Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai i40 (Sonata)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hyundai i40 (Sonata)

dinsdag 1 september 2009

De lekkage bij Hyundai duurt voort. Zagen we de gloednieuwe i40/Sonata de vorige keer nog tijdens de fotosessie, nu zijn de officiële foto’s uitgelekt. De werkelijke presentatie van het model staat gepland voor 10 september.

Het viel ons al op tijdens de fotosessie van de nieuwe i40, Hyundai wordt spannend. Deze foto’s bevestigen dat nogmaals. De opvolger van de Sonata, die in ons land als i40 gevoerd gaat worden, ontvangt een fraai uiterlijk van het Zuid-Koreaanse merk. Het model krijgt geheel volgens de laatste trend een ´vierdeurs coupé´-achtig exterieur en bevat Hyundai’s nieuwe designtaal ‘fluidic’.

Gloednieuwe dieselmotor
    Details over de techniek van de i40 zijn nog niet bekend. Er wordt gesproken over een groot aantal motoren, waaronder een nieuwe 2.4 liter viercilinder met directe inspuiting en minimaal 200 pk. Dieselaars worden niet vergeten en getrakteerd op een gloednieuwe 204 pk sterke 2.2 liter dieselmotor. Daarnaast zullen er een aantal kleinere motoren op het toneel verschijnen. Echter zal een grote V6-motor met 250 pk het gamma naar boven doen afronden. Of deze motor überhaupt naar Europa is onduidelijk, vermoedelijk is hij puur voor Amerika ontwikkeld.

Moderne uitrusting
    Dat Hyundai flink wil opschalen qua techniek wordt ook duidelijk uit de opties die het merk gaat aanbieden voor de i40. Onze bron, hyundai-blog.com, meldt dat de optielijst onder andere een achteruitrij-camera, F1-achtige transmissie, slimme navigatie en een start-stopknop gaat bevatten. Daarnaast zal de auto leverbaar worden met een zestraps automaat. Standaard wordt de i40 gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak.

Bronnen: autowereld

Hyundai-blog.com, we’re dedicated to covering Hyundai news both in the United States and globally

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Interieur ziet er ook veelbelovend uit. Wel voorlopig nog geen echt goede foto.

Bron: [www.thecarblogger.net]

Comment

Deze wagen doet me denken aan de Peugeot 607

Comment

Comment

Passat CC, iemand?

Mvg,
              =================
              2016 Skoda Octavia RS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
                Passat CC, iemand?

Mvg,
                Passat CC
                achterkant Lexus
                daklijn zelfs een beetje Audi A5 sportsback

Comment

ik vind hem alvast mooi.
                  En vind elke vergelijking met een andere auto niet nodig, 't is gewoon een Hyundai

't zal wel weer zonder interessante diesel zijn, maar voor de rest prima slee!

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Knap
                    Wel vreemd dat hij slechts i40 zou heten.

Tussen de i30 en deze auto zit toch nog minstens 1 mogelijk model tussen zou je denken, niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                      Knap
                      Wel vreemd dat hij slechts i40 zou heten.

Tussen de i30 en deze auto zit toch nog minstens 1 mogelijk model tussen zou je denken, niet?
                      Wat zit er tussen een Golf en een Passat? Ook niks denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
                        Wat zit er tussen een Golf en een Passat? Ook niks denk ik.
                        vw jetta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door van god los Bekijk Berichten
                          vw jetta
                          Dat is een golf met koffer maar je hebt gelijk. Die was ik even vergeten.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Hier bestaat al een topic over hoor.

Over de foto : wat is die lijn langs de flank van de motorkap tot aan de bestuurdersdeur? Dat heb ik nog nooit gezien op een auto? Is echt vreemd/storend. Voor het overige vind ik het een knappe wagen voor Hyundai!

Comment

Op de foto's komt de neus niet zo mooi over imo, precies alsof dat rooster wat te groot is in vergelijking met de rest, anders wel een knappe kar.
                                2018 BMW X1 18d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                  't zal wel weer zonder interessante diesel zijn, maar voor de rest prima slee!
                                  Volgens bepaalde geruchten komen er verschillende diesels: een 1.6 van 115pk en 136pk, een 2.0 van 184pk en een 2.2 van 204pk. Aangezien de Sonata nu al verkrijgbaar is met diesel en automaat zal dat bij de i40 ook het geval zijn. Wie weet volgen er nog fiscaal vriendelijke diesels, zoals nu ook het geval is bij de Sonata.

Comment

dan is het een wagen die ik wel wat kansen zou willen geven ....

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Niet mis, maar ook niet echt origineel. Er zit nogal veel van andere wagens in.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Wel knap, lijkt hij nu op een Passat CC (of, excuseer een Mercedes CLS) , het is een knappe koets
                                        truth is in the eye of the beholder

Comment

Working...
                                        X