Ik lees wel overal dat hij helemaal niet strak rijdt, maar eerder gelijk een Citroën. Dat kan leaserijders nog wel eens tegenhouden. Ik vind het een prachtige bak voor de rest. Als de Citroën weg moet binnen paar jaar, zie ik mij deze misschien nog wel als bedrijfswagen nemen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kia Optima
Collapse
X
-
-
Als opvolger van de ter dood veroordeelde Magentis heeft de in 2010 onthulde Optima zijn zaakjes op visueel vlak beter voor mekaar. Een vat vol zelfvertrouwen is het, met een grote middenvinger naar alles wat Duits, groot en duur is. Maar een auto dient niet enkel om naar te kijken. En dure Duitsers...- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
- VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk BerichtenIk lees wel overal dat hij helemaal niet strak rijdt, maar eerder gelijk een Citroën. Dat kan leaserijders nog wel eens tegenhouden. Ik vind het een prachtige bak voor de rest. Als de Citroën weg moet binnen paar jaar, zie ik mij deze misschien nog wel als bedrijfswagen nemen.
Gisteren voor het eerst zien rijden. Hij ziet er wel strak uit maar ik vond hem al bij al niet zo opvallend. Hoe meer ik ernaar kijk, hoe meer ik vind dat hij teveel uit rechte, platte vlakken bestaat, zeker met die standaardvelgen waar ze wel iets eleganters hadden kunnen verzinnen.
Voor leaserijders zullen de lagere restwaarde en de mindere prestaties volgens mij de grootste struikelblokken zijn (los van het feit dat de meeste inderdaad nog altijd voor een "premiummerk" kiezen)VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk BerichtenGisteren voor het eerst zien rijden. Hij ziet er wel strak uit maar ik vond hem al bij al niet zo opvallend. Hoe meer ik ernaar kijk, hoe meer ik vind dat hij teveel uit rechte, platte vlakken bestaat, zeker met die standaardvelgen waar ze wel iets eleganters hadden kunnen verzinnen.
Verder kan ik zeggen dat ik een proefrit gemaakt heb met de 1,7 CRDI en dat die motor niks te kort komt in vergelijking met de concurrentie, integendeel...
Het is wel zo dat de 2.0 CRDI ook beschikbaar mocht zijn natuurlijk maar die zogezegde consensus is toch voor jou eigen rekening, eerst eens mee gaan rijden misschien...Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Tweaks to the Kia Optima’s parallel hybrid system see fuel economy improve by 0.3 litres per 100km to 5.1L/100km and CO2 emissions reduce from 125 grams per kilometre to 119g/km. Combined power has slipped by 9kW to 131kW, though torque increases to 319Nm and is produced lower than before – from 1000 to 2000rpm.
The Kia Optima Hybrid can run in full electric mode up to a maximum speed of 100km/h.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenWat wil je, dat ding is dan ook ontworpen door een 'onnozele Duitse designer' die van VW-Audi komt (ontwierp ook oa. VW Golf IV, Concept R, Eos, Audi A3, A4, A6 en TT) waar men niks anders maakt dan onopvallende saaie auto's
Verder kan ik zeggen dat ik een proefrit gemaakt heb met de 1,7 CRDI en dat die motor niks te kort komt in vergelijking met de concurrentie, integendeel...
Het is wel zo dat de 2.0 CRDI ook beschikbaar mocht zijn natuurlijk maar die zogezegde consensus is toch voor jou eigen rekening, eerst eens mee gaan rijden misschien...
Je hebt een terecht punt wat die testrit betreft, maar dat doe ik alleen als ik effectief ook interesse heb in de auto in kwestie. Ik geef alleen maar aan dat hij qua droge prestaties achterblijft op een flink aantal concurrenten met gelijkaardig vermogen (maar een grotere motor en lichter, vaak kleiner koetswerk) dus ja, ik zou betere verkoopscijfers verwachten van de 2.0 CRDI in die prijsklasse.
Met de 1.7 zal je best wel mee kunnen met het verkeer, maar eens je een bepaald prestatieniveau gewoon bent, kost het toch een paar maanden voor je went aan iets beduidend tragers.VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk BerichtenIk vind hem wel wat hebben van de nieuwe Passat, nog zo'n model dat met een rechte lat ontworpen isAl maar goed dat ik niet hetzelfde gedacht heb dan, met een cc zou ik met veel moeite nog gelijkenis durven zien, nu ja smaken verschillen en gelukkig maar! Van mij mogen Hyundai-Kia in ieder geval zo verder doen met dit soort beauty's en motoren te bouwen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenKijk eens aan... Interessante prestatiecijfers. Toyota is op navolgen aangewezen wegens nog steeds geen hybride Avensis...
223pk (164kw) en 99gr CO2.
Dus om nu te zeggen dat Toyota op achtervolgen aangewezen is, dan klopt dit enkel voor een model binnen de toyota-brand, niet qua techniek.
