Dit is de nieuwe R-klasse

Het zat er al een tijdje aan te komen. Ondanks dat de R-klasse gedefinieerd is als een flop, komt er toch weer een nieuwe versie. De Duitsers zijn blijkbaar nogal overtuigd dat er een markt is voor dit soort auto’s.
De R-Klasse kwam in 2006 op de markt en men hoopte daarbij op een groot succes, het was immers een vernieuwend model. Mercedes wilde een soort luxe spacewagon maken, met veel ruimte om te reizen. Maar het sloeg niet aan, en je kon zien waarom. De verkopen liepen slecht en er werd al snel een facelift op de markt gebracht, de R63 AMG werd geschrapt en er kwam een first edition om eea aantrekkelijker te maken. Nee, nog steeds niet…
Toch gaat men verder, na diverse revisies komt er nu weer een vernieuwde R-klasse. De grote veranderingen zien we aan de voorkant, de grille is namelijk meer/minder mannelijk (je mag zelf kiezen). Tevens zijn er binnenin nieuwe kleuren en kleurcombinaties, hout en decoraties… ook belangrijk. Er zijn echter weinig brandstofbesparende technieken te vinden, iets wat bij BMW toch redelijk succesvol blijkt te zijn. De R-klasse heeft geen start-stop, geen brake-energy regeneration, etc. Er komen wel een paar “zuinige” diesels. Om te beginnen is er de 3,0-liter zes-cilinder diesel, verkrijgbaar met 190 (R300 CDI), 211 (R350 CDI BlueTec) en 265 pk (R350 CDI). Het verbruik is verminderd met 0,8 liter tot 8,5 liter per 100 km (gemiddeld). Meer info volgt nog , de auto wordt komende week in New York officieel onthuld. De R-klasse moet vervolgens in september op de markt komen
bron:autoblog.nl

Het zat er al een tijdje aan te komen. Ondanks dat de R-klasse gedefinieerd is als een flop, komt er toch weer een nieuwe versie. De Duitsers zijn blijkbaar nogal overtuigd dat er een markt is voor dit soort auto’s.
De R-Klasse kwam in 2006 op de markt en men hoopte daarbij op een groot succes, het was immers een vernieuwend model. Mercedes wilde een soort luxe spacewagon maken, met veel ruimte om te reizen. Maar het sloeg niet aan, en je kon zien waarom. De verkopen liepen slecht en er werd al snel een facelift op de markt gebracht, de R63 AMG werd geschrapt en er kwam een first edition om eea aantrekkelijker te maken. Nee, nog steeds niet…
Toch gaat men verder, na diverse revisies komt er nu weer een vernieuwde R-klasse. De grote veranderingen zien we aan de voorkant, de grille is namelijk meer/minder mannelijk (je mag zelf kiezen). Tevens zijn er binnenin nieuwe kleuren en kleurcombinaties, hout en decoraties… ook belangrijk. Er zijn echter weinig brandstofbesparende technieken te vinden, iets wat bij BMW toch redelijk succesvol blijkt te zijn. De R-klasse heeft geen start-stop, geen brake-energy regeneration, etc. Er komen wel een paar “zuinige” diesels. Om te beginnen is er de 3,0-liter zes-cilinder diesel, verkrijgbaar met 190 (R300 CDI), 211 (R350 CDI BlueTec) en 265 pk (R350 CDI). Het verbruik is verminderd met 0,8 liter tot 8,5 liter per 100 km (gemiddeld). Meer info volgt nog , de auto wordt komende week in New York officieel onthuld. De R-klasse moet vervolgens in september op de markt komen
bron:autoblog.nl
Comment