            Persoonlijk hadden we een zeer mooie offerte gekregen waarmee we prijs/kwaliteitsverhouding volgens mij héél goed zaten. De (te) lichte luchtvering (hobbelend op een snelweg) maar vooral de slechte zetels hebben hem de das omgedaan wat ons betreft.
                            Ik vind hem wel nog steeds, na een RRS, de "vetst" uitziende SUV.
                            Last edited by Metaxa; 20/01/2015, 22:56.

Comment

Deze GC heeft een beetje hetzelfde imagoprobleem als pakweg de Lancia Thema (ex 300C): wel willen maar niet kunnen. Koop zo'n auto nieuw en je mag je aan een gigantisch waardeverlies verwachten onmiddellijk nadat je hem betaald hebt. Ik heb echt de indruk dat men in België en ook in Europa deze wagens gewoonweg niet lust.

Comment

Tsja, Die zetels.... dat is zo persoonlijk en moeilijk in te schatten (ga ik rugpijn hebben na 1.5u rijden of pas na 2.5u )
                                Ik heb nu een bmw met comfort seats.....naast Volvo zowat het beste dat er te krijgen is denk ik.... De zetels van de GC zijn niet super mals (dat was nochtans wat ik verwachtte) en bieden zowat 0.0 zijdelingse steun.... Dat de steun onbreekt, wil nog niet zeggen dat ik een juiste afstelling voor mijn rug/armen vind.
                                Helaas is een proefrit van 10' met een (sympathieke) verkoper naast me absoluut ontoereikend om dit uit te vogelen...

Voor 47.700€ koop ik een nieuwe (uit stock); limited mét getinte ruiten. Dit is dankzij 12% salonkorting + 4000extra op de overname van mijn 535d. Voor minder dan 48.000 koop ik dus iets wat volgens mij een soort van 'valse start' heeft in de race om de minste waardevermindering... Een nieuwe ML350 zou waarschijnlijk al starten aan 60.000 ofzo.... Als de GC na 1.5jaar/75.000km nog 33.000 oplevert is de rekening voor mij positief. De ML daarentegen moet dan nog 45.000€ waard zijn... (in de veronderstelling dat ik al een nieuwe ml350 zou hebben voor 60.000€???)

IK denk dat het erom zou spannen (maar met de GC neem ik het minste risico gezien de lagere inleg)....

teizman
                                Last edited by ; 21/01/2015, 07:56.

Comment

Als je nu in een comfort zetel van BMW zit, wil je niet meer in die van een GC zitten. De comfortzetel is in mijn ogen nog steeds de beste die je kunt hebben, die uit de nieuwe S en A8 misschien niet meegerekend. Daar kan zelfs geen Volvozetel aan tippen of het moest deze nu uit de nieuwe XC90 zijn want dat is nu (eindelijk) ook die naam waardig.
                                  Wij zouden met deze prijszetting de GC op 3 jaar afgeschreven hebben, al wat we er dan nog voor krijgen is pure winst.
                                  Zoals ik hierboven al schreef, prijs/kwaliteit? ga je moeilijk beter zitten als je je kan verzoenen met de eerder genoemde tekortkomingen.
                                  Succes!

Comment

Vet die SRT...
                                    Staat op't salon deze...

Comment

Heb gisteren in eentje gezeten en eens rondgelopen op het autosalon en ik vond hem eigenlijk echt super. Zetels zaten goed, de hele zithouding klopte 100% voor mij e.d. Ook het stoerdere uiterlijk vond ik wel echt top. Ik zou hem zeker overwegen als familiewagen
                                      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

nog een fl-srt gespot zaterdag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                          Heb gisteren in eentje gezeten en eens rondgelopen op het autosalon en ik vond hem eigenlijk echt super. Zetels zaten goed, de hele zithouding klopte 100% voor mij e.d. Ook het stoerdere uiterlijk vond ik wel echt top. Ik zou hem zeker overwegen als familiewagen
                                          Zouden ze wat aan de zetels gedaan hebben dan ondertussen. Ik dacht dat er niets was aan veranderd in de laatste 2 jaar.

Comment

Working...
                                          X