Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk Berichten
    Ik rij ondertussen al een kleine 4 weken en wordt tijd om een aantal foto's en bevindingen te posten.

Moet zeggen, de wagen rijdt zalig en is super stil. Iets anders dan mijne vorige wagen, waar alles bijna los zat

Ik vind de locatie van de cruise control niet echt handig. Zit iets te laag om makkelijk bij te kunnen. Bij mijn vorige wagen, Peugeot 407SW was dit beter.

Ik vind dat de wagen ook te weinig opbergvakken heeft, niet tegenstaande ik de opberg module heb genomen

Wanneer ik media selecteer en de muziek random laat spelen, moet ik telkens ik de wagen stilleg, dit opnieuw instellen. Zou ergens moeten kunnen opgeslagen worden.

Idem voor de instellingen van Audi Drive Select dyn.stuurinrichting. Bij het starten staat deze automatisch terug op auto.

Op het multifunctioneel stuur mis ik een optie om naar een volgend liedje of muziekzender te springen. Nu moet ik dit steeds doen via de middenconsole..

Navigatie werkt probleemloos, ma had graag de flitspalen erbij gezien en het aangeven van files dmv icoontjes.

Kwa verbruik valt het goed mee. Heb ongeveer 1600 km op de teller en vorige zaterdag naar Landgraaf gereden, had een verbruik tussen 6 en 6.3 l/100km. Wel aan de snelheidsregels gehouden

Het dagelijks van en naar Brussel rijden zit ik ongeveer tussen 7 en 9 liter.

Config

A4 Avant TDI 2.7L 120kW 163pk DPF / Multitronic
    Meteoorgrijs

E-line:Valcona Zwart/Cognac

Pack Lifestyle Plus
    Pack ¨Lounge
    Pack Sport Design
    Acoustic Parking System VR/AR +
    Advanced Key
    Alu velgen ¨5 Spaken Star¨
    Antidiefstalmoeren
    Audi Drive Select dyn.stuurinrichting
    Bang & Olufsen Sound System
    Binnenbekleding leder +
    Buitenspiegels Pack 3
    Dakrailing : chroom afwerking
    Getinte ruiten Headlight Assistant
    Klimaatregeling '3 Zones'
    Koffer: Klep met elektrische bediening
    Koplampen : Xenon +
    Multifunctie sportstuur
    Opberg module
    Panoramisch dak uit glas
    Stationaire verwarming/afstandsbediening
    Verlichtingspakket

Knappe wagen! Proficiat...is dit 2 of 3 cm verlaging?

Comment

• LOL, tuurlijk niet arbeidsintensief
      Ben maar gewoon aan het muggenziften

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
      Tien...raar....als ik de tittels kies, staat hij automatisch bij het nummer dat op dat moment speelt, eentje verder kiezen is dan gewoon 1 tandje scrollen en drukken....vind ik toch niet echt arbeidsintensief.???

Comment

• Ik heb het exterieur s-line pakket genomen, ma ik dacht dat deze wagen standaard al 2cm verlaagd was.. maar ik kan verkeerd zijn...

Oorspronkelijk geplaatst door TomD Bekijk Berichten
        Knappe wagen! Proficiat...is dit 2 of 3 cm verlaging?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk Berichten
          Ik heb het exterieur s-line pakket genomen, ma ik dacht dat deze wagen standaard al 2cm verlaagd was.. maar ik kan verkeerd zijn...
          Nope.....A4 met multitronicbak is niet standaard verlaagd....anderen wel...

Comment

• Volgens de verdeler staat de wagen nu al sinds 09/04/2010 op de trein.

Maar staat de trein stil door een staking.
            Dus zal weer niet voor deze week zijn.
            Huidige wagen is verkocht en zal worden opgehaald volgende week.
            Dus zal ik mijn fiets maar beginnen op te blinken.
            De verdeler ging wel nakijken of we kostenloos een inloop wagen kunnen krijgen. Dat is op zich dan wel netjes.

