Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part III)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Sig63 Bekijk Berichten
    Op zich heeft die 160 pk er weinig mee te maken... je mag 215/60R16 monteren op een Insignia A20DTH, tenzij de auto uitgerust is met FlexRide en/of 4x4 en/of SportsTourer

maar inderdaad het gelijkvormigheidsattest geeft hier het antwoord onder nr. 35 en 52
    Oorspronkelijk geplaatst door stevie007 Bekijk Berichten
    Vreemd

Toen ik de wagen heb besteld heb ik dit gevraagd dit was het antwoord dat ik kreeg dat er geen r16 op de insignia passen wegens te groten remklauwen
    Oorspronkelijk geplaatst door Sig63 Bekijk Berichten
    de 1.6T, 2.0T, 2.8T, 2.0CDTI 4x4, 2.0CDTI ST en FlexRide hebben inderdaad grotere remschijven;
    op de andere motoren/versies is dit geen probleem (tenzij visueel ) en 16" is in sommige andere landen de standaard velg op het basismodel (niet ingevoerd in Benelux)
    Klantendienst van Opel zegt dat 16" wel op de ST 2.0 cdti 110pk passen. Als ik mij niet vergis stonden er toen ik de mijne bestelde, wanneer je geen launchpakket nam, standaard 16" stalen design velgen onder .
    Last edited by McClane; 26/09/2011, 21:32.
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Bedankt voor je antwoord Wim.

Momenteel twijfel ik nog sterk tussen enerzijds

Opel Insignia ST Sport 160 pk
      Metaalkleur,Leder, Bluetooth, DVD800, Zicht- en lichtpakket, 230 V stopcontact, inklapbare trekhaak en quick heat.
      Zou voor zwart met 18" willen gaan.
      Na wat rondhoren en jouw bevestiging laat ik de 20" voor wat ze zijn.

-- ik twijfel enkel nog tussen de keuze trekhaak of het opc line pack (ext). Mij lijkt het exterior OPC pack vrij duur voor wat het is. Je ziet bijna niet wat de meerwaarde is?

&

audi A4 avant 2.0 d met 136 pk
      Gelijkaardige opties (metaal, leer, bluetooth,GPS) met 17" en xenon.
      Blijkbaar komt er in November wel een facelift voor de lichten van Audi A4. Deze zou ik er wel willen bijhebben, kwestie van niet met een oud model rond te rijden.

Wat denk je?

grtn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erik0001 Bekijk Berichten
        Bedankt voor je antwoord Wim.

Momenteel twijfel ik nog sterk tussen enerzijds

Opel Insignia ST Sport 160 pk
        Metaalkleur,Leder, Bluetooth, DVD800, Zicht- en lichtpakket, 230 V stopcontact, inklapbare trekhaak en quick heat.
        Zou voor zwart met 18" willen gaan.
        Na wat rondhoren en jouw bevestiging laat ik de 20" voor wat ze zijn.

-- ik twijfel enkel nog tussen de keuze trekhaak of het opc line pack (ext). Mij lijkt het exterior OPC pack vrij duur voor wat het is. Je ziet bijna niet wat de meerwaarde is?

&

audi A4 avant 2.0 d met 136 pk
        Gelijkaardige opties (metaal, leer, bluetooth,GPS) met 17" en xenon.
        Blijkbaar komt er in November wel een facelift voor de lichten van Audi A4. Deze zou ik er wel willen bijhebben, kwestie van niet met een oud model rond te rijden.

Wat denk je?

grtn
        Insignia , is een veel jonger model dan de A4 die nu toch al vele jaren meegaat .

Wel zou ik de 20" erop leggen

Comment

• Vandaag toch weer iets vreemds ontdekt bij mijn insignia (130 pk ecoflex ST). Het viel me het eerst op na het uitzetten van het contact, na een paar seconde klinkt er een brom onder de wagen vandaan, wat ik nog het best kan omschrijven als het met een lage toon blazen in een stofzuigerslang Het houdt ongeveer 5 seconden aan en dan is het verdwenen.

