Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Mégane RS Trophy

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Mégane RS Trophy

Heet, heter, heetst: Renault Mégane RS Trophy

Renault Sport is op dit moment nummer 1 als het komt op budgetvriendelijke pleziertjes. Tot nog toe was de, door ons reeds geteste, Mégane RS Cup de heetste van de Mégane reeks, vandaag doet ze daar nog eentje bovenop. Deze Mégane RS Trophy.

En de naam is hem niet gestolen, want deze Mégane lijkt alles in huis te hebben om effectief prijzen te pakken. Onder de kap vinden we nog steeds de 2.0 liter turbo. Maar de ingenieurs bij Renault Sport krikte het vermogen met 15 pk op tot een totaal van 265 pk, het koppel ging met 20 Nm omhoog tot een totaal van 360 Nm. De maximale turbodruk werd met 0,2 bar verhoogd tot 2,5 bar en ook het luchtinlaatsysteem werd verbeterd om de stijgende hitte van de motor te baas te blijven. De vermogenscijfers zetten zich uiteraard om in stevige sprintcijfers. De 0-100 km/u sprint doet hij in amper 6.0 seconden, dat is een tiende sneller dan de cup. De topsnelheid bedraagt 254 km/u. De Mégane is ook nog relatief zuinig. Met slechts 8,2 liter per 100 km en 190 g/km CO2 zou de gemiddelde hippie uit je buurt moeten blijven.

Verder werd het Cup-Chassis nog lichtjes aangepast en merken we nieuwe banden op die een nog betere wegligging moeten verzekeren. De Trophy variant is verder te herkennen met zijn zwart dak, nieuwe spoiler achteraan, 19 inch Gloss Black STEEV velgen, rode RS remschijven en het schitterende rode lijntje omheen de velg. De RS krijgt ook LED dagverlichting mee en mag zich laten verkopen in een nieuwe kleur, het Sirius Yellow Finish, zoals hij hier wordt voorgesteld. Verder is er ook Glacier White, Etoilé Black en Cassiopée Grey beschikbaar.
    Binnenin plof je jezelf in Recaro kuipzitjes, al dan niet in leder. Wie de wagen in actie wil zien moet zich wenden naar de Renault Sport Enthusiasts Day op de Nürburgring op 17 juni. Renault zal de productie hiervan beperken tot 500 stuks. Autofans belt alvast naar Renault om een rijtest te boeken.

Via Autofans.be
    Last edited by ; 10/06/2011, 14:33.

Is dit een tussenstap tussen de gewone RS en de R26.R ?

Zal ongetwijfeld weer bangelijk goed rijden.

Comment

Via Autofans.be

Comment

Ik zag net de info op Autoweek.nl http://www.autoweek.nl/autonieuws/16...meer-rs-trophy
        Ik had er zeker qua vermogen meer van verwacht, dit kan iedere tuner.

Of deze uitvoering interessant is zal ook afhangen van de meerprijs t.o.v. de "gewone" RS Cup.

Introductie tijdens de Renault Sport Day vrijdag 17 april op de Nürburgring aanstaand weekend.
        Zaterdag en zondag zijn het Renaultdays op de Nürburgring dus ik denk dat ie daar ook te bekijken is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door niekcarfreak Bekijk Berichten
          Ik zag net de info op Autoweek.nl http://www.autoweek.nl/autonieuws/16...meer-rs-trophy
          Ik had er zeker qua vermogen meer van verwacht, dit kan iedere tuner.

Of deze uitvoering interessant is zal ook afhangen van de meerprijs t.o.v. de "gewone" RS Cup.

Introductie tijdens de Renault Sport Day vrijdag 17 april op de Nürburgring aanstaand weekend.
          Zaterdag en zondag zijn het Renaultdays op de Nürburgring dus ik denk dat ie daar ook te bekijken is.
          Elke tuner kan idd de wagen op zoveel pk zetten, maar niet elke tuner kan 100 kg uitsparen zonder de deurpanelen / zetels te verwijderen...

Ik denk dat prijzen rond de 33-35K zullen draaien...
          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Misschien lees ik eroverheen maar ik vind die 100kg niet terug...........

Volgens Autoweek heeft ie 5,09kg per pk mee te slepen, dat komt op 1349kg, een verschil van 38kg met de "gewone" RS.

Maar hoe dan ook, die 500 exemplaren worden toch wel verkocht. Als die verkocht zijn dan komt Renault pas echt met een heftige versie vermoed ik.

Een vriend van me heeft een Megane RS F1 van het vorige model. Toen hij die net had kwam de R26 uit en daar baalt hij nog van. Meteen zijn F1 inruilen kostte hem teveel extra geld.

