Mededeling

Collapse
No announcement yet.

toyota yaris hybrid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • toyota yaris hybrid

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    niet te klein, en vrij goedkoop € 18000
    de hybride breidt zijn markt uit

    ik ben geinteresseerd

  • #2
    ja, ik ben niet gelijk mee met hoe je youtube op het forum krijgt

    Comment


    • #3
      Probeer eens met het adres te kopieren

      vb: http://www.youtube.com/watch?v=Ul4zY...eature=related

      Comment


      • #4
        ja oke, maar dan heb je het filmpje nog niet in youtube-kader

        3.5 liter benzine, airco standaard, autobak standaard

        Comment


        • #5
          First drive review: Toyota Yaris Hybrid





          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

          Comment


          • #6




            Should I buy one?
            Clearly, the Yaris Hybrid is aimed at a very particular type of buyer, one who cares more about economy, comfort and space than performance and driver involvement. And Toyota has absolutely nailed the Yaris Hybrid for the type of buyer who's going to buy it, a type that's on the rise in these increasingly eco-conscious times.

            It looks funky enough on the outside, if a little dowdy inside (but the amount of space helps compensate for this). It also rides nicely and is comfortable and well equipped.

            Crucially, the fuel economy is impressive, as is a sticker price that is not only lower than the Jazz Hybrid's but also undercuts super-frugal turbodiesel economy specials including the Ford Fiesta Econetic and Volkswagen Polo BlueMotion.

            But would you, the enthusiast, go for the Yaris Hybrid over its more zesty peers? Like the Prius and Auris Hybrid before it, the Yaris Hybrid will certainly appeal to the head, but the heart may not thank you for buying one.

            Complete rij-impressie: [www.autocar.co.uk]
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

            Comment


            • #7
              jammer dat je in belgie nog belast wordt als 1500cc

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Should I buy one?
                But would you, the enthusiast, go for the Yaris Hybrid over its more zesty peers? Like the Prius and Auris Hybrid before it, the Yaris Hybrid will certainly appeal to the head, but the heart may not thank you for buying one.
                Weer die obligate gemakkelijke perscommentaar op het einde: "verstandige keuze, maar misschien geen leuke keuze". Alsof kiezen voor een Polo Bluemotion of een Fiesta Econetic dan wél zo passioneel en 'enthusiast' is. Geef mij maar met veel plezier een benzine hybride om file- en stadsverkeer mee te doen ipv een nagelende roetstoof die met zijn belabberde start/stop in zo'n omstandigheden constant op de zenuwen werkt.

                Dit is veruit het meest interessante aanbod in dit segment, naast de gewone benzine versies.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                  Dit is veruit het meest interessante aanbod in dit segment, naast de gewone benzine versies.
                  Is de Jazz niet iets ruimer en in hetzelfde prijssegment?
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • #10
                    jazz is 104 gr
                    yaris 79

                    jazz is duurder + de hybride-aandrijving van toy wordt als superieur aanzien

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      jazz is 104 gr
                      yaris 79

                      jazz is duurder + de hybride-aandrijving van toy wordt als superieur aanzien
                      De Honda is bovendien geen full hybrid. Je kan er dus niet autonoom elektrisch mee rijden. Vandaar de in verhouding nogal hoge CO2 uitstoot.

                      Comment


                      • #12
                        helaas mag ook deze eco-kar geen caravan trekken

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                          Weer die obligate gemakkelijke perscommentaar op het einde: "verstandige keuze, maar misschien geen leuke keuze". Alsof kiezen voor een Polo Bluemotion of een Fiesta Econetic dan wél zo passioneel en 'enthusiast' is. Geef mij maar met veel plezier een benzine hybride om file- en stadsverkeer mee te doen ipv een nagelende roetstoof die met zijn belabberde start/stop in zo'n omstandigheden constant op de zenuwen werkt.

                          Dit is veruit het meest interessante aanbod in dit segment, naast de gewone benzine versies.
                          Helemaal mee eens.