Toen ik er op ging letten viel mij op dat ook tijdens het rijden bij laag toeren en gas los deze toon te horen is. Als je gas geeft dan komt de toon een soort van "stuiterend" weer opzetten totdat deze continu te horen is.

Iemand dit ook voor gehad en wat was het probleem? morgen gelijk de garage maar bellen of het iets is om gelijk me binnen te komen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
            Insignia , is een veel jonger model dan de A4 die nu toch al vele jaren meegaat .

Wel zou ik de 20" erop leggen

Nadat ik door garage bevestigd gekregen heb dat 20" niet met sneeuwkettingen gaan en vrij hard ligt, zal het toch bij 18" blijven... (met spijt in het hart)

Heb je ervaring met het OPC line pack tov trekhaak?

Comment

Nadat ik door garage bevestigd gekregen heb dat 20" niet met sneeuwkettingen gaan en vrij hard ligt, zal het toch bij 18" blijven... (met spijt in het hart)

Heb je ervaring met het OPC line pack tov trekhaak?
              Kettingen gaan inderdaad niet maar je rijdt toch niet met 20inch banden in de sneeuw ??
              Ik veronderstel dat je voor de winter andere banden en velgen voorziet ?
              Dan zal het toch maar max 18 inch zijn en daar kunnen wel kettingen op.
              En nee, ik vind dat 20 inch niet hard is, de 18 inch op mijn GTS gaven een veeeeel harder gevoel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                Kettingen gaan inderdaad niet maar je rijdt toch niet met 20inch banden in de sneeuw ??
                Ik veronderstel dat je voor de winter andere banden en velgen voorziet ?
                Dan zal het toch maar max 18 inch zijn en daar kunnen wel kettingen op.
                En nee, ik vind dat 20 inch niet hard is, de 18 inch op mijn GTS gaven een veeeeel harder gevoel...

Het is een leasewagen. Winterbanden inclusief. Ze zetten gewoon een winterband op de velg.. Maar weet zelfs niet of 20" winterbanden bestaan. Zou is moeten checken bij bandencentrale...
                Heb je eerste testgereden met de 20"? zoja, waar?

thanks !

Comment

Het is een leasewagen. Winterbanden inclusief. Ze zetten gewoon een winterband op de velg.. Maar weet zelfs niet of 20" winterbanden bestaan. Zou is moeten checken bij bandencentrale...

thanks !
                  Die bestaan geen probleem.
                  Ik heb een insignia sport met 20 inch een halve dag meegekregen bij de dealer.
                  Daarna beslist van 20 inch te nemen.

Comment

thanks !

20 " winterbanden ???? nope

en als het zou bestaan gaat de leasing dat niet blijven betalen vrees ik ....

je zou goed gek moeten zijn om daar mee in de winter te blijven rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scott Bekijk Berichten

Zit mee in de leaseprijs, dus leasmaatschappij zal daarvoor moeten zorgen. Maar vermits 2 x naar de bergen per jaar, hou ik het op 18" ....hoewel ik die dan weer precies net te klein vind voor die wagen...

Weet er iemand waar ik die 20" kan testen (liefst omgeving Antwerpen)

Comment

Comment

Zit mee in de leaseprijs, dus leasmaatschappij zal daarvoor moeten zorgen. Maar vermits 2 x naar de bergen per jaar, hou ik het op 18" ....hoewel ik die dan weer precies net te klein vind voor die wagen...

Weet er iemand waar ik die 20" kan testen (liefst omgeving Antwerpen)
                          Bij uw dealer, die moet daarvoor kunnen zorgen.

Comment

Comment

• ja ok ,maar veel van die banden zijn eigenlijk met een zwaardere laadindex ( voor jeeps)

Ik heb in ieder geval nog geen enkel lease maatschappij geweten die 20 " als optie mee betaald als winterband ....