Maar de optima is en blijft een mooie auto die in mijn ogen hier in België veel te weinig rond rijdt.
Comment
-
Ik was afgelopen week aan het denken, stel nu dat ik op deze moment een nieuwe auto zou kopen en ik kijk naar de hybrides op de markt.
Uiteindelijk kwam ik op twee auto's uit, deze Kia Optima en de Citroën DS5, na de twee grondig te vergelijken zou ik toch voor de Citroën kiezen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk was afgelopen week aan het denken, stel nu dat ik op deze moment een nieuwe auto zou kopen en ik kijk naar de hybrides op de markt.
Uiteindelijk kwam ik op twee auto's uit, deze Kia Optima en de Citroën DS5, na de twee grondig te vergelijken zou ik toch voor de Citroën kiezen.Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......
Comment
-
Ik heb nu al enkele keren met een DS5 gereden, de hybride en de 200 pk benzine versie. En ik had d'r totaal geen claustrofobisch gevoel bij.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenMaar de optima is en blijft een mooie auto die in mijn ogen hier in België veel te weinig rond rijdt.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk was afgelopen week aan het denken, stel nu dat ik op deze moment een nieuwe auto zou kopen en ik kijk naar de hybrides op de markt.
Uiteindelijk kwam ik op twee auto's uit, deze Kia Optima en de Citroën DS5, na de twee grondig te vergelijken zou ik toch voor de Citroën kiezen.
Ook al met die hybride gereden en als ik het geld had, hij stond nu op mijn oprit.2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk BerichtenVoor leaserijders zullen de lagere restwaarde en de mindere prestaties volgens mij de grootste struikelblokken zijn (los van het feit dat de meeste inderdaad nog altijd voor een "premiummerk" kiezen)Bij ons bijvoorbeeld is Peugeot en Citroën erbij gekomen sinds de 'crisis'. Voordien werden we naar Audi en BMW gedreven die dubbel zoveel korting gaven dan de andere merken in de lijst (Opel, VW en Ford
)
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenVooral ook omdat merken als Kia uitgesloten blijven uit de meeste bedrijfswagenparkenBij ons bijvoorbeeld is Peugeot en Citroën erbij gekomen sinds de 'crisis'.
Frankrijk vreest Kia en Hyundai
Een kat in het nauw maakt rare sprongen; Frankrijk – dat worstelt met z’n eigen auto-industrie - wil dat de import van Kia’s en Hyundais scherper in de gaten wordt gehouden en stuurt aan op de herinvoering van importheffingen.
Het is geen geheim dat de Franse auto-industrie in het slop zit. In een krimpende markt nam de import van Zuid Koreaanse auto’s (lees: Hyundai en Kia) vorig jaar echter met 24 procent toe ten opzichte van 2010 naar 345.000 auto’s. In 2007 waren dat er nog 640.000 maar in de tussenliggende jaren hebben Kia en Hyundai de productie deels verplaatst naar Europese fabrieken.
Frankrijk maakt zich desondanks zorgen over de vele import-Kia’s en –Hyundais. Daarom heeft de Franse overheid een verzoek ingediend bij de Europese Unie of de Koreanen verplicht kunnen worden om van tevoren aan te geven hoeveel en welk type auto’s ze naar Europa willen gaan verschepen. Dit zou de eerste stap kunnen betekenen naar een herinvoering van importheffingen. Iets meer dan een jaar geleden (1 juli 2011) werd juist een vrijhandelsverdrag tussen de EU en Zuid Korea van kracht. In het verdrag is een clausule opgenomen waarin staat dat de EU heffingen mag herintroduceren wanneer de eigen industrie onder druk komt te staan van importproducten.
Hyundai begrijpt niet zo goed waar de Franse overheid zich druk om maakt. “De groei van Hyundai in Europa is gebaseerd op de producten die ontworpen, ontwikkeld en gebouwd zijn in Europa”, zegt een woordvoerder van het Koreaanse merk. “In de eerste helft van 2012 was minder dan twaalf procent van de 232.454 in Europa verkochte Hyundais afkomstig uit Korea, zeventig procent komt uit de Europese regio.” Daarbij wordt gedoeld op de fabrieken in Tsjechië en Turkije. Kia bouwt ook auto’s in Slowakije.
Volgens Karel de Gucht, Europees commissaris voor Handel bij de EU, profiteert Europa juist van de handel met Zuid Korea. Hij wijst erop dat de Europese export die kant op in 2011 met 16 procent is gegroeid naar 32 miljard euro.
