Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Combo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

'k Vind het ook niet de mooiste maar tot daar aan toe.
    't probleem voor Opel is (denk ik) dat iedereen gewoon een Doblo met een Opel badge zal zien rondrijden.

Comment

Opel Combo Tour 1.6 CDTi Cosmo

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

+ Prima remmen
          + Enorme bagageruimte
          + Nette prestaties, laag verbruik 1.6 liter dieselmotor

- Onhandig groot en hoog in de stad
          - Beenruimte op achterbank valt tegen
          - Matige prestaties 1.4 liter benzinemotor

Complete rijtest: [www.autozine.nl]

Comment

mooie gordijngevel, maar er staat iets voor

Comment

Onhandig groot in de stad? Waar slaat dat nu op??
              Nog nooit onhandig gevonden om met de Partner in d estad te rijden.

Die beenruimte achteraan is idd wel belachelijk klein voor zo'n grote auto
              Als de klein mannen zelf in de auto kruipen wordt dat een probleem...

Comment

Wat een misbaksel

Heeft helemaal niks, en ziet er eigenlijk geweldig belachelijk uit,
                zowel exterieur als interieur (zitvlak van zetels hebben precies geen welving en zien er een meter lang uit ).

Spijtig, de vorige vond ik best iets hebben,
                en als ex-eigenaar van ene met 1.7cdti motor vond ik dat best een aangename wagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                  mooie gordijngevel, maar er staat iets voor
                  +1

De vorige vond ik ook veel mooier... Dit is gewoon een mislukte Doblo (die op zich al mislukt is).

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.
                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Combo Pet Lovers Edition

Comment

Bron: [www.omniauto.it]

Comment

Gereden: Opel Combo 1.3 CDTI Ecoflex

Een kind kan zien dat de Opel Combo identiek is aan de Fiat Doblò Cargo. Het zal de Duitsers Wurst wezen; nu hoeft geen dealer nee te verkopen aan klanten die voor een compacte bestelauto komen shoppen. En ach, die Doblò is helemaal geen verkeerd uitgangspunt.

Welkom in de wondere bestelautowereld, waar het merkimago op een veel lager pitje staat dan bij personenauto’s. Belangrijk is dat het product concurrerend is. De oude Opel Combo kwam vooral door het gemis aan verschillende laadvolumes tekort. Ter vervanging lag de adoptie van de Renault Kangoo voor de hand, maar die was al uitgehuwelijkt aan Mercedes (de Citan). Daarna bleek Fiat de aantrekkelijkste kandidaat. Met glimmende Blitz-logo’s op neus, achterklep en stuurwiel, kwam bij de Opel-dealers voor het eerst de gewenste ‘flexibele’ Combo in de showroom: het standaardmodel (3,4 kubieke meter), of een verlengde (4,0 kuub) of verhoogde (4,2 kuub) versie. Weet dat de korte-hoge Combo esthetisch veel minder goed gelukt is dan de lange-lage versie.

Iets duurder
                        Bij twee identieke bestelauto’s doet het prijsverschil extra sterk van zich spreken. Lastig voor Opel is dat de Combo net iets duurder is dan de overeenkomstige Fiat. Voor de kleinste diesel, de geteste 1.3 CDTI Ecoflex met start/stop-systeem, rekent Opel 13.245 euro, terwijl de Fiat (met dezelfde Euro 5-specificatie) 12.995 euro kost. Het verschil is weliswaar klein, maar er staat geen rijkere standaarduitrusting tegenover.
                        Als gezegd is de Doblò een goede basis voor de Opel. Zo stuurt de auto heel plezierig en ligt hij als een blok op de weg. Verder is de cabine enorm ruim. Gewenning vergt de lage zit. Wie in de asymmetrische achterdeuren raampjes bestelt krijgt er één wisser bij, wiens noeste werk helaas nauwelijks effect heeft. Gelukkig zijn er joekels van spiegels, die echter pas te verwarmen zijn als je daar extra voor betaalt. (! NL prijzen).

Zware kluif
                        Ondanks heel redelijke specificaties (90 pk, 200 Nm) heeft het 1,3-liter dieselmotortje een te zware kluif aan de 1.245 kg wegende Combo. Op de snelweg komt-ie wat adem tekort. De zware gasvoet waarmee wij dientengevolge reden, liet de Combo gemiddeld 6,9 l/100 km drinken. Daarom bij deze het advies - zeker aan kilometervreters - om minstens voor de 1.6 (105 pk/290 Nm) te gaan, die met zijn 6-bak ook stiller zal zijn. Hij kost twee mille extra, maar rekent af met het grootste minpunt van de basis-Combo.

Comment

Comment

Working...
                          X