Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nickvm Bekijk Berichten
    Nu ga ik erover ophouden, want hiervoor is dit topic niet gemaakt. Ieder zijn ding hé, en ieder zijn mening uiteraard
    r
    wij zijn hier wel bezig met deugden en ondeugden van de A4 te evalueren, dus niet off-topic
    komende van een A4 was voor ons een nieuwe A4 een beetje teveel hetzelfde, daarom is het eindelijk een Q5 geworden. Zo moest ik ook niet kiezen tussen voor- of achterwielaandrijving...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nickvm Bekijk Berichten
      Ieder zijn verhaal blijkbaar
      Wij hebben een 328i coupé gehad. Vier jaar zonder enig mankement mee gereden. Waren bang voor de verkoop. Had hem s'middags te koop gezet via internet. Dezelfde avond voor de vraagprijs verkocht.

Mijn ervaringen blijven dus top bij BMW.
      Ik hoor meer klagen van audi bij vrienden en kennissen.

Inderdaad, ben nu al meer dan 8 jaar een tevreden BMW rijder en zonder noemenswaardige problemen gehad te hebben en steeds een super service van mij dealer. Heb nu in interesse in een A5 SB maar heb soms toch mijn twijfels als ik deze verhalen hoor. Heb ook veel collega's die van BMW naar AUdi zijn overgestapt, vooral omdat dit jaar Auid interessanter was in leasing, maar moet zeggen dat deze verre van 100% overtuigd zijn. Ofwel hebben ze problemen met hun wagen (vooral de huidige A4, A6 valt goed mee) ofwel hebben ze problemen met hun dealer en/of D'ieteren

Comment

• Met mijn vorige A4 heb ik probleemloos gereden. Super tevreden dus. Met de nieuwe heb ik een valse start gehad... problemen met computers ed (wat uiteindelijk enkel een losse kabel bleek te zijn) kun je lezen in een topic die ik hier opstartte. Maar ik ben dan wel zeer tevreden hoe mijn garage die problemen aangepakt heeft. Ik ben de auto 3,5weken kwijt geweest, maar ben goed op de hoogte gehouden geweest van de situatie. Probleem is nu van de baan en ik ben terug een gelukkige Audi-rijder. Dus: hangt het ook niet veel af van de dealer?

Comment

• beste mensen,
          vandaag bericht gehad dat mijn lakprobleem op de motorkap zal verholpen worden in garantie. 3 maand braafjes gewacht en nog eens gebeld ... tot ik er genoeg van had.
          En dan ging alles plots wel. Audi Belgie zou dringend eens bijkomend geschikt personeel op de dienst garantie after sales ??? mogen plaatsen. natuurlijk is zo'n lakprobleempje geen ramp tov een deftige motostoring oid, maar na 3,5 maand ben je zulke dingen beu.
          nu nog mijn motorkap deftig gespoten zonder kleurverschil en pluisjes in de lak en den dezen is weer blij.Wat de witte schemervlekken in de koplampen betreft, het getuigd niet van premium kwaliteit maar het stoort me minder. Wel na 4 maanden de sensor van het ontkoppelingspedaal laten vervangen, duurde normaal 1 dag maar heeft uiteindelijk 5 werkdagen + weekend geduurd ( stukken niet in voorraad in Belgie en nog wat sotfware problemen ? icm elektr; handrem )Hebben nu na 13 maand al 26000km gereden en zijn wel tevreden over de wagen en zijn kwaliteiten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pietervdb Bekijk Berichten
            Thanx voor de info. Nu kan ik nog minder goed wachten . Kvind die uitlaat links en rechts mega.
            Vorige week is mijn A4 Avant 2.0 Quattro geleverd met de beide uitlaten links , blijkbaar enkel maar voor S-line en hogere motor klassen de uitlaten links en rechts.

Voor de rest heb ik nog te weinig km (400) gereden om een deftige indruk te krijgen. Verbruikt ligt momenteel op 8.2l met een gemiddelde snelheid van 32km/h. 50% stadsverkeer, 50% autostrade. Start stop systeem is ff wennen als ook de elektromechanische handrem.

Comment

Vorige week is mijn A4 Avant 2.0 Quattro geleverd met de beide uitlaten links , blijkbaar enkel maar voor S-line en hogere motor klassen de uitlaten links en rechts.
              niet treuren, je versie is niet minder mooi
              je kunt altijd nog chrom-sierstukken bijvoegen

Comment

• [quote=Pietervdb;3658513]Vorige week is mijn A4 Avant 2.0 Quattro geleverd met de beide uitlaten links , blijkbaar enkel maar voor S-line en hogere motor klassen de uitlaten links en rechts.

klopt ook niet helemaal...ik heb in duitsland op de beurs IAA een A4 3.0 tdi quattro gezien met S line kit met beide uitlaten aan 1 kant...en het was wel degelijk een 6 cyl. de moterkap stond open...het ging hier wel om de super propere versie met euro 6 norm...ik hoop ook dat dit niet de regel wordt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  niet treuren, je versie is niet minder mooi
                  je kunt altijd nog chrom-sierstukken bijvoegen
                  Ik treur niet maar ik had het graag anders gezien

Ik heb dezelfde motor als de meeste Q5's dat je op de weg ziet, die hebben dezelfde uitlaat, 2x links.