Comment

• Hoogstwaarschijnlijk ga ik morgen of begin volgende week de mijne gaan bestellen. Gisteren een offerte gekregen en ik krijg 8% korting + een goede gratis vervangwagen mocht m'n A6 eerstdaags de deur uit zijn. De levertijd zou ergens begin augustus zijn...
              Ik heb na een testrit besloten om voor een zescilinder 2.7 te gaan, de versie waar ik mee heb gereden was een 190pk , nu twijfel ik of ik niet beter voor een 163pk versie zou gaan , zoiezo scheelt dit al ruim 1200 euro bij inschrijving ( jaarlijkse belasting nog niet nagekeken ) , verzekering zal ook wel wat schelen... Ik ben van nature al geen stoplichtsprintchauffeur maar rij gewoon vlot in het verkeer. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik met m'n 140pk A6 avant power te kort kwam zolang het niet bergop ging. Waarom dan een 6 cilinder, puur omwille van de souplesse en comfort, met 163pk zal ik waarschijnlijk ook de MT minder snel pijn doen want na wat lezen over MT's op het net ben ik eigenlijk achterover gevallen van de problemen , nu en toch wil ik zo'n MT
              Langs de andere kant is het dan ook een beetje spijtig om zo'n motor de keel toe te knijpen...
              Kleur ben ik ook nog niet helemaal uit, lavagrijs is niet mis maar da's bijna hetzelfde als de wagen die ik nu heb... Qua velgen zit ik ook nog in dubio ts 17 en 18" , m'n kont zegt 17 maar m'n ogen 18

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                Hoogstwaarschijnlijk ga ik morgen of begin volgende week de mijne gaan bestellen. Gisteren een offerte gekregen en ik krijg 8% korting + een goede gratis vervangwagen mocht m'n A6 eerstdaags de deur uit zijn. De levertijd zou ergens begin augustus zijn...
                Ik heb na een testrit besloten om voor een zescilinder 2.7 te gaan, de versie waar ik mee heb gereden was een 190pk , nu twijfel ik of ik niet beter voor een 163pk versie zou gaan , zoiezo scheelt dit al ruim 1200 euro bij inschrijving ( jaarlijkse belasting nog niet nagekeken ) , verzekering zal ook wel wat schelen... Ik ben van nature al geen stoplichtsprintchauffeur maar rij gewoon vlot in het verkeer. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik met m'n 140pk A6 avant power te kort kwam zolang het niet bergop ging. Waarom dan een 6 cilinder, puur omwille van de souplesse en comfort, met 163pk zal ik waarschijnlijk ook de MT minder snel pijn doen want na wat lezen over MT's op het net ben ik eigenlijk achterover gevallen van de problemen , nu en toch wil ik zo'n MT
                Langs de andere kant is het dan ook een beetje spijtig om zo'n motor de keel toe te knijpen...
                Kleur ben ik ook nog niet helemaal uit, lavagrijs is niet mis maar da's bijna hetzelfde als de wagen die ik nu heb... Qua velgen zit ik ook nog in dubio ts 17 en 18" , m'n kont zegt 17 maar m'n ogen 18

Jaar taks maakt niets uit, dit word op de fiscale PK berekent, je betaald voor een 163 evenveel als voor een 190.....
                Verzekering gaat ook niets uitmaken..;daar word vooral naar de catalogus waarde gekeken, ook deze zijn hetzelfde...
                Ik heb ook al vooral gehoord van problemen met de multi's...maar dan ook alleen dat..ikzelf rij nu toch al bijna een half miljoen km met een multi, en heb er nooit problemen mee gehad....maar er zijn er die alles kapot krijgen zeker...geen zorgen..
                voor de velgen moet je geen 17 kiezen he..die staan er standaard al op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                  voor de velgen moet je geen 17 kiezen he..die staan er standaard al op
                  Ik zou dan voor de 6 spaaks versie gaan, kost eigenlijk amper een goede 120 euro meer en ze lijken me makkelijker kuisbaar dan die standaard 17"...
                  T'ja in feite komt het er dus op neer om 1250 euro meer of minder uit te geven of zie ik dat de simpel ? Ik heb me er eigenlijk nog nooit echt in verdiept...
                  Wat betreft die problemen met die MT's , tja een famillielid heeft een A6 van een jaar jonger als ikzelf (2006) met een 2.0tdi MT en na 45.000km heeft die bak er toch ook de brui aan gegeven.... Nu, perfect in garantie opgelost en de garage vertelde er bij dat ze dit slechts heel zelden eens hadden voorgehad, nu of dat waar is of niet is een ander paar mouwen natuurlijk... DIt is ook het enige geval met MT problemen die ik persoonlijk ken, voor de rest is iedereen die ik ken die zo'n bak heeft superkontent...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                    Ik zou dan voor de 6 spaaks versie gaan, kost eigenlijk amper een goede 120 euro meer en ze lijken me makkelijker kuisbaar dan die standaard 17"...
                    T'ja in feite komt het er dus op neer om 1250 euro meer of minder uit te geven of zie ik dat de simpel ? Ik heb me er eigenlijk nog nooit echt in verdiept...
                    Wat betreft die problemen met die MT's , tja een famillielid heeft een A6 van een jaar jonger als ikzelf (2006) met een 2.0tdi MT en na 45.000km heeft die bak er toch ook de brui aan gegeven.... Nu, perfect in garantie opgelost en de garage vertelde er bij dat ze dit slechts heel zelden eens hadden voorgehad, nu of dat waar is of niet is een ander paar mouwen natuurlijk... DIt is ook het enige geval met MT problemen die ik persoonlijk ken, voor de rest is iedereen die ik ken die zo'n bak heeft superkontent...
                    Idem dito hier...mijn vorige A4 B7 2.0 tdi multi heb ik 350.000km gedaan op 3.5 jaar zonder problemen...
                    Bij de aankoop van mijn huidige had ik eerst de 3.0 quattro in gedachte....maar dan moest ik de multi opgeven ten voordele van de quattro....
                    uiteindelijk de knoop door gehakt en heb ik voor de multi gekozen in combinatie met de 2.7...en tot op heden geen spijt van, heb nu toch ook al 75.000 km op 1 jaar....

