Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jaguar F-Type

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag met de F-type 3.0 V6 S mogen rijden.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• En wat vond je ervan?
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Prachtig!

Verstuurd vanaf mijn ME302C met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          En wat vond je ervan?
          Geweldig, echt geweldig om met te rijden. De automaat schakelt bijna zo goed en bijna zo snel als een dubbele koppeling. De schakelpook had de + en de - op de juiste plaats staan, namelijk trekken om op te schakelen en duwen om terug te schakelen. Ik ben echt niet voor dubbele koppelingen, automaten maar doordat ik met de pook kon spelen, neig ik toch al meer naar zulke versnellingsbak. In de 4C miste ik echt een manueel maar gisteren in deze F-type niet.

Ik overdrijf niet als ik mag zeggen dat de "cockpit" pure sportieve comfort en luxe uitstraalt. Waarvan de de zetels, standaard zetels heel goed zitten en veel zijdelingse steun geven. Er was een optie om de zijdelingse steun met een knopke (via lucht) smaller te zetten, waardoor je vaster kwam te zitten, of breder te zetten. De zithouding is echt wreed goed. De zetel in de juiste houding zetten, het stuur op de juiste hoogte en je hebt perfect zicht over de massieve snuit van de F-type. Wat echt de moeite om te vermelden is is het zicht van de achteruitkijkspiegel door het kleine achtervenstertje. Geloof het of niet maar het zicht naar achter is perfect. Blijkbaar hebben ze bij Jaguar daar veel moeite voor gedaan om dat te krijgen zoals het is!

Ikzelf ben niet voor luidruchtige auto's maar de optie om het geluid prominenter te maken is toch geslaagd. Je hoort het geluid van de V6 ronken bij het optrekken en "klotsen of is het knallen" bij het verminderen. Klinkt in de auto niet te luid en toch goed merkbaar.

Je voelt wel dat je met een echte zware auto op de baan bent. Het stuur licht heel goed in de hand, is dik en heeft aangenaam leder. Behalve waar alle stuurbedieningen zich op het stuur bevinden, is het stuur te dik. Ook de Jaguar heeft een platte onderkant van het stuur maar niet zo prominent als bij de 4C. Bij de 4C stoorde de platte kant enorm, bij de Jaguar had ik daar totaal geen last van. Het sturen was zeer direct, niet zo direct als de 4C maar het scheelt toch niet veel. De Jaguar stuur aangenaam en sportief. Ik denk dat de ophanging toch iets speciaal is want de persoon van de garage reed deftig door op een kronkelbaan en er was, voor zo ver me opviel, en het viel me op zo goed als geen overhelling van de carrosserie bij het sturen tegen hogere snelheid.

De acceleratie is zeer deftig maar in vergelijking met de 4C komt de Jaguar toch een pak te kort. De 4C is voelbaar sneller, heeft een veel hoger koppel gevoel (druk in de zetel) en trekt een stuk harder. Je voelt wel degelijk de Jaguar deftig trekken maar mijn eerste gedacht was dat het toch een beetje tegen viel. Maar ja, ik ben ongelooflijk veeleisend. LOL. Het gewicht van de Jaguar is, vind ik, voor een sportwagen van dit kaliber een tegenvaller, zelfs voor de 380pk.
          De 3.0 V6 S is een zuinige auto. Ik kwam uit op een gemiddelde van ongeveer 9,5l/100km binnendoor en wanneer er een stuk autosnelweg bijkwam van constante snelheid van om en bij de 120km/u, zakte het verbruik naar 8,3l/100km. Is eigenlijk weinig voor een 3.0 V6 met een zware carrosserie.

Ik had ook een heel goede ervaring met garage Peeters uit Herentals.
          Last edited by ; 22/05/2014, 17:32.

Comment

• Leuk om eens een rijverslag van iemand te lezen. Nuttige info.
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• iemand die intussen al 1 heeft op de oprit ?

kan er mij iemand het verschil simpel uitleggen tussen de gewone, de S en de R versie ? Jag hun site is niet zo duidelijk...

Comment

• Leuk verslag, kikie. Zelfde ervaringen aan mijn kant na een weekend ermee te hebben gereden. Ben compleet weg van dat geluid. Enige extra opmerking was een klein irritant rammelgeluidje links boven achter de bestuurderszetel (wss afkomstig van de het cabriodak). Coupé schijnt volgens persberichten er geen last van te hebben en beter afgewerkt te zijn.

Comment

• Comment

• f type r.jpg

Comment

• Een juweeltje is dit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                        iemand die intussen al 1 heeft op de oprit ?

kan er mij iemand het verschil simpel uitleggen tussen de gewone, de S en de R versie ? Jag hun site is niet zo duidelijk...
                        S is de V6 met 380 pk en de R is de V8 met 550 pk. groot verschil vooral kwa geluid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
                          S is de V6 met 380 pk en de R is de V8 met 550 pk. groot verschil vooral kwa geluid
                          Is het niet de gewone met V6, de S met V6 en dan de R met V8 en suppercharger?

F-type: V6 met 340pk
                          F-type S: V6 met 380pk
                          F-type R: Supercharged V8 met 550pk.

S en R zijn ook te krijgen als AWD.
                          Last edited by ; 20/01/2015, 13:16.

Comment

• Awel, liever de Mustang dan de F-type.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                              Awel, liever de Mustang dan de F-type.
                              Nooit voor mij. F-Type is 1000x knapper. Die coupé is magnifiek Maar gelukkig zitten deze niet in dezelfde prijsklasse
                              Last edited by ; 20/01/2015, 15:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                Is het niet de gewone met V6, de S met V6 en dan de R met V8 en suppercharger?

F-type: V6 met 340pk
                                F-type S: V6 met 380pk
                                F-type R: Supercharged V8 met 550pk.

S en R zijn ook te krijgen als AWD.
                                En sinds kort zijn V6 en V6 S ook beschikbaar met een manuele bak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                  En sinds kort zijn V6 en V6 S ook beschikbaar met een manuele bak.
                                  Dan begint het interessanter te worden. Although the automatische bak wreed goed schakelde, wil ik niks liever dan een manuele bak.

Comment

Nooit voor mij. F-Type is 1000x knapper. Die coupé is magnifiek Maar gelukkig zitten deze niet niet dezelfde prijsklasse
                                    ?????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                                      ?????
                                      Niet in. Moest ik voor 40k een f type coupé kunnen kopen dan maakt de Mustang geen schijn van een kans.

Comment

• Ah, ok. Gelukkig verschillen smaken want anders was de wereld maar een saaie boel.

Ik verkies zelfs de Alfa 4C boven de F-type. Kan zijn dat de Mustang ook geen schijn van kans heeft nadat ik deze in het echt gezien heb en er met gereden heb. In de 60.000 euro prijsklasse:

* Tweedehands Porsche 997.2

* BMW 5 touring

* Cayman (ook al is dit niet mijn favoriet)

* Alfa 4C

* waarschijnlijk nog andere auto's

.
                                        .
                                        .
                                        .
                                        .
                                        .
                                        .
                                        .
                                        .
                                        .
                                        .
                                        .
                                        .
                                        .
                                        .
                                        .
                                        .
                                        .

* Hier ergens de F-type

Comment

Nooit voor mij. F-Type is 1000x knapper. Die coupé is magnifiek Maar gelukkig zitten deze niet in dezelfde prijsklasse
                                          Gelijk hebde!

Comment

Working...
                                          X