Comment

• Pff productieweek 44 ... kunnen ze nie eens wa rapper werken, begin november met al die feestdagen , tja kzal geluk moete hebben alsk de eerste week van nov. die zal krijgen.

ps: kweet da ze rapper kunnen werken als ge 2000€ meer dokt, maar kvind het tevéél..

Comment

• Als je de 3.0 TDI neemt met als optie de tiptronic automatische versnellingsbak. Je kan dan ook zelf schakelen dacht ik ? Hoe kun je dan manueel opschakelen en terugschakelen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                        Als je de 3.0 TDI neemt met als optie de tiptronic automatische versnellingsbak. Je kan dan ook zelf schakelen dacht ik ? Hoe kun je dan manueel opschakelen en terugschakelen ?
                        een 3,0 TDI is quatttro en dus Tiptronic in automaat-versie, geen multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                          Als je de 3.0 TDI neemt met als optie de tiptronic automatische versnellingsbak. Je kan dan ook zelf schakelen dacht ik ? Hoe kun je dan manueel opschakelen en terugschakelen ?
                          Bak in manuele stand plaatsen en schakelen met de peddels achter het stuur. 'k Denk dat je ook met de pook kan schakelen, door in de manuele stand de pook een tik naar voren of naar achteren te geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                            Pff productieweek 44 ... kunnen ze nie eens wa rapper werken, begin november met al die feestdagen , tja kzal geluk moete hebben alsk de eerste week van nov. die zal krijgen.

ps: kweet da ze rapper kunnen werken als ge 2000€ meer dokt, maar kvind het tevéél..

Kan iemand mij zeggen hoeveel tijd/weken na de productieweek de auto meestal bij je dealer staat ?
                            @schnippy, wanneer heb jij je bak besteld ?
                            Mijn verkoper vertelde me begin augustus dat de levertermijn toen eind oktober/begin november was, maar dat hij dat via een spoedprocedure iets kon versnellen. Uiteindelijk is de bestelling gebeurd op maandag 17/8.
                            Toen ik eind september vroeg naar de leveringsdatum zei hij me de vage periode van 'eerste helft november'.

Ik ben zo goed als overtuigd dat die 'spoed procedure' niet bestaat en een simpele verkoopstruuk is. Zijn er mensen die hier meer van weten?

Comment

• de mijne was een week na de productie bij de dealer, en dan hebben die nog een dagje of 2 werk om hem klaar te stomen. Dus als je op 2 weken rekent dan zit je er niet er naast.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eskimo1973 Bekijk Berichten
                                Kan iemand mij zeggen hoeveel tijd/weken na de productieweek de auto meestal bij je dealer staat ?
                                Mijn verkoper vertelde me begin augustus dat de levertermijn toen eind oktober/begin november was, maar dat hij dat via een spoedprocedure iets kon versnellen. Uiteindelijk is de bestelling gebeurd op maandag 17/8.
                                Toen ik eind september vroeg naar de leveringsdatum zei hij me de vage periode van 'eerste helft november'.

Ik ben zo goed als overtuigd dat die 'spoed procedure' niet bestaat en een simpele verkoopstruuk is. Zijn er mensen die hier meer van weten?
                                Troost ik heb de mijne op 15 mei besteld en vorige week ben ik hem gaan halen. Als je hem begin november zal hebben, heb je hem rap gekregen hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eskimo1973 Bekijk Berichten

Ik heb de wagen besteld op 17/07/2009 op bestelbon staat levertermijn 15-10-09

Ik weet als je 2000€ extra betaald dat je hem bennen de 2 maand hebt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                    Ik heb de wagen besteld op 17/07/2009 op bestelbon staat levertermijn 15-10-09

Ik weet als je 2000€ extra betaald dat je hem bennen de 2 maand hebt.
                                    gisteren gebeld, productieweek 44.
                                    Verkoper zei dat hij schat eind eerste week november of begin 2e week klaar te staan voor afhaling.

Comment

• Iemand al foto's van de A4 avant 2010 Led achterlichten ? (geen marketingfoto's)

Comment

Troost ik heb de mijne op 15 mei besteld en vorige week ben ik hem gaan halen. Als je hem begin november zal hebben, heb je hem rap gekregen hebben.
                                        Ik heb de mijne besteld op 8 mei. Ik rijd er ondertussen reeds 2 maanden mee rond.
                                        Veel hangt af van de dealer (hoeveel sloten hij nog vrij heeft bij productie in Ingolstadt) vrees ik.

Comment

• Na de "gepeperde" verbruikswaardes tijdens de eerste 6000km, heb ik gisteren 300km snelweg gereden aan een gemiddelde van 5.2L/100 (2.0 TDI).
                                          Het kan dus toch

Comment

Working...
                                          X