Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk Berichten
    Ik rij ondertussen al een kleine 4 weken en wordt tijd om een aantal foto's en bevindingen te posten.

Moet zeggen, de wagen rijdt zalig en is super stil. Iets anders dan mijne vorige wagen, waar alles bijna los zat

Ik vind de locatie van de cruise control niet echt handig. Zit iets te laag om makkelijk bij te kunnen. Bij mijn vorige wagen, Peugeot 407SW was dit beter.

Ik vind dat de wagen ook te weinig opbergvakken heeft, niet tegenstaande ik de opberg module heb genomen

Wanneer ik media selecteer en de muziek random laat spelen, moet ik telkens ik de wagen stilleg, dit opnieuw instellen. Zou ergens moeten kunnen opgeslagen worden.

Idem voor de instellingen van Audi Drive Select dyn.stuurinrichting. Bij het starten staat deze automatisch terug op auto.

Op het multifunctioneel stuur mis ik een optie om naar een volgend liedje of muziekzender te springen. Nu moet ik dit steeds doen via de middenconsole..

Navigatie werkt probleemloos, ma had graag de flitspalen erbij gezien en het aangeven van files dmv icoontjes.

Kwa verbruik valt het goed mee. Heb ongeveer 1600 km op de teller en vorige zaterdag naar Landgraaf gereden, had een verbruik tussen 6 en 6.3 l/100km. Wel aan de snelheidsregels gehouden

Het dagelijks van en naar Brussel rijden zit ik ongeveer tussen 7 en 9 liter.

Config

A4 Avant TDI 2.7L 120kW 163pk DPF / Multitronic
    Meteoorgrijs

E-line:Valcona Zwart/Cognac

Pack Lifestyle Plus
    Pack ¨Lounge
    Pack Sport Design
    Acoustic Parking System VR/AR +
    Advanced Key
    Alu velgen ¨5 Spaken Star¨
    Antidiefstalmoeren
    Audi Drive Select dyn.stuurinrichting
    Bang & Olufsen Sound System
    Binnenbekleding leder +
    Buitenspiegels Pack 3
    Dakrailing : chroom afwerking
    Getinte ruiten Headlight Assistant
    Klimaatregeling '3 Zones'
    Koffer: Klep met elektrische bediening
    Koplampen : Xenon +
    Multifunctie sportstuur
    Opberg module
    Panoramisch dak uit glas
    Stationaire verwarming/afstandsbediening
    Verlichtingspakket

Maak es een topic aan van je eigen wagen. Ik wil meer foto's zien

Comment

• Hoe lang heb je nu moeten wachten op het kabeltje ? Ik heb het mijne nog altijd niet

Kan je me laten weten of de needle sweep etc easy in te stellen valt ?
      Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

Comment

• wat is "needle sweep"??

vraagje, een collega hier heeft ook een A4 avant en van zodra zij in achteruit gaat en dus de parking sensors activeert speelt haar radio veel stiller zodat ze die sensors kan horen. ik heb al meerdere malen gezocht maar die instelling vind ik echt niet. kan iemand mij helpen?
        There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
          wat is "needle sweep"??

vraagje, een collega hier heeft ook een A4 avant en van zodra zij in achteruit gaat en dus de parking sensors activeert speelt haar radio veel stiller zodat ze die sensors kan horen. ik heb al meerdere malen gezocht maar die instelling vind ik echt niet. kan iemand mij helpen?
          Ik veronderstel dat een needle sweep is dat je naalden van snelheid en toerental een volledig naar rechts 'sweepen' als je contact maakt.

+ YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
            Kabeltje getest met de bijgeleverde software: werkt perfect. Al een aantal zaken gedaan zoals needle sweep, battery status, hidden menu, ... . En dat allemaal voor amper 30 euro .
            Zou er eens iemand een soort van bespreking kunnen posten wat dit eigenlijk inhoud?
            Moet je je auto half afbreken om dat kabeltje te plaatsen? wat is juist de bedoeling?

Dit mag altijd in private message, maar ik heb hier wel interesse in, maar ik ben nogal leek in zon dingen !

alvast bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk Berichten
              Zou er eens iemand een soort van bespreking kunnen posten wat dit eigenlijk inhoud?
              Moet je je auto half afbreken om dat kabeltje te plaatsen? wat is juist de bedoeling?

