Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Zafira Tourer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TRM3 Bekijk Berichten
    Pfff duurt toch lang ben echt wel benieuwd naar on star ��
    Werkt goed... Ik stond er zelf wat sceptisch tegenover maar viel me toch goed mee.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door cleaned tr Bekijk Berichten
    iemand al ervaring met het verbruik van een zafira tourer 1.6 turbo 200pk
    ik heb zelf zo een motor in de mijne maar vind het verbruik eigenlijk wel erg hoog zit gemiddeld tussen de 9.5 en de 10 liter
    is dit normaal voor een gemiddelde rijstijl

grtz
    korte afstandjes dan zal je idd rap zitten rond de 9l.
    bij de langere (geen files) moet je toch onder de 8 geraken; ik zit met mijne opc rond de 11l maar das meer rond de "kerktoren" dat ik rij.Langere zit ik op 9l dacht ik.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
    Na bijna 3 trouwe jaren, heb ik besloten om mijn Zafira Tourer te verkopen, en terug voor iets compacter te gaan. Ik ga vooral de ruimte, moduleerbaarheid en het comfort missen. Maar tijd voor iets anders nu....
    jij had toch 3 kids dacht ik?
    wat komt er in de plek?

Leave a comment:

• TRM3
    replied
    Pfff duurt toch lang ben echt wel benieuwd naar on star ��

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    yep same here....

Leave a comment:

• IbifaHo
    replied
    Gemiddelde's worden berekend op de pc, wordt geen moteur voor gestart. Er zijn amper auto's die hun opgegeven verbruik halen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    idd is geen kleine auto maar ze geven een gemiddeld verbruik van 7.2 op kan nu aannemen dat het een liter meer is maar geen 2.5 liter

Leave a comment:

• IbifaHo
    replied
    Zafira tourer is dan ook geen kleine auto ook niet. Is een normaal verbruik. Veel hangt ook van het soort ritten af, veel kleine ritten of ook grotere met snelweg.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    iemand al ervaring met het verbruik van een zafira tourer 1.6 turbo 200pk
    ik heb zelf zo een motor in de mijne maar vind het verbruik eigenlijk wel erg hoog zit gemiddeld tussen de 9.5 en de 10 liter
    is dit normaal voor een gemiddelde rijstijl

grtz

Leave a comment:

• nickotje
    replied
    Op de Astra J (zie topic) hebben er een aantal een update gekregen dacht ik.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Nog iemand een brief van Opel gekregen om een software-update van de hill-start-assist te laten uitvoeren?

Leave a comment:

• lele
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
    Nieuwe Astra?
    Nee, maar het blijft wel een duitse wagen

Leave a comment:

• prins207
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
    Na bijna 3 trouwe jaren, heb ik besloten om mijn Zafira Tourer te verkopen, en terug voor iets compacter te gaan. Ik ga vooral de ruimte, moduleerbaarheid en het comfort missen. Maar tijd voor iets anders nu....
    Nieuwe Astra?

Leave a comment:

• lele
    replied

Leave a comment:

• TRM3
    replied
    Donderdag eentje besteld nu nog wachten tot midden tot eind oktober ����

Leave a comment:

• metalpe
    replied
    Valt best mee. Mijn 5008, vergelijkbaar dus, heeft over de laatste 10 000km gemixt gebruik in België 6,1l.

De 2600 km die ik op vakantie reed, cc op 136, volgeladen en een knoert van een dakkoffee erop, waren beduidend gulziger met 7,3l. Niet slecht.

Edit ik zie nu pas dat je een benzine hebt. Dan ist wel heel zuinig ja!

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
    Last edited by metalpe; 21/07/2015, 10:47.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Das een zeer net verbruik voor toch wel zware wagen.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Hallo,ben nog maar net terug van reis en de bestemming was tsjechie.
    Voordat ik vertrok heb ik de tank echt vol getankt,zo vol als het maar kon.
    Met deze tank ben ik met mijn tourer 1.4 turbo benzine iets meer dan 800 km ver gerraakt.
    Het gemiddelde verbruik lag hierbij op 6,7 liter bij een vrij rustige rijstijl maar hierbij wel redelijk geladen met bagage.

Op de terugweg heb ik wat harder gereden(130/140km,wat nog rustig eigelijk is)en daar ben ik op een gemiddeld verbruik van 7 liter blijven hangen.

Alles bij elkaar vind ik dit zeker niet slecht.
    Voor de rest op de 53000 km die ik nu heb geen erge problemen gehad,buiten het hierboven vermeld euvel!

mvg marc v.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    opel zafira tourer met probleem

Ben al sinds 2012 in het bezit van opel zafira tourer 1.4 turbo 140 pk .
    Verleden week deze binnen gedaan wegens problemen,nl.bij het stevig optrekken schokte hij soms en ook bij stationair draaien was het ook soms voelbaar.
    Na een testrit van de garage was de diagnose duidelijk:defect aan de ontstekingsmodule of bobine genoemd.

Ze hebben dit onderdeel mij dan ook komen tonen,en er was 1 van de 4 uitgangen doorgebrand,oorzaak onbekend.
    Kostprijs inclusief werk en nieuwe bougies rond de 540 euro.
    Dit na een kilometerstand van 50.000 km.hopelijk komt dit niet direct meer voor.
    Wel terug 2 jaar garantie op dit onderdeel.
    Verder geen problemen met de auto gehad.
    Sinds ik onlangs 2 nieuwe voorbanden(bridgestone potenza ipv.bridgestone turanza)is mijn verbruik lichtjes gedaald.
    Van ongeveer een 7.8 liter naar 7.5 of zelfs minder.het is miniem,maar het is toch duidelijk dat het verbruik heel lichtjes is gedaald door dit bandentype te kiezen.

mvg marc v
    Last edited by ; 22/06/2015, 20:23. Reden: foutje in de tekst

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Weet er iemand iets over een terugroepactie ivm de handremkabels.... Vorig jaar liet ik een onderhoud doen en toen werd gezegd dat ik de wagen eens moest binnen brengen ivm deze terugroep... Ik vroeg toen of dit mocht bij het volgend onderhoud, geen prob zei de garage, er werd ook niet gezegd dat ik de wagen moest binnen brengen binnen een bepaalde termijn. Verleden week had ik onderhoud en zei men dat mijn garantie hierop was vervallen en ik alles zelf kon betalen..... Is dit normaal???

Leave a comment:

Working...
X