Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jeep Grand Cherokee (Facelift)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Deze onlangs even van dichtbij kunnen bekijken. Het interieur is er wel goed op vooruit gegaan en je ziet dat ze hun best hebben gedaan om het er kwalitatief doen uitzien en voelen. Qua exterieur echter kon het mij allesbehalve overtuigen. De wielkast bekleding/verbreding is er gewoon op gelijmd en kwam al los in een bepaalde hoek. Tussen de deuren hebben ze ook een goedkoop ogende en totaal niet afgewerkte rubberen strip geplaatst, ziet er echt uit alsof ze een last-"minute fix" hebben toegepast omdat er ergens water binnenkwam of zo.

Comment

@wrench08, zou je "padre" volgend filmpje toch eens laten zien

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        @wrench08, zou je "padre" volgend filmpje toch eens laten zien

Het enige mooie dat ik hij & ik aan dit filmpje vond, was de BMW X5 op 10:37 .
        Ik vind het persoonlijk geen misse auto, maar het interieur is te kitscherig en sommige details zoals de chromé velgen zijn . En ja de betrouwbaarheid blijft een te groot vraagteken.

Toch is de knoop na wat "gefilosofeer" de laatste week bijna doorgehakt.
        De Audi A6 Allroad is een prachtwagen en we waren allebei enthousiast na 2 testritten, maar zijn merkliefde voor BMW is uiteindelijk toch komen bovendrijven. "Oude liefde roest niet", is hier zeer toepasselijk.
        "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
          Het enige mooie dat ik hij & ik aan dit filmpje vond, was de BMW X5 op 10:37 .
          Ik vind het persoonlijk geen misse auto, maar het interieur is te kitscherig en sommige details zoals de chromé velgen zijn . En ja de betrouwbaarheid blijft een te groot vraagteken.

Toch is de knoop na wat "gefilosofeer" de laatste week bijna doorgehakt.
          De Audi A6 Allroad is een prachtwagen en we waren allebei enthousiast na 2 testritten, maar zijn merkliefde voor BMW is uiteindelijk toch komen bovendrijven. "Oude liefde roest niet", is hier zeer toepasselijk.
          Tja inderdaad, van buiten is er helemaal niets mis mee, (buiten de velgen natuurlijk, maar daar zijn simpele oplossingen voor hé).
          Ik heb gisteren nog naar een ander +30 min. durend filmpje gekeken. Héél het voertuig hebben ze daar in detail laten in zien. Binnen is het toch heel wat minder, aan de heilige drievuldigheid gaat hij niet kunnen tippen vrees ik. Om van de kwaliteit & de daaraan samenhorende betrouwbaarheid maar te zwijgen.

Oei, merkverrader.
          En welk gelijkgeaarde heeft BMW dan wel in zijn gamma?
          Gokje, uitlopend model van de X5 of gaan jullie wachten op de FL?
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Edit.
            Last edited by Gordon Gekko; 24/08/2014, 10:30.
            "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Rij-impressie: Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD

De Jeep Grand Cherokee is een icoon onder de SUV's. Niet voor niets zeggen veel mensen 'Jeep' wanneer ze een terreinwagen van eender welk ander merk zien rijden. Een grote kracht van het Amerikaanse merk, maar die andere SUV's zijn in een paar jaar tijd wel uitgegroeid tot serieuze concurrenten voor de originele Jeep. Kan de nieuwe Grand Cherokee ze weer tegenstand bieden?

Hoewel de Cherokee vooral technisch geëvolueerd is, heeft Jeep toch ook aandacht geschonken aan het ex- en interieur. Aan de buitenkant vallen de nieuwe led-lichten op en binnenin trekt het 8,4-inch grote multimediascherm de meeste aandacht. Daarmee bepaal je niet alleen logische zaken als de navigatie en de keuze van je muziek, maar je kan er bijvoorbeeld ook de airconditioning en zetelverwarming mee regelen. Erg handig allemaal en het bespaart een hoop knoppen op het dashboard – hoewel de Grand Cherokee er nog steeds heel wat heeft. Maar goed, helemaal kaal zou ook een vreemd zicht zijn, hoewel we daar in de automobielindustrie naar het groeien zijn. Het übergrote aanraakscherm van de Tesla Model S is daar het beste voorbeeld van.
              Verder is het interieur mooi afgewerkt, maar er is wel nog steeds veel gebruik van plastiek. Sommige mensen kan het niets schelen, andere mensen zweren bij leer en zachte materialen in deze (prijs)klasse. Comfort is er in ieder geval in overvloed. De stoelen zitten zacht, de zitpositie is goed en het overzicht is prima. Achteraan wordt het een ander verhaal. De ruimte is zeker in orde, maar de Jeep is daar heel sober aangekleed. Alsof er geen interesse getoond wordt in de passagiers op de achterbank. Het grootste nadeel is de harde achterkant van de voorstoelen, waardoor je knieën het letterlijk hard te verduren krijgen.
              Naast een evolutie van het in- en exterieur, zit het grootste nieuws onder de motorkap van de Grand Cherokee. Daar vinden we een nieuwe achttraps-automaat van ZF, die standaard geleverd wordt op alle motoren (een V6-diesel, een V6-benzine en een V8-benzine). De automaat doet uitstekend zijn werk. Hij schakelt zacht, snel en (meestal) op de juiste momenten. Vreemd is de keuze om wel te kiezen voor een gloednieuwe, hoogtechnologische versnellingsbak, maar om dan geen start-stop te implementeren. Iets wat tegenwoordig onmisbaar is omwille van de gunstigere verbruikscijfers. Het antwoord van Jeep is dat hun aandacht daar momenteel nog niet naartoe gaat. Wel gaat hun aandacht naar een EcoMode. Daarbij schakelt de Jeep sneller op om brandstof te besparen en zakt hij dankzij de optionele pneumatische ophanging een paar centimeter door zijn knieën om minder luchtweerstand te hebben. Het V8-model gaat nog een stapje verder en schakelt vier cilinders uit als er weinig kracht van de motor gevraagd wordt.