Dit mag altijd in private message, maar ik heb hier wel interesse in, maar ik ben nogal leek in zon dingen !

alvast bedankt
              Eigenlijk vrij simpel:
              - kabeltje kopen op het internet (zie één van mijn vorige posts voor de website)
              - software installeren en kabel aansluiten op wagen (links onderaan het stuur)
              - wijzigingen doen in software en klaar

Voor het 2e puntje (kabel aansluiten) moet je wel enkele stappen volgen.
              Codes die je nodig hebt om te wijzigen, vind je op het forum Audiforum.nl (zie ook vorige post).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
                Hoe lang heb je nu moeten wachten op het kabeltje ? Ik heb het mijne nog altijd niet

Kan je me laten weten of de needle sweep etc easy in te stellen valt ?
                Ik denk een 3-tal weken. Anders moet je eens mailen met de verkoper met je bestelnummer, ze laten dan weten wanneer je het verzonden hebt.
                Aanpassingen zijn idd heel eenvoudig, heb intussen oa de needle sweep geactiveerd.
                PS needle sweep is idd de km en toerteller die eventjes volledig naar rechts gaat bij starten van de wagen. Niks spectaculairs dus, maar wel "cool"

Comment

• uitlaat links en rechts

Heb een audi a4b8 2,0 tdi berline van maart 2008, ik wil nu een ronde uitlaat laten plaatsen links en rechts maar weet niet goed welke diffusor ik moet aankopen, heb ook afneembare trekhaak origineel van audi.
                  past de diffusor van een 2.0T benzine?
                  Greetz
                  ps de ronde uitlaten hebbent een doorsnede van 10 cm

Comment

• Ik zal zien als het dit weekend wat deftig weer is, om wat meer foto's te maken en deze dan te posten in een aparte topic!

Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                    Maak es een topic aan van je eigen wagen. Ik wil meer foto's zien

Comment

• Het volume bij parkeersensor kun je instellen onder entertainment volume volgens mij, en Gala is de instelling die het volume regelt ifv de snelheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patrik5903 Bekijk Berichten
                        Heb een audi a4b8 2,0 tdi berline van maart 2008, ik wil nu een ronde uitlaat laten plaatsen links en rechts maar weet niet goed welke diffusor ik moet aankopen, heb ook afneembare trekhaak origineel van audi.
                        past de diffusor van een 2.0T benzine?
                        Greetz
                        ps de ronde uitlaten hebbent een doorsnede van 10 cm
                        tenzij je juist dat beoogt, moet je oppassen dat je niet gestoord wordt met het geronk van een sportuitlaat. Leuk in het begin, maar eigenlijk lastig op langere termijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alainis Bekijk Berichten
                          Het volume bij parkeersensor kun je instellen onder entertainment volume volgens mij, en Gala is de instelling die het volume regelt ifv de snelheid.
                          Ha, dient die Gala daarvoor? En ik maar uitproberen tijden stilstand: GALA -> 7, GALA -> off, GALA->7, GALA -> off, en telkens geen enkel verschil horen... Dacht dat dat een soort el-cheapo surround immitatie was.

Ik heb het nu eens opgezocht, en idd, GALA = Gradual Audio Level Adjustment. Een Aha-erlebnis voltrekt zich...

Comment

• heb gisteren mijn kabeltje ook aangekregen ( vag/com ) .... Moet zeggen voor zo weinig geld werkt het bangelijk goe

Heb volgende zaken al i.o ( wel op mijn a6, maar dat maakt nu ni uit )

1) needle sweep
                            2) battery level in mmi
                            3) Turbo druk / Olie temp / laptimer in BIS
                            4) gordelpiep uit
                            5) Opstartlogo MMI changed to RS6 :-)

3 vragen heb ik aan diegene die er ook al mee gespeeld hebben :

a) instellen alarm beep
                            Als ik naar module 46 ga ( komfortseuergerat ) dan zie ik wel cijfers bij coding, maar geen bytes etc --> dit zie ik staan bv :
                            0 - 4F0910289 N - komfortgeraet - H29 0250
                            Softw coding : 0131825
                            Workshop code : 02335
                            Importer ; 785
                            Equipment nr : 00200

b) instellen led lights achteraan
                            Central electronics 09 --> eveneens geen bytes, wel cijfers zoals :
                            0 - 4F0910279 N - ILM fahrer - H21 0310
                            0008121
                            02335
                            785
                            00200

Wie kan me daar even verder helpen ?

Bovendien heb ik geprobeerd TPM in te schakelen ( tire pressure mon ) ; maar gaf me een error op BIS nadien.. heb het terug uitgeschakeld......

Dikke mercie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                              GALA = Gradual Audio Level Adjustment.
                              GALA komt oorspronkelijk van "Geschwindigkeit-Abhängige Lautstärken-Anpassung" uit het idee dat een hogere snelheid meer motor-, wind- en rolgeluiden met zich meebrengt en dus een hoger muziekvolume gewenst kan zijn om die geluiden te overstemmen, wat vooral bij cabrio's z'n nut bewijst.
                              Het is me al langer opgevallen dat bij de MMI audio het maximumvolume hoger ligt wanneer GALA op maximum-waarde ingesteld is, dus met GALA uitgeschakeld kan de versterker niet tot 100% van z'n vermogen geven. (Het ontbreken van een volume-indicator op MMI 2G vind ik trouwens een zware tekortkoming, zit dit bij MMI 3G er ondertussen al op?)

