Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI R

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wat mij stoort is het plastic aan die 2 uitlaten vanachter, dat lijkt mij zo cheap gedaan... weet niet hoe te verwoorden maar ik vind het echt een serieus minpunt.

Voor derest is het echt een prachtige wagen... heb al spijt van mijn gewone Golf 6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 Bekijk Berichten
      Wat mij stoort is het plastic aan die 2 uitlaten vanachter, dat lijkt mij zo cheap gedaan... weet niet hoe te verwoorden maar ik vind het echt een serieus minpunt.

Voor derest is het echt een prachtige wagen... heb al spijt van mijn gewone Golf 6
      Op foto misschien... Volgens mij gaat dit in het echt alles behalve cheap lijken

Comment

Geen zescilinder meer...
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Geen zescilinder meer...
          Geen 6-cilinder meer maar binnenkort even snel na een vitamienekuurtje als een M5 V10

Comment

Supervette kar, net zoals de MKIV R32 (één van mijn all time favorieten).

Maar de twijfel die ik bij de MKV R32 had blijft hier ook: geweldige wagen (in zowat alle opzichten "meer"/"beter" als de GTI), maar zoveel geld voor "maar" een Golf... Dan lijkt me de GTI het betere compromis.

Of je moest geld zat hebben en absoluut een Golf willen natuurlijk...
            '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
            '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yves Bekijk Berichten
              Supervette kar, net zoals de MKIV R32 (één van mijn all time favorieten).

Maar de twijfel die ik bij de MKV R32 had blijft hier ook: geweldige wagen (in zowat alle opzichten "meer"/"beter" als de GTI), maar zoveel geld voor "maar" een Golf... Dan lijkt me de GTI het betere compromis.

Of je moest geld zat hebben en absoluut een Golf willen natuurlijk...
              Ja idd, zoveel geld voor een gofl, geef mij de gti maar, met een vitamine kuurtje is ie bijna even snel

Comment

Een goed aangeklede GTI kost vlug evenveel als een R versie ... volgens mij.

En die uitleg van 'na een vitaminekuurtje' is die bijna even snel als een R, vind ik eigenlijk

Wat dan als je een R chipt??

Ik ben fan van de R, al mis ik de 6-cylinder ... de prestaties maken alles goed
                Last edited by ; 16/09/2009, 21:30.

Comment

Bij de vorige modellen was de klacht dat de neus te zwaar was door die 6-cilinder en dat de GTI de leukere auto was daardoor. Misschien dat dat nu beter is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door H.Nick Bekijk Berichten
                    Een goed aangeklede GTI kost vlug evenveel als een R versie ... volgens mij.

En die uitleg van 'na een vitaminekuurtje' is die bijna even snel als een R, vind ik eigenlijk

Wat dan als je een R chipt??

Ik ben fan van de R, al mis ik de 6-cylinder ... de prestaties maken alles goed
                    Ja dan moet je de R nog beginnen aankleden, zoals die race stoelen... Reken maar op een dikke vette meerprijs als je deze wilt, eventueel in leder nog... en dan het dubbele aan BIV nog niet vergeten

Vitaminekuur op de R zal wel lekkers geven, onderaan de 300pk hmmmmz

Comment

Was het ook niet zo dat de R32 voor zijn V6 en 50PK meer niet zoveel sneller was dan de GTI V?
                      2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                      2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                      2014 Opel Astra OPC
                      2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                        Was het ook niet zo dat de R32 voor zijn V6 en 50PK meer niet zoveel sneller was dan de GTI V?
                        Dit was vooral door het hogere gewicht van de motor en de 4wiel aandrijving...
                        Gewicht van de R is natuurlijk een gewone 2.0 tsi, dus daar heeft hij al zijn voordeel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                          Dit was vooral door het hogere gewicht van de motor en de 4wiel aandrijving...
                          Gewicht van de R is natuurlijk een gewone 2.0 tsi, dus daar heeft hij al zijn voordeel
                          Als de VR6 maar beetje sneller is dan de "oude" GTI en de nieuwe GTI generatie is een seconde sneller dan de oude. Dan zou het wel eens kunnen dat jouw 4cylindertje momenteel de snelste golf is.
                          2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                          2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                          2014 Opel Astra OPC
                          2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Ja dan moet je de R nog beginnen aankleden, zoals die race stoelen... Reken maar op een dikke vette meerprijs als je deze wilt, eventueel in leder nog... en dan het dubbele aan BIV nog niet vergeten

Vitaminekuur op de R zal wel lekkers geven, onderaan de 300pk hmmmmz
                            Een 340pk moet daar toch easy uit te halen zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                              Een 340pk moet daar toch easy uit te halen zijn
                              Lijkt me een heel optimistische schatting hoor...
                              Audi S3 / Leon Cupra heeft net dezelfde motor(sterkere turbo, betere in en uitlaat) en daar halen ze een kleine 310pk uit...

