Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik kan mij voorstellen dat de gemiddelde burger de verschillen tussen de verschillende Audi modellen niet meer kunnen zien. Allemaal 1 pot nat! Man man, waar zijn die mannen in Ingolstad mee bezig?
Jammer dat ze de scherpe kantjes van de mooie concept zo afgevijld hebben. Vooral de voorkant vind ik nu maar zielig.. als 5-deurscoupé mocht die wel wat gewaagder zijn.
Ook het profiel kan mij niet echt bekoren.
, waarom blijft iedereen toch zulke lelijke wagens maken? Nog één keer: een mooie coupé met 4 deuren, DAT BESTAAT NIET ! De 5GT , de Panamera , de R-klasse , de A5 sportback (of is het de A6 sportback, sjonge, ik kan het nog moeilijk bijhouden), enzovoort. Lelijk, lelijker, lelijkst.
Da's kwatsj!
Het probleem is dat je zo'n wagen moet ontwerpen, niet afleiden van een andere model, die op zich soms al afgeleid is van een ander model. Dan krijg je iets wat nog saaier is dan gortepap.
Nu, de Panamera kan ik best smaken hoor, en de 5GT is een lelijke wagen, maar ik apprecieer het feit dat het een origineel ontwerp betreft, dat bovendien zéker zijn afzetmarkt zak hebben. BMW heeft nu eenmaal klanten met een rekbaar begrip van esthetiek.
Deze A7 is op zich een oersaai ding, maar Audi-klanten hebben dan weer een gigantische neiging tot conformisme.
Bottom line: waarom zou een merk moeite doen om een "mooie" wagen te ontwerpen als ze bij voorbaat weten dat een model conform aan de geest van het merk tóch zal verkopen? Zie de X6: lelijk, of op z'n minst gezegd toch een discutabel ontwerp, maar ongetwijfeld een verkoopssucces! Zie de A6: toppunt van saaiheid maar ongetwijfeld doet hij het goed in de verkoop.
Dus waarom moeite doen? Toch niet om mensen zoals wij op allerhande fora te plezieren zeker? Zie de nieuwe BMW 5-serie: mooie wagen, tikkeltje saai, men dreigt in Audi-vaarwater te komen. Zal de wagen daarmee meer verkopen? Dat is niet gezegd!
Allee, deze A7 is trouw aan de lijn die Audi nu al enige tijd volgt. En design blijkt niet de reden waarom mensen Audi kopen. Meer moet daar in feite niet over grzegd worden. Dit kan ook het succes van Ausi in België verklaren. Zo de man/vrouw zo de auto...
Toch nog deze:
Gewoon om aan te tonen dat een 4-deurs (bijna) coupé wél mooi kan zijn. Ze mogen hem in elk geval voor mijn deur komen zetten.
Gewoon om aan te tonen dat een 4-deurs (bijna) coupé wél mooi kan zijn. Ze mogen hem in elk geval voor mijn deur komen zetten.
Allereerst wil ik effe zeggen dat een 5GT geen uniek design is, noch een X6. Beide varianten zijn quasi identiek met respectievelijk een BMW5/7, oftewel een X5. Enkel de daklijn zorgt voor de onderlinge variatie. Dat is dus op z'n Audi's, zonder meer.
De Maserati is knap, maar misschien ook eerder door middel van deductie? Eigenlijk heb ik 'em nooit echt mooi gevonden en leek me zelfs al gedateerd vanaf de eerste dag. Wanneer je 'em echter gaat vergelijken met z'n concurrenten, heeft 'ie wel iets (zacht uitgedrukt)... en blijkt 'ie door z'n klassieke aanpak ook heel wat tijdlozer te zijn. Het is de sympathieke en exclusieve underdog geworden, en natuurlijk verkiezen we de underdog.
Audi is op z'n Audi's weinig vernieuwend met deze A7, in die zin teleurstellend. Anderzijds kan ik de auto echt niet lelijk vinden (wie het ook zegt natuurlijk ). Als ik deze auto lelijk zou vinden, dan vind ik 95% van alle andere auto's die verkrijgbaar zijn nog lelijker... Denk dat die kleine nuance een beetje ontbreekt bij sommige reacties. En misschien wordt dat plaatje duidelijker zodra je hier andere creaties tegenover plaatst.
Toch is deze Massarati geen 4-deurs coupé, hoe graag vele dit vinden. Een 4-deurs coupé moet sowieso al frameloze deuren hebben zoals bij Mercedes met de CLS(een échte 4 deurs coupé)
Al vind ik een A5 of A7(?) ook helemaal geen 4-deurs coupé ondanks de frameloze deuren, gewoon omdat deze een 5-(glazen)deur heeft.
Comment