Oorspronkelijk geplaatst door Flipp
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks berline F10
Collapse
X
-
Goede morgen; ik blijf op m'n BMW met een trilling in m'n zetel zitten rond de 120 km/u. Had dit met mijn set winterbanden en nu met het zomerset ook. Banden zijn perfect uitgebalanceerd; toch een lichte trilling.
Heeft er iemand dit probleem ook? Of is dit een gekend probleem bij de F10?
Wagen is van 09/2011 en heeft 18000 km.
Bedankt voor jullie feedback!
Comment
-
Kleine update betreffende de rechtuitstabiliteit.
De banden Stonden op 2,8 bar, ze hebben deze aangepast naar 2,4 bar.
Aan normale snelheid zou alles in orde moeten zijn,
Het probleem doet zich echter voor op hogere snelheid en dit willen/mogen ze niet testen.
Ik moet een afspraak maken met de hoofdmonteur en samen een rit maken.
Da beloofd....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MDS Bekijk BerichtenGoede morgen; ik blijf op m'n BMW met een trilling in m'n zetel zitten rond de 120 km/u. Had dit met mijn set winterbanden en nu met het zomerset ook. Banden zijn perfect uitgebalanceerd; toch een lichte trilling.
Heeft er iemand dit probleem ook? Of is dit een gekend probleem bij de F10?
Wagen is van 09/2011 en heeft 18000 km.
Bedankt voor jullie feedback!
Op een uitbalanceerder zetten en kijken of er een slag in zit.
Ofwel is de 5 er gevoelig voor, ofwel zijn de RFT banden er gevoelig voor, ofwel het bandenmerk.
Feit is, ik had er 3 die onrond waren, balanceren tot je blauw ziet helpt niet, vervangen deed het hem. Ik kreeg wel een tegemoetkoming van het bandenmerk.
Volgens mij moet je het bij je banden zoeken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenZijn je banden rond?
Op een uitbalanceerder zetten en kijken of er een slag in zit.
Ofwel is de 5 er gevoelig voor, ofwel zijn de RFT banden er gevoelig voor, ofwel het bandenmerk.
Feit is, ik had er 3 die onrond waren, balanceren tot je blauw ziet helpt niet, vervangen deed het hem. Ik kreeg wel een tegemoetkoming van het bandenmerk.
Volgens mij moet je het bij je banden zoeken.
Heb nog niet laten checken of de banden mooi rond zijn, maar ik vermoed moest dat niet zo zijn dat ik op elke snelheid problemen zou hebben. Kan mss ook zijn dat er wat trilling is omdat de banden er net opstaan na een winter plat gelegen te hebben.
Heb de juiste bandendruk voor m'n set opgevraagd bij de dealer.
Dus banden staan perfect in balans, bandendruk is OK, nu afwachten zeker of het verdwijnt ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MDS Bekijk BerichtenBij de dealer zeggen ze mij dat de 5 er idd zeer gevoelig voor is.
Heb nog niet laten checken of de banden mooi rond zijn, maar ik vermoed moest dat niet zo zijn dat ik op elke snelheid problemen zou hebben. Kan mss ook zijn dat er wat trilling is omdat de banden er net opstaan na een winter plat gelegen te hebben.
Heb de juiste bandendruk voor m'n set opgevraagd bij de dealer.
Dus banden staan perfect in balans, bandendruk is OK, nu afwachten zeker of het verdwijnt ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenOp de balanceerder waren de mijne ook perfect in balans, eens aan het rijden bij 110 tot 125 werd je er gek van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MDS Bekijk BerichtenEn, is het opgelost en hoe? Ook een F10?
opgelost door 4 nieuwe banden, 1 betaald en 3 gekregen door het banden merk, ik had er 5000km mee gereden.
Comment
-
Vraagje:met m'n oude gsm (Samsung Corby) kon ik makkelijk connectie met de wagen maken via bleu-tooth om te telefoneren en kon ik ook makkelijk sms'en lezen op scherm.
Nu heb ik een Iphone 4 die makkelijk
connectie maakt om te telefoneren maar kan ik geen sms'en meer zien op scherm.
Als ik naar de instellingen kijk van beide vindt ik niks terug.
Iemand een idee hoe?
Thanks.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHet M-sportpakket is niet meer te verkrijgen met het carbonzwart.2012 BMW F11 530da Xdrive M-Sportpakket
Comment
-
Vraagje voor de eigenaars;
Toen ik deze nacht mijn ouders naar de luchthaven bracht, viel er mij tijdens de terugrit een geel driehoekje met uitroepteken op juist links onder de snelheidsmeter. een auto check gedaan maar alles was ok. even daarna was het verdwenen.
ik denk wel dat ik op die moment (dat het lichtje te zien was) op de e40 reed waar ze werken aan het uitvoeren zijn.
de navigatie stond wel op, maar ik had geen route ofzo ingesteld.
kan het zijn dat dat geel driehoekje een waarschuwing was dat ik te snel reed op die werken en dat het verdween toen de werken weg waren?
verder op de hele rit geen last meer gehad van dat lampje ook niet als ik te "snel" reed in bv een zone 90 ofzo; enkel precies juist bij de wegenwerken
groetjes
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk BerichtenVraagje voor de eigenaars;
Toen ik deze nacht mijn ouders naar de luchthaven bracht, viel er mij tijdens de terugrit een geel driehoekje met uitroepteken op juist links onder de snelheidsmeter. een auto check gedaan maar alles was ok. even daarna was het verdwenen.
ik denk wel dat ik op die moment (dat het lichtje te zien was) op de e40 reed waar ze werken aan het uitvoeren zijn.
de navigatie stond wel op, maar ik had geen route ofzo ingesteld.
kan het zijn dat dat geel driehoekje een waarschuwing was dat ik te snel reed op die werken en dat het verdween toen de werken weg waren?
verder op de hele rit geen last meer gehad van dat lampje ook niet als ik te "snel" reed in bv een zone 90 ofzo; enkel precies juist bij de wegenwerken
groetjes
Comment
-
Het driehoekje gaat branden voor als er een melding is van een probleem met de wagen. Dat kan dus voor heel wat zaken zijn. Wat het zeker niet zal zijn is dat je te snel hebt gereden.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHet driehoekje gaat branden voor als er een melding is van een probleem met de wagen. Dat kan dus voor heel wat zaken zijn. Wat het zeker niet zal zijn is dat je te snel hebt gereden.
Comment
-
Vandaag geel driehoekje gezien en deze keer niet om te tanken... Was een verhoogde accu ontlading. In garage bleek ie nog maar voor 7% vol te zijn! Auto wordt praktisch elke dag gereden.. Had er niet meer mee weggeraakt morgenvroeg.. Hangt nu aan de lader in garage en morgen gaan ze zoeken wat het kan zijn. Wagen is net 3 jaar oud. Is dit normaal?? Nog iemand dit voor gehad??
Comment
Comment