Assumpties, vooroordelen, ... soms zijn zo hardnekkig dat je ze mettertijd nog gaat geloven ook.
De Autogids deed ooit de test en plaatste een A6 (C7) 2.0TDI tegenover de 520d,
die laatste werd op z'n eigen terrein geklopt door een simpele voorwielaandrijver jongens.
De 5-serie is zwaarder en elke kilo telt dubbel op een auto onder de 200pk.
En wat echt de omgekeerde wereld is, is dat de elektromechanische besturing van de 5-serie z'n achillespees is,
met vage rechtuitstand, atypisch BMW.
Ik geef toe, je bereikt een mooiere balans in de wagen en de voorwielen hebben nooit last van aandrijfinvloeden.
Maar beide argumenten kan je counteren met wat echt van belang is voor de koper.
Ten eerste zijn we geen boy racers meer (diegene die zoiets overwegen toch niet denk ik)?
Ten tweede kost een auto met quattro meer en stijgt het verbruikt (fiscale belangen).
Als kostprijs, verbruik en fiscaliteit onbelangrijke factoren zouden zijn, zal de geïnteresseerde koper pardoes een S6 uitkiezen, toch?
Wanneer heb je dan een quattro nodig icm een 2.0TDI? Dat zal voor de offroad berggeiten zijn.
Of wanneer de auto veel vermogen heeft is het ene nog beter dan het andere, maar dan zal voorwielaandrijving ook niet meer op de menukaart staan.

De Autogids deed ooit de test en plaatste een A6 (C7) 2.0TDI tegenover de 520d,
die laatste werd op z'n eigen terrein geklopt door een simpele voorwielaandrijver jongens.
De 5-serie is zwaarder en elke kilo telt dubbel op een auto onder de 200pk.
En wat echt de omgekeerde wereld is, is dat de elektromechanische besturing van de 5-serie z'n achillespees is,
met vage rechtuitstand, atypisch BMW.
Ik geef toe, je bereikt een mooiere balans in de wagen en de voorwielen hebben nooit last van aandrijfinvloeden.
Maar beide argumenten kan je counteren met wat echt van belang is voor de koper.
Ten eerste zijn we geen boy racers meer (diegene die zoiets overwegen toch niet denk ik)?
Ten tweede kost een auto met quattro meer en stijgt het verbruikt (fiscale belangen).
Als kostprijs, verbruik en fiscaliteit onbelangrijke factoren zouden zijn, zal de geïnteresseerde koper pardoes een S6 uitkiezen, toch?
Wanneer heb je dan een quattro nodig icm een 2.0TDI? Dat zal voor de offroad berggeiten zijn.
Of wanneer de auto veel vermogen heeft is het ene nog beter dan het andere, maar dan zal voorwielaandrijving ook niet meer op de menukaart staan.

Comment