We zijn net terug van een weekendje Kortrijk/Knokke. In totaal hebben we net geen 500km gereden, waarvan 90% op snelwegen en expressweg aan 132 op de teller. Ik heb er een zuinige tocht van gemaakt met een fluwelen voet om eens echt te testen hoe zuinig onze 530d xDrive kan zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen. Het resultaat was 7,4 liter. Ik blijf dat redelijk veel vinden. Onze vorige 530d en onze 740d kwamen destijds voor hetzelfde zeker 10% zuiniger uit. Dit meerverbruik is dus het gevolg van de 4wd.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-Reeks Touring F11
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenWe zijn net terug van een weekendje Kortrijk/Knokke. In totaal hebben we net geen 500km gereden, waarvan 90% op snelwegen en expressweg aan 132 op de teller. Ik heb er een zuinige tocht van gemaakt met een fluwelen voet om eens echt te testen hoe zuinig onze 530d xDrive kan zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen. Het resultaat was 7,4 liter. Ik blijf dat redelijk veel vinden. Onze vorige 530d en onze 740d kwamen destijds voor hetzelfde zeker 10% zuiniger uit. Dit meerverbruik is dus het gevolg van de 4wd.te slurpen eens je met de 130 flirt.
Volgens mij moet dit zeker met de tijd nog naar beneden kunnen. Zoveel verschil kan een AWD echt niet uitmaken, toch geen 10% verschil. Ook rekening met houden dat het winter is, scheelt ook enkele 0,*** liters.
Jij moet beter kunnen!!!Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
-
8 verhoudingen zijn er veel ja. Als ik eens manueel schakel heb ik het soms lastig om juiste verhouding te kiezen. Een bocht die ik anders in tweede namen moet ik in 3 of 4 nemen nu. Maar voor de rest is dit dus beste automaat waar ik tot nu toe mee reed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDit meerverbruik is dus het gevolg van de 4wd.
Met de X5 slaag ik er ook niet in om aan de fabriekswaarden te raken. Zelf met fluwelen voetjes.
Zou eens leuk zijn het verschil te zien tussen een RWD 530 en een AWD 530.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenToch wel hoor, van 1 tot 55000km niet gechipt max. 970 met volle tank, om de 1,5 dag à 2 dagen gaan tanken. Van 55001 tot 450000 km gechipt max. 1085 met volle tank. Ook elke 1,5dag of om de 2 dagen alles netjes bijgehouden. Rijstijl was steeds hetzelfde veel autostrade en 98 % op CC bij alle diverse max. snelheidslimieten. Het kan dus wel maar je mag NIET je rijstijl gaan veranderen natuurlijk.
Ja bij mij dus ook, met 440 NM is het verbruik met 0,4 a 0,5 gedaald ondanks dat ik vrees dat de rijstijl toch niet helemaal dezelfde is gebleven. Het moet zo plezant maar niet zijn.
Mijn verbruik hangt trouwens steeds rond 5,5 l (320D), wel veel autosnelweg met redelijke constante snelwegen dus vandaar mijn redenering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk BerichtenHet enige wat ik een beetje mis is de push in mijn rug .... Door die 8 versnellingen wordt je niet meer gewaar dat hij terug schakeld ..... Maar je ziet de naald wel serieus omhoog gaanOO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk BerichtenWeet iemand of de wintervelgen van een E92 op een F11 passen?OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten8 verhoudingen zijn er veel ja. Als ik eens manueel schakel heb ik het soms lastig om juiste verhouding te kiezen. Een bocht die ik anders in tweede namen moet ik in 3 of 4 nemen nu. Maar voor de rest is dit dus beste automaat waar ik tot nu toe mee reed.
OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk BerichtenHet enige wat ik een beetje mis is de push in mijn rug .... Door die 8 versnellingen wordt je niet meer gewaar dat hij terug schakeld ..... Maar je ziet de naald wel serieus omhoog gaan
Van de week heb ik trouwens een E61 535d op z'n donder gegeven. Veel scheelde het niet, maar ik kon tot 120km/uur toch 1 autolengte verschil maken.OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenOver welke velgen gaat het? Diameter en breedte (staggered)?
banden 225/45-17
Comment
-
Test van nieuwe 525d 4cyl ( wel in het frans ) :
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIn de 'normal'-stand rijdt de wagen idd zeer comfortabel en is het schakelgedrag en de gasrespons weinig sportief. Als je echter de wagen in 'sport' zet dan verandert het karakter van de wagen compleet. De gasrespons is dan veel directer en als de wagen schakelt voel je dat ook. Heerlijk vind ik dat. Eens mijn motor warm is zet ik 'm in 'sport'. Enkel op de snelwegen zet ik 'm in 'normal' omdat 'm dan ook opschakelt naar de 8ste versnelling.
Continu het gas (moeten) loslaten om toch maar niet te snel, te kort te rijden. Verbruik klokt af op 8,1l momenteel. Kom van de 3 dus best wennen qua lengte, maar los hiervan een droom van een wagen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichtenvelgen: 8,0 x 17
banden 225/45-17OO 00 OO
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robert 2005 Bekijk BerichtenDe eerste kilometers aan het bollen .. . Wat er in 'sport' stand losbreekt is niet te overzien. Miljaar.
Continu het gas (moeten) loslaten om toch maar niet te snel, te kort te rijden. Verbruik klokt af op 8,1l momenteel. Kom van de 3 dus best wennen qua lengte, maar los hiervan een droom van een wagen!OO 00 OO
Comment
Comment