Tot slot een vraagje aan VCDS/vagcom-kenners:
                              is er een mogelijkheid om het remgedrag van de niet-adaptieve cruisecontrol via VCDS uit te schakelen?
                              Dit is met momenten ronduit gevaarlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
                                heb gisteren mijn kabeltje ook aangekregen ( vag/com ) .... Moet zeggen voor zo weinig geld werkt het bangelijk goe

Heb volgende zaken al i.o ( wel op mijn a6, maar dat maakt nu ni uit )

1) needle sweep
                                2) battery level in mmi
                                3) Turbo druk / Olie temp / laptimer in BIS
                                4) gordelpiep uit
                                5) Opstartlogo MMI changed to RS6 :-)

3 vragen heb ik aan diegene die er ook al mee gespeeld hebben :

a) instellen alarm beep
                                Als ik naar module 46 ga ( komfortseuergerat ) dan zie ik wel cijfers bij coding, maar geen bytes etc --> dit zie ik staan bv :
                                0 - 4F0910289 N - komfortgeraet - H29 0250
                                Softw coding : 0131825
                                Workshop code : 02335
                                Importer ; 785
                                Equipment nr : 00200

b) instellen led lights achteraan
                                Central electronics 09 --> eveneens geen bytes, wel cijfers zoals :
                                0 - 4F0910279 N - ILM fahrer - H21 0310
                                0008121
                                02335
                                785
                                00200

Wie kan me daar even verder helpen ?

Bovendien heb ik geprobeerd TPM in te schakelen ( tire pressure mon ) ; maar gaf me een error op BIS nadien.. heb het terug uitgeschakeld......

Dikke mercie
                                Toch een leuk ding hé

Wat betreft uw vragen: ik vermoed dat je niet de Long Coding Helper hebt gebruikt.
                                vb: voor de led lichten achteraan

- Inderdaad Central electronics 09 kiezen
                                - vervolgens krijg je een scherm zoals op volgende site: http://www.ross-tech.com/vcds/tour/open_screen.html
                                - daar klik je dan op Coding - 07 en krijg je iets als dit scherm: http://www.ross-tech.com/vcds/tour/908/coding-slave.png
                                - dan moet je klikken op de Long Coding Helper voor module 0 (de modules staan in de dropdown box)
                                - dan krijg je een scherm zoals http://www.ross-tech.com/vcds/tour/r...en.html#helper
                                - selecteer hier de juiste bit (ik dacht bit 7 voor de leds achteraan) en dan krijg je daaronder de nodige opties met 'verstaanbare uitleg'

P.S.:
                                - je kan ook eens de andere bits selecteren en kijken welke opties daaronder staan
                                - probeer de waarde van de bit niet manueel aan te passen, de verschillende geldige opties staan steeds onder de geselecteerde bit

Veel succes!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                  GALA komt oorspronkelijk van "Geschwindigkeit-Abhängige Lautstärken-Anpassung" uit het idee dat een hogere snelheid meer motor-, wind- en rolgeluiden met zich meebrengt en dus een hoger muziekvolume gewenst kan zijn om die geluiden te overstemmen, wat vooral bij cabrio's z'n nut bewijst.
                                  Het is me al langer opgevallen dat bij de MMI audio het maximumvolume hoger ligt wanneer GALA op maximum-waarde ingesteld is, dus met GALA uitgeschakeld kan de versterker niet tot 100% van z'n vermogen geven. (Het ontbreken van een volume-indicator op MMI 2G vind ik trouwens een zware tekortkoming, zit dit bij MMI 3G er ondertussen al op?)

Tot slot een vraagje aan VCDS/vagcom-kenners:
                                  is er een mogelijkheid om het remgedrag van de niet-adaptieve cruisecontrol via VCDS uit te schakelen?
                                  Dit is met momenten ronduit gevaarlijk.
                                  Dat is inderdaad nog eens een goeie vraag i.v.m. het remgedrag van de cruisecontrol.
                                  Heb op andere forums hierover nog niets gelezen, maar toch effe zoeken...

Comment

• Hey

Ik heb geen long coding helper bij deze module

Mogelijks ligt dat aan de versie van de soft, maar ik ben bang dat als ik een nieuwere versie down, dat ik mijn cable brick :-)

Comment

• Boejaah

Heb alarm en led lights achteraan gevonden :-)

In de waarde 0131825 heb ik +2048 bijgeteld ( kreeg een help menu met allemaal +waardes voor het inschakelen ervan ) et voila 1 biepje bij inschakelen alarm

Idem dito voor led lights : heb landcode op 2 gezet ( laatste waarde cijfers op 2 gezet )

Ben een gelukkig man

Nu nog de tpm i o krijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk Berichten
                                        Ik zal zien als het dit weekend wat deftig weer is, om wat meer foto's te maken en deze dan te posten in een aparte topic!

Comment

• lijjkt me toch maar riskant hoor, dat gedoe met dat kabeltje. wat als je iets fout doet ?
                                          There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

Working...
                                          X