Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VI Cabrio
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vista Bekijk BerichtenWat een onhandige koffer
Ik verkies toch de A3 Cab
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenOK, economisch gezien allemaal wel te begrijpen, maar geef nu toe: het design bij VW de laatste tijd...
Waarom hebben ze nog altijd geen kleine VW roadster uitgebracht? Lijkt wel of ze gewoon geen risico's durven nemen en teveel willen oppassen om niet op de tenen van één of ander zustermerk te stappen... Een bedrijf dat enkel en alleen door financiële topmensen wordt gestuurd (lees: en creatievelingen teveel beknot), is gedoemd om in de problemen te komen...
Het conservatieve van de VAG-groep vind ik in feite nog zo slecht niet...
Comment
-
Logisch slotakkoord: Golf VI Cabrio R
Eigenlijk heeft het verbazingwekkend lang geduurd voordat Volkswagen de ideeën Golf GTI en Cabriolet met elkaar combineerde. Maar nu die drempel eenmaal is overwonnen, pakken ze in Wolfsburg door: dit is de Golf Cabrio R.
Over een paar weken wordt de nieuwe Golf VII al onthuld op de autoshow vam Parijs, maar Volkswagen heeft nog een slotstuk voor de afzwaaiende Golf VI. Op deze foto’s zien we een volledig naakte Cabrio R, de allersterkste open Golf die het merk ooit heeft gebouwd. Een voorzetje voor deze auto zagen we op de Wörthersee-bijeenkomst en nu komt-ie dus echt.
Onder de kap, en dan bedoelen we de motorkap, komt waarschijnlijk dezelfde 2,0-liter viercilinder die ook in de Golf R hatchback te vinden is. Reken er maar op dat ook de open R dus 270 pk op het asfalt legt, waarschijnlijk via alle vier de wielen. Aangezien de onthulling van de nieuwe generatie al snel is, en er geen camouflage op de testauto zit, rekenen we erop dat we spoedig kennis kunnen gaan maken met de Golf Cabrio R. Volgens een woordvoerder van de Nederlandse importeur staat de R bij de dealers "als de bloemetjes volgend voorjaar weer gaan bloeien".
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Om te wachttijd voor de nieuwe Golf VII Cabrio te verzachten heeft Volkswagen de huidige dakloze Golf afgetraind tot R-model. Daarmee is het de snelste open Golf ooit.
De Golf R kenden we natuurlijk al geruime tijd. Nu is ook de open Golf leverbaar als R-krachtpatser. Onder de kap vinden we uiteraard de 2.0-liter viercilinder met turbo die ook in zijn dichte broertje ligt. Gekoppeld aan een zestraps DSG-bak is een sprintje naar de honderd in 6,4 seconden achter de rug, bijna een seconde trager dan de normale R. Die doet er 5,5 seconden over met DSG-bak. Open rijden vraagt enige offers, zo blijkt maar weer. De topsnelheid is vastgesteld op 250 km/h.
We zien een niet al te subtiel spoilersetje rondom en, hoe kan het ook anders, een R-logo en dagrijverlichting. Achter de donkere koplampunits zit bi-xenon en ook de spiegelkappen zijn donker getint. Door de 18- of 19-inchvelgen zijn de zwartgespoten remklauwen zichtbaar en voor de achterlichtunits gebruikt Volkswagen 'smoked' led-verlichting. Een diffusor en verchroomde eindstukken op de uitlaten moeten het plaatje afmaken.
De R ligt 2,5 centimeter dichter boven het asfalt dan het gemiddelde huis-tuin-en-keuken Golfje. De vier sportstoelen zijn afgewerkt met Vienna Cool Leather waar trots het R-logo op prijkt. Ook op het stuurwiel, de handrem en de versnellingspook vinden we leer, afgewerkt met grijze stiksels. Voor een racy uitstraling zijn de pedalen voorzien van geborsteld aluminium. In de lente moet de Golf R Cabrio de showrooms binnenrollen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
Comment