Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 C7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Toch vreend dat dit topic zo ver onderaan staat...

Ik zie maar heel af en toe een A6 C7 maar dit model kan mij op één of andere manier nog steeds niet bekoren. De neus en de kont doen net iets te bol aan zonder gestroomlijnd te zijn. Het lijkt me ook dat dit niet echt een verkoopsucces is of zal worden. Wanneer je eens rondkijkt hoeveel BMW 5 series er rondrijden dan besef je dat BMW Audi verplettert in België.

De nieuwe A6 is op één of andere manier een pak minder premium dan het vorige model.
    Het is jammer dat Audi zo weinig keuze geeft. Waarom geen 2.0 of 2.7 TDI s-tronic al dan niet quatro. Of een 2.0TFSI s-tronic. Ik zou absoluut geen multitronic willen. Maar wel een automaat of s-tronic. Dan blijft er al niet meer veel keus over enkel nog de 3.0TDI.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
      Het is jammer dat Audi zo weinig keuze geeft. Waarom geen 2.0 of 2.7 TDI s-tronic al dan niet quatro. Of een 2.0TFSI s-tronic. Ik zou absoluut geen multitronic willen. Maar wel een automaat of s-tronic. Dan blijft er al niet meer veel keus over enkel nog de 3.0TDI.
      En een multitronic of S-tronic is geen automaat dan?...

Het gat is nu nog groter geworden sinds het wegvallen van de 2.7 uitvoering, erg, erg jammer. Ik had graag een 2.4 of 2.5 gezien naast een 1.8 en een 3.0
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• De tijd van de 2.5 turbodiesel is voorbij. Nu is het ofwel een 2.0/2.2 met meer vermogen dan een 2.5 ooit heeft geleverd, ofwel een 3.0.
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

internet logic zekers.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            En een multitronic of S-tronic is geen automaat dan?...

Het gat is nu nog groter geworden sinds het wegvallen van de 2.7 uitvoering, erg, erg jammer. Ik had graag een 2.4 of 2.5 gezien naast een 1.8 en een 3.0
            Vroeger had Audi ook een gewone automaat. Multitronic, S-tronic (DSG) of automaat (triptronic?). Over multitronic zijn de meningen verdeeld. Ik heb er mee gereden en mij zegt het niets. Dan maar naar een ander merk ...

Comment

Vroeger had Audi ook een gewone automaat. Multitronic, S-tronic (DSG) of automaat (triptronic?). Over multitronic zijn de meningen verdeeld. Ik heb er mee gereden en mij zegt het niets. Dan maar naar een ander merk ...

Mij ook niets, ben dan maar voor een Mercedes E250 cdi gegaan, levering jan 2012

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                Mij ook niets, ben dan maar voor een Mercedes E250 cdi gegaan, levering jan 2012
                Gefeliciteerd thor, mooie keuze. Een 250 cdi, heerlijke motor. Heb jij hier al ergens meer uitleg over jouw MB staan?
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Nope, zal maar topic openen bij ontvangst, ik vind het persoonlijk een beetje onnozel van maanden van tevoren een topic te openen

Comment

Nope, zal maar topic openen bij ontvangst, ik vind het persoonlijk een beetje onnozel van maanden van tevoren een topic te openen
                    Ok, kijk er naar uit
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

En jij hebt kunnen testen met de nieuwe 7-traps?
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Ik rij nu 2 maanden met een 3.0 tdi, 204 pk, quattro, s-tronic., en ben bij wijze van spreken verslaafd aan de wagen. De quattro kleeft de wagen op de weg, de accelaratie met de car-instelling 'dynamic' geeft de wagen een sportief gevoel! De s-tronic scakelt buitengewoon soepel en is niet te vergelijken met de tiptronic die ik vroeger reed (noch met de 7-traps-automaat van de ML die ik een tijdje reed).
                        Wat mij betreft is het een heel evenwichtige wagen, en de beste koop (prijs/kwaliteit) binnen het huidige A6 gamma.

Grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stev Bekijk Berichten
                          Ik rij nu 2 maanden met een 3.0 tdi, 204 pk, quattro, s-tronic., en ben bij wijze van spreken verslaafd aan de wagen. De quattro kleeft de wagen op de weg, de accelaratie met de car-instelling 'dynamic' geeft de wagen een sportief gevoel! De s-tronic scakelt buitengewoon soepel en is niet te vergelijken met de tiptronic die ik vroeger reed (noch met de 7-traps-automaat van de ML die ik een tijdje reed).
                          Wat mij betreft is het een heel evenwichtige wagen, en de beste koop (prijs/kwaliteit) binnen het huidige A6 gamma.

Grtz
                          Het is dan ook een buitengewone wagen waar je met kan rijden. Super combinatie 3.0 + Quattro + S-tronic, werkt inderdaad verslavend, maar ik ben het al wel wat gewoon. Zonder is altijd een stap terug.
                          Hééééél veel plezier ermee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            En jij hebt kunnen testen met de nieuwe 7-traps?
                            Jawel, zijn hier in de regio volop beschikbaar

Heb je zelf al een definitieve keuze gemaakt?

Comment

Ik rij nu 2 maanden met een 3.0 tdi, 204 pk, quattro, s-tronic., en ben bij wijze van spreken verslaafd aan de wagen. De quattro kleeft de wagen op de weg, de accelaratie met de car-instelling 'dynamic' geeft de wagen een sportief gevoel! De s-tronic scakelt buitengewoon soepel en is niet te vergelijken met de tiptronic die ik vroeger reed (noch met de 7-traps-automaat van de ML die ik een tijdje reed).