Comment

Idem dito hier...mijn vorige A4 B7 2.0 tdi multi heb ik 350.000km gedaan op 3.5 jaar zonder problemen...
                      Bij de aankoop van mijn huidige had ik eerst de 3.0 quattro in gedachte....maar dan moest ik de multi opgeven ten voordele van de quattro....
                      uiteindelijk de knoop door gehakt en heb ik voor de multi gekozen in combinatie met de 2.7...en tot op heden geen spijt van, heb nu toch ook al 75.000 km op 1 jaar....
                      toch een kleine bedenking (zonder iets of iemand te willen afbreken):
                      - 350000km op 3.5 jaar: waarschijnlijk heel veel autostrade kilometers waar die MT niet veel heeft moeten schakelen.
                      - 2.0 163pk: BIV: 1239 euro, taks: 366 euro
                      - 2.7 190pk: BIV: 2478 euro, taks: 618 euro
                      Bron: http://www.autogids.be/prijs-nieuwe-...onic-58280.htm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                        - 350000km op 3.5 jaar: waarschijnlijk heel veel autostrade kilometers waar die MT niet veel heeft moeten schakelen.
                        De jaartaks zal natuurlijk verschillen bij een 2l , maar ik wil een 6 cilinder

Comment

• de 2.7 163pk is ruim voldoende om vlot door het verkeer te rijden. ik vind het ook genoeg voor een FWD
                          als het eens echt "hard" moet gaan, dan kan het wel zijn dat je die 27pk eens wat mist
                          vanaf 190km/u zit er niet veel fut meer in, dan is het kruipen naar 205-210 (meer heb ik nog niet op m'n teller gekregen! (in duitsland)) (wel op 255 brede banden)

maar voor het gewone verkeer (99% van de tijd), zeker meer dan genoeg

ben ook tevreden over de MT, je kan ook nog zelf schakelen ... maar dat is om zot van de worden (8 versnellingen)
                          wel weinig snelheidsgevoel ...
                          Last edited by ; 29/04/2010, 16:33.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                            een multi schakeld in principe totaal niet....je hebt inderdaad wel gelijk wat het % autostrade betreft...maar in die kilometers zitten ook 1 x per week franse, duitse of italiaanse bergen in geladen toestand, hij heeft dus ook wel zijn deel van de belastingen gekregen...
                            Het rijden met een 4 of 6 cyl. is een groot verschil....als 250€ taks per jaar en éénmalig 1200€ biv voor een wagen van meer dan 40 mille teveel is, dient men misschien een ander soort wagen te kopen....met een VW polo 19 tdi kom je ook overal...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bezinga Bekijk Berichten
                              de 2.7 163pk is ruim voldoende om vlot door het verkeer te rijden. ik vind het ook genoeg voor een FWD
                              als het eens echt "hard" moet gaan, dan kan het wel zijn dat je die 27pk eens wat mist
                              vanaf 190km/u zit er niet veel fut meer in, dan is het kruipen naar 205-210 (meer heb ik nog niet op m'n teller gekregen! (in duitsland)) (wel op 255 brede banden)