Ik denk dat ze willen bedoelen ,winterbanden in een kleinere maat ,en meestal is dit 17" bij leasings .

zou me zelfs verwonderen als ze 20" als optie aanvaarden

Comment

• En jullie vinden deze niet te hard liggen? (in combinatie met Sport versie?)

verder vraag ik me ook echt af wat dat opc exterior pack is, op de site is het verschil nauwelijks duidelijk...

Comment

En jullie vinden deze niet te hard liggen? (in combinatie met Sport versie?)

verder vraag ik me ook echt af wat dat opc exterior pack is, op de site is het verschil nauwelijks duidelijk...
                                  Bij GMAN Antwerpen staat een ST met OPC line pakket.
                                  Ik zou zeggen ga daar eens kijken.
                                  En de sportversie heeft standaard flexride dacht ik ?
                                  Geen probleem dan...

Comment

ja ok ,maar veel van die banden zijn eigenlijk met een zwaardere laadindex ( voor jeeps)

Ik heb in ieder geval nog geen enkel lease maatschappij geweten die 20 " als optie mee betaald als winterband ....

Ik denk dat ze willen bedoelen ,winterbanden in een kleinere maat ,en meestal is dit 17" bij leasings .

zou me zelfs verwonderen als ze 20" als optie aanvaarden
                                    Ze bestaan dus wel want heb het bij Vulco in Kapellen gevraagd voor de mijne.
                                    Maar heb toch maar voor 18 inch gekozen als winterband omdat er geen ketting rond de 20 inch paste als die velg op de wagen lag. (en voor de prijs natuurlijk) Ik daht zelfs dat in het gelijkvormigheidsattest staat welke winterband er max mag op liggen.

Comment

En jullie vinden deze niet te hard liggen? (in combinatie met Sport versie?)

Opel Insignia te koop aangeboden. Bekijk 106 Opel Insignia occasions op AutoWereld.nl. Grootste aanbod Opel Insignia occasions van Nederland.

Verken een breed aanbod aan auto’s. Van stadsauto's tot gezinswagens, vind je een passende auto die aan jouw wensen voldoet op ons platform.

Opel Insignia te koop aangeboden. Bekijk 106 Opel Insignia occasions op AutoWereld.nl. Grootste aanbod Opel Insignia occasions van Nederland.

Comment

• Nuttige links & informatie ! thanks

Ik denk dat mijn besluit vast staat;
                                        -18" - de 10 dubbele spaak lijkt me zeer stijlvol.
                                        (omwille van sneeuwkettingen en lease winterbanden, ik probeer zeker de opc line versie van antwerpen uit)
                                        - sport versie.. deze verlaagt de wagen met het sportchassis met 15mm, wat een iets sportievere look meegeeft. Ik vind de 1200€ wat veel voor de exterior opc line. (persoonlijke mening)

Moest de OPC line indrukwekkender zijn, zou ik evt nog 30 pk minder willen nemen, maar ik denk dat dit een no-brainer is....

Nu maar "hopen" dat Audi me morgen bevestigt dat de nieuwe facelift nog niet beschikbaar is.. anders kan ik terug beginnen met rekenen ;-)

Comment

Nuttige links & informatie ! thanks

Ik denk dat mijn besluit vast staat;
                                          -18" - de 10 dubbele spaak lijkt me zeer stijlvol.
                                          (omwille van sneeuwkettingen en lease winterbanden, ik probeer zeker de opc line versie van antwerpen uit)
                                          - sport versie.. deze verlaagt de wagen met het sportchassis met 15mm, wat een iets sportievere look meegeeft. Ik vind de 1200€ wat veel voor de exterior opc line. (persoonlijke mening)

Moest de OPC line indrukwekkender zijn, zou ik evt nog 30 pk minder willen nemen, maar ik denk dat dit een no-brainer is....

Nu maar "hopen" dat Audi me morgen bevestigt dat de nieuwe facelift nog niet beschikbaar is.. anders kan ik terug beginnen met rekenen ;-)
                                          Het is een witte 4x4 st met volledige OPC line (dus ook interieur).
                                          Ik ben niet verantwoordelijk voor verliefde gensters die overslaan...

Comment

Working...
                                          X