Comment

A time of 8'08'' has seen Mégane R.S. Trophy establish a new benchmark time for a production-specification front-wheel drive car at the Nürburgring’s infamous Nordschleife. Well done Laurent! // Un chrono de 8'08'' pour la Mégane R.S. Trophy ! Renault Sport bat une nouvelle fois le record de la Nordschleife (Nürburgring) dans la catégorie des véhicules traction de série. Bien joué Laurent !

Bron: Facebook Renault
              2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
              2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
              2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Prachtig ........

Comment

+ YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Mogelijks is er iemand op dit forum hiervan op de hoogte: Bij het modeljaar 2011 van de megane RS (in welke versie dan ook) was het mogelijk om als accesoire deze auto te laten ombouwen naar lichte vracht. In de prijslijst voor de megane RS modeljaar 2012 staat dit niet meer vermeld.

betekent dit dat Renault de megane RS iet meer als lichte vracht leverd? Of is dit nog steeds mogelijk?

mvg

Comment

Ombouw is nog altijd mogelijk maar mss dat de constructeur er nu niet meer openlijk reclame mee maakt. Kan ook zijn dat het nog niet op de site zelf staat, destijds stond de Megane RS Trophy nog online op de site van Renault om te configureren maar hij was toen al niet meer te koop...
                        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Heeft te maken met de homolgatie.
                          Ook al is er weinig of niets structureel veranderd aan de Megane, toch moet opnieuw de homologatie als lichte vracht in orde gemaakt worden.
                          Dit was zelfs bij de Trophy zo. Het kost ook best wat geld om dit procedure te doorlopen, dus er moet voldoende afzetmarkt zijn wil de invoerder deze inspanning leveren.
                          Aangezien de Megane RS nu zo interessant in BIV ligt, kan het zijn dat de invoerder deze homologatie niet meer laat doen, en dus bijgevolg geen LV meer geleverd kunnen worden.

Vroeger:

BIV:4950 euro en 385 euro rijtaks als personenwagen
                          0 euro BIV en +/- 85 euro rijtaks als LV
                          Ombouw LV 907,5 euro BTW in

Nu:

BIV: 882 euro en 385 euro rijtaks

Dus je ziet zelf het verschil.
                          Enkel voor mensen met ondernemingsnummer zou LV nog interessant kunnen zijn, omdat brandstof, onderhoud en dergelijke 100% inbrengbaar zijn. ( Voor zolang dit nog duurt bij omgebouwde personenwagens)
                          Last edited by ; 27/02/2012, 11:58.

Comment

Ik vind bijna niets van info over die face-lift RS, ze komen blijkbaar pas vanaf april binnen bij de dealers?
                            Zou voortaan standaard dezelfde waarden hebben als de Trophy
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

Comment

Einde maart heb ik de eerste exemplaren binnen...
                              Krijgen idd de 265pk motor van de Trophy mee.

Normaal kan je op de site van Renault de facelift configureren.
                              Indien je info nodig hebt, vraag maar raak
                              Last edited by ; 27/02/2012, 11:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten
                                Heeft te maken met de homolgatie.
                                Ook al is er weinig of niets structureel veranderd aan de Megane, toch moet opnieuw de homologatie als lichte vracht in orde gemaakt worden.
                                Dit was zelfs bij de Trophy zo. Het kost ook best wat geld om dit procedure te doorlopen, dus er moet voldoende afzetmarkt zijn wil de invoerder deze inspanning leveren.
                                Aangezien de Megane RS nu zo interessant in BIV ligt, kan het zijn dat de invoerder deze homologatie niet meer laat doen, en dus bijgevolg geen LV meer geleverd kunnen worden.

Vroeger:

BIV:4950 euro en 385 euro rijtaks als personenwagen
                                0 euro BIV en +/- 85 euro rijtaks als LV
                                Ombouw LV 907,5 euro BTW in

Nu:

BIV: 882 euro en 385 euro rijtaks

Dus je ziet zelf het verschil.
                                Enkel voor mensen met ondernemingsnummer zou LV nog interessant kunnen zijn, omdat brandstof, onderhoud en dergelijke 100% inbrengbaar zijn. ( Voor zolang dit nog duurt bij omgebouwde personenwagens)
                                Bedankt voor het atwoord!

Heb je er een idee van wanneer het antwoord van Renault definitief is ivm de homolegatie?

groeten

Comment

Ten vroegste eind maart, als de wagens effectief leverbaar zijn.
                                  Elk nieuw PVG-nummer moet een nieuwe homologatie ondergaan...

Dus nog een maandje wachten op 100% zekerheid.
                                  Ik vermoed wel dat het er nog gaat komen hoor.

Comment

Working...
                                  X