Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door -TYPHOON- Bekijk Berichten
    lucky me dus

Dat heeft mijn papa ook gezegd toen hij de BIV binnenkreeg

Comment

• Klopt inderdaad , de 1.4 TSI ACT was samen met de 1.4 TGI van begin af aan euro 6.. Heb vandaag mijn BIV aanslag aangekregen : 41.76 euro te betalen voor 24/05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
        De 1.4 TSI ACT is al van in het begin Euro6 geweest.
        Ook de 140pk TSI?

Volgens de configurator:

EU5 1,4 TSI 103kW 140pk DSG-7 devient EU 6 1,4 TSI 110 kW 150pk DSG-7

Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Enkel die met cilinder on demand, de 150pk versie dus.

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Comment

• Achzo, de 1.4 TSI met 140pk had nog geen ACT (of COD). Wist ik niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
              Achzo, de 1.4 TSI met 140pk had nog geen ACT (of COD). Wist ik niet.
              De 140pk versie kan wel ACT hebben...

Comment

• Maar dat nooit in Belgie verkocht..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Maar dat nooit in Belgie verkocht..
                  Tuurlijk wel, sterker nog: ik denk dat het in België zelfs standaard was!

Comment

• Cillinder on demand? Nope, is nog.maar recent met de 150pk versie geleverd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                      die adaptive cruise control vind ik soms zelfs storend, als er mensen meerijden zet ik het alvast niet op. De auto duikt echt omdat er een auto voor komt of trekt plots volle bak op omdat de auto voor je weg is
                      Haha, in de week ging die van mij plots op de rem voor een fietser die op het fietspad langs de straat aant rijden was, dat was ff schrikken :p Volgens mij is die adaptive CC enkel voor autostrade bedoeld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                        Haha, in de week ging die van mij plots op de rem voor een fietser die op het fietspad langs de straat aant rijden was, dat was ff schrikken :p Volgens mij is die adaptive CC enkel voor autostrade bedoeld
                        ik vind het heel spijtig dat je de gewone cruise control functie niet meer hebt.
                        Het enige voordeel dat ik al heb ondervonden aan die ACC is wanneer je deze instelt op de autostrade, je komt aan werken en auto's vertragen voor u, Golf vertraagt mee, na de werken versnellen ze trg en Golf versneld ook en je hebt niets moeten doen met de voetjes. Of (en dit doet iedereen wel) als je met je gsm bezig bent, de auto een 3e oog vormt en remt of signaal geeft terwijl er met 1 oog op de gsm gekeken wordt.

maar als je het instelt op kort (omdat men anders er toch maar tussen voegt) dan remt hij ook vrij fors omdat hij pas onder de, bijvoorbeeld 200m, remt, dus als er mensen mee in de auto zitten dan denken die echt dat je dat niet gezien hebt en dus bruusk remt...normaal bol je al wat uit of hou je de koets vlak ipv typisch computer gewijs 1 of 0 (alles of niets)
                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Heel juist, daarom dat ik soms werk op de limit... Nadeel is wel dat je je pedaal constant ten einde moet duwen maar bon, met drukker verkeer werkt dat vlotter.

Bij rustig verkeer ACC, relax. Ge zou eigenlijk moeten kunnen kiezen tussen ACC en CC, gelijk van de nieuwe 308... Zelfrijdende auto's is maar voor binnen 10 jaar.

Of gelijk die S van in de schuur van de scheire, die kan ook al alleen op autostrade rijden.
                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Cillinder on demand? Nope, is nog.maar recent met de 150pk versie geleverd.
                            Denk het niet. Kijk maar naar de aangeboden wagens. De meeste zijn met act en hebben 140 pk. In mijn zoektocht naar een wagen ben ik in belgie geen wagens tegengekomen zonder act. Dit terwijl dit in duitsland een optie is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -TYPHOON- Bekijk Berichten
                              Denk het niet. Kijk maar naar de aangeboden wagens. De meeste zijn met act en hebben 140 pk. In mijn zoektocht naar een wagen ben ik in belgie geen wagens tegengekomen zonder act. Dit terwijl dit in duitsland een optie is...
                              Tja, dat is natuurlijk zoekertjes-wijsheid ...

Maar je hebt gelijk, in B worden er 1.4 TSI's 140 pk aangeboden die ACT zouden hebben ... en euro 6 zouden zijn. Maar ik vind dat toch vreemd (140pk is volgens mij euro 5).

Kan TomT dit even ophelderen?

Comment

• Bij Audi was het al eerder beschikbaar
                                Mijn zus heeft al sinds eind 2013 een A3 berline 1.4 tfsi met COD (cilinder on demand = zelfde als ACT maar andere naam)
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                  maar als je het instelt op kort (omdat men anders er toch maar tussen voegt)
                                  Ge kunt dat zelf instellen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                                    Ge kunt dat zelf instellen?
                                    yup, dat knopje in het midden van dat chrome knopke moet je drukken, met dat autootje en die straaltjes/lijnen. ik zal eens googlen voor een foto

UPDATE:
                                    Last edited by Liquid Li0n; 27/03/2015, 15:24.
                                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                      Ook de 140pk TSI?

Volgens de configurator:

EU5 1,4 TSI 103kW 140pk DSG-7 devient EU 6 1,4 TSI 110 kW 150pk DSG-7
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                      Enkel die met cilinder on demand, de 150pk versie dus.

Sent from my iPad 2 using Tapatalk
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                      Achzo, de 1.4 TSI met 140pk had nog geen ACT (of COD). Wist ik niet.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door -TYPHOON- Bekijk Berichten
                                      De 140pk versie kan wel ACT hebben...
                                      Maar dat nooit in Belgie verkocht..
                                      Tuurlijk wel, sterker nog: ik denk dat het in België zelfs standaard was!
                                      Cillinder on demand? Nope, is nog.maar recent met de 150pk versie geleverd.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                      Tja, dat is natuurlijk zoekertjes-wijsheid ...

Maar je hebt gelijk, in B worden er 1.4 TSI's 140 pk aangeboden die ACT zouden hebben ... en euro 6 zouden zijn. Maar ik vind dat toch vreemd (140pk is volgens mij euro 5).

Kan TomT dit even ophelderen?
                                      De 1.4 TSI 140pk in België is bij de Golf 7 altijd met ACT en dus Euro 6 geweest.

De meerprijs voor Euro 6 zoals vermeld in de configurator vind ik daar niet terug? Bij de Golf Variant is de ACT niét beschikbaar en dit was dus ook nog de Euro 5 motor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                        De 1.4 TSI 140pk in België is bij de Golf 7 altijd met ACT en dus Euro 6 geweest.

De meerprijs voor Euro 6 zoals vermeld in de configurator vind ik daar niet terug? Bij de Golf Variant is de ACT niét beschikbaar en dit was dus ook nog de Euro 5 motor.

Merci voor de verheldering! Er is dus een verschil tussen de gewone Golf en de Golf Variant.

Dus ook de 150 pk in de Variant heeft géén ACT? Weet je wat de reden hiervan is?

De meerprijs voor euro 6 in de configurator is - denk ik - enkel bij de Golf Variant. Als je daar voor de 1.4 TSI 140pk (of eender welke benzine motor) kiest en op "doorgaan" klikt, dan komt de melding van de meerprijs.

Comment

• Effe m'n inschrijvingspapieren erbij genomen; 1.4 TSi ACT 140pk is wél degelijk EURO 6.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Working...
                                          X