Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster

Op de Autosalon van Parijs waren we toch lichtelijk teleurgesteld dat Lamborghini 'slechts' een gefacelifte Gallardo liet zien en de Aventador Roadster nog onder de pet hield. Anderhalve maand later maakt het merk dit alsnog goed: hier zijn de eerste foto's!

Z'n spirituele voorganger, de Murciélago Roadster, was zeer spectaculair maar had één groot nadeel: het was zo goed als onmogelijk om de kap te monteren en zodoende was de regenbui vaak al voorbij als het dakje eenmaal provisorisch vast zat. En was dat je gelukt, dan had je ook nog eens te maken met een aanbevolen topsnelheid die kelderde naar 160 km/h.
    Lamborghini snapte dat dit toch niet helemaal de bedoeling kon zijn en levert de Aventador LP 700-4 Roadster met een dakpaneel dat 'binnen enkele seconden' te monteren is. Het dak is gemaakt van koolstofvezel en bestaat uit twee delen.
    Aan de rest van de Aventador is niets veranderd, en gelukkig maar. De 6,5-liter V12 levert ook hier een vermogen van 700 pk en 690 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 3,0 seconden en de topsnelheid is 350 km/h. Het gecombineerde verbruik? Dat is 16,0 l/100 km bij een CO2-uitstoot van 370 g/km.
    De volgens het merk zelf 'spectaculairste Lamborghini ooit' komt in de zomer op de markt. De prijs is nu nog niet bekend.

Bron: autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Ik heb het niet altijd zo voor roadsterversies maar deze mag er toch wel wezen!

Comment

Geef mij maar een ferrari dan . Zo een Lambo is zo back to future.

Comment

Ik vind m echt prachtig!
              '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

Ziet er bijna een "transformers" auto uit zo.

Comment

Wat een lijnenspel zeg, prachtig!

Comment

Mooiste auto op dit moment vind ik

Comment

het interieur doet me heel hard aan audi denken
                      There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

Knap! Fantastisch mooie velgen ook, en de kleurencombinatie is helemaal m'n ding.

Comment

pracht van een wagen!!
                          2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                          2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Prachtig!

Comment

Wauw, zeker in dat blauwgrijs met beige interieur, zo heb ik de coupe nog niet gezien

Comment

Lamborghini viert Aventador Roadster met optocht

Eind 2012 onthulde Lamborghini zijn sexy dakloze V12, de Aventador Roadster. Nu de eerste klantleveringen beginnen, organiseert het merk een 10-daags lanceerevenement. Dat kan maar een ding betekenen: Lambo-optocht! Een geschikte locatie vinden was niet zo moeilijk: zulks vier je in Miami Beach (FL), want de zon schijnt daar altijd, en bovendien gaan de Lamborghini’s er nog harder over de toonbank dan de Golfjes hier. Twaalf open Aventadors, onder aanvoering van de grote baas Stephan Winkelmann, pronkten door de straten, aangevuld met 38 overige Lambo’s, om op een totaal van 50 supercars te komen. Heel toepasselijk, in dit jubileumjaar, je zou haast denken dat het opzet was.
                                Na de optocht mochten de heren eigenaars zich nog even uitleven met hun nieuwe Italiaanse speelgoed. En waar laat je je 700 pk V12 vol lichtgewicht technologie, en met superplakkerig Pirelli-rubber nou het beste uit? Op een heerlijk bochtig circuit, of een mooie bergweg zegt u? Ja, dat lijkt ons ook, maar dit is Amerika, en dus werd er heel hard rechtdoor gereden op een vliegveld (*zucht*). Ach, het is vanuit een PR-oogpunt wel zo veilig, qua potentiële brokkenmakerij.
                                Vol trots meldt Lambo dat de Aventador Roadsters, met hun lichtgewicht dakjes, maar liefst 210 mph haalden! Geweldig zeg, maar de rest van de wereld denkt in kilometers, reken maar om dus.

Comment

VIDEO!

Comment

Konden ze nu geen schoondere passagier in die grijze zetten
                                    BMW X5 45e

Comment

Is nochthans het doelpubliek.

Comment

Working...
                                      X