                          Comment


                          • #14
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                            Comment


                            • #15
                              ...mag niet naar zulke videos kijken, ben verliefd als de pest

                              als morgen smertje om 1 of andere reden niet meer goed is, twijfel ik sterk tussen een niva (zag dat die nog steeds in de kataloog staat) lpg, de smart brabus, of deze

                              niet simpel

                              Comment


                              • #16
                                in hln werd de yaris getest

                                2 dingen : volgens hen moet je minstens 12k per jaar doen, ik doe er met alle wil van de wereld met mijn 2 auto's samen slechts 12, en hij stookt 4.3 liter benzine...das maar een klein beetje minder als de vivio van meneer golf 16v, ook al is die categorie lager

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  First drive review: Toyota Yaris Hybrid





                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                  Volgens mij had dit een NL moeten zijn...
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                    De Honda is bovendien geen full hybrid. Je kan er dus niet autonoom elektrisch mee rijden. Vandaar de in verhouding nogal hoge CO2 uitstoot.
                                    Bij mijn weten heeft geen enkele Honda tot nu toe full hybrid, ik begrijp niet dat ze dat niet doen.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Bij mijn weten heeft geen enkele Honda tot nu toe full hybrid, ik begrijp niet dat ze dat niet doen.
                                      Je zou idd verwachten dat andere Japanse constructeurs Toyota zouden achterna zitten en al lang full hybrid zouden inlassen in hun producten, maar hun frank (euh, sorry... Yen) is na 15 jaar blijkbaar nog altijd niet gevallen...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Rij-impressie: Toyota Yaris Hybrid

                                        Toyota brengt met de Yaris Hybrid de eerste volhybride in het B-segment, die zich meteen de zuinigste benzineauto van zijn klasse mag noemen. Met een gemiddelde CO2-uitstoot van 79 gram per kilometer is deze Yaris zo schoon en zuinig dat hij zelfs tot en met 2015 binnen de regels valt voor veertien procent bijtelling. Klinkt als een interessante optie – vooral voor zakelijke rijders. Maar is hij dat ook?


                                        Er staat de Nederlandse autowereld een grote verandering te wachten. Wanneer alle plannen van het demissionaire kabinet doorgaan betalen niet alleen alle zakelijke rijders straks bijtelling, maar de komende tijd worden de grenzen voor die bijtelling ook steeds strenger. De eerste aanscherping staat zoals bekend gepland voor 1 juli, maar daarna zakken de grenzen per bijtellingcategorie elk jaar nog verder. Om in aanmerking te komen voor 14 % bijtelling, mag een benzineauto per 1 januari 2013 nog maar 95 gram CO2 per kilometer uitstoten. Een jaar later ligt de grens al op 88 gram, en begin 2015 zakt de grens voor zowel diesel- als benzinemodellen naar 82 gram.
                                        Dat heeft tot gevolg dat steeds meer huidige modellen buiten de bijtellingboot zullen vallen naarmate de grenzen verder zakken. Een Peugeot 208 1.2 VTi (102 g/km) bijvoorbeeld valt tot het einde van dit jaar te bestellen met veertien procent bijtelling, maar krijgt in 2013 twintig procent aan zijn broek. En zo zijn er steeds meer afvallers. Die langzame maar zekere verschuiving zal uiteraard zijn weerslag hebben op de auto’s die Nederlandse automobilisten voor hun deur zetten, zeker wanneer ze hem zakelijk rijden.
                                        Neem ons niet kwalijk dat we een beetje verzanden in een feitelijke uitleg van de regels, maar dit geeft wel feilloos aan wat de kracht is van Toyota’s jongste. De hybride versie van de Yaris stoot namelijk slechts 79 gram CO2 per kilometer uit, en met de regels in je achterhoofd kun je dan berekenen dat de Hybrid tot in lengte van dagen met lage bijtelling te rijden is. Hij is zelfs schoon genoeg om tot eind 2015 in de ‘veilige’ zone te zitten. Uiteraard zullen er gaandeweg weer concurrenten op de markt komen die van de zelfde voordelen genieten, maar vooralsnog is de Yaris Hybrid – op papier in ieder geval – al helemaal klaar voor de toekomst.

                                        Offers
                                        Om tot zijn lage gemiddelde verbruik te komen, maakt de Yaris Hybrid gebruik van hetzelfde Hybrid Synergy Drive-systeem van Toyota dat we al kennen uit de Prius en de Auris. Waar die twee hybrides echter een verbrandingsmotor van 1,8-liter aan boord hebben, meet die van de Yaris anderhalve liter. Letterlijk daarnaast is een elektromotor aan het werk, die eveneens wat kleiner is dan het exemplaar in de Prius/Auris, en onder de achterbank is een pakket aan batterijen verstopt. Uit kostenoverwegingen heeft Toyota gekozen voor de relatief ouderwetse nikkel-metaalhydride batterijen in plaats van de lithium-ion exemplaren van de Prius Wagon, maar het geheel is zo klein dat de bagageruimte van de Yaris volledig in tact bleef. Om dit mogelijk te maken is de brandstoftank zes liter kleiner dan bij de Yaris 1.3, maar door z’n lagere verbruik is de actieradius van de Hybrid niet slechter. Dat is goed gedaan door Toyota, want dankzij de bagageruimte van maximaal 856 liter en een eenvoudig om te klappen achterbank vraagt de Yaris Hybrid geen offers op het gebied van praktische inzetbaarheid. Wel zuiniger, niet minder handig.
                                        Een nadelig effect van de hybride technologie is dat de Hybrid zo’n 115 kilo zwaarder is dan een vergelijkbare Yaris 1.3. Dat is een fikse toename op een leeggewicht van 945 kilo, en dat gewicht weet de Hybrid niet helemaal te maskeren. Om te voorkomen dat de auto veel zou overhellen in bochten en zou inleveren op wendbaarheid, heeft Toyota het onderstel beetgepakt. De vering en demping zijn stugger gemaakt, maar dat is wat ons betreft geen verbetering. Echt hard is het onderstel heus niet, maar je merkt wel dat de Yaris het verloop van het wegdek net wat te springerig volgt. Het zou fijn zijn als de ophanging oneffenheden vloeiender zou absorberen, dan zou de reis soepeler verlopen en de auto als geheel meer volwassen aanvoelen. Aan de andere kant gedraagt deze Yaris zich wel lekker wendbaar, zeker in stedelijke gebieden. De besturing is redelijk direct, de carrosserie prettig overzichtelijk en de draaicirkel aangenaam klein.
                                        Over souplesse gesproken, die omschrijving past wél prima bij de aandrijflijn van de Yaris Hybrid. Zoals we gewend zijn van Toyota werken de verbrandings- en elektromotoren behoorlijk geraffineerd en schokvrij samen en zorgt de standaard aanwezige continu variabele transmissie voor een vrijwel naadloze versnelling. De ontwikkelaars beweren dat ze veel moeite hebben gedaan om het typische, irritante CVT-geloei tot een minimum te beperken, maar eerlijk gezegd zet de Yaris het nog steeds op een brullen zodra je relatief veel gas geeft. Prettig is het niet, maar dat karakter krijg je nu eenmaal op de koop toe wanneer je een hybride gaat rijden. Houd je je in met de rechter voet, dan is de Yaris een rustige auto, die desgewenst snel genoeg in actie komt.

                                        Geraffineerd proces
                                        Als bestuurder van een Yaris Hybrid heb je de keuze uit drie verschillende rijprogramma’s. In de standaard modus bepaalt de auto zelf welke krachtbron op welk moment aan het werk wordt gezet – keuzes die je bovendien te zien krijgt op de energiemonitor in het tellerblok. Met een toets op de tunnelconsole schakel je de Eco-stand in, waarbij het systeem de elektrokracht zo veel mogelijk aanspreekt en de gaspedaalrespons vertraagt om brandstof te besparen. De derde stand is de EV-modus, waarmee je de Yaris Hybrid zuiver op de elektromotor kunt rijden, met een maximum van twee kilometer aan één stuk. Een Power-functie, zoals in de Prius, ontbreekt. Tijdens het rijden valt op dat de auto zijn benzinemotor bovengemiddeld vaak stil legt: zodra het kan, bijvoorbeeld tijdens constante snelheden, rijdt de Yaris graag elektrisch. Het is duidelijk dat hij op die momenten zoveel mogelijk besparing probeert te halen, waarbij het knap is dat je als bestuurder vrij weinig van dat geraffineerde proces – inclusief het terugwinnen van remenergie – merkt. Wel jammer is de matige doseerbaarheid van de remmen: eerst remt de Yaris vrij kalm, om voor je gevoel ineens véél meer remdruk te geven. Die overgang tussen elektrisch en mechanisch remmen blijft echt wennen.
                                        Al met al zorgt de Yaris Hybrid er voor dat zuinig rijden niet erg veel moeite kost. De fabrieksopgave van 3,5 liter per honderd kilometer is ongetwijfeld érg ambitieus, maar een gemiddelde van één op vijfentwintig zal vast mogelijk zijn. Een laatste struikelblok is de prijs. Want hoewel de Yaris met zo’n 18.000 euro de voordeligste hybride op de markt is, vergt hij een extra investering van ongeveer vierduizend euro ten opzichte van de bijna even sterke Yaris 1.3. Dan heb je weliswaar nog geen automaat, maar het zijn toch forse verschillen. Nu zal dat voor de zakelijke rijder niet zo’n groot probleem zijn, die kijkt immers toch naar de bijtelling, en dan is de Yaris inderdaad een interessante keuze. Voor particuliere kopers is het slim om eerst goed te berekenen hoeveel kilometers je moet rijden in een Hybrid voordat je die extra kosten hebt terugverdiend.





                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                        Comment

                                        Working...
                                        X