Gimmicks
              Rijden doet de Jeep nog steeds als een echte Jeep. Dat betekent het gevoel hebben dat je alle soorten terrein aankunt en dat je nergens voor moet terugdraaien. Iets wat je in een Porsche Cayenne of BMW X5 trouwens niet hebt, want wie gaat daarmee over extreem terrein rijden? En laten we eerlijk zijn, want de meeste kopers van een Grand Cherokee blijven ook op het asfalt plakken, maar het gaat hier om een gevoel dat je krijgt als je met de Jeep rijdt. Dankzij de Quadralift-ophanging en de Selec-Terrain tractiesturing pas je de grote SUV aan zoals je wilt. Zo zijn er vijf hoogte-instellingen waarbij de Grand Cherokee tot 28 cm boven de ondergrond kan uitsteken en vijf mogelijke terreinkeuzes van Sand tot Rock. Bij een steile afdaling kun je met Selec-Speed Control alle voeten van de pedalen houden. De Jeep remt automatisch af en houdt de snelheid constant, waarbij je sneller of trager kunt gaan door met de schakelpeddels te spelen.
              Leuke gimmicks waar je mee kunt opscheppen, maar de prestaties op het asfalt zijn veel belangrijker voor deze SUV. Wij reden vooral met de 3.0 diesel omdat dit veruit de belangrijkste motor is voor België. De oude bekende levert nog steeds wat je ervan verwacht: veel koppel bij lage toeren en voldoende elasticiteit. Deze V6 is beschikbaar in twee vermogensvarianten: 190 pk en 440 Nm of 250 pk en 570 Nm. Je zult in ieder geval voldoende kracht hebben om door de heerlijke files in ons landje te ploeteren. Een verbruik van 7,5 liter per 100 km moet mogelijk zijn, maar stuur ons vooral een foto als je dat ooit lukt bij een ietwat normale rijstijl.
              De optionele luchtvering is hemels offroad, maar op de weg heeft het systeem er meer moeite mee. Ieder hobbeltje of oneffenheid wordt opgeslorpt en dubbel afgegeven. Daardoor zit je continu te waggelen en wiebelen in de Grand Cherokee. Op slechte wegen duurt het dan ook niet lang voor je zin krijgt om het asfalt te verlaten en te kiezen voor een avontuurlijkere weg. Misschien is het wel een tactiek van Jeep om hun kopers meer op het onverharde te krijgen? Stel je voor … In ieder geval hebben Duitse concurrenten dit gedrag op asfalt veel beter onder controle.
              Ook de besturing van de Grand Cherokee mocht een heel stuk communicatiever zijn. ‘Feedback’ klinkt dan wel Amerikaans/Engels, maar het stond niet in het woordenboek van Jeep. Wel is hij aangenaam stil in het interieur en heb je weinig last van wind- en rolgeluiden. Wat verder ook bijdraagt aan het comfort is de keuze uit twee cruise control-systemen: een normaal en een adaptief. Een fantastisch iets dat meer merken dringend moeten oppakken.
              De Jeep Grand Cherokee heeft zijn stoere karakter nog altijd niet verloren. Hij ziet er weer jong en modern uit, heeft nieuwe techniek aan boord en doet het geweldig offroad. Koop hem dus ook omwille van die laatste eigenschap, maar bedenk je nog eens als je vooral op het asfalt rijdt.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Deze nog eens van onder het stof halen omdat ik hem de laatste dagen verschillende keren heb gespot, zowel in Nederland als hier.

Comment

Die facelift heeft hem echt goed gedaan.
                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

het is mij ook opgevallen dat hij opeens blijkbaar vaker in het straatbeeld te zien is

mss een hele hoop stockwagens met flinke korting verkocht ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                        Die facelift heeft hem echt goed gedaan.
                        Zeker weten!

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        het is mij ook opgevallen dat hij opeens blijkbaar vaker in het straatbeeld te zien is

mss een hele hoop stockwagens met flinke korting verkocht ?
                        Ben er de laatste dagen echt gaan op letten en je ziet ze toch wel vaker verschijnen heb ik de indruk.
                        Denk dat het gunstig financieel plaatje er wat met te maken heeft. Hij is n.m.l. zéér gunstig geprijsd en echt niet duur tegenover een RRS bvb daar hij in Summit uitvoering gewoon full option is uitgevoerd. Of hij kan tippen aan het afwerkingsniveau van een RR is een andere vraag natuurlijk.

