Volkswagen neemt GT Up en Cross Up in productie
Bij Volkswagen staat het licht op groen voor de Cross Up. Ook de snelle GT Up kunnen we binnenkort verwachten.
Volkswagen is bezig van de Up een complete modellenfamilie te ontwikkelen. Het is al zeker dat de Cross Up, die vorig najaar als studie werd getoond, in productie gaat. “Die kunnen we later dit jaar verwachten,” vertelt de zegsman van VW. Ook de GT Up, die in de rij met studiemodellen te vinden was, gaat vrijwel zeker in productie. “Ik kan dat nog niet bevestigen, maar voel het wel aankomen.”
Waarschijnlijk krijgt de GT Up een 110 pk benzinemotor onder de kap. “De Up leent zich uitstekend voor een snel model. Er is nog steeds een schare liefhebbers voor de Lupo GTI, die zich tot de GT Up aangetrokken zal voelen. Hij heeft een laag gewicht en is lekker breed. De gewichts/pk-verhouding doet denken aan die van de Golf I GTI. Ik denk dat de ingenieurs die als voorbeeld hebben genomen.” Waarschijnlijk krijgt de snelle Up een handgeschakelde zesbak. “Een DSG is voor deze auto te groot, te duur en te zwaar.”
Verder is al zeker dat de Up-familie dit jaar wordt uitgebreid met de Eco Up, die op aardgas rijdt. In 2013 komt verder een volledig elektrische Up. “Verder verwachten we op termijn een halfautomaat. Dat is een gerobotiseerde handbak, die in totaal dertig kilo weegt. Doordat Volkswagen twee elektromotoren toepast in plaats van eentje, zal hij sneller schakelen dan de transmissies van de concurrentie.”


Bij Volkswagen staat het licht op groen voor de Cross Up. Ook de snelle GT Up kunnen we binnenkort verwachten.
Volkswagen is bezig van de Up een complete modellenfamilie te ontwikkelen. Het is al zeker dat de Cross Up, die vorig najaar als studie werd getoond, in productie gaat. “Die kunnen we later dit jaar verwachten,” vertelt de zegsman van VW. Ook de GT Up, die in de rij met studiemodellen te vinden was, gaat vrijwel zeker in productie. “Ik kan dat nog niet bevestigen, maar voel het wel aankomen.”
Waarschijnlijk krijgt de GT Up een 110 pk benzinemotor onder de kap. “De Up leent zich uitstekend voor een snel model. Er is nog steeds een schare liefhebbers voor de Lupo GTI, die zich tot de GT Up aangetrokken zal voelen. Hij heeft een laag gewicht en is lekker breed. De gewichts/pk-verhouding doet denken aan die van de Golf I GTI. Ik denk dat de ingenieurs die als voorbeeld hebben genomen.” Waarschijnlijk krijgt de snelle Up een handgeschakelde zesbak. “Een DSG is voor deze auto te groot, te duur en te zwaar.”
Verder is al zeker dat de Up-familie dit jaar wordt uitgebreid met de Eco Up, die op aardgas rijdt. In 2013 komt verder een volledig elektrische Up. “Verder verwachten we op termijn een halfautomaat. Dat is een gerobotiseerde handbak, die in totaal dertig kilo weegt. Doordat Volkswagen twee elektromotoren toepast in plaats van eentje, zal hij sneller schakelen dan de transmissies van de concurrentie.”



Comment