maar voor het gewone verkeer (99% van de tijd), zeker meer dan genoeg

ben ook tevreden over de MT, je kan ook nog zelf schakelen ... maar dat is om zot van de worden (8 versnellingen)
                              wel weinig snelheidsgevoel ...
                              ikzelf heb ook proef gereden met de
                              V6 163pk, en dit is uiteraard een prima wagen, net zoals de 2.0 een prima wagen is....een Toyota corola is dat ook.....maar PK word je vlug gewoon, dus waarom geen 190 nemen...de aankoop prijs is dezelfde..alleen de BIV verschilt....mijn ervaring in Duitsland is, 200km/h...en toen ik hem op zijn plank duwde kwam zijn snuitje toch nog lekker omhoog en duwde hij nog steeds in de rug....of je banden daar voor zoveel tussen zitten weet ik niet...maar op 190 bijna stilvallen vind ik toch maar raar.....tevens zijn het niet zozeer de pk's die de vooras belasten maar eerder het koppel, en dat is bij beide versies hetzelfde......
                              Trouwens hoeveel zijn er niet die de 163 pk versie nemen ( daarmee betalen ze minder BIV ), en hem dan bij een dubieuze tuner laten op 190 zetten voor 800 euro met alle risico's vandien....en zoals ik nog zojuist heb geantwoord....als het op die 1200€ aankomt vind ik ook maar raar...als je dergelijke wagens goed uitrust ga je zonder probleem de 50.000€ voorbij en dan zou het daar op aankomen?....

Comment

ikzelf heb ook proef gereden met de
                                V6 163pk, en dit is uiteraard een prima wagen, net zoals de 2.0 een prima wagen is....een Toyota corola is dat ook.....maar PK word je vlug gewoon, dus waarom geen 190 nemen...de aankoop prijs is dezelfde..alleen de BIV verschilt....mijn ervaring in Duitsland is, 200km/h...en toen ik hem op zijn plank duwde kwam zijn snuitje toch nog lekker omhoog en duwde hij nog steeds in de rug....of je banden daar voor zoveel tussen zitten weet ik niet...maar op 190 bijna stilvallen vind ik toch maar raar.....tevens zijn het niet zozeer de pk's die de vooras belasten maar eerder het koppel, en dat is bij beide versies hetzelfde......
                                Trouwens hoeveel zijn er niet die de 163 pk versie nemen ( daarmee betalen ze minder BIV ), en hem dan bij een dubieuze tuner laten op 190 zetten voor 800 euro met alle risico's vandien....en zoals ik nog zojuist heb geantwoord....als het op die 1200€ aankomt vind ik ook maar raar...als je dergelijke wagens goed uitrust ga je zonder probleem de 50.000€ voorbij en dan zou het daar op aankomen?....
                                Volkomen mee eens!

Comment

• Hey jongens, ik ben net mijn 1.8tfsi 120 pk gaan halen ,

REUZEWAGEN!!

maar even een vraagje, ik heb het Audi audio installatie, klopt het dat de muziekvolume beperkt is? ik kan em helemaal openzetten en dan heb ik toch iets van kan ie harder?

Nog een vraagje, het alarm , kan je dit testen ofzo?

greetz fos

fotos volgen

Comment

• Standaard audio houdt zich inderdaad precies wat in, mist een beetje power als je stevig wil doorspelen.
                                    Alarm testen: zet raam open, sluit de wagen, wacht 1 minuut en zwaai eens met je hand binnen.

Comment

• Hey,

thx voor de alarm tip,

maar ik heb wel het audi sound system optie (met die sub en versterker)

Ik was daar niet echt duidelijk over
                                      is er daar eigenlijk een optie om je sub apart te regelen? want dat vond ik nergens.

greetz

Comment

• hallo,
                                        heb nog een vraagje: ik heb eens gelezen dat als je een sline pakket neemt uw auto 3 cm verlaagd wordt, maar alleen bij 18 inch velgen. en bij 19 inch velgen is dat maar 2 cm. waarom is dat? zie je goed het verschil? en is de auto nog sportief genoeg als hij maar 2 cm verlaagd is dan met 19 inch velgen? groeten keeré

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk Berichten
                                          Hey,

thx voor de alarm tip,

greetz

Pas op he: niet verschieten van de harde pieptoon vh alarm!
                                          Last edited by ; 30/04/2010, 09:58.

Comment

Working...
                                          X