Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• is belachelijk weinig korting.
    Heb in de vorige zafira die quick heat ook eens genomen. Werd juist niks sneller warm dan de gelijkaardige zafira van mijn schoonvader die het niet had.

Zou er op de vorige zafira (die je nog steeds nieuw kan kopen) niet meer korting afgaan?
    Op de configurator is die vrijwel even duur als de sportstourer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
      is belachelijk weinig korting.
      Heb in de vorige zafira die quick heat ook eens genomen. Werd juist niks sneller warm dan de gelijkaardige zafira van mijn schoonvader die het niet had.

Zou er op de vorige zafira (die je nog steeds nieuw kan kopen) niet meer korting afgaan?
      Op de configurator is die vrijwel even duur als de sportstourer.
      Bij onze Insignia werkt de quickheat erg goed...bij het afrijden van onze oprit blaast de aanjager al lauwe lucht...na ongeveer 300m is die lucht al warm. Het is een electrische weerstand die in de aanjagerbak zit. Werkt alleen bij buitentemperaturen onder de 15°C.

De zafira tourer is echt wel een klasse hoger dan de vorige versie hoor...je moet er maar eens gaan inzitten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
        is belachelijk weinig korting.
        Een "oude" Zafira is een no-go

Ik ben er zelfs van overtuigd dat mijn koffer groter is dan die van de "nieuwe" ZT .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
          Een "oude" Zafira is een no-go

Ik ben er zelfs van overtuigd dat mijn koffer groter is dan die van de "nieuwe" ZT .
          Ik heb het koffervolume eens opgezocht:
          Grand Scenic: 645 Liter
          Zafira Tourer: 705 Liter
          2012 Opel Astra ST Ecoflex
          2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
            Ik heb het koffervolume eens opgezocht:
            Grand Scenic: 645 Liter
            Zafira Tourer: 705 Liter
            Dan zal dit enkel in de hoogte zijn denk ik , vermits de opp. mij kleiner leek

Ik zal eens gaan meten naar de opp. in mijn wagen..............

ff geduld dus

..............

116 cm breed
            105 cm diep

hoogte is variabel vanwege de "knots" voor de 3e gordel 8raan
            Last edited by ; 04/01/2013, 22:14.

Comment

Dan zal dit enkel in de hoogte zijn denk ik , vermits de opp. mij kleiner leek

Ik zal eens gaan meten naar de opp. in mijn wagen..............

ff geduld dus

..............

116 cm breed
              105 cm diep

hoogte is variabel vanwege de "knots" voor de 3e gordel 8raan

evn voor je opgezocht : zafira tourer :
              inhoud 710-1860 l
              lengte min./max. 960 mm / 1780
              breedte min./max. 1060 mm / 1060
              hoogte 810 mm

dus je vermoeden was juist...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                dus je vermoeden was juist...
                Haha , dank je Wim .............wel belangrijk dacht ik voor het meenemen van oa detailspulletjes

Zeg nu zelf : hoeveel keer laad je een auto vol tot aan het plafond ??

1 keer per jaar :

Comment

• ja man, die steekt vol...zie ik daar ook een wasemmer?

Welke kleur had je in gedachte?
                  Last edited by ; 04/01/2013, 23:09.

Comment

..zie ik daar ook een wasemmer?
                    Idd , de valiezen waren op

Had nog 1 plaatske over om mee te nemen afgelopen zomer...........en heb ginder de poetsemmer van het huis genomen als 2e .

Ooit al eens een wagen gezien die + 1200 km gereden heeft aan 1 stuk..........dan ben je blij dat je deze wat kan wassen om de insektenlijken eraf te krijgen ter plaatse . Heb deze zomer de S-max van iemand gepoetst die dat niet deed : enkel het dak alleen was al 1.25 uur kleien... (maar die had dan 4 keer die afstand afgelegd en alles lekker laten "inbakken" in z'n lak......)

Comment

Idd , de valiezen waren op

Had nog 1 plaatske over om mee te nemen afgelopen zomer...........en heb ginder de poetsemmer van het huis genomen als 2e .

Ooit al eens een wagen gezien die + 1200 km gereden heeft aan 1 stuk..........dan ben je blij dat je deze wat kan wassen om de insektenlijken eraf te krijgen ter plaatse . Heb deze zomer de S-max van iemand gepoetst die dat niet deed : enkel het dak alleen was al 1.25 uur kleien... (maar die had dan 4 keer die afstand afgelegd en alles lekker laten "inbakken" in z'n lak......)
                      Ik ken het fenomeen...Bij mij gaat er ook steeds poetsmateriaal mee...m'n vrouw verklaart me gek...maar ja, zij moet hem dan ook nooit poetsen.

Comment

...m'n vrouw verklaart me gek...maar ja, zij moet hem dan ook nooit poetsen.
                        Dat ie een grove leugen Wim : "zij MAG hem dan ook nooit poetsen"

(mijn vrouw WIL zelfs niet )

Comment

Heb hier ondertussen reeds een offerte liggen van een ZT met volgende opties :

5 plaatsen

tourer cosmo ecoflex A20DTH 121 kw MT6 ecoflex startstop
                          (= omschrijving van een 2.0 diesel met start-stop van 121 kw en 164? pk) 29150 €

opties : metaalkleur 550 €
                          lounge seating 250 €
                          verwarmd lederen stuurwiel + verwarmde zetels vooraan : 300 €
                          launch pack (sensoren v+a , radiosd900 navi(ucw) en telefoonvoorbereiding bleutooth(uph)
                          upgrade launchpack (parkeercamera achter) 400 €
                          quick heat 300 € (sneller warm van het interieur in de winter vooral)
                          reservewiel 75 €
                          inklapbare (electrisch) buitenspiegels 200 €
                          kit ingebruikname (wettelijke kit , opticlean , fluohesje en pasvorm mattenset) 149 €
                          Totaal btwi : 33324

korting :
                          nettoprijskorting : 1850 €
                          packvoordeel connect pack op ZT cosmo 1051 €
                          salonbonus (schamele) 250 €

totaal btwi : 30173 €

Ik heb GEEN overnameprijs gevraagd voor mijn auto , ik vermoed dat ik die zelf aan een betere prijs kwijtraak in mijn geval omdat ie nog redelijk nieuw is.

