Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuscani
    Dacht dat je de V50 zo lelijk vond door zijn overbouw.
    Een V50 zou 'k niet moeten, neen, die vind ik (op z'n zachtst gezegd) niet knap. De S40 vind ik nog lelijker, die lijkt als twee druppels water op de Focus berline. 'k Vind de S40 en V50, zoals je ze hele dagen ziet rondrijden, écht niet mooi.

De C30 komt totaal anders voor in 't echt. Z'n neus is een kruising van die van de S40/V50 en die van de C70, en 'ie heeft een coupé-achtig profiel. Z'n zijlijnen zijn ook krachtiger, z'n schouders duidelijker in de verf gezet.
    En vooral : waar ik S40 en V50 qua "dufheid" (sorry, een beetje negatiever uitgedrukt dan ik eigenlijk zou willen) enorm hard scoren vind (ze stralen erg weinig karakter uit, naar mijn mening), vind ik het bij de C30 net andersom : die spréékt karakter. Eén van de meest karaktervolle bakjes van 't moment, vind ik zelfs. Een 147 heeft ook veel karakter, wel een ander karakter (mediterraan). Maar als je Golf, Astra, A3, '1 e.a. naast de C30 zet, dan vind ik die Volvo toch net dat ietsje meer "wow".

De Volvo heeft wel dwingend noodzakelijk de T5/D5-aankleding nodig en minstens 17", anders toont 'ie even braafjes als z'n grotere broers. Maar aangezien ik, als er een C30 komt, toch meteen de D5 neem in Summum-uitvoering, is dat geen probleem.

Afwachten wat de testrit biedt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Een V50 zou 'k niet moeten, neen, die vind ik (op z'n zachtst gezegd) niet knap. De S40 vind ik nog lelijker, die lijkt als twee druppels water op de Focus berline. 'k Vind de S40 en V50, zoals je ze hele dagen ziet rondrijden, écht niet mooi.

De C30 komt totaal anders voor in 't echt. Z'n neus is een kruising van die van de S40/V50 en die van de C70, en 'ie heeft een coupé-achtig profiel. Z'n zijlijnen zijn ook krachtiger, z'n schouders duidelijker in de verf gezet.
      En vooral : waar ik S40 en V50 qua "dufheid" (sorry, een beetje negatiever uitgedrukt dan ik eigenlijk zou willen) enorm hard scoren vind (ze stralen erg weinig karakter uit, naar mijn mening), vind ik het bij de C30 net andersom : die spréékt karakter. Eén van de meest karaktervolle bakjes van 't moment, vind ik zelfs. Een 147 heeft ook veel karakter, wel een ander karakter (mediterraan). Maar als je Golf, Astra, A3, '1 e.a. naast de C30 zet, dan vind ik die Volvo toch net dat ietsje meer "wow".

De Volvo heeft wel dwingend noodzakelijk de T5/D5-aankleding nodig en minstens 17", anders toont 'ie even braafjes als z'n grotere broers. Maar aangezien ik, als er een C30 komt, toch meteen de D5 neem in Summum-uitvoering, is dat geen probleem.

Heb er ook eentje aangevraagd, afwachten tot ie bij de dealer staat.

Comment

• Straks.

Al ga ik voor de V50 D5, niet voor de C30 2.0D.

Comment

owkay
          kort gezegd wil je de V50 D5 testrijden om de motor aan te voelen voor eventueel een C30.

Comment

• Eerste impressie, ik wil de combo D5 + automaat 'es voelen. Uiteraard koop ik niet zonder een C30 D5 Geartronic uitvoerig te hebben testgereden.

Maar ... als de motor+bak combo me straks aanstaat, dan zal dat ook zo zijn in de C30. Als die me niét aanstaat, dan vrees ik dat de C30 D5 me alsnog zal kunnen overtuigen.

Comment

• capiche

Comment

Eerste impressie, ik wil de combo D5 + automaat 'es voelen. Uiteraard koop ik niet zonder een C30 D5 Geartronic uitvoerig te hebben testgereden.

Maar ... als de motor+bak combo me straks aanstaat, dan zal dat ook zo zijn in de C30. Als die me niét aanstaat, dan vrees ik dat de C30 D5 me alsnog zal kunnen overtuigen.

Denk aan de sjipmogelijkheden (komt de C30 er niet in 2.4d?)