Vermogen zat hoor, zal in combi met die 4wielaandrijving voor een lekkere sprint zorgen

Comment

Ben er van overtuigd dat rond de 340pk nog vrij goedkoop (< €3.000) haalbaar moet zijn. Beetje optimistisch blijven ^^

Comment

Zonder 6-cilinder heeft dit echt geen appeal voor mij.

Comment

VR6 was idd beter geweest.

Comment

Binnenkort een VW Golf GTi-R-R met de motor van de TT-RS ingelepeld misschien...
                                      Moest ik baas zijn bij VW ik zou goed verdienen en ik zou wel weten wat doen

Ciao!

TT

Comment

+-6000 a 8000 euro meer in aankoopprijs tov de GTI en het dubbele aan BIV tov de GTI lijkt me toch een heel verschil...

Ben ik nu de enigste of had de R toch nog net iets specialer gemogen

Lijkt me trouwens bij nog veel merken zo... Bvb Focus St en Focus Rs

Heb me een GTI geconfigureerd naar mijn smaak en geloof me, 43.300 Eur is ook een hoop geld.
                                        Iemand die zoveel wil uitgeven gaat echt niet moeilijk doen over een verschil in prijs.
                                        Trouwens, het verschil is niet zo groot als jij het voorstelt, als je weet wat je als basis krijgt voor de R versie (sportonderstel, achttienduimvelgen en opgewaardeerde remmen, met intern geventileerde schijven die vooraan 345 en achteraan 310 millimeter breed zijn, nieuw ESP aangepast om later tussenbeide te komen, drie rijprogramma’s - Comfort, normaal en Sport - dagrijlicht leds, Bixenonlampen, 4 motion van de laatste generatie, ....)
                                        Deze kost in Duitsland 36500 Eur. Doe er wat bij voor de Belgische prijs en enkele opties (leder en navi) en je zit iets over de GTI en je hebt een exclusievere, leukere, snellere wagen...
                                        Je hebt een punt over de BIV (het dubbele) maar je moet er iets voor over hebben om iets exclusiever te rijden. Dus voor wie echt alles op zen GTI wil, is beter af met een R versie.
                                        Beiden kan men achteraf nog chippen om nog wat meer uit de motor te halen, hoewel ikzelf dat nooit zou doen. 270 pk , 5.5 sec naar 100 is meer dan voldoende. Voor die 2 tienden ga ik het risico niet lopen om men blok naar de vaantjes te blazen en als je nu perse sneller wil, dan koop je je een porsche of zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C.O.B. Bekijk Berichten
                                          Heb me een GTI geconfigureerd naar mijn smaak en geloof me, 43.300 Eur is ook een hoop geld.
                                          Iemand die zoveel wil uitgeven gaat echt niet moeilijk doen over een verschil in prijs.
                                          Trouwens, het verschil is niet zo groot als jij het voorstelt, als je weet wat je als basis krijgt voor de R versie (sportonderstel, achttienduimvelgen en opgewaardeerde remmen, met intern geventileerde schijven die vooraan 345 en achteraan 310 millimeter breed zijn, nieuw ESP aangepast om later tussenbeide te komen, drie rijprogramma’s - Comfort, normaal en Sport - dagrijlicht leds, Bixenonlampen, 4 motion van de laatste generatie, ....)
                                          Deze kost in Duitsland 36500 Eur. Doe er wat bij voor de Belgische prijs en enkele opties (leder en navi) en je zit iets over de GTI en je hebt een exclusievere, leukere, snellere wagen...
                                          Je hebt een punt over de BIV (het dubbele) maar je moet er iets voor over hebben om iets exclusiever te rijden. Dus voor wie echt alles op zen GTI wil, is beter af met een R versie.
                                          Beiden kan men achteraf nog chippen om nog wat meer uit de motor te halen, hoewel ikzelf dat nooit zou doen. 270 pk , 5.5 sec naar 100 is meer dan voldoende. Voor die 2 tienden ga ik het risico niet lopen om men blok naar de vaantjes te blazen en als je nu perse sneller wil, dan koop je je een porsche of zo
                                          Feit dat het ook geen al te "schreeuwerige" wagen is geworden is voor mij ook pluspunt.
                                          Men beseft pas wat hen te "kakken" heeft gezet als het hen reeds lang voorbij is gevlogen en ze de dubbele centrale uitlaat herkennen ;-)

Comment

Working...
                                          X