@ waarom geen gas : word zelden verkocht , de dealer staat er niet achter en heeft er zelf GEEN speciaal gereedschap etcetera voor in huis (zijn hoofdverdeler wel omdat ie dat verplicht is)

In % kom ik uit op een korting van +- 9.08 %
                          (33324x0.908 = 30182)

Voor de optielijst van een cosmo kan je kijken op een opel-configurator (is wel wat reeds ) maar standaard zijn er reeds half-lederen zetels..

.....................

Ik kom eigenlijk op de opel-configurator een lagere prijs uit (zonder de extra kortingen) voor dezelfde auto met identieke opties ....

er zitten namelijk al inklapbare spiegels in het pakket (park en go- technology)
                          (tenzij ik iets over het hoofd zie ) ........

Indien de pagina zo wordt opgeslagen is dit de auto van hierboven :

31723 € ?????

Al eens bij de stock gezien? Staan ook mooie modellen bij. Ik zal binnenkort wrs nog eens moeten afkomen trouwens, heb de DAP ontvangen

GRtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                            Al eens bij de stock gezien? Staan ook mooie modellen bij. Ik zal binnenkort wrs nog eens moeten afkomen trouwens, heb de DAP ontvangen

GRtz
                            ah, ook een DAP gekocht....daar ga je veel plezier aan beleven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten

GRtz
                              Stock : veeeeeeeeeeeeel te weinig PK's

Comment

• Gaat uwe scenic al weg?
                                Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                Current:
                                1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                Ex:
                                1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                1976 Mercedes-Benz W123 250
                                1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                1980 Mercedes-Benz W123 280
                                1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                  Gaat uwe scenic al weg?
                                  Wat is er mis met window-shopping

En als het kan , waarom niet ?

Ik heb onlangs nog bericht gekregen dat mijn remprobleem nog altijd niet in orde komt en dat ze ten vroegste in juni/juli MOGELIJK een oplossing hebben............dan weet ge het wel hé . Al vervangen ze tot in het oneindige alles in garantie , het blijft erg lastig .

Nu krijg ik nog een mooie prijs van m'n auto (vermoed ik toch) en als ie wat jaartjes ouder is ......niet meer .

Comment

Wat is er mis met window-shopping

En als het kan , waarom niet ?

Ik heb onlangs nog bericht gekregen dat mijn remprobleem nog altijd niet in orde komt en dat ze ten vroegste in juni/juli MOGELIJK een oplossing hebben............dan weet ge het wel hé . Al vervangen ze tot in het oneindige alles in garantie , het blijft erg lastig .

Nu krijg ik nog een mooie prijs van m'n auto (vermoed ik toch) en als ie wat jaartjes ouder is ......niet meer .
                                    Wie deze wagen van u koopt mag in zijn handjes klappen denk ik,zoals jij jou wagen onderhoud,ja,ik zou het wel weten.
                                    Ik vind dat wel een héél herkenbare situaties wat betreft met die vrouwen en auto's,ik heb ook altijd dat probleem;
                                    schattekeee waar zitte gij,aan daar,zijt ge wéér uw velgen aan het kuisen,gij veranderd nog wel is in nen velg.
                                    Dat zijn gewoonlijk deze personen die gewoonlijk zelf nooit hunne auto zelf wassen,die zo reageren,maar als je zo op ries bent probeer dan maar eens onopgemerkt uw velgen af tekuisen,ge houd het niet voor mogelijk wat nen mens allemaal zou hiervoor doen.

Nee,dus inderdaad die koffer van de tourer is niet echt overdreven groot,en ik kan het weten,ik bezit er ene;maar die snelle verwarming(quickheat)zou die ook
                                    achteraf ook nog kunnen ingebouwd worden,omdat ik vind dat mijn 1.4 turbo vrij veel tijd nodig heeft eer hij wat warmte geeft.

mvg marc v

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MARC V Bekijk Berichten
                                      maar als je zo op reis bent probeer dan maar eens onopgemerkt uw velgen af te kuisen
                                      Op reis poets ik GEEN velgen hoor , dat is zowat het enige dat je beter thuis kan doen .........tenzij je een hele maand op reis kan gaan met de wagen

Het grootste/meeste vuil zit immers in je velgbed en om nog meer mee te nemen : liever niet .

Comment

• Een vriend van mij is aan het twijfelen tussen een Opel Astra Sports Tourer met 1.7 cdti 130pk en een Opel Zafira Tourer met de nieuwe 1.6 cdti 135pk.
                                        Hij vraagt zich wel af hoe de 1.6 zal rijden in combinatie met een zware wagen. Op internet kan ik nergens een rijtest vinden met deze nieuwe wagen.
                                        Weet iemand iets meer over deze wagen? Een andere motor in de Zafira kiezen is geen optie wegen de CO2 uitstoot.

Momenteel rijdt hij met een 8 jaar oude Zafira met 1.9 diesel motor met ondertussen zo goed als geen trekkracht meer. Dus hij is niet echt veeleisend, maar wil ook geen slome bak.
                                        iemand die hem kan helpen in zijn keuze?

Comment

• Is volgens mij meer dan snel genoeg

Comment

Working...
                                          X