Bron: autoweekEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenVooral ook omdat merken als Kia uitgesloten blijven uit de meeste bedrijfswagenparkenBij ons bijvoorbeeld is Peugeot en Citroën erbij gekomen sinds de 'crisis'. Voordien werden we naar Audi en BMW gedreven die dubbel zoveel korting gaven dan de andere merken in de lijst (Opel, VW en Ford
)
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenVolgens mij zitten ze in Frankrijk met een dik ei in hun broek en schoppen ze daar wild om zich heen om de Koreanen in Europa buiten te houden. Er zijn andere manieren om de concurrentie aan te gaan, zo niet gaan ze sowieso binnenkort het deksel op de neus krijgen...VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenVolgens mij zitten ze in Frankrijk met een dik ei in hun broek en schoppen ze daar wild om zich heen om de Koreanen in Europa buiten te houden. Er zijn andere manieren om de concurrentie aan te gaan, zo niet gaan ze sowieso binnenkort het deksel op de neus krijgen.
Frankrijk vreest Kia en Hyundai
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk BerichtenAls je je wagenpark tot een handjevol modellen beperkt, snap ik dat nog; dan wil je volume consolideren bij een paar merken om goeie voorwaarden te bekomen. Maar als je toch voor 7 of meer merken gaat, waarom laat je je werknemers dan niet kiezen uit het hele assortiment van de leasingfirma? Kia lijkt me minstens zo interessant als een flink aantal Peugeots en Citroëns.De visie is eerder van het is Audi en BMW, maar omdat sommigen daar geen wagen naar hun behoeften vonden zijn er dan 3 volumemerken toegevoegd. Het toevoegen van de fransen loopt samen met het verminderen van de kortingen bij Audi en BMW. Vroeger was er gewoon geen beperking en mocht alles. Zijn gewoon normale verschuivingen op de fleetmarkt denk ik. Volvo is er na het invoeren van de Driv-e modellen ook toegevoegd ergens tussendoor.
Velen stappen bijvoorbeeld over van een A4 2.0 naar een 508 1.6.
Bij mijn vroegere werkgever zie ik nu ook veel Skoda en zo opduiken, lijkt mij allemaal heel normaal in deze tijden. Vroeger had je daar veel Alfa Romeo en Renault en dat zie je nu achteruitgaan, in het geval van Alfa zelfs bijna verdwijnen.
Kia is natuurlijk nog een stap verder voor de fleet, aangezien dat die nog vrij nieuwe spelers zijn op die markt en dan is het heel moeilijk om daar scherpe prijzen op te maken.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenHoly Smoke, een PassatAl maar goed dat ik niet hetzelfde gedacht heb dan, met een cc zou ik met veel moeite nog gelijkenis durven zien, nu ja smaken verschillen en gelukkig maar! Van mij mogen Hyundai-Kia in ieder geval zo verder doen met dit soort beauty's en motoren te bouwen
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenHet gaat nog altijd over volume hoor, we spreken hier over meer dan 1200 wagensDe visie is eerder van het is Audi en BMW, maar omdat sommigen daar geen wagen naar hun behoeften vonden zijn er dan 3 volumemerken toegevoegd. Het toevoegen van de fransen loopt samen met het verminderen van de kortingen bij Audi en BMW. Vroeger was er gewoon geen beperking en mocht alles. Zijn gewoon normale verschuivingen op de fleetmarkt denk ik. Volvo is er na het invoeren van de Driv-e modellen ook toegevoegd ergens tussendoor.
Velen stappen bijvoorbeeld over van een A4 2.0 naar een 508 1.6.
Bij mijn vroegere werkgever zie ik nu ook veel Skoda en zo opduiken, lijkt mij allemaal heel normaal in deze tijden. Vroeger had je daar veel Alfa Romeo en Renault en dat zie je nu achteruitgaan, in het geval van Alfa zelfs bijna verdwijnen.
Kia is natuurlijk nog een stap verder voor de fleet, aangezien dat die nog vrij nieuwe spelers zijn op die markt en dan is het heel moeilijk om daar scherpe prijzen op te maken.
Met een beetje geluk neemt Kia een redelijk agressieve houding in met goeie fleetkortingen; dat in combinatie met een lagere aankoopprijs (zeker als je wat opties in rekening brengt) moet de lagere restwaarde meer dan compenseren. Dat scheelt wel wat, als je het verschil ziet tussen sommige Japanse merken en bv. Audi, of zelfs tussen BMW en Audi qua fleetkortingen. Het gevoelsmatige verschil tussen de premium merken en andere begint ook steeds kleiner te worden, vandaar dat je leasevloten ook in die richting ziet opschuiven. Enerzijds heb je de opkomst van merken die zich als "bijna premium" positioneren zoals Volvo, anderzijds heb je vooral Koreaanse merken die zich toeleggen op meer uitrusting voor een lagere prijs.
Met 1200 auto's kan je inderdaad wel mooi onderhandelen (mijn vorige werkgever had ook zo'n wagenpark en beperkte ons tot 4 merken, die prijzen schelen nogal wat vergeleken met wat mijn huidig werk betaalt)!VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
Comment