Comment

• Wordt aan gedacht.

2.4D zou ik enkel nemen als 'ie dan ook de dubbele pijp heeft achteraan. 'Ie mag dan zelfs zonder achterspoilertje komen (net zoals tsmetjen ben ik er niet wild van, maar op de D5 zit 'ie standaard en dan zou 'k 'm wel laten), en je spaart je inderdaad een pak uit.

Comment

• Nog 'es zitten zien op de "interactieve galerie" op volvocars.be, waar je de auto in al z'n kleuren kan bekijken, velgen kan kiezen, en ook de bodykit kan kiezen (in de per koetswerkkleur beschikbare kleuren).

Ik zou die bodykit écht niet moeten hebben. 't Is niet mis, maar 'k vind 't z'n geld niet waard.

Electric silver en Mestra 17" lijkt me op vandaag 't meest naar m'n zin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                      owkay
                      kort gezegd wil je de V50 D5 testrijden om de motor aan te voelen voor eventueel een C30.
                      Ik heb een maand gelden de V50 geartronic D5 getest.
                      Mijn collega heeft de V50 D5 op basis van deze test besteld.
                      Ik vond het een heerlijke motor , maar je moet wel liefhebber zijn van het optrekgeluid (lekker sportief geronk). Ik vind dat het perfect staat bij deze motor, maar niet iedereen is die mening toegedaan.
                      Last edited by ; 18/11/2006, 14:18.

Comment

• De sound van de vijfpitter is hémels.

Comment

• Ik wist dat je daar voor ging vallen
                          Ik denk dat de C30 al serieus belabberd moet rijden wil je hem afslaan met D5

Comment

• Ik ken de Volvo vijfpitter, hoor, heb al vaker met V70 2.4D en D5 en met de XC90 D5 gereden.

Comment

• mja mocht ik de C30 in huis halen dan zal het maximum de Black Stone 1.6D Summum zijn.
                              Maar die is duur, duur en als Volvo 480 eigenaar twijfel ik en beetje aan de praktisch kant van de wagen (om maar te zwijgen dat de facelift van de C30 standaard koetswerkkleur bumper zal hebben ipv nu die matplastieke )

Veel korting denk ik nie da we gaan krijgen omdat ie nief is :s
                              Last edited by ; 18/11/2006, 18:40.

Comment

• Ik vind de bumpers in koetswerkkleur minder mooi dan de zwart kunststof exemplaren. Moest 'ie z'n bumper volledig in 't kleur hebben ik zou 'm waarschijnlijk niet nemen zelfs, die C30. Dan ziet 'ie me er een beetje teveel "tuned hatchback" uit. Nu is 'ie edel, sportief, opvallend en toch niet, en héél erg karaktervol.

Al kreeg ik de bodykit gratis, ik zou 'm niet moeten hebben. (nee écht)

Comment

Al kreeg ik de bodykit gratis, ik zou 'm niet moeten hebben. (nee écht)
                                  Met bumpers in koetswerkkleur had ik het niet rechtstreeks over de bodykit maar eerder gwn de standaardwagen maar in plaats van het plastiek matzwart gwn hetzelfde maar in koetswerkkleur.

Matzwart plastieken bumpers vin ik zo passé en altijd een reden om en facelift erna te geven of om geld te vragen om ze in koetswerkkleur te hebben.

Nu kan je zelfs gaan koetswerkkleur bumpers hebben ( bodykit aanschouw ik niet als koetswerkkleur bumper)

bron: autobild.de

Last edited by ; 18/11/2006, 18:53.

Comment

• de audi is neutraler

Comment

• een A3 heb ik nooit mooi gevonden maar de C30 is simpelweg verpest in deze kleur , in het zwart/grijs is hij dan weer een voorbeeld van een modern design , als ik een eerste auto koop , het zou de deze zjin, probleem: ik ben 13 , tegen dat ik 18 heb is dit al een oud ding

Comment

• owee, ik heb het gevoel dat ik hem mooi begin te vinden

Hoe meer ik de configs van gTa bekijk en hoe meer ik die in het echt zie, hoe meer ik hem dan toch wel mooi begin te vinden. 't Zal wel mijn merkafwijking zijn die me parten speelt

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fenix4life Bekijk Berichten
                                          ik hou van een diepe achterruit

Comment

Working...
                                          X