Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo C30
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk BerichtenIn welke kleuren staat ie daar?
Stond bedoel je, 4 maanden geleden !
Zo dus : (deze en een rode)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenStaat ?
Stond bedoel je, 4 maanden geleden !
Zo dusdeze en een rode)
Senna, Driven To Perfection
Comment
-
Weekend Knack journalist Pierre DARGE test deze week de C30 D5.
Hij deelt mijn mening dat de motor gewoonweg veel te luid is. De combinatie motor-bak vindt in zijn ogen geen genade. Ook het verbruik (meer dan 8 liter) zelfs als je oppast wat je doet voor "niet zo denderende prestaties" vindt hij zwak.
Comment
-
Zelf vond ik ook dat de V50 D5 van 163 PK die ik reed duidelijk minder krachtig aanvoelde dan de D5 die ik in mijn 5 jaar oude V70 liggen heb.
Het beperken van het normale vermogen van deze D5 motor van de tweede generatie lijkt hem echt te verstikken. Objectief is dit misschien niet zo begrijpelijk, maar de vraag is natuurlijk of wij wel van de juiste premissen vertrekken.
Was de vorige motor (die in mijn V70 ligt) echt wel 163 pk of misschien eerder 177 ?(zoals ik ooit eens ergens gemeten zag)
En als deze nu echt 163 of misschien iets minder is hebben we al een begin van uitleg.
Alleszins lijkt hij in het kleine chassis C30-S40-S50) bar slecht geïsoleerd.
Ik sprak met een dealer die zelf ook had overwogen voor eigen gebruik een V50 D5 aan te schaffen, maar daarvan had afgezien omwille van het lawaai nadat hij ermee had gereden.
De laatste versie van de D5 lijkt hoe dan ook rauwer en luider gekoppeld aan een automatische bak dan de vorige versie. Dezelfde dealer bevestigde me dit trouwens.
Gisteren nog met een vriendin met XC 70 D5 automaat meegereden (van nog geen jaar oud). Duidelijk luidere motor dan de mijne, zelfs aan constante snelheden. Mijn zoon was ook mee en zei dit ook spontaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koentjes Bekijk BerichtenZelf vond ik ook dat de V50 D5 van 163 PK die ik reed duidelijk minder krachtig aanvoelde dan de D5 die ik in mijn 5 jaar oude V70 liggen heb.
Het beperken van het normale vermogen van deze D5 motor van de tweede generatie lijkt hem echt te verstikken. Objectief is dit misschien niet zo begrijpelijk, maar de vraag is natuurlijk of wij wel van de juiste premissen vertrekken.
Was de vorige motor (die in mijn V70 ligt) echt wel 163 pk of misschien eerder 177 ?(zoals ik ooit eens ergens gemeten zag)
In elk geval denk ik niet dat een constructeur zich erg veel moeite gaat getroosten om een wagen voor één land optimaal te laten presteren volgens de regels die DAAR gelden. Het zou me dan ook niet verwonderen dat de 163pk op papier in realiteit lager uitvallen.
Daarnaast zijn het niet zozeer de pk's dan wel het koppel dat een wagen "krachtig" doet aanvoelen. Het is nog onduidelijker wat men daaraan wijzigt bij het downtunen. 340Nm? Wie zal het zeggen?
Comment
-
Het is duidelijk dat het geluid van de D5 voor velen een groot probleem is. Ik heb voor die meningen alle respect.
Echter, er zijn er ook die dit geen probleem vinden en ervan houden, dat mag toch ook even gezegd.
Wij hebben hier een V50 D5 sinds kort en een V50 2.0D al bijna 3 jaar, ik vind die D5 heerlijk klinken.
You love it or you hate it.
Wat mij het ergst stoort aan de C30 is die lummelige afdekking van het koffer : ongezien en ongehoord voor een auto die voor de rest beestig lekker rijdt en uitziet.
Ik weet ook wel dat je voor die harde afdekking in optie kan kiezen , maar dat is toch ook maar iets vreemd met smalle opening.
En tenslotte : die autotests van Pierre Darge in Knack, die trekken algemeen op niet veel hoor...
Comment
-
Is duidelijk goedkoper tov gelijk uitgeruste 120d maar wordt dit verschil dan niet in restwaarde terug teniet gedaan ?
Tis natuurlijk vissen achter 2e handsprijzen C30 binnen 4 jaar, maar als we kijken naar de 2e handsprijzen van volvo kunnen we toch al wat gefundeerder gissen
Comment
-
zijn die dan zo slecht?
Slecht voor de koper ja, want voor de prijs van onze V70 '01 kon ik een jaar geleden ook een 520D touring kopen. Misschien was de uitrusting niet gelijk, dat weet ik niet meer.
Best is om de leasingprijzen dan te gaan vergelijken, die houden daar allemaal rekening mee. Iemand toegang tot leaseprijzen?__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenWat mij het ergst stoort aan de C30 is die lummelige afdekking van het koffer : ongezien en ongehoord voor een auto die voor de rest beestig lekker rijdt en uitziet.
Ik weet ook wel dat je voor die harde afdekking in optie kan kiezen , maar dat is toch ook maar iets vreemd met smalle opening.
'k Heb er alle vertrouwen in.
Comment
-
Vandaag eindelijk eens een C30 gezien zonder Z platen, een donkergrijze 1.6D met wieldoppen. Ik dacht dat je een C30 niet kon krijgen met wieldoppen, waar het waren weldegelijk wieldoppen (dezelfde als op een standaard S40/V50). Niet om aan te zien....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk BerichtenVandaag eindelijk eens een C30 gezien zonder Z platen, een donkergrijze 1.6D met wieldoppen. Ik dacht dat je een C30 niet kon krijgen met wieldoppen, waar het waren weldegelijk wieldoppen (dezelfde als op een standaard S40/V50). Niet om aan te zien....
Winterbanden en alu velgen te samen is een beetje stupiede en niet echt slim, dus de meeste (zoals ik) plaats deze om stalen velgen want deze zijn sterker en hebben geen last van steentje, zout, enz...2014 Porsche Boxster 981
2015 BMW serie 2 Cab 220d
Comment
-
basis C30 heeft wel degelijk dekselse deksels. Ik vrees dat we er gaan moeten aan gewoon worden.
Voordeel: Volvo brengt genoeg interessante pakketten uit waarin de velgjes zitten. Kijk maar naar de S40/V50: je ziet er zo heel veel niet met schijfjes.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
Comment