Comment

Zal eens een foto trekken van de buurman de zijne.😀
                          Ik vind deze knap afgewerkt.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                            Zal eens een foto trekken van de buurman de zijne.😀
                            Ik vind deze knap afgewerkt.
                            Zeker doen!
                            Bedoel je dan van binnen? Materiaal keuze zou toch niet van hetzelfde niveau zijn dan deze uit de Range Rovers en/of German cars.

Sent from somewhere, using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Zeker doen!
                              Bedoel je dan van binnen? Materiaal keuze zou toch niet van hetzelfde niveau zijn dan deze uit de Range Rovers en/of German cars.

Sent from somewhere, using Tapatalk
                              In vergelijking met de vroegere modellen vind ik ze binnenin toch ferm verbeterd.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

ik reed met de oude 2005, afwerking is niet top, maar alles zat erop en werkte nog in 2013...auto had ong 200000 km en noppes van rammels etc

Comment

Hier nog een zeer recente test vanuit Canada en in de juiste kleurstelling :

Last edited by Metaxa; 24/08/2014, 16:07.

Comment

als ik eraan terugdenk...afwerking mss ni europees, maar de us-sfeer heeft zeker ook zijn voordelen, alles ging zo smooth...van deuren opendoen naar de ongelooflijke lichte bediening van gas en rem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      auto had ong 200000 km en noppes van rammels etc
                                      Dan kunnen ze bij Fiat-group nog iets leren van hun nieuw kind

Comment

Vanochtend dus met een Jeep Grand Cherokee gaan rijden. Begon al leuk want de verkoper gaf hem niet zomaar mee maar reed wel mee. Kon blijkbaar niet anders. Gevolg, het testen was er geen zoals we dat normaal zouden doen.

De Jeep GC is vooral “mooi” van binnen & buiten. Binnen is hij echt mijn goesting, in donkere fondant chocola kleur met bijbehorende houtinleg. Goed, hier & daar wat plastic uit de jaren stillekes verwerkt maar het is beperkt en stoort feitelijk niet. Wel afwachten of de kraakjes en piepjes niet wat sneller gaan optreden. Het dak was in alcantara-bruin met een panodak ik. Zetels zaten niet super maar vrij normaal/neutraal. Wel zeer weinig zijdelingse steun. Bij het in en uitstappen komt wel alles automatisch in de geprogrammeerde chauffeursstand. Echt handig en een vleugje "show". Ook de luchtvering kan extreem zakken voor het toetreden te vergemakkelijken.
                                        Die luchtvering was ook hier zeer goed voelbaar maar ook hoorbaar….We hoorde die echt de carrosserie optillen…vreemd!!!

De motor was ook wat vreemd. Tijdens de uitleg van de verkoper stond de motor stationair te draaien en ik voelde die echt kloppen. Net of die was niet goed afgesteld. Oké er stonden nog maar 19 km’s op maar was toch even een wenkbrauwen fronsend moment. Tijdens het rijden zelf was hier echter niets meer van terug te merken en reed deze 250pk sterke versie vlot, maar weliswaar (nog) niet soepel.

Het stuur lag een beetje vreemd in de hand vermits deze uit twee delen bestond, nml. hout & leder. Misschien eerder iets dat je gewoon moet worden dan ergerlijk. Sturing zelf was vrij direct maar niet sturend zoals een RRS, maar wel beter dan een X5.

Het dashboard is echt een pareltje met veel info (ook tussen de klokken), zeer vlot en een scherm met touchscreen dat perfect werkte. Klaar & helder. Heel het U-connect systeem lijkt mij dan ook één van de blikvangers in het interieur te zijn.
                                        Het audiosysteem was er eentje van Harman Kardon en leek mij zeker niet slecht te zijn. Verkoper gaf een demonstratie met Klara als zender en liet die daar ook de "ganse" testrit opstaan….

De prijs dan!!!!!
                                        Onvoorstelbaar wat je daar feitelijk voor krijgt!!! Prijs/kwaliteitverhouding ga je moeilijk iets beter vinden veronderstel ik.

Nog even dit: de GC is er in twee uitvoeringen 190 & 250pk. Mocht de 250pk versie voor de één of de andere reden niet direct verkrijgbaar zijn hebben ze bij Jeep wel de perfecte oplossing. Ze sturen je dan even langs bij... BR-performance…

De onderhoudsfrequentie voor een GC ligt op 20 à 22.000 km…

Garantie ligt vast op 2 jaar, onbeperkt in kilometer.

Ondanks dat dit een Summit-versie is staan er velgen op van een Overland-uitvoering. Persoonlijk vinden we dit wel beter.

Last edited by Metaxa; 18/09/2014, 00:55.

Comment

Bron: http://www.wk2jeeps.com/wk2_mopar_accessories.htm

Comment

Working...
                                          X