Grtz
                              Ik ben ervan overtuigd dat de Audi de beste wagen is, toch in zijn 30. tdi versie, maar viel buiten budget en is niet fiscaal optimaal, slechts 70% aftrekbaar, hogere fiskale pk's etc.

Maar een droom van een wagen, dat kan ik me zeker inbeelden.

Comment

• winterbanden en velgen

Ik ben op zoek naar een velg om te gebruiken voor mijn winterbanden. Zijn de rotorvelgen verkrijgbaar op de A6 in 18" of 19" ?

Comment

Ik ben op zoek naar een velg om te gebruiken voor mijn winterbanden. Zijn de rotorvelgen verkrijgbaar op de A6 in 18" of 19" ?
                                  Volgens de configurator alleen in 20". Maar aangezien die velgen op zo'n beetje elk model leverbaar zijn moet er wel iets mogelijk zijn vermoed ik.

Comment

• Eindelijk Gekocht

Na veel denkwerk dan toch een a6 gekocht.
                                    Hoewel mijn a4 B8 nog geen 2 jaar oud was heb ik heb ik het voor bekeken gehouden .
                                    Hij heeft me veel plezier gegeven en 40000km zonder problemen.
                                    Nu dat de crisis toeslaat dacht ik beter nog voor de laatste maal een wagen te kopen waar ik al even van droom.
                                    Dit is de configuratie geworden:

2.0 tdi 163pk
                                    Phantoom zwart
                                    Pack lounge
                                    Pack busines plus
                                    Gps met harde schijf
                                    Sportzetels milano leder zwart.
                                    Sportstuur
                                    Opbergpack koffer.
                                    Na zeer lang twijfelen toch voor de Full-led koplampen gegaan.(stonden mooier dan de xenon vond ik)
                                    Velgen heb ik standaard gelaten voorlopig maar daar wordt volgend jaar wat aan gedaan.

Nu is het enkel te hopen dat de biv echt onderaf gaan zoals gezegd anders heb ik 1240€ aan mijn broek.Niemand kan hier iets juist over zeggen.
                                    Ik durfde de 136pk niet nemen in de a6 denk dat deze tekort komt .
                                    Helaas hebben ze me als testwagen dan ook een 163pk met 20 duims velgen mee gegeven en de zaak was beslist
                                    Raar maar waar was de a4 op 3 dagen particulier verkocht voor de gewenste prijs.
                                    Volgens de garage is de levering al voorzien voor Maart of april zeer snel vind ik daar ik heb gekocht op 31/01/2012.
                                    Wie heeft er nog zo een snelle levering gehad ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk Berichten
                                      Na veel denkwerk dan toch een a6 gekocht.
                                      Hoewel mijn a4 B8 nog geen 2 jaar oud was heb ik heb ik het voor bekeken gehouden .
                                      Hij heeft me veel plezier gegeven en 40000km zonder problemen.
                                      Nu dat de crisis toeslaat dacht ik beter nog voor de laatste maal een wagen te kopen waar ik al even van droom.
                                      Dit is de configuratie geworden:

2.0 tdi 163pk
                                      Phantoom zwart
                                      Pack lounge
                                      Pack busines plus
                                      Gps met harde schijf
                                      Sportzetels milano leder zwart.
                                      Sportstuur
                                      Opbergpack koffer.
                                      Na zeer lang twijfelen toch voor de Full-led koplampen gegaan.(stonden mooier dan de xenon vond ik)
                                      Velgen heb ik standaard gelaten voorlopig maar daar wordt volgend jaar wat aan gedaan.

Nu is het enkel te hopen dat de biv echt onderaf gaan zoals gezegd anders heb ik 1240€ aan mijn broek.Niemand kan hier iets juist over zeggen.
                                      Ik durfde de 136pk niet nemen in de a6 denk dat deze tekort komt .
                                      Helaas hebben ze me als testwagen dan ook een 163pk met 20 duims velgen mee gegeven en de zaak was beslist
                                      Raar maar waar was de a4 op 3 dagen particulier verkocht voor de gewenste prijs.
                                      Volgens de garage is de levering al voorzien voor Maart of april zeer snel vind ik daar ik heb gekocht op 31/01/2012.
                                      Wie heeft er nog zo een snelle levering gehad ?
                                      Proficiat met je aankoop, dat is een heel mooie upgrade dat je jezelf hebt gedaan.
                                      Zelf heb ik een Avant (zie A6 avant topic) besteld de eerste week van November vorig jaar en kon hem al in week 50 hebben. Niet aanvaard, komt nu eind deze maand en zal begin Maart ingeschreven worden.

Comment

• Proficiat !
                                        136 PK gaat, hoor, maar meer is altijd beter.
                                        Moest ik nu een nieuwe 2.0 TDI kopen zou ik ook voor 163 gaan.
                                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• ah meer nieuws

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                          Proficiat !
                                          136 PK gaat, hoor, maar meer is altijd beter.
                                          Moest ik nu een nieuwe 2.0 TDI kopen zou ik ook voor 163 gaan.
                                          Vandaag telefoon gehad van de dealer op 16 maart zou de wagen gepland staan voor de bouw.
                                          Normaal einde maart hier met wat geluk
                                          Was nog wat vergeten heb ook nog lichtpack 2 genomen leek me leuk heeft er iemand van u dit oo?
                                          bij de garage was er enkel een a8 met dit te zien
                                          Iemand eventueel fotos
                                          Gr

Comment

Working...
                                          X