Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Reeds enkele ritten gedaan met een citan, bolt vrij goed!!! Er zijn er zelfs al veel van verkocht!!
BMW E10 1600ti 1967
BMW E10 2002tii 1973
BMW E30 325i sedan 1986
BMW E36 318is cabrio 1995
BMW E36 320i cabrio 1994
BMW E91 318d touring 2006
MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003
op zich vind ik het misschien een nuttig wagentje. "Mooie kas" kan onbelangrijk zijn als eis.
Alleen het interieur is echt spuuglelijk voor een benz. En daar kijk je dagelijks op niet? En voelt dat interieur voldoende als "thuiskomen" zoals het een benz betaamt?
interessant vergelijk tss de kangoo en de citan ging ervan uit dat het maar gerebadged was, maar dat de ster de kangoo op een ewa hoger niveau tilt is toch maar meegenomen (al durf ik de duitse pers wel wat van enig nationalisme te verdenken )
Korting op kangoo: zeker 25%
Korting op citan: 10% ???
idd, korting op Merc bedrijfswagens is behoorlijk laag. Zelfs voor Benz medewerkers.
Citan is uiteindelijk te duur om te concurreren.
Als je 10% krijgt zal het veel zijn!
Een flinke domper voor het oerdegelijke, granieten imago van Mercedes-Benz. Dat krijg je er van als je met Fransen het bed in duikt? Dat laatste is nogal kort door de bocht, natuurlijk weten Fransen wel hoe ze een veilige auto moeten bouwen, de Renault Zoe bijvoorbeeld pakte wel de volle vijf sterren. Feit is dat de Citan gewoon een Renault Kangoo in een ander jasje is, en de Kangoo presteerde in 2008 al onder de maat bij een vorige crashtest (en elandtest). Misschien moet de bedrijfswagendivisie daar toch eens naar kijken, want de Trafic scoorde vorig jaar slechts twee sterren.
Op zich zegt de EuroNCAP-sterrenbeoordeling niet alles, zie ook de discussie omtrent de Dacia Lodgy, maar Mercedes heeft de Citan (sinds de Vaneo de eerste Mercedes in dit segment) juist in de markt gezet als bijzonder veilig, en dan is een score van slechts drie sterren gewoon beneden de maat.
Zinsnedes als: The front seats and head restraints provided marginal protection against whiplash injury in the event of a rear-end collision en Adequate protection was provided by the bonnet over much of its surface but protection in those areas where an adult’s head might strike was mostly poor zijn dan geen teksten waar je als Mercedes blij van wordt.
De gehele uiteenzetting lees je HIER. Een video van de test staat op autojunk (ESC test HIER).
Man wat een nutteloze rommel. Schande voor het merk. Een van de oudste en rijkste constructeurs met zoveel knowhow en dat moet dan Franse rommel gaan adopteren...
Franse rommel zou ik niet zeggen. De Renault producten zijn perfect concurrentieel met de Mercedes voertuigen. Ook de Mercedes A werd opgewaardeerd met de sublieme